ایمپلنت سینه

بهترین نوع و مارک ایمپلنت سینه | دکتر ابراهیمی

ایمپلنت سینه

افرادی که از اندازه کوچک سینه های خود رضایت ندارند و قصد دارند برای بهبود وضعیت ظاهری آناتومی بدن، سینه های خود را بزرگ کنند باید جراحی بزرگ کردن سینه ها، یا ماموپلاستی افزایشی را مدنظر داشته باشند. علاوه بر این دسته از متقاضیان، خانم هایی که طی جراحی ماستکتومی، سینه هایشان برای درمان سرطان پستان تخلیه شده است نیز ترجیح می دهند با استفاده از ایمپلنت سینه و عمل بازسازی پستان، حجم از دست رفته سینه ها را دوباره بازگردانند.

اصولا برای زیاد کردن حجم سینه ها، باید آنها را پر کنید. این پر کردن سینه ها یا از طریق تزریق چربی امکان پذیر است، یا از طریق گذاشتن ایمپلنت سینه مخصوص. فرآیند تزریق چربی گرچه از متریالی طبیعی تر استفاده می کند و پروسیجری آسان تر به شمار می رود، اما رفتار و شکل نهایی چربی تزریق شده هرگز قابل پیش بینی نیست و علاوه بر آن چربی ها بعد از مدتی جذب بدن می شود و اگر شکل مناسبی گرفته باشند، از حجمشان به شکل قابل توجهی کاسته می شود.

از طرف دیگر ایمپلنت سینه یک روش اصلاحی طولانی مدت است. ایمپلنت ها توسط بدن جذب نمی شود و اگر از نوع مناسب استفاده کرده باشید، شکل خود را از دست نمی دهند. علاوه بر اینها بافتشان شباهت زیادی به بافت طبیعی بدن دارد. به صورت کلی استفاده از ایمپلنت یا پروتز برای حجم دهی به سینه، روشی موثرتر از تزریق چربی است.

در ادامه به بررسی انواع گوناگون ایمپلنت سینه می پردازیم و به نکات مهمی در اینباره اشاره می کنیم. با دکتر امیرپاشا ابراهیمی همراه باشید.

انواع پروتز سینه از لحاظ برجستگی

  1. Low Profile: پروتز با برجستگی کم.
  2. Moderate: پروتز با برجستگی متوسط.
  3. High Profile: پروتز با برجستگی زیاد.
  4. Extra High Profile: پروتز با برجستگی بسیار زیاد.
انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه براساس جنس و مواد تشکیل دهنده

پروتز سینه قلیایی

همانطور که از نامشان هم پیدا است، ایمپلنت های قلیایی از آب‌نمک استریل شده پر شده اند. چنانچه به هر علتی ایمپلنت قلیایی در زیر پوست سینه سوراخ شود، این ایمپلنت به سرعت حجم خود را از دست می دهد و محلول آب نمک داخلش به صورت طبیعی توسط بدن دفع می شود.
ایمپلنت های قلیایی شکلی یکدست و محکم در کنار بافتی با حس طبیعی ایجاد می کنند. این نوع ایمپلنت سینه مجوز و تأییده سازمان بهداشت و داروی آمریکا، یعنی FDA را برای استفاده در خانم های بالای 18 سال دارد.

ایمپلنت های قلیایی ساختارمند

این نوع از ایمپلنت ها مانند انواع دیگر قلیایی از محلول آب و نمک استریل شده پر شده اند، اما بر خلاف نوع معمولی، یک ساختار داخلی را هم شامل می شوند که هدفش ایجاد حسی طبیعی تر در بافت ایمپلنت است.

پروتز سیلیکونی

ایمپلنت سینه سیلیکونی را با ژل سیلیکونی پر می کنند. این ژل کمی بیشتر از محلول قلیایی حس طبیعی بافت سینه را دارد. چنانچه این نوع ایمپلنت در داخل سینه سوراخ شود، ژل داخل آن درون پوسته ایمپلنت باقی می ماند، البته ممکن هم هست که به سمت پوشش بیرونی خارج شود. اما به هر صورت  احتمال پاره شدن آنها کم است، عمرشان زیاد است و فرم خود را حفظ می کنند.

چنانچه از ایمپلنت های سیلیکونی استفاده کنید باید مرتب به جراح زیبایی سینه خود مراجعه کنید تا وضعیت عملکرد مناسب ایمپلنت ها را مورد بررسی قرار دهد. آزمایش تصویربردای با MRI یا فراصوت می تواند در شناسایی و بررسی وضعیت این ایمپلنت ها موثر باشد.

ایمپلنت های سیلیکونی که در ایران بهترین نوع از ایمپلنت های موجود هستند مجوز FDA دارند و برای استفاده در خانم های بالای 22 سال مجاز هستند.

محل قرار گیری پروتز سینه

بر اساس حجم بافت پستان بیمار تصمیم گیری می شود که پروتز باید در کدام ناحیه قرار گیرد. به طور کلی محل قرار گیری پروتز می تواند زیر عضله، روی عضله و یا زیر بافت پستان قرار گیرد.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه از نظر شکل ظاهری

  • ایمپلنت سینه قطره اشکی
  • گرد

گاهی از اوقات به ایمپلنت های سینه قطره اشکی، در اصطلاح ایمپلنت های پاستیلی هم می گویند. این نوع از ایمپلنت ها حتی با شکسته شدن پوسته پروتز هم شکل و فرم خود را کاملا حفظ می کنند.

درجه غلظت مایع سیلیکونی داخل این نوع ایمپلنت ها بیشتر از انواع معمولی ایمپلنت سیلیکونی است. این ایمپلنت ها همچنین از انواع معمولی محکم‌تر هستند.

بیشتر گردی و حجم ایمپلنت های قطره اشکی متمایل به قسمت های پایینی سینه هستند و در قسمت های بالای سینه صاف ترند. به همین علت چنانچه یک ایمپلنت سینه پاستیلی شکل گرفته در داخل سینه بچرخد ممکن است شکل عیبی از سینه ایجاد کند. در صورت بروز این اتفاق تنها از طریق جراحی می توان آن را دوباره اصلاح کرد.
از طرف دیگر قرار دادن ایمپلنت های قطره اشکی به برش های طولانی تری نسبت به سایر ایمپلنت های سینه نیاز دارد.

ایمپلنت های گِرد

پروتز سینه گِرد بیشتر از ایمپلنت های قطره اشکی باعث حجیم تر شدن سینه می شوند. از طرفی دیگر از آنجایی که ایمپلنت های گِرد در همه بخش ها یک شکل هستند و تقسیم حجمشان یکسان است، نگرانی کمتری درباره چرخیدن آنها در زیر پوست سینه وجود دارد.

ایمپلنت های نرم

این نوع از ایمپلنت سینه نرم ترین حس و بافت را در میان پروتزهای سینه دارد. اینها می توانند با کیسه ایمپلنت سینه حرکت کنند که این امر باعث می شود حرکت طبیعی تری داشته باشند.
مهمترین مشکلشان در این است که ممکن است موجی ملموس یا قابل مشاهده در زیر پوست سینه ایجاد کنند.

ایمپلنت های بافت دار

ایمپلنت های بافت دار باعث ایجاد بافت های زخم می شوند تا به ایمپلنت بچسبد و احتمال حرکت کردن آنها در داخل سینه را کمتر کند. استفاده از این نوع ایمپلنت سینه مزیت هایی برای کاهش خطر زخم های کپسولی باریک دارد.

شرکت های تولید کننده پروتز سینه هر روز در حال ارائه انواع جدیدی از پروتز هستند و به همین خاطر ممکن است مدل های جدیدتر و متفاوت تری هم نسبت به این موارد که به آنها اشاره کردیم وجود داشته باشند.

به هر صورت فرقی نمی کند که برای بزرگ کردن سینه، از ایمپلنت های قلیایی استفاده کرده باشید، یا از ایمپلنت های سیلیکونی، نکته مهم این است که به هر حال باید مرتبا به جراح سینه خود مراجعه کنید و وضعیت ایمپلنت ها و جایگیری آنها در سینه را مورد بررسی و معاینه قرار بدهید.

بهترین جراح ایمپلنت سینه

گرچه عمل زیبایی سینه را جراحان پلاستیک هم می توانند انجام دهند، اما بهترین جراحان برای گذاشتن ایمپلنت سینه پزشکان فوق تخصص جراحی پستان هستند. این جراحان بیشترین شناخت از اندام سینه را دارند و چون بهترین گزینه برای درمان سرطان سینه هم هستند شناختشان از این اندام بسیار بالا است. پس علاوه بر اینکه با تخصص و مهارت می توانند بهترین نتیجه ظاهری را به شما ارائه کنند، می توانند با ایمنی کامل فرآیند ایمپلنت گذاری را برای شما انجام دهند، و ریسک خطرات جراحی را به حداقل برسانند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی از جمله معدود جراحان فوق تخصص سینه در داخل کشور هستند که تجارب بسیار زیادی در انجام انواع جراحی های درمانی و زیبایی سینه دارند.

آیا پروتز سینه موجب بروز سرطان پستان می شود؟

 

انتخاب بهترین سایز پروتز سینه 

انجام جراحی پروتز سینه نباید پستان را از شکل طبیعی خود خارج کند، فقط باید مشکلات آن برطرف شود. برخی از بیماران سایز پروتز بزرگ‌تر و فرمی را انتخاب می‌کنند که برایشان مناسب نیست. بهتر است در انتخاب سایز پروتز در جلسات مشاوره به پزشک اعتماد کنید.
معمولا پزشک جراح سینه در جلسه مشاوره در رابطه با انتخاب نوع پروتز مناسب، با بیماران خود مشورت های لازم را انجام می دهد. جراح با توجه به تجربه بسیار بالایی که دارد، کاملا به این موضوع واقف است که باید بر اساس شرایط، سن، قد، سایز، دور قفسه سینه و footprint (جای پای پستان) بیمار، نوع پروتز را انتخاب کند.

انواع برش سینه در جراحی پروتز سینه

برش‌های مورد نیاز برای قرار دادن پروتز سینه 

در بیشتر مواقع برش‌ها زیر پستان، دور هاله نوک سینه و گاهی نیز زیربغل ایجاد می‌شود. در مجموع برش زیر سینه رایج‌ترین برش برای انجام این نوع جراحی است چون دسترسی پزشک به محل قرار دادن پروتز آسان می‌شود. این برش درست زیر خط سینه ایجاد می‌شود به همین دلیل بعد از جراحی و جذب بخیه‌ها به چشم نمی‌آید.

ماندگاری پروتز سینه

پروتزها اغلب از جنس سلیکون مستحکم و بادوام هستند. در عین حال به دلیل نرم بودن، حالت طبیعی سینه را تداعی می‌کنند. پروتزها معمولا تا 10 سال بعد از انجام جراحی دچار مشکل نمی‌شوند. مگر اینکه به آنها ضربه وارد شود یا بر اثر انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین عمرشان کوتاه شود. در این صورت باید پروتز تعویض شود.

بهترین مارک پروتز سینه

برندهای مختلف و زیادی هستند که انواع ایمپلنت سینه را تولید می کنند. طبیعتا برند پروتز در کیفیت و قیمت آن نیز تفاوت ایجاد می کند. چنانچه قصد دارید حجم سینه های خود را زیاد کنید، توصیه دکتر امیرپاشا ابراهیمی و سایر متخصصان این حوزه این است که از ایمپلنت های سیلیکونی به جای قلیایی استفاده نمایید.

بهترین برندهای پروتز سینه عبارتند از:

  • منتور
  • ناگور
  • پلی تک
  • آلگران ناترل
  • سینترا
  • ایده آل

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که جراحی پروتز سینه یک روش درمانی و زیبایی برای سینه است. تا دو هفته بعد از انجام عمل به هیچ عنوان نباید به سمت کارهای سنگین بروید. اگر می خواهید عملی موفقیت آمیز داشته باشید، باید مراقبت های قبل و بعد از جراحی را جدی بگیرید. توصیه های پزشک عواملی است که باید نسبت به آن حساسیت زیادی داشته باشید. با رعایت تمامی این نکات ریسک جراحی پروتز سینه را به مقدار زیادی کاهش خواهید داد. امیدواریم با مطالعه این مقاله تمامی سوالات وابهامات شما در مورد ایمپلنت سینه به طور کامل برطرف شده باشد.
اگر شما قصد انجام این عمل زیبایی را نزد بهترین فلوشیپ فوق تخصصی سینه، دکتر امیرپاشا ابراهیمی را دارید میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

نویسنده : تیم پژوهشی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا