پروتز دائمی و موقت

انواع پروتز سینه: پروتز دائمی و موقت

انواع پروتز سینه، جایگزینی برای جراحی بازسازی سینه

 

بهترين دكتر پروتز سينه
پروتز سينه سايز ٨٥

اگر تصمیم گرفته اید که جراحی بازسازی سینه گزینه مناسبی برای شما نیست اما همچنان قصد دارید فرم سینه را بازیابی کنید، می توانید از انواع پروتز سینه که به آن فرم سینه نیز گفته می شود، استفاده کنید تا بدون جراحی سینه های تان متعادل به نظر برسند.
در ادامه این مطلب بیشتر درباره هر یک از انواع پروتز سینه شرح داده ایم.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سریع ترین راه برای پر کردن فضایی است که سینه شما قبلا در آن قرار داشته است. شما می توانید انواع پروتز سینه را در سوتین یا مایو خود قرار دهید و مانند قبل از عمل ظاهر شوید و این برای بسیاری از زنان، که سینه ی خود را طی جراحی از دست داده اند، تسکین بزرگی محسوب می شود.

انواع پروتز سینه در اشکال، اندازه ها و مواد مختلفی وجود دارد: ژل سیلیکونی، فوم یا پنبه ای. برخی از پروتزها سنگین هستند و برخی دیگر وزنی ندارند. برخی از شرکتها مانند Nearly You، به طور انحصاری بر روی تولید انواع مدل پروتز سينه تمرکز دارند. بسیاری از پروتزها در داخل جیب یک سوتین یا کامیسول (زیرپوش زنانه) مخصوص طراحی شده قرار می گیرند. برخی دیگر دارای چسب دار هستند که به لبه بالایی ناحیه سینه شما متصل می شوند و به شما این امکان را می دهند که در صورت تمایل بدون سوتین باشید. در برخی دیگر نیز آهن ربا به کار رفته است: آهن ربا با یک پچ چسبنده به پوست شما متصل می شود و آهن ربا دیگر در پشت پروتز قرار دارد. پروتز سینه روی آهنربا روی سینه شما می چسبد تا در جای خود ثابت شود. پروتزهایی که با چسب یا آهن ربا در جای خود باقی می مانند به لباس زیر مخصوص نیاز ندارند. پچ های چسب حدود یک هفته دوام می آورند و سپس باید آنها را تعویض کنید.

اگر از پروتزی استفاده می کنید که در آن از چسب یا آهن ربا برای ثابت ماندن در محل استفاده شده است، حین استفاده مراقب باشید. اکثر زنان هیچ مشکلی با این نوع پروتز ها ندارند، اما پوست برخی از افراد بعد از جراحی حساسیت های خاصی پیدا می کند.

 

انواع پروتز سینه (پروتز دائمی و موقت)

پروتزهای سینه در فروشگاه های مخصوص محصولات برای زنانی که ماستکتومی انجام داده اند، فروخته می شود. پروتزها و نوک سینه های روی پروتزها دارای اشکال، اندازه ها و رنگ های متنوع هستند. انواع مدل پروتز سينه را می توان با سوتین معمولی یا سوتین ماستکتومی پوشید. سوتین ماستکتومی دارای جیبی است که برای قرار دادن پروتز در آن دوخته شده است. همچنین می توانید یک سوتین معمولی را با دوختن یک جیب در کاپ سوتین خود به یک سوتین ماستکتومی تبدیل کنید.

پروتز خارجي سينه یا پروتز موقت

بهترين جراح پروتز سينه در تهران
عکس پروتز سينه مدل اشکی

پروتز موقت یا پروتز خارجی، نوعی پروتز نرم و سبک است که می توان آن را داخل لباس سنجاق کرد یا در داخل یک سوتین گشاد قرار داد. این نوع پروتز از موادی ساخته شده است که در دوران ریکاوری، ناحیه جراحی را سایش نمی دهد یا به آن آسیب نمی رساند. شما می توانید پروتز موقت را در کاپ سوتین قرار دهید تا فرم طبیعی تری به دست آید. تا زمانی که تورم ناشی از جراحی کاهش یابد، می توانید از قزن رابط سوتین استفاده کنید تا سوتین را آزاد تر کند.

پروتز دائمي سينه

هزينه عمل پروتز سينه نی نی سایت
پروتز سينه ٤٠٠ سي سي

پروتز دائمی سینه برای داشتن ظاهر، وزن و حرکت مانند یک سینه طبیعی طراحی شده است. این نوع پروتز معمولا از سیلیکون، فوم یا سایر مواد ساخته شده است. برخی از پروتزهای دائمی مستقیماً با یک نوع چسب مخصوص به پوست روی سینه متصل می شوند. برخی دیگر همراه با سوتین معمولی یا سوتین ماستکتومی استفاده می شوند. پروتز دائمی پستان ممکن است در ابتدای استفاده احساس سنگینی به شما تحمیل کند. پوشیدن چند ساعت در روز به عادت کردن بدن تان کمک می کند. با گذشت زمان، داشتن پروتز طبیعی تر به نظر می رسد.

4 تا 6 هفته بعد از عمل ماستکتومی می توانید از پروتز دائمی استفاده کنید. این فاصله زمانی اجازه می دهد که برش جراحی شما بهبود و تورم کاهش یافته باشد. هنگامی که پروتز دائمی به درستی نصب می شود، تعادل را برای وضعیت مناسب بدن ایجاد می کند. این به جلوگیری از مشکلات کمر و گردن که هنگام برداشتن سینه ایجاد می شود، کمک می کند. همچنین از سر خوردن سوتین جلوگیری کرده و شکل طبیعی به لباس می بخشد.

ايمپلنت سينه چيست ؟

توصیه می شود هنگام خريد پروتز سينه دائمی، شریک زندگی خود یا یک دوست خوب را با خود همراه داشته باشید تا از شما حمایت کند و بازخورد ارائه دهد. اکثر فروشگاه ها به شما امکان می دهند تا یک قرار خصوصی بگذارید، که این تجربه را برای شما راحت تر می کند.

نوع جراحی که انجام داده اید، جایی که جراح برش ایجاد کرده و شکل بدن شما بر احساس و ظاهر خوب تأثیر می گذارد. فروشگاه های مختلف ممکن است مارک های مختلفی داشته باشند – امتحان پروتز در بیش از یک فروشگاه ممکن است مفید باشد. اگر نمی توانید پروتز مناسب خود را بیابید، می توانید یک پروتز سفارشی تهیه کنید.

پروتز جزئی

پروتز سینه چیست
عکس انواع مدل پروتز سينه

اکثر زنانی که تحت عمل جراحی حفظ سینه قرار می گیرند، نیازی به پروتز ندارند تا بافت سینه از دست رفته را جایگزین کند. در برخی موارد، جراح باید مقدار زیادی بافت سینه را بردارد و سینه ممکن است ناهموار به نظر برسد. در چنین مواردی شما می توانید از پروتز پارشیال یا جزئی (که شکل دهنده، پوسته یا اکولایزر نیز نامیده می شود) بر روی سینه خود استفاده کنید تا ظاهری کامل تر و صاف تری داشته باشید.

سوتین های ماستکتومی

انواع مدل پروتز سينه
پروتز سينه زير عضله

بسیاری از تولیدکنندگان انواع پروتز سینه همچنین سوتین های خاصی مجهز به جیبی در کاپ ها برای محکم نگه داشتن پروتز می سازند. آنها برای تحمل وزن پروتز سینه ساخته شده اند.

فروشگاه هایی که برای زنانی که ماستکتومی انجام داده اند، محصولات خاص ارائه می کنند، معمولاً سوتین ماستکتومی را در دسترس دارند. سوتین ماستکتومی در انواع پارچه ها و رنگ های مختلف موجود است. سوتین های مخصوص لباس خواب یا لباس راحتی نیز موجود است.

همه زنان به سوتین ماستکتومی خاصی احتیاج ندارند. شاید بتوانید از سوتین هایی که قبلاً در اختیار داشته اید نیز استفاده کنید. شما فقط باید اقداماتی انجام دهید تا سوتین های قبلی تان راحت باشند یا برای نگه داشتن پروتز در آنها جیب بدوزید.

گزینه های سفارشی

پروتز چیست
پروتز دائمی و موقت

برخی از فروشگاه های تخصصی، پروتزهای سینه سفارشی می فروشند که به صورت جداگانه و انحصاری برای شما ساخته می شوند و متناسب با خطوط طبیعی و رنگ بدن تان و سینه دیگر شما هستند. این نوع پروتز ها معمولاً از سیلیکون یا لاتکس ساخته می شوند و به طور قابل توجهی گرانتر از انواع پروتز سینه هستند که به صورت سفارشی ساخته نمی شوند. برای ساخت این نوع پروتز از قفسه سینه شما گچ یا اسکن لیزری گرفته می شود و سپس پروتز متناسب با بدن شما ساخته می شود.

لباس های مخصوص که مناسب پروتز هستند

بهترين جراح پروتز سينه در تهران
پروتز چیست

مایو و لباس زیر های مخصوصی برای خانم هایی که ماستکتومی انجام داده اند طراحی شده است که در بسیاری از فروشگاه های تخصصی موجود است. این لباس ها دارای یک جیب داخلی برای نگه داشتن پروتز است. همچنین می توانید جیب هایی روی سوتین یا مایوهایی که قبلاً داشتید، بدوزید. اگر تصمیم به خرید پروتز سفارشی دارید، احتمالاً به لباس یا سوتین های مخصوص احتیاج نخواهید داشت.

 

فیلم عمل پروتز سينه

 

هزینه پروتز سينه نی نی سایت

پروتز سينه عوارض
پروتز سينه قيمت

هزینه پروتز دائمی یا موقت یا سایر انواع پروتز سینه می تواند بسته به جنس، شکل، رنگ، و شرکت سازنده آن رنج متفاوتی داشته باشد. از اینرو توصیه می شود به صورت خصوصی با یک متخصص مشورت کنید.

چنانچه در فکر یک گزینه دائمی هستید، به شما جراحی بزرگ کردن سینه (قرار دادن ایمپلنت) را توصیه می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً کلیک کنید.

 

بهترين دكتر پروتز سينه | بهترين جراح پروتز سينه در تهران 

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

“م . ز”

تندرست باشید.

منابع: cancerbreastcancer

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا