مراقبتهای بعد از پروتز سینه

مراقبتهای بعد از پروتز سینه | بهترین جراح پروتز سینه در تهران

مراقبتهای بعد از پروتز سینه

یکی از عمل های زیبایی که بسیار مورد استقبال بانوان قرار گرفته است، جراحی پروتز سینه است که برای حجیم کردن بافت سینه ها انجام می شود و به افراد کمک می کند به شکل و اندازه ای مطلوب در سایز سینه های خود برسند.
موفقیت آمیز بودن جراحی پروتز سینه به عوامل مختلفی از جمله انتخاب درست جراح و انجام مراقبتهای بعد از پروتز سینه بستگی دارد. در این مقاله همه مراقبتهای بعد از پروتز سينه را نام برده و توضیحات مناسبی در رابطه با هر یک از آن ها ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه 

در عمل پروتز سینه ایمپلنت را در زیر بافت های نرم سینه قرار می دهند تا به حجم مورد نظر در ناحیه سینه ها دست پیدا کنند. پروتزهای سینه دو نوع سالین و سیلیکون هستند. پروتز های سالینی به برش کوچکتری برای جایگذاری نیاز دارند. در این نوع از پروتز ها بعد از تعبیه در بافت سینه با مایع (سرم آب نمک) پر می شوند. پروتز های سیلیکونی حاوی ژل سیلیکون می باشند و نسبت به پرتزهای سالینی طبیعی تر به نظر می رسند و برای جایگذاری در بافت سینه نیاز به برش بزرگتری دارند.

فیلم عمل پروتز سينه

انواع سایز پروتز سینه و نحوه انتخاب بهترین سایز

انتخاب اندازه پروتز سینه، مبتنی بر خواسته و نظر بیمار و همچنین معاینه بیمار توسط پزشک انجام می شود. پزشک اطلاعات لازم در مورد انواع پروتزها را در اختیارتان قرار می دهد و در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک می کند.
قبل از جراحی پروتز سینه در زمان مشاوره پزشک ارزیابی کامل را انجام می دهد و در این زمینه پیشنهاداتی را می کند تا شما را در این فرایند راهنمایی کند. پزشک با توجه به تجربه خود و فرم بدن بیمار، اندازه فعلی سینه، پهنای آن و بافت سینه، نوع پروتز، حجم و فرم آن را تعیین می‌کند.
در جراحی پروتز سینه انتخاب جراح با تجربه که از دانش و مهارت کافی برخوردار است در نتیجه جراحی اهمیت زیادی دارد. بعد از جراحی رعایت مراقبتهای بعد از پروتز سینه الزامی است تا در این جراحی بهترین نتیجه را دریافت کنید و عوارض احتمالی ناشی از پروتز سینه به حداقل برسد.

مطالعه مقاله انواع مدل پروتز سینه را از دست ندهید.

مراقبتهای قبل از جراحی پروتز سینه

مراقبتهای قبل از جراحی پروتز سینه

  • دو هفته قبل از جراحی، از مصرف آسپرین یا محصولات حاوی آسپرین، خودداری کنید. در صورت نیاز به مصرف داروی سر درد یا سایر داروهای مسکن درد، تیلنول بر اساس دستورالعمل های روی جلد، بی خطر ترین محصول می باشد. فهرستی از داروها قبل از جراحی، از سوی پزشک در اختیار شما قرار داده می شود.
  • حتماً با پزشک خود در خصوص مصرف داروهای گیاهی یا محصولات جایگزین و بی خطر یا خطرناک بودن آنها قبل و بعد از جراحی، گفتگو کنید.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبیل سرماخوردگی، بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن برای بهبود زخم ها مضر بوده و احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. اگر سیگاری هستید، به پزشک اطلاع دهید و ۲ هفته قبل و بعد از جراحی استعمال آن را ترک کنید.
  • قبل از جراحی دوش بگیرید.
  • شب قبل از جراحی زود بخوابید و زیاد استراحت کنید.
  • از نیمه شب روز قبل از جراحی، چیزی نخورید و ننوشید.
  • در روز جراحی، از مصرف محصولات مراقبت از پوست، آرایش کردن، استفاده از دئودورانت، عطر، لاک ناخن و غیره خودداری کنید.
  • در خصوص مصرف یا عدم مصرف داروهای نرمال خود در صبح روز جراحی، از پزشک سوال کنید.
  • حتماً از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا در روز جراحی و پس از آن شما را همراهی کند.
  • جدی گرفتن توصیه های پزشکی، انجام آزمایش ها و تست های لازم از جمله ماموگرافی و سونوگرافی پستان الزامی است.

زمان بازگشت به محل کار بعد از جراحی سینه

1 الی 2 هفته پس از جراحی بیمار می تواند به محل کار خود بازگردد. اما دقت داشته باشید چنانچه کار شما خواستار فعالیت های فیزیکی سنگین و پر فشاری است، باید مدت زمان بیشتری را به استراحت بگذرانید تا از حاصل شدن بهبودی مطلوب مطمئن گردید. لازم است یک جلسه ویزیت با دکتر خود داشته باشید تا ایشان روند بهبودی تان را ارزیابی کند. در بعضی موارد بسته به روند التیام زخم بیمار تا یک ماه نمی تواند به فعالیت های اجتماعی خود باز گردد.

تعداد مراجعات به پزشک بعد از جراحی پروتز سینه

بخیه ها جذبی بوده و در زیر پوست شما می باشند. انتهای بخیه ها از پوست بیرون است و در اولین جلسه بعد از عمل سینه، توسط پزشک چیده می شوند. در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی مانند برون ریزی ترشحات چرکی یا خونی از محل جراحی، بروز کبودی و التهاب وسیع در سینه ها، باید بلافاصله به پزشک معالج خود مراجعه کنید. در غیر این صورت 5-7 روز بعد از عمل اولین جلسه چکاپ بعد از عمل می باشد. جلسه دوم 10-14 روز بعد از عمل و جلسه سوم حدود یک ماه بعد انجام می شود. سه ماه بعد از عمل هم آخرین جلسه برای ارزیابی پروتز سینه صورت می گیرد. پس از اتمام این دوره ضروری هر 6 ماه یا سالی یکبار زمان مناسبی است.

نحوه خوابيدن بعد از عمل پروتز سينه

نحوه خوابيدن بعد از عمل پروتز سينه

بعد از جراحی پروتز سینه بهتر است به مدت 3 هفته از خوابیدن به روی شکم و پهلو خودداری کنید، زیرا ممکن است به پروتزها فشار وارد شود. در هنگام خوابیدن، با قرار دادن چند بالش، کمر خود را در موقعیت بالاتری قرار دهید. همچنین بالشت سر بلندتر و شیبدار باشد و در حالت بهتر می توان از تخت بلند کمک گرفت.
توصیه می شود که در ۴ تا ۶ هفته اول درحالیکه سینه بند مناسبی پروتزها را حمایت می کند به پشت بخوابید و پس از آن بسته به نظر جراح تان و وضعیت راحتی خودتان تغییرات بعدی را اعمال کنید.

سوتین مناسب بعد از عمل پروتز سینه

یکی از نکات مراقبتی بسیار مهم که رعایت آن بسیار ضروری است، پوشیدن سوتین مناسب پس از عمل است. برای اینکه شکل سینه ها بعد از عمل دستخوش تغییر نشوند باید از سوتین ماموپلاستی استفاده کنید تا بافت سینه ثابت نگه داشته شود و پروتز ها دچار شل شدگی نمی شوند. از سوتین طبی مناسب، سوتین طبی که باعث ایجاد فشار و درد نشود و سایز مناسبی داشته باشد استفاده کنید.
سوتین های بعد از جراحی سینه انواع مختلفی دارند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

1. سوتین فشرده سازی: این دست از سوتین ها بافت فشرده ای داشته و مانند گن می باشند. پزشکان استفاده از آن بعد از جراحی بزرگ کردن سینه را الزامی می دانند. زیرا با فشار نسبی که به بافت سینه وارد می کند، از تکان های اضافه آن جلوگیری کرده و مانع تجمع مایعات در میان بافت ها می شود.

2. سوتین هایی با قفل جلو: این نوع از سوتین ها از جلو بسته شده و برای تعویض آن فشاری به دست و بازوها وارد نمی شود. اگر پروتز سینه انجام داده باشید، این مدل از سوتین ها بسیار برای شما مناسب می باشند؛ خصوصاٌ اگر برش جراحی در ناحیه زیر بغل ایجاد شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله عوارض جراحی پروتز سینه را توصیه می کنیم.

دوره نقاهت پروتز سينه نی نی سایت

روزهای اول پس از جراحی، سخت ترین مرحله از دوره ریکاوری بعد از عمل پروتز سینه است. حداکثر درد در طول چند روز اول بعد از جراحی پروتز سینه تجربه شده و در بیشتر افراد حدوداً ۳ تا ۵ روز می باشد. بهترین روش برای کاهش درد، دنبال کردن دستورالعمل های پزشک در خصوص مراقبتهای بعد از پروتز سینه می باشد که شامل استراحت، محدود کردن فعالیت های فیزیکی، پوشیدن سوتین های مخصوص بعد از جراحی و… است.
همچنین در این دوره کبودی و ورم پستان ها را تجربه خواهید کرد که به تدریج رو به بهبودی می روند.
اکثر پزشکان توصیه می کنند در این دوره در صورتی که توانایی لازم برای سرپا ایستادن را بدست آوردید، پیاده روی سبکی را آغاز کنید. بدین نحو خون در بدن به طور مطلوب تری گردش پیدا می کند و مانع تشکیل لخته خون می شود. البته شما باید به خواسته بدن تان گوش دهید. اگر همچنان درد و خستگی همراه تان است، پس استراحت کنید.

مراقبتهای بعد از کاشت پروتز سینه

مهم ترین مراقبتهای بعد از پروتز سینه

1. به مدت 3 هفته از مصرف سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب کنید تا التهاب و تورم تشدید نشود.
2. جراحی پروتز سینه همانند مابقی جراحی ها همراه با درد است، به همین دلیل بعد از ترخیص، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت و بهبود سریع زخم تجویز می شود که باید به طور مرتب و کامل مصرف شوند.
3. در دو هفته اول از دارو های آسپرین و ایبوبروفن استفاده نکنید، زیرا موجب رقیق شدن خون می شوند.
4. 3 روز بعد از عمل می توانید حمام کنید. پانسمان روی زخم ها را خشک نگه دارید. اگر استری استریپ ها یا پانسمان روی زخم ها افتاد، زخم را با پماد آنتی بیوتیک پوشش دهید. تا زمان صلاحدید پزشک از قرار گرفتن در وان حمام خودداری کنید.
5. بعد از گذشت 3 ماه از جراحی پروتز سینه به منظور بررسی و معاینات لازم باید MRI سینه صورت گیرد و بعد از آن هر 2 سال یک بار باید برای انجام MRI مراجعه نمائید.
6. توصیه می شود بعد از جراحی پروتز سینه به عنوان همراه یک نفر مراقب فرد بیمار باشد.
7. اجسام سنگین بلند نکنید.
8. از خم شدن و ایجاد فشار به قسمت های عمل شده پرهیز کنید.
9. برای جلوگیری از لخته شدن خون، پیاده روی آرام داشته باشید.
10. در دوره مصرف داروهای مسکن نارکوتیک از رانندگی کردن یا کار کردن با ماشین آلات، خودداری کنید.
11. وقتی ورزش کردن از سوی پزشک، بلامانع اعلام شد، حتماً در هنگام انجام فعالیت های ورزشی، سوتین های ورزشی بر تن کنید.
12. از سینه بند طبی که پزشک برای شما تجویز کرده است، استفاده کنید و اصلا از تنتان درنیاورید.
13. با شکم خالی، داروی مسکن مصرف نکنید. یک میان وعده سبک میل کرده و سی دقیقه بعد، داروی مسکن را مصرف کنید.

پروتز سينه و بارداري نی نی سایت

پروتز سينه و بارداري نی نی سایت

حاملگی پیش از یک سال و در دوران ریکاوری جراحی پروتز پستان، از بهبودی کامل سینه جلوگیری کرده و باعث ضایع شدن وقت و هزینه ای که بابت عمل صرف کرده اید می شود. افزایش وزن ناشی از بارداری در تغییر ظاهر پستان ها مؤثر است. پس اجتناب از بارداری در ۱۲ ماه اول بعد از عمل الزامی است.
همچنین از نوسانات وزنی امتناع کنید. بالا رفتن وزن یکی از عوامل افتادگی بافت سینه و کاهش خاصیت الاستیکی آن است. حفظ وزن تان در یک دامنه ثابت، در افزایش ماندگاری نتیجه بسیار تاثیر گذار است.

حس سينه بعد از پروتز

در دوران نقاهت گاهی حس مورمور شدن را در سینه ها یا نوک سینه ها تجربه می کنید. این حس چیزی شبیه به خواب رفتن پا می باشد. این حالت به دلیل بهبود یافتن اعصاب تجربه شده و کاملاً نرمال است.
ممکن است تا چند ماه کاهش حس در ناحیه نوک سینه داشته باشید که تمامی این مشکلات موقتی می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند. در صورتی که احساس درد شما برطرف نشد و همچنان با گذشت مدت طولانی بی حسی نوک سینه های شما برطرف نشد حتما با جراح خود تماس برقرار نمائید و مشکل خود را مطرح کنید.

 مطالعه مقاله لیفت سینه را توصیه می کنیم.

به طور معمول می توانید تمرینات ورزشی سبک را ۳ هفته بعد از عمل شروع کنید و کم کم شدت و زمان آن را افزایش دهید. برای بازگشت به روتین ورزشی تان عجله نکنید. اگر پیش از آن که محل جراحات به طور کامل بهبود یابند، به انجام تمرینات ورزشی پر فشار مشغول شوید، فرم نهایی پروتز پستان تحت تاثیرات منفی قرار می گیرد.
از انجام ورزش های سنگین و فعالیت های شدید بدنی اجتناب کنید. سعی کنید به عضلات قفسه سینه خود فشار زیادی وارد نکنید و از انجام دادن فعالیت های کششی موثر بر ناحیه بالایی بدن خوداری نمایید. پس پله به پله سطح حرکات خود را بالا ببرید تا زمانی که پروتز به طور کامل با بافت پستان سازگار شود.

سوتين بعد از عمل پروتز

بعد از عمل به دلیل فرم محکم و برجسته پستان ها، ممکن است احساس کنید دیگر نیازی به سوتین ندارید. در هر صورت چه سینه هایتان عمل شده باشند یا فرم طبیعی خود را دارا باشند، می توانند تحت تاثیر جاذبه و گرانش زمین قرار بگیرند. پس اگر می خواهید عمر پروتز ها طولانی شود و سینه هایتان دیرتر برجستگی خود را از دست دهند، لازم است در طول روز سوتین بپوشید؛ به ویژه زمانی که می خواهید ورزش کنید.

برنامه غذایی بعد از عمل پروتز سینه

بعد از این که بیمار از اتاق عمل خارج شد نباید تا حدود 8 ساعت چیزی میل کند حتی در صورت تشنگی هم از خوردن مایعات باید پرهیز شود. در غیر این صورت با تهوع و استفراغ رو به رو می شود. بعد از گذشت زمان مذکور آب، مایعات، میوه و سبزیجات و انواع مواد غذایی حاوی پروتئین و ویتامین ها برای تامین انرژی مورد نیاز جهت ترمیم و بازسازی بدن لازم است.

گاهی به دلیل مصرف داروهای مسکن، دچار یبوست می شوید. شما باید مکمل های فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. استفاده از سبزیجات، مایعات و آب میوه های تازه برای جلوگیری از اختلال در کارکرد روده ها توصیه می شود.
همچنین از خوردن غذاهای شور و پرچرب خودداری کنید زیرا موجب افزایش تورم و کبودی بعد از جراحی می شود و روند بهبودی را کاهش می دهد.

درد بعد از عمل پروتز سينه

درد بعد از عمل پروتز سينه

ممکن است بعد از جراحی پروتز سینه، در ناحیه سینه احساس سفتی و کشیدگی پوست داشته باشید و دردی را احساس نمایید که کاملا طبیعی است. قفسه سینه شما به مدت چهار تا هشت هفته سفت می شود. این حالت تا زمان ریلکس شدن ماهیچه های قفسه سینه ادامه خواهد داشت. زمان دقیق، در بیماران مختلف، بر حسب جرم ماهیچه، حالت ارتجاعی سینه ها و سطح فعالیت بعد از پروتز پستان، متفاوت می باشد. همچنین گاهی در یکی از سینه ها در مقایسه با سینه دیگر، درد بیشتری را تجربه می کنید.

برای کاهش درد و تورم چه باید کرد؟

ورم بعد از عمل در ناحیه پستان ها بسیار طبیعی است. در صورتی که پس از جراحی پروتز سینه تورم و کبودی مشاهده کردید می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید. از کیسه یخ به صورت دوره ای و هر ۱۰ دقیقه استفاده کنید. از گذاشتن یخ به طور مستقیم بر روی پوست خودداری کنید، چون پوست بی حس است و ممکن است دچار سوختگی ناشی از سرمای شدید شود. همچنین مصرف میوه هایی مانند آناناس تازه در روند بهبودی و کاهش کبودی و تورم پس از جراحی بسیار تاثیر گذار می باشد.

 مطالعه مقاله پروتز سینه بعد از درمان سرطان را برای کسب اطلاعات بیشتر فراموش نکنید.

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر، فاکتورهایی از قبیل ارتباط کلامی، سابقه کار در بیمارستان و پرسنل تحت خدمت جراح نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین جراح سینه برای پروتز سینه محسوب می شوند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل پروتز سینه سوالاتی را دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

نتیجه گیری

اگر عمل به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد اما مراقبتهای بعد از پروتز سینه به خوبی صورت نگیرد، امکان بروز عوارض جانبی بعد از عمل وجود دارد. توصیه می شود برای انجام این جراحی پروتز هایی با سایز بسیار بزرگ یا کوچک انتخاب نکنید و به نظر جراحتان احترام بگذارید، زیرا در صورتی که سایز پروتز بسیار بزرگ باشد، به دلیل سنگینی و کشش بیش از حد پوست و فشار پروتز به بافت های مجاور می تواند عوارضی را به همراه آورد و در نتیجه ممکن است نیاز به جراحی مجدد و در آوردن پروتز شود. به تمامی توصیه های جراحتان توجه نمائید و تمامی مراقبتهای بعد از پروتز سینه را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از این جراحی دریافت کنید.

این اطمینان را به شما می دهیم که با رعایت تمامی نکات مذکور و نیز جراحی توسط بهترین جراح سینه یک عمل موفقیت آمیزی را تجربه خواهید کرد و خود را از ایجاد آسیب های احتمالی مصون می دارید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا