بهترین جراح سینه

بهترین جراح سینه | دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فوق تخصص جراحی سینه

فهرست مطالب

بهترین جراح سینه

وقتی صحبت از بهترین جراح سینه می شه تعداد مدعی ها زیاده. به قول معروف هیچ بقالی نمی گه ماست من ترشه! به خاطر همین پیش خیلی از جراحای سینه که برید قطعا اگه مستقیماً این رو نگن، یه جوری این ادعا رو دارن که خودشون بهترین جراح سینه در کل کشور هستن. همینطور هم اگه کسی یا آشنایی یه جراح رو به شما معرفی کنه قطعا با وعده اینکه ایشون بهترین جراح سینه در کل کشور یا حداقل شهر هستن سعی می کنه شما رو راضی کنه.

کاری به معرف ها و آشنا ها نداریم، اما همین الان می گم که اگر دیدید هر پزشک یا به خصوص جراح سینه ای، به هر شکلی ادعا کرد که تو کار خودش بهترینه، قطعا به صلاحیتش شک کنید. حتی اگر هم کارش خوب باشه و یکی از تاپ ها به حساب بیاد باز هم این ادعا خیلی پوچه که کسی بخواد بگه من هستم و جز من نیست.

واقعیت اینه که معیار بهترین جراح سینه برای هر نفر با یکی دیگه فرق می کنه. اول از این جهت که تعداد جراحی های موفق هیچ کدوم از جراحان پستان صد در صد نیست. حتی اونی که واقعا بهترین باشه.
این یعنی اینکه حداقل یه نفر هست که ایشون رو به عنوان بهترین نشناسه. از طرف دیگه خیلی ها معیار های دیگه ای مثل اخلاق یا پیگیری پزشک رو هم جزو اولویت هاشون برای اعتبار سنجی پزشک قرار می دن و فقط به نتیجه بسنده نمی کنن.

از این رو می گم اگر دنبال بهترین جراح سینه در تهران یا ایران می گردید، قطعا پیداش نمی کنید. اما اگر دنبال بهترین جراح سینه برای شخص خودتون هستید، اتفاقا گزینه های پیش روی شما کم نیست. یادتون باشه که این در نهایت خود شما هستید که بهترین جراح رو تعیین می کنید.

بهترین جراح سینه

بهترين جراح سينه در تهران

خب توی این وبسایت در مورد انواع جراحی های سینه، مشکلات سینه، سرطان سینه ، عمل زیبایی سینه و غیره زیاد صحبت کردیم. اگر دوست دارید در مورد جراحی و بیماری های سینه اطلاعات بیشتری به دست بیارید توصیه می کنیم حتما به مقالات دیگه ی ما هم یه سری بزنید.

اما خیلی خلاصه در حدی که بتونیم درک درستی از مطلب مورد بحث این مقاله داشته باشیم، بهتره یه کوچولو در مورد خود عمل جراحی سینه صحبت کنیم.

اصولا جراحی پستان رو یا برای بهتر کردن ظاهر سینه ها انجام می دن، یا برای درمان و پیشگیری از سرطان سینه. خیلی ها هستن که دوست دارن سینه های بزرگ تر یا کوچک تر داشته باشن، اما تو مورد بیماری سرطان سینه، عمل کردن دیگه یه انتخاب نیست، یه ضرورت درمانی به حساب میاد.

از اونجایی که صحت و درستی عمل در هر کدوم از انواع جراحی سینه خیلی مهمه و روی سلامتی و ظاهر شما اثر می گذاره، بهتره حتما یه جراح سینه خوب رو برای انجام عمل پیدا کنید.

تهران به عنوان پایتخت کشور عملا به مرکز همه چیز تبدیل شده. به خاطر همین بهترین جراحان سینه رو می تونید داخل تهران پیدا کنید. اما اینکه این بهترین جراح سینه کیه یا چه ویژگی هایی باید داشته باشه، پایین در موردش صحبت می کنیم.

بهترين جراح سينه در ايران

نه اینکه شهرهای دیگه پزشک خوب ندارن اما خب شاید این عرف شده که پزشکای خوب اغلب توی تهران ساکن هستن. شاید تو شهرهای دیگه هم مطب داشته باشن، اما اغلب بهترین جراحان سینه حتما یه مطب هم داخل تهران دارن. این باعث شده تا خیلی از ساکنین شهرهای دیگه عادت کنن که خود به خود برای پیدا کردن بهترین جراح سینه ایران، به تهران بیان. که خب البته طبیعی هم هست.

برای اینکه بهترین جراح پستان رو انتخاب کنید، چه برای ماموپلاستی یا عمل زیبایی پستان، چه برای درمان سرطان سینه، بهتره که حتما سراغ جراحی برید که از کارش مطمئن هستید. جراحی که هم می دونید به ظاهر سینه ها در اثر عمل درمانی آسیب نمی زنه، هم سلامتی شما رو با انجام عمل زیبایی به خطر نمی ندازه. یادتون باشه که سرطان سینه بین خانم ها خیلی رایجه و سینه ها هم اندام حساسی هستن. پس کوچکترین آسیبی به بافت سینه می تونه موجب بروز مشکلات جدی بشه.

بهترين فلوشیپ فوق تخصصی پستان 

امروزه چندین نفر از پزشکان متخصص جراحی پستان در کشور مشغول فعالیت هستن که مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه رو دارن. این دسته از پزشکا که تعدادشون اونقدرها هم زیاد نیست، به شکل تخصصی روی اندام سینه کار می کنن و از هر نظر نسبت به اون شناخت دارن. پیدا کردن یه فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه عملا مطمئن ترین و آسون ترین راه برای پیدا کردن بهترین جراح سینه به شمار میاد.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی هم یکی از جمله همین جراحان فوق تخصص جراحی سینه و یکی از بهترین جراحان سینه در تهران هستن که تجربه های خیلی خوبی تو زمینه انواع جراحی سینه داشتن. البته این حرف فقط برای اینه که خودتون به ایشون مراجعه کنید و صحت این کلام رو خودتون بررسی کنید و بعد اگر نظرتون مثبت بود ایشون رو برای جراحی کردن سینه انتخاب کنید.

بهترین جراح سینه

بهترين جراح پروتز سينه در تهران

جراحی پروتز سینه اغلب برای ماموپلاستی افزایشی یا به عبارت ساده تر همون عمل بزرگ کردن سینه هست. پروتز یا ایمپلنت سینه یه ماده خارجی نرم، اغلب از جنس سیلیکونی هست که زیر پوست قرارش می دن و حجم سینه کوچک یا تخلیه شده رو با استفاده از اون بر می گردونن.

برای اطلاعات بیشتر مقاله عمل بازسازی پستان رو مطالعه کنید.

قرار دادن پروتز به عنوان یه بافت مصنوعی داخل بافت طبیعی سینه می تونه ریسک داشته باشه. اگه پروتز به خوبی داخل سینه قرار نگیره هم می تونه برعکس اونچیزی که انتظارش رو دارید ظاهر سینه رو خراب کنه، هم میتونه مشکلاتی برای سلامتی شما ایجاد کنه.

پس بهتره دو تا نکته رو حتما در زمان تصمیم برای عمل پروتز سینه در نظر داشته باشید. اول اینکه حتما یکی از بهترین برندهای پروتز سینه رو انتخاب کنید، و دوم اینکه به بهترین جراح پستان مراجعه کنید.

بهترین جراح پلاستيك سينه در تهران

تا چند سال گذشته که عملا فوق تخصص جراحی سینه در کشور نبود، بیشتر عمل های زیبایی سینه رو جراحان پلاستیک انجام می دادن. خیلی از این جراحان هم هنوز مشغول به کار هستن و بعضی هاشون هم واقعا کارشون خوبه. اما جراح پلاستیک اصولا دانش چندانی درباره بافت اندام سینه نداره. گرچه ممکنه بتونه از نظر ظاهری نتیجه مطلوب رو به شما بده اما شانس اینکه در اثر عمل به بافت سینه آسیب بزنه و موجب ایجاد شدن مشکلات جدی برای سینه بشه هم کم نیست.

پس بهتره ریسک نکنید و برای ماموپلاستی به یک فوق تخصص جراحی سینه، مثل دکتر امیرپاشا ابراهیمی مراجعه کنید.

بهترین جراح سینه

بهترين جراح سينه در تهران ني ني سايت

مشاوره کردن و نظر خواهی از دیگران همیشه راه خوبی برای پیدا کردن بهترین ها بوده. از طریق صحبت کردن با افرادی که تجربه ی مشابه می خواید داشته باشید دارن، می تونید ببینید که واقعا کار کدوم جراحا خوبه و کار کی خوب نیست. یکی از بهترین روش ها برای انجام این تبادل نظر استفاده از فضای تالارهای گفتگو اینترنتی هست که از طریق همین لینک می تونید بهش وارد بشید و نظر مردم رو ببینید و سوالاتتون رو از اونها بپرسید.

خب اجازه بدید بحث رو یکم تخصصی تر کنیم تا بهره بیشتری از این مقاله ببرید.
در ادامه قصد داریم تا به یکی از مهمترین موضوعات در زمینه جراحی پستان بپردازیم. اگر مایل هستید در مورد پیشگیری از سرطان و جراحی سینه اطلاعات بیشتری به دست بیارید توصیه می کنیم همراه ما باشید. دکتر ابراهیمی اطلاعات خوبی رو در این زمینه ها ارائه دادن که می تونه واقعا براتون مفید باشه. مخصوصا که این موضوعات در دسته سوالات رایج در مورد جراحی و سرطان سینه هم هستن.

جراحی پیشگیری سرطان سینه

گاهی اوقات بعضی از افرادی که شرایط ویژه ای دارن بهتره که با استفاده از جراحی ماستکتومی یا همون تخلیه سینه علاج پیش از واقعه انجام بدن. یعنی افرادی که ریسکشون برای ابتلا به سرطان سینه زیاده گاهی اوقات بهتره پیش از بروز سرطان سینه های خودشون رو تخلیه کنن که اصلولا از بروز بیماری جلوگیری بشه.

این عمل پیشگیرانه که به اون ماستکتومی پروفیلاکتیک می گن جراحی تخلیه سینه ها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه هست. بر اساس گزارش موسسه معتبر ملی سرطان در آمریکا انجام دادن جراحی ماستکتومی پروفیلاکتیک برای خانم هایی که ژن های جهش یافته BRCA1 و  BRCA2 رو داشته باشن می تونه ریسک ابتلا به سرطان رو تا 95 درصد کاهش بده. این عمل همچنین می تونه در خانم هایی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه رو دارن تا 90 درصد کاهش ریسک ابتلا داشته باشه.

جراحی پیشگیری سرطان سینه

جراحی ماستکتومی پروفیلاکتیک

اگه شانس ابتلای شما به سرطان سینه زیاد باشه بهتره به دنبال راه هایی برای کاهش اون بگردید. گرچه که جراحی ماستکتومی پروفیلاکتیک می تونه به شکل قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه رو کم بکنه، اما همچنین انجام دادنش تصمیمیه که می تونه به شدت زندگی شما رو تحت تأثیر بده. پس یادتون باشه مگر در شرایط ویژه یعنی ابتلا به نوع پیشرفته سرطان و ریسک ژنتیکی بالا برای ابتلا به اون که با غربالگری های دقیق مشخص می شه، دکتر ابراهیمی انجام ماستکتومی به هر نوعش رو توصیه نمی کنن. مگر گزینه دیگه ای روی میز نباشه.

وقتی می خواهید در مورد استراتژی های کاهش خطر سرطان سینه تصمیم گیری کنید گزینه های زیادی ممکنه پیش روی شما باشن که بهتره در موردشون با جراح مورد نظرتون صحبت کنید. یک جراح سینه خوب مثل دکتر امیرپاشا ابراهیمی در همون ابتدا گزینه جراحی پیشگیرانه رو بهتون پیشنهاد نمی کنه بلکه سعی می کنه در کنار خودتون همه گزینه ها رو ارائه بده و به جای تصمیم گرفتن برای شما راهنماییتون کنه.

جراحی ماستکتومی پروفیلاکتیک پیشگیرانه

انجام جراحی ماستکتومی پروفیلاکتیک می تونه در صورت وجود شرایط زیر گزینه پیشگیرانه خیلی خوبی برای شما باشه:

  • اگر سابقه خانوادگی قدرتمندی از ابتلا به سرطان سینه داشته باشید: یعنی بیشتر از یکی از بستگان درجه یک شما مثل خواهر، مادر یا دخترتون به سرطان سینه مبتلا شده باشن، مخصوصا تو سن پایین تر از 50 سالگی.
  • اگر نتیجه آزمایش ژنتیک شما برای دارا بودن ژن های جهش یافته BRCA1، BRCA2، PALB2، CDH1، PTEN و TP53 مثبت باشه: چون وجود این ژن های جهش یافته در بدن ریسک سرطان سینه رو بالا می بره.
  • خودتون قبلا به سرطان سینه دچار شده باشید: این اتفاق شانس بروز سرطان سینه داخل سینه دیگه رو بالاتر می بره. بیشتر از کسانی که تا حالا به سرطان سینه مبتلا نشدن.
  • اگر به بیماری سرطان نرمی سینه در محل (LCIS) مبتلا باشید: که ثابت شده می تونه شانس ابتلا به سرطان سینه رو زیادتر کنه.
  • قبل از 30 سالگی روی ناحیه سینه خودتون پرتودرمانی انجام داده باشید: که باز هم می تونه شانس ابتلا به سرطان سینه رو زیاد کنه.
بهترین جراح سینه

انواع ماستکتومی پروفیلاکتیک

بله، ماستکتومی پروفیلاکتیک یا پیشگیرانه هم درست مثل خود عمل ماستکتومی انواع خاص خودش رو داره. به صورت کلی ماستکتومی به سه دسته زیر تقسیم میشه:

  • ماستکتومی ساده یا کامل: در فرآیند ماستکتومی کامل نوک سینه، ناحیه رنگی اطراف اون و کل بافت سینه برداشته می شه. طی این عمل غدد لنفاوی زیربغل و هیچ عضله ای برداشته نمی شن.
  • ماستکتومی با حفط پوست : در حین انجام ماستکتومی با حفظ پوست جراح فقط پوست نوک سینه، ناحیه اطرافش و محل زخم نمونه برداری رو حذف می کنه. و بعد در ادامه بافت سینه رو از داخل حفره کوچکی که ایجاد کرده خالی می کنه. باقی مونده پوست سینه باعث میشه تا عمل جراحی بازسازی سینه با کاشتن ایمپلنت به خوبی انجام بشه و ظاهر سینه در طبیعی ترین حالت ممکن به حالت اولیه خودش برگرده. شما می تونید حین این نوع ماستکتومی هم عمل بازسازی و پر کردن سینه رو انجام بدید. اما طبیعتا برای اینکار باید پیش یک فوق تخصص جراحی سینه مثل دکتر امیرپاشا ابراهیمی مراجعه کنید تا بتونه هردو عمل رو به خوبی برای شما انجام بده. در غیر اینصورت باید دوباره تحت جراحی قرار بگیرید.
  • ماستکتومی با حفظ نوک سینه : طی این جراحی کل بافت سینه برداشته می شه اما نوک سینه دست نخورده باقی می مونه.

انتخاب نوع ماستکتومی پروفیلاکتیک به شرایط شما و تصمیم پزشک بستگی مستقیم داره.

نظر دکتر امیرپاشا ابراهیمی در مورد جراحی ماستکتومی پیشگیرانه

خطرات ماستکتومی پیشگیرانه

ماستکتومی پروفیلاکتیک درست مثل خود جراحی درمانی ماستکتومی خطرات و ریسک هایی داره که عبارت هستند از:

خطرات آنی و کوتاه مدت

  • خونریزی و عفونت
  • جمع شدن مایعات زیر زخم جراحی
  • کند بودن روند بهبودی زخم ها
  • ایجاد شدن اسکار و جای زخم

خطرات بلند مدت

  • ماستکتومی پروفیلاکتیک اثر دائمی داره و غیرقابل بازگشته
  • جراحی ممکنه باعث از بین رفتن حجم قابل توجهی از حس سینه بشه که ممکنه روی درصدی از لذت های جنسی تأثیر بذاره
  • خانم هایی که تحت عمل ماستکتومی پروفیلاکتیک یا هر نوع دیگه ای از ماستکتومی قرار می گیرن دیگه نمی تونن شیردهی کنن
  • بعد از جراحی تخلیه سینه بعضی از خانم ها ممکنه به خاطر ظاهر جدیدشون احساس افسردگی یا استرس داشته باشن
  • گرچه ماستکتومی پیشگیرانه می تونه تا 90 درصد شانس ابتلا به سرطان سینه رو کاهش بده اما نمی تونه به صورت صد در صدی تضمی کنه که فرد دیگه هیچوقت به سرطان سینه مبتلا نمی شه. چون همیشه ممکنه تعدادی از سلول های سرطانی داخل بافت سینه باقی مونده باشن و وضعیت بدن هم همیشه به شکلی غیرقابل پیشبینی در حال تغییره.

فیلم جراحی سینه

خب در ادامه ویدئوهای خوبی رو براتون تدارک دیدیم که اگه انگلیسوتون یه ذره خوب باشه می تونن براتون خیلی مفید باشن. این ویدئوها نشنوگر تجربه چند تا خانم از انجام جراحی ماستکتومی پروفیلاکتیک هستن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا