کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه | کاهش حجم سینه با عمل جراحی

کوچک کردن سینه

با جراحی کوچک کردن سینه می توانید سینه هایی کوچکتر، سبک تر و خوش فرم تر داشته باشید.

چنانچه اندازه بزرگ سینه هایتان شما را اذیت می کند و موجب نارحتی تان شده، اگر سینه های بزرگ باعث کمردرد، گردن درد و مشکلاتی دیگری در شما شده، بهتر است به فکر جراحی کوچک کردن سینه باشید.

اگر به جای اهداف درمانی، هدفتان از جراحی کردن سینه ها برای کوچک کردنشان زیبایی ظاهری آنهاست، بهتر است بدانید که بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند.

هزینه کوچک کردن سینه

هزینه کوچک کردن سینه به عنوان یک عمل زیبایی همانطور که اشاره کردیم، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. از طرفی چون دارید یک عمل زیبایی انجام می دهید نمی توانید انتظار داشته باشید که عمل ارزانی را پیش رو داشته باشید. اما خب به نسبت هزینه اش آنقدرها هم گران نیست که نتوانید به آن فکر کنید.

به طور کلی هزینه کوچک کردن سینه با جراحی به عوامل متعددی از جمله شرایط خاص و ویژه شما و البته خود جراح بستگی دارد. گرچه عرف های رایجی در بازه قیمتی این عمل وجود دارند، اما هزینه و دستمزد هر پزشک با دیگری متفاوت است. پس از انتخاب یک جراح خوب، بهتر است از خود او در مورد هزینه ها سوال بپرسید.

موارد قبل از عمل

قبل از اینکه برای جراحی کوچک کردن سینه اقدام عملی بکنید، بهتر است ابتدا از اینکه آیا واقعا می خواهید سینه هایتان را کوچک کنید، تطمینان حاصل کنید. کمی وقت بگذارید و درمورد تصمیمتان بیشتر فکر کنید.

البته می توانید با پزشک (زنان) خود هم در این باره صحبت کنید.

کوچک کردن سینه

جراح سینه خوب

اگر تصمیمتان برای انجام عمل کوچک کردن سینه قطعی است، دیگر وقت آن رسیده که به دنبال یک پزشک جراح خوب بگردید. متخصصی که می تواند این عمل را برای شما انجام دهد یا جراح پلاستیک است، یا جراح سینه. البته توصیه می شود جراح سینه را انتخاب کنید چون علاوه بر مهارت در جراحی پلاستیک سینه، شناخت کافی نسبت به این عضو دارد و می تواند با اطمینان خاطر بهتری به شما کمک کند. بدون اینکه هیچ آسیبی به سلامتی شما برساند. به یاد داشته باشید که جراح خوب مساوی است با جراحی خوب.

پیدا کردن یک جراح خوب می تواند خالی از چالش نباشد. خیلی از مردم این روزها از طریق وبسایت های اینترنتی جراح را پیدا می کنند. اما بهتر است بدانید که خیلی از این وبسایت ها برای تبلیغاتشان پول می دهند. و این تبلیغات ضامن کیفیتشان نیست. از طرفی خیلی از پزشکانی که به شما توصیه می شوند ممکن است نتوانند برای شما به خوبی دیگران عمل را انجام دهند.

در چنین شرایطی بهترین کاری که برای تشخیص یک پزشک جراح خوب می توانید انجام بدهید، این است که از خودش سوال بپرسید و شخصا ارزیابی اش کنید. اگر جراحی را انتخاب کردید که به نظرتان مناسب است حتما درباره موارد  زیر بدون تعارف از او سوال بپرسید:

  • درباره مدرک های تحصیلی و تجارب کار
  • اینکه تا به حال چندبار عمل سینه انجام داده؟
  • اینکه تا به حال در چند مورد از عمل هایش به مشکل برخورده؟
  • در صورت بروز هرگونه مشکل جه پیشنهاداتی برای شما دارد؟

همچنین سعی کنید در مورد میزان رضایت مراجعین قبلی او تحقیق کنید و در صورت امکان چند نمونه (عکس) از عمل های قبلی او را ببینید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص عمومی جراحی و فلوشیپ جراحی پستان یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند. این یک پیام تبلیغاتی نیست، بلکه فقط برای آن است تا با مطب ایشان تماس بگیرید، یا به آنجا مراجعه کنید و شخصا صحت این اعتبار را بسنجید.

جراحی کوچک کردن سینه

جراحی برای کوچکتر کردن اندازه سینه، معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. به این معنی که شما در طول عمل خواب خواهید بود.

این عمل به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • جا به جا کردن نوک سینه به محل اصلی خود – در اغلب اوقات هنگامی که هنوز به منبع خون خود متصل است
  • حذف کردن چربی ، بافت غده ای و پوست اضافی از سینه
  • شکل دهی مجدد به بافت سینه

این عمل معمولا 2 تا 3 ساعت زمان می برد. البته طول آن به حجم کاهش سینه وابسته است.

همچنین بهتر است 1 یا 2 شب بعد از عمل هم در بیمارستان بستری شوید تا به بهبودی کامل برسید.

کوچک کردن سینه

بعد از عمل

بعد از اینکه از بیهوشی بیدار می شوید، لباس مخصوصی را مشاهده خواهید کرد که سینه ها را پوشانده. زیر آن لوله هایی قرار دارند که هنوز یک سرشان داخل سینه است تا مایعات و خون اضافی را تخلیه کنند.

این لوله های تخلیه معمولا بعد از یک یا دو روز برداشته می شوند و شما می توانید به خانه برگردید.

همچنین ممکن است طی چند روز ابتدایی درد داشته باشید که برای تسکین آن بهتر است از داروهای مسکن استفاده کنید.

این را هم به یاد داشته باشید که ورم کردن سینه بعد از عمل یک امر طبیعی است.سینه بعد از عمل کمی برآمده شده و ممکن است ملتهب شود. اما این ورم خود به خود بعد از 3 ماه می خوابد و به حالت عادی برمی گردد. شما نتیجه نهایی عمل را بعد از این سه ماه مشاهده خواهید کرد.

عوارض کوچک کردن سینه

گاهی اوقات عمل جراحی کوچک کردن سینه می تواند به جای اثرات مثبت، نتیجه عکس بدهد و مشکل ایجاد کند. از جمله:

  • زخم های ضخیم و واضح
  • ناهمسان شدن سینه و نوک سینه
  • مشکلات بهبود زخم
  • از بین رفتن حس نوک سینه
  • ناتوانی دائمی و همیشگی در شیردهی
  • داشتن سینه قرمز و برآمده به واسطه مرگ چربی
  • باقی ماندن پوست اضافه دور زخم های عمل که باید با یک عمل دیگر برداشته شوند
  • خونریزی داخلی سینه – که اغلب در 24 ساعت بعد از عمل خودش را نشان می دهد

این را هم به یاد داشته باشید که هر عمل جراحی یکسری ریسک های عمومی دارد. از جمله:

  • خونریزی بیش از حد
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک به داروی بیهوشی
  • لخته شدن خون در عروق

پزشک جراح قبل از عمل تمام خطرات، عوارض احتمالی و ریسک های عمل را به شما یادآور خواهد شد و درمورد راه های کاهش دادن این ریسک ها به شما توضیح می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا