انواع جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه | لیفت و رفع افتادگی، کوچک و بزرگ کردن سینه

جراحی زیبایی سینه (پستان) برای خوش فرم و گرد کردن سینه ها

امروزه جراحی زیبایی سینه برای بهبود ظاهر و فرم سینه‌ها با متدهای زیادی هم برای زنان و هم مردان انجام می‌شود که تاثیرات مثبت زیادی نه تنها بر ظاهر آن‌ها بلکه بر اعتماد به نفس آن‌ها دارد. البته در بسیاری از موارد ممکن است فرد بعد از یک دوره بیماری سخت نظیر سرطان پستان، ناچار به انجام این نوع جراحی ها شود. در هر حال، انجام جراحی زیبایی سینه برای همه افراد امکان پذیر است و هر شخص بنا بر هدف خود می تواند یکی از روش های جراحی زیبایی پستان را انتخاب کند.
در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع روش های جراحی زیبایی پستان بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی سینه

هدف از انجام جراحی زیبایی سینه چیست؟

جراحی زیبایی سینه در اشخاص مختلف قابل انجام است و دلیل انجام آن ها می تواند پزشکی یا غیر پزشکی باشد. از دلایل پزشکی انجام جراحی سینه می توان به بازسازی سینه پس از سرطان و جراحی انکوپلاستی اشاره کرد.
اما گاهی جراحی سینه با هدف زیبا سازی، قرینه کردن، خوش فرم و گرد کردن سینه ها انجام می گیرد. برخی از مهم ترین اهداف انجام جراحی زیبایی سینه عبارت اند از:

  • لیفت سینه
  • بزرگ کردن سینه
  • کوچک کردن سینه

هر یک از این روش ها بنا بر نیاز افراد، توسط یک جراح زیبایی پستان انجام می گیرد. البته گاهی ممکن است بر اساس شرایط پزشکی و جسمانی بیمار، نتوان آن ها را انجام داد. در این صورت باید به پزشک خود اعتماد کرده و با توجه به نظر وی برای انجام جراحی زیبایی سینه اقدام نمائید.

زمان بازگشت به محل کار بعد از جراحی ماموپلاستی

انواع روش‌های جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه ممکن است با هدف کوچک کردن، بزرگ کردن، لیفت و بالا کشیدن سینه و یا بازسازی سینه ها انجام شود. هر یک از این روش های جراحی زیبایی سینه در نهایت منجر به خوش فرم و گرد شدن سینه ها خواهد شد؛ البته با این شرط که توسط یک پزشک جراح پستان ماهر و مجرب انجام گیرد.
در صورتی که از اندازه و یا فرم سینه‌های خود ناراضی هستید، می‌توانید با یک جراح سینه مشاوره کنید. اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یکی یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی زیبایی پستان تمامی این مشکلات را برطرف کنید.

ماموپلاستی افزایشی

جراحی بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی افزایشی

در برخی از بانوان اندازه سینه ها بیش از حد کوچک بوده و با کمی بزرگ کردن آن ها، می توان ظاهر بهتری را ایجاد نمود. بزرگ کردن سینه‌ها با پروتز (پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون) یکی از عمل‌های جراحی زیبایی بسیار محبوب در بین زنان است. پروتز ها از نظر شکل، اندازه و جنس انواع مختلفی دارند که بر اساس شرایط و نیاز هر بیمار انتخاب می‌شوند. در این جراحی، پروتز‌ها از طریق برش‌های بسیار کوچکی در زیر یا روی عضله قفسه سینه قرار می گیرند. بنابراین الگوی ایجاد برش روی سینه و محل قرارگیری پروتز با توجه به آناتومی سینه و شرایط هر فرد متفاوت است.
گاهی ممکن است افراد علاوه بر کوچکی سینه ها با عدم تقارن آن ها نیز مواجه شوند. در چنین شرایطی می توان با جراحی زیبایی سینه این گونه مشکلات ظاهری را رفع نمود.
افرادی که قصد انجام جراحی بزرگ کردن سینه را دارند می توانند پیش از انجام عمل، به کمک پروتز های از قبل باز شده و نمونه، سایز مورد نظر خود را مشخص کنند.

انواع ایمپلنت سینه

برخی از ایمپلنت ها که در جراحی زیبایی پستان برای بزرگ کردن سینه ها مورد استفاده قرار می گیرند با محلول آب نمک پر شده اند و برخی دیگر حاوی ژل سیلیکون هستند. روکش اصلی ایمپلنت ها در هر دو حالت یک پوسته سیلیکونی است. امروزه رایج ترین نوع ایمپلنت برای بزرگ کردن اندازه سینه ها، ایمپلنت های سیلیکونی هستند.

مزایای بزرگ کردن سینه با جراحی (پروتز سینه)

  • لیفت سینه ها و کمک به خوش‌فرم شدن و سفت شدن آن‌ها
  • افزایش شکاف بین سینه و زیبایی آن‌
  • نتیجه این عمل زیبایی تقریبا ماندگار است.
  • درمان مشکلات سینه از جمله نامتقارن و شل بودن سینه ها
  • 100% بیماران راضی هستند. 

تزریق ژل به سینه برای افزایش سایز

یکی از روش‌های بزرگ کردن سینه بدون جراحی، تزریق ژل است. ژل های استاندارد که مورد تائید FDA هستند برای جوان سازی و افزایش حجم صورت استفاده می شوند که با تزریق حجم بسیار کم 1 الی 2 سی سی برای خط اخم، لبخند، چانه و گونه نتیجه ی بسیار خوبی گرفته می شود.
ژل دارای ترکیباتی از هیالورونیک اسید است که اکثرا هم موقت هستند و بعد از مدت ۶ ماه تا ۲ سال خاصیت خود را به طور کامل از دست می‌دهد. به علاوه تزریق ژل به عنوان یک ماده شیمیایی ممکن است باعث ایجاد عفونت در بدن شود و سیستم ایمنی را به طور کامل درگیر کند.

ژل ها باعث افزایش حجم بسیار خوبی می شوند اما برای بزرگ کردن سینه حداقل ژل مورد نیاز که بتوانید کوچک ترین تفاوت را احساس کنید حدود 50 سی سی است. بنابراین ژلی که هزینه هر سی سی آن 1 الی 2 میلیون تومان است امکان ندارد بتوان به سینه تزریق کرد و از نظر سلامتی هم هیچ ژلی هنوز استاندارد و مورد قبول برای تزریق به داخل پستان نیست. 

بزرگ کردن سینه بدون جراحی با تزریق چربی به سینه

در این روش چربی‌هایی از نقاط بدن فرد (مخصوصاً‌ ران‌ها) گرفته می‌شود و به سینه‌های او تزریق می‌شود. تزریق چربی هر چه با حجم بیشتری انجام شود مقدار کمتری از آن در بزرگ کردن سینه اثربخش و ماندگار است. دلیل آن هم این است که چربی از بدن گرفته می شود، سلول زنده است و خودش بافتی نیست که تغذیه داشته باشد. در نتیجه باید با رگ های خونی بستری که بهش تزریق میشود تماس داشته باشد تا زنده بماند. بنابراین وقتی حجم بسیار زیادی تزریق می شود این سلولهای حجم بسیار زیاد نزدیک هم قرار می گیرند و هیچ تماسی با بافت بستر ندارند، در واقع خون گیری آنها مختل می شود و بی دردسر ترین اتفاقی که می افتد همه اینها به کیست های روغنی تبدیل می شوند و اگر عفونتی به این عارضه اضافه شود آبسه های پستانی اتفاق می افتد که برای درمان آن تخلیه های مکرر نیاز است. این کار باعث دفرمه شدن سینه می شود و بعد از آن رسوبات کلسیمی ایجاد می کند که در سونوگرافی و ماموگرافی با سرطان سینه اشتباه گرفته می شود.

اما توصیه می‌کنیم از این روش برای بزرگ کردن سینه های خود استفاده نکنید؛ همان طور که گفته شد بعد از مدتی این چربی‌های تزریق شده باعث رسوب کلسیم می‌شود و احتمال ابتلاء به سرطان سینه را بسیار بالاتر می‌برد.

در چه مواردی می توان از تزریق چربی به سینه استفاده کرد؟

در واقع تزریق چربی بیشتر برای روتوش کردن سینه است برای اینکه یک حجم کمی را چندین مرتبه تزریق کنید صبر داشته باشید، هزینه کنید تا نتیجه خوبی از تزریق چربی بگیرید، ضمن اینکه تزریق چربی بیشتر برای سینه هایی است که پوست خیلی خوبی دارند و حجم خیلی زیادی برای اضافه کردن نمی خواهند.

ماموپلاستی کاهشی

جراحی کوچک کردن سینه‌ یا ماموپلاستی کاهشی

بزرگی بیش از حد سینه ها می تواند عوارض ناراحت کننده ای از جمله گردن درد، درد شانه، خارش و حساسیت پوستی در زیر سینه (عرق سوز شدن) را برای افراد در پی داشته باشد. عمل جراحی کوچک کردن سینه هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ درمانی، وضعیت بیمار را بهبود می‌دهد. با انجام این جراحی علاوه بر این که شکل سینه‌ها زیبا می‌شوند، ناراحتی و درد بیمار به خاطر وجود بافت اضافه نیز برطرف می‌شود. در این جراحی چربی، بافت و پوست اضافی سینه برداشته می‌شود و قسمت نوک سینه به موقعیت بالاتری منتقل می‌شود تا سینه‌ها ظاهر زیباتر و جوانتری پیدا کنند.
بهتر است انجام جراحی کوچک کردن سینه ها بعد از اتمام دوران بارداری و شیردهی انجام شود تا مجددا شاهد بزرگ شدن اندازه سایز سینه ها نباشید.

فیلم جراحی کوچک کردن سینه

لیفت سینه‌ یا جراحی ماستوپکسی

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی در افرادی که دچار شل شدگی و افتادگی سینه‌ها هستند، کاربرد دارد. در واقع، در برخی از افراد، پوست قدرت و انعطاف پذیری مناسبی ندارد و در نتیجه نمی تواند وزن سینه را تحمل نماید و افتادگی سینه ها یا پتوز سینه اتفاق می افتد.
میزان افتادگی سینه در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد. پزشک جراح بعد از ارزیابی وضعیت سینه‌ها، تکنیک مناسب برای انجام جراحی پستان را انتخاب می کند.
جراحی لیفت سینه به طور معمول با ایجاد یک برش در اطراف‌ هاله‌ی نوک سینه و یک برش در قسمت زیر سینه، انجام می‌شود و بدین ترتیب جراح می‌تواند هم بافت اضافه و هم پوست اضافی سینه‌ها را بردارد. افتادگی سینه ها باعث می شود تا حجم بافت پوستی سینه نسبت به حجم سینه بیشتر باشد که طی جراحی لیفت سینه، پزشک جراح پوست اضافی سینه را برمی دارد. این جراحی موجب بالا رفتن سینه‌ها و ایجاد ظاهری جوان و زیبا در سینه‌ها می‌شود.

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه

با انجام عمل بازسازی سینه بعد از درمان سرطان، می‌توان به زنان کمک کرد که دوباره حس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشند و فرم سینه‌های خود را بازیابند.
در جراحی بازسازی سینه، پزشک جراح تمامی قسمت های سینه شامل حجم، نوک پستان و آرئول را بازسازی خواهد کرد. همچنین، سینه ها باید از نظر حجم، کانتور، ظاهر و پوست کاملا ترمیم شوند. لازم است بدانید که در جراحی های درمانی از قبیل لامپکتومی و ماستکتومی ممکن است اعصاب حسی، غدد و مجاری شیری برداشته شوند؛ در این صورت نباید انتظار داشت که در بازسازی سینه ها، اعصاب و غدد از دست رفته جایگزین شوند. پستان بازسازی شده تنها ظاهری طبیعی دارد و ممکن است دارای حس طبیعی و عملکرد نباشد.

در بازسازی سینه ها برای ایجاد یک ظاهر، کانتور و حجم مناسب بهتر است از ایمپلنت های سینه استفاده نمود. 

جراحی ترمیمی سینه‌ | جراحی برداشتن پروتز سینه

هر چند پروتز‌های سینه بدین منظور طراحی شده‌اند که تا مدت زمان بسیار طولانی دوام بیاورند اما در هر صورت بیمارانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند باید انتظار این را داشته باشند که زمانی در آینده لازم است که جراحی ترمیمی انجام دهند. 

طی جراحی ترمیمی ممکن است پروتز سینه تعویض شود و با یک پروتز با شکل یا سایز متفاوت عوض شود و یا برای داشتن ظاهری جوانتر در سینه، تغییراتی در فرم سینه ایجاد شود. این جراحی ممکن است تنها یک تنظیم ساده‌ی پروتز باشد و یا جراحی پیچیده‌تری باشد که این موضوع به علت انجام جراحی بستگی دارد.

کوچک کردن سینه‌ی مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان ایجاد شود. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد. در صورتی که بزرگی بیش از حد سینه‌ها با ورزش و رژیم غذایی یا دارودرمانی برطرف نشود، پزشک عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ژنیکوماستی را پیشنهاد می‌دهد. در این جراحی، چربی‌ها و یا بافت‌های اضافی سینه توسط لیپوساکشن یا با برش جراحی، برداشته می‌شوند. برش‌های جراحی، نزدیک به‌هاله‌ی تیره رنگ نوک سینه ایجاد می‌شوند و به همین علت، جای زخم جراحی به خوبی از نظر پنهان می‌شود. این عمل در حدود یک ساعت طول می‌کشد و بیمار به مدت یک یا دو هفته ریکاوری را باید پشت سر بگذارد.

هزینه جراحی زیبایی سینه

هزینه جراحی زیبایی سینه

هر ساله مبلغ خدمات جراحی درصدی افزایش می یابد. همچنین همیشه با افزایش مبلغ ارز مواجه بوده ایم. بنابراین هزینه بزرگ کردن سینه بیشتر از سالهای قبل است. البته نمی ‌توان به طور دقیق مقدار این مبلغ را بیان کرد. هزینه عمل های زیبایی سینه تنها زمانی مشخص می‌ شود که بیمار معاینه شود. مبلغ نهایی جراحی با توجه به موقعیت مکانی مرکز جراحی و مطب و همینطور مهارت و تجربه جراح متفاوت خواهد بود.
جراحی افزایش حجم سینه با پروتز به دلیل مهارت خارق العاده پزشکان در شهر تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور انجام می شود. خرید ایمپلنت در تهران آسان تر و امکانات پزشکی بهتری در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به همین دلیل قیمت عمل پروتز سینه در تهران از دیگر شهر ها بیشتر است.
اگر شما هم قصد انجام این جراحی را دارید باید برای اطلاع از قیمت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید. برای اطلاع از هزینه بزرگ کردن سینه می‌توانید از طریق لینک زیر با بهترین جراح سینه در تهران، دکتر امیرپاشا ابراهیمی در تماس باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

عوارض جراحی زیبایی سینه

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه

روش‌های جراحی برای بزرگ کردن سینه، روش کاشت پروتز یا روش تزریق چربی، هیچ گونه عوارضی ندارند و تنها در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه ممکن است برخی از عوارض جراحی سینه از قبیل موارد زیر ایجاد شود:

  • ایجاد عفونت در سینه ها
  • درد زیاد و دوره نقاهت طولانی
  • احساس تورم و درد در روش‌های کاشت پروتز
  • به‌جا ماندن آثار بخیه و زخم اطراف سینه‌ها
  • تجمع چربی‌ها در روش تزریق ژل برای بزرگ کردن سینه و بالا رفتن احتمال سرطان سینه

چنانچه سینه‌های بزرگی دارید و می‌خواهید در فرم آن‌ها تغییری ایجاد کنید، توصیه می‌کنیم مقاله کوچک کردن سینه را در سایت ما مطالعه کنید.

معرفی بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فراگرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک 
فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

ما در سایت دکتر امیرپاشا ابراهیمی به شما درباره سلامت پستان و بیماریهای پستان اطلاع رسانی بروز می کنیم و تا حد ممکن نگرانی های شما را براساس اصول علمی برطرف کنیم. با مراجعه به صفحه اصلی سایت می توانید بهترین مقالات در حوزه زیبایی و درمانی سینه را مطالعه کنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا