عمل جراحی زیبایی سینه

اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی سینه

مهم ترین اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی سینه 

عمل جراحی زیبایی سینه برای موارد مختلفی از جمله اصلاح سایز و اندازه سینه و رفع افتادگی پستان مورد استفاده قرار می گیرد. 
مانند هر عمل جراحی دیگری، ماموپلاستی هم خطرات و عوارضی دارد که البته برخی از آنها را میتوان با رعایت نکات و روش های مراقبتی به حداقل کاهش داد. به همین دلیل انتخاب پزشک ماهر و متخصص که با روش های صحیح جراحی شما را به فرم سینه های مطلوب برساند و نیز توجه به مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی بسیار حائز اهمیت است. با ما همراه باشید تا با عمل جراحی زیبایی سینه بیشتر آشنا شوید.

فیلم ماموپلاستی

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی درمانی سینه است که قبل از انجام آن خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی باید به طور دقیق به اطلاع افراد داوطلب این جراحی برسد.
در این جراحی قسمت هایی از بافت غدد، بافت چربی و پوست برداشته میشوند تا پزشک بتواند بافت پستان را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد. در روند این عمل، جراح سینه با بهره گیری از روش های متنوع و پیشرفته به کاهش سایز سینه ها و همچنین افزایش سایز سینه به کمک پروتز های سینه می پردازد.
جراحی ماموپلاستی از جمله جراحی هایی است که فرد داوطلب انجام آن باید در سلامت کامل باشد تا از بروز عوارض عمل ماموپلاستی نیز جلوگیری شود.

اقدامات قبل از عمل ماموپلاستی

اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی سینه

1. در جلسه مشاوره، حتما پزشک را از سوابق بیماری خود، سابقه مصرف دارو، جراحی، ابتلا به بیماری‌های خاص و… مطلع نمائید.
2. قبل از جراحی باید آزمایش‌هایی انجام دهید که پزشک با اطمینان از شرایط جسمی شما، برای جراحی تصمیم بگیرد. آزمایش خون، ماموگرافی و تاییدیه پزشک متخصص قلب، از رایج‌ترین تاییدیه‌های قبل از عمل جراحی زیبایی سینه است.
3. در مورد شیو و تمیز کردن محل عمل مثل زیر بغل باید نزدیک به زمان عمل انجام شود تا احتمال میکروب عمل کمتر شود.
4. یکسری از داروها را تا روز عمل مجاز هستید که استفاده کنید؛ برخی داروها مثل تیروئید و فشار خون که با مقدار کمی آب باید میل کنید ولی شیر، چایی و کیک را نباید استفاده کنید. 5. حداقل 5 روز الی یک هفته قبل از عمل مصرف برخی داروها مثل ضد انعقاد خون که باعث خونریزی در حین عمل می شود قطع شود.
6. برخی بیماران که قرص تاموکسیفن می خورند باید مصرف آن را قطع کنند زیرا احتمال آمبولی بالا می رود.
7. افراد دیابتی قند خون آنها باید کنترل شود زیرا دیابت عاملی است که باعث عفونت زخم ها می شود و ممکن است زخم ها جوش نخورد.
8. محلول های ضد عفونی اگر نیاز باشد در اختیار بیمار قرار می گیرد. حتما روز قبل از عمل دو بار و صبح روز عمل، با محلول شستشو ناحیه عمل را بشوئید.
9. 6 ساعت قبل از عمل ناشتا باشید و نیازی نیست که زمان بیشتری را ناشتا باشید چون روز عمل ممکن است قند خونتان بیفتد.
10. مدارک کلی مثل آزمایشات قلب، عکس و سونوگرافی را روز عمل همراه خود داشته باشید.
11. اگر استرس دارید روز قبل از عمل از داروهای ضد استرس می توانید استفاده کنید.

بازسازی سینه بعد از درمان سرطان پستان

فیلم ماموپلاستی کاهشی 

تفاوت ورم، لنف ادم و سروما

سروما مایعات و خونابه ای است که معمولا بعد از عمل پیش می آید و اگر لازم باشد کشیده می شود؛ پس اگر جراحی نداشته اید سروما و خونابه را هم نخواهید داشت. لنف ادم یعنی منشا ورم به دلیل اشکال در لنف هاست که ممکن است تعداد لنف ها کم باشد و یا بدلیل جراحی باشد و یا مشکل مادرزادی و ژنتیکی است که ریشه آن بدلیل مشکلات لنفاوی است. ورم معمولا دو طرفه است برای مثال ورم های کنار قوزک پا که بدلیل زیاد نشستن و یا زیاد ایستادن همه ی افراد آن را تجربه کرده اند. در واقع مایعات بدن به سمت بالا نمی توانند حرکت کنند و دریچه های لانه کبوتری و عروق نمی توانند این مایعات را برگردانند و ورم ایجاد می شود. درمان لنف ادم ماساژ و بانداژ است ولی ورم باید ورزش کنید و جورابهای مخصوص بپوشید.

ورم ها خطرناک نیستند و در واقع غیر قابل اجتناب هم هستند که ممکن است برای هر شخصی پیش آید. لنف ادم معمولا یک طرفه ایجاد می شود یک پا و یا یک دست و معمولا در هر دو پا و یا هر دو دست ایجاد نمی شود. بیشتر افرادی که دچار لنف ادم می شوند افزایش وزن هم دارند که درمان را سخت تر می کند. وقتی بیمار چاق باشد و چربی های ناحیه تحت درمان زیاد باشد ادم ها در بین چربی ها می نشینند و از بین بردن آنها سخت تر  است. بنابراین توصیه می شود با رژیم غذایی و کاهش وزن به درمان خود و از بین بردن چربی ها و ادم ها کمک کنید زیرا تنها با ماساژ و بانداز قابل درمان نیست.

مدت زمان بهبودی عمل ماموپلاستی

مدت زمان بهبودی بعد از عمل جراحی زیبایی سینه چقدر است؟

دوره‌ی نقاهت بعد از عمل جراحی زیبایی سینه‌ تأثیر مستقیمی بر نتیجه‌ی جراحی می‌گذارد. به همین دلیل، رعایت کامل نکاتی که پزشک بیان می‌کند و انجام مراقبتهای بعد از ماموپلاستی سبب می‌شود که روند بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین، خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

دوره‌ی نقاهت برای افراد مختلف، متفاوت است و سرعت بهبودی و ترمیم زخم‌های حاصل از عمل جراحی، به میزان توانایی بدن آن‌ها بستگی دارد. عموما، بعد از گذشت دو هفته از انجام جراحی، فرد می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد و به محل کار خود بازگردد؛ اما در برخی افراد مشاهده می‌شود که برای بازگشت به زندگی روزمره، به یک ماه زمان نیاز دارند. معمولا دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی بین 7 تا 14 روز است و بهبودی کامل پس از کوچک کردن سینه معمولاً حدود 8 تا 10 هفته طول می‌کشد.
نتیجه نهایی عمل ماموپلاستی بلافاصله بعد از جراحی مشخص نمی شود. بنابراین بهتر است قضاوت نهایی به بعد از دوره نقاهت موکول شود.

برای بهبود التهاب بعد از جراحی ها چه باید کرد؟

معمولا بعد از عمل جراحی زیبایی سینه این سوال برای بیماران عزیز پیش می آید که برای بهبودی چه باید کرد؟
علاوه بر رعایت مراقبتهای بعد از جراحی سینه بهتر است از فیزیوتراپی های موضعی (فیزیوتراپی های سطحی بدن) استفاده کنید.

مدت ماندگاری نتایج جراحی زیبایی پستان

بستگی به پارامترهای پوست و بدن دارد. همان طور که می دانید به مرور زمان پوست کلاژن خود را از دست می دهد و کشش نیروی جاذبه انتظاری است که قابل انکار است. این دو مورد در مدت ماندگاری نتایج جراحی بسیار تاثیرگذار است.
خاصیت پوست، تونیسیته پوست، اندازه استخوان ها، قد، وزن، دور کمر، سن، وضعیت بارداری و جنس سینه افراد (سینه ی شل و چربی یا سینه ی سفت) با هم بسیار متفاوت است، بنابراین نتایج عمل های زیبایی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. تناسب فرم بدن فرد با انتظارات فرد از نتیجه جراحی زیبایی باید واقع بینانه باشد.

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی

مراقبتهای بعد از عمل جراحی زیبایی سینه

موارد زیر را به یاد داشته باشید:

1. پانسمان در اعمال جراحی زیبایی بدن در اولین ویزیت مطب برداشته می شود و پس از آن نیازی به داشتن پانسمان مجدد نیست. در صورت ترشح خونی باید چند گاز استریل روی زخم بگذارید.
2. خونریزی خفیف بعد از اعمال جراحی طبیعی است و مشکلی ندارد ولی اگر خونریزی به حدی شدید باشد که با فشار کنترل نشود، سریعا جراح را در جریان بگذارید. در عمل های برداشتن و یا بازسازی سینه که خونریزی شدید است وقتی احساس حالت تهوع داشتید باید دراز بکشید و پاهایتان را بالا بگیرید.
3. 24 تا 48 ساعت اول بعد از عمل تب اهمیت و ارزش ندارد، ولی اگر دیر هنگام و در روز 4 و 5 بعد از عمل باشد باید با درجه کنترل و سریعا به پزشک مراجعه کنید.
4. کبودی پس از اعمال جراحی کاملا طبیعی است.
5. راه رفتن های کوتاه مدت به گردش جریان خون و بهبودی کمک می کند.
6. مایعات زیاد بخورید نوشیدنی های انرژی زا مثل redboll بسیار کمک کننده است.
7. تا اشتهایتان برنگشته شروع به غذا خوردن نکنید؛ صبر کنید تا مواد بیهوشی دفع شوند.

درد بعد از عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل طبیعی است و طول می کشد. مسکن های خود را حتی اگر درد ندارید سر ساعت بخورید این کار کمک می کند که درد دیرهنگام و غیر قابل کنترل نداشته باشید. البته میزان درد، به آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. اما در مجموع، اغلب افراد بعد از جراحی، درد شدیدی تجربه نمی‌کنند.

سوتین ماموپلاستی چیست؟

قبل از عمل زیبایی سینه سوتین خاصی به شما داده نمی شود چون بلافاصله بعد از عمل خونی می شود. بعد از روز اول که به پزشک مراجعه می کنید سوتین تهیه شده توسط پزشک به شما داده می شود. پس از تمام اعمال جراحی پستان اعم از زیبایی و سرطان، سوتین مناسب و سفت باید پوشیده شود که نوع آن قبل از عمل مشخص می شود.

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن لوله نرم پلاستیکی است که در حین جراحی توسط پزشک داخل بدن شما گذاشته می شود. برخی درن ها به یک مخزن پلاستیکی کوچک متصل می شوند تا مایع یا ترشحات زخم در ناحیه عمل جراحی را جمع آوری کنند. در بعضی از انواع جراحی پستان مانند ماموپلاستی، جراحی سرطان پستان، بازسازی پستان و موارد مشابه از درن استفاده می شود. همه عمل جراحی ها نیازی به درن ندارند و معمولا برای پروتز سینه با هدف زیبایی از درن استفاده نمی شود. درن با ایجاد خلا و مکش ترشحات زخم را در مخزن خود جمع آوری می کند و از تجمع آن در بستر جراحی جلوگیری می کند.
برای تخلیه ترشحات دریچه مخزن را باز کرده و مخزن را خالی کنید و مجددا در حالی که مخزن فشرده شده است و حالت مکش پیدا کرده دریچه آن بسته شود. با درن امکان حمام کردن وجود دارد پس دست به درن ها نزنید.
برای مراقبت از درن کافیست طبق زمان بندی جراح، گاز اطراف درن را برداشته و محل ورود درن به پوست ضدعفونی شود و سپس گاز تمیز گذاشته شود. معمولا ترشحات درن پس از 5 الی 10 روز کاهش می یابد و با نظر جراح معالج می توانید آن را بردارید.

عوامل خطرساز در عمل جراحی زیبایی سینه

برخی مسائل برای بیهوشی عمومی مشکل زاست مثل مسائل قلبی، آسم و… که تنها مربوط به بیهوشی می شود.
برخی عوامل مشکل ساز دیگر برای زیبایی پستان، کوچک کردن سینه، پروتز گذاری برای بزرگ کردن سینه، لیفت سینه و…  عبارتند از:

کشیدن سیگار و قلیان که زخم های بیمار را به خطر می اندازد. اگر سیگاری هستید حتما پزشک خود را مطلع کنید. سه ماه قبل از عمل باید کامل ترک شود و در صورت عدم رعایت این نکته حتما پزشک را مطلع کنید تا در صورت ایجاد مشکل پزشک بتواند جلوی یک سری مشکلات را بگیرد.
دیابت های کنترل نشده و حتی کنترل شده ی وابسته به انسولین ترمیم زخم را به خطر می اندازد و نکروز پوستی و نکروز نوک پستان می دهد.
فردی که کورتون های دوز بالا استفاده می کند. این افراد زخم هایشان خوب جوش نمی خورد.
افرادی که کلوئیدساز هستند. افرادی که جای زخم هایشان خیلی کلفت و بد می ماند. این افراد بهتر است اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند و در صورت ضرورت انجام این گونه عمل های زیبایی، حتما پزشک خود را مطلع کنند تا ریسک عوارض جراحی را بپذیرند.

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

رضایتمندی از نتیجه عمل جراحی زیبایی سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در این زمینه دارد، بسیار وابسته است.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی ماموپلاستی را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
بسیاری از مراجعه کنندگان برای جراحی ماموپلاستی از انتخاب دکتر امیرپاشا ابراهیمی راضی بوده اند و از تجربه ماموپلاستی خود به خوبی یاد می کنند.
عزیزانی که در خصوص عمل ماموپلاستی سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا