جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

جراحی همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

 جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

بسیاری از انواع جراحی های زیبایی را می توان به طور همزمان انجام داد و به این ترتیب اصطلاحا با یک تیر، دو نشان زد. یکی از محبوب ترین انواع ترکیبی جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی (لیفت سینه با یا بدون پروتز) است که اغلب با اصطلاح مای میک اور (mommy make over) شناخته می شود. با ما همراه باشید تا جراحی ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی را بیشتر بشناسید.

جراحی همزمان شکم و سینه

جراحی همزمان شکم و سینه

mommy makeover چیست؟

هدف جراحی mommy makeover این است که شکل و ظاهر بدن بانوان را بعد از زایمان بازیابی کند. قسمت‌های زیادی از بدن بعد از بارداری تغییر می‌کنند؛ از جمله سینه‌ها، شکم، دور کمر، اندام تناسلی و باسن. جراحی‌های که می‌توانند در mommy makeover انجام شوند:

  • لیفت سینه
  • لیپوساکشن
  • جراحی باسن
  • جوانسازی واژن
  • جراحی زیبایی شکم
  • جراحی پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه

چه کسانی می توانند این جراحی های ترکیبی را داشته باشند؟

  • افراد بدون بیماری های همراه یا بیماری های همراه کنترل شده
  • BMI زیر 32
  • سن زیر 60 سال
  • افراد بدون سابقه ی کم خونی

جراحی شکم و لیفت سینه همزمان را می توان در بسیاری از خانم ها که بعد از بارداری و شیردهی دچار افتادگی شکم و سینه شده اند انجام داد.

مزایای جراحی های ترکیبی

ترکیب جراحی شکم و لیفت سینه می تواند مزایای زیادی داشته باشد:

  • یک بار بیهوشی به جای دو یا سه بار بیهوش شدن
  • داشتن دوره بهبودی واحد و ریکاوری همزمان چندین عمل مخصوصا برای خانم های شاغل با زمان محدود
  • از بین بردن اثرات بارداری و شیردهی بر اندام و فرم بدن به صورت همزمان در یک جلسه
  • کاهش مدت زمان نقاهت بعد از جراحی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصص جراحی پستان، با سال ها تجربه جراحی  زنان و مردان از جمله جراحی  شکم، لیفت و پروتز سینه و… می تواند به شما در تصمیم گیری پیش از جراحی، انجام جراحی و رسیدن به اهداف زیبایی کمک کند. جهت دریافت وقت مشاوره با کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی تماس بگیرید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

آیا انتخاب بهترین جراح مهم است؟

مسلما بهترین فرد جهت انجام این جراحی ها جراح فوق تخصص پستان است. همچنین مطمئن شوید که شما یک جراح معتبر و مجرب را انتخاب می کنید که تعداد بالایی از این روش های ترکیبی را انجام داده است.

جراحی زیبایی شکم و سینه

آیا انجام جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه به طور همزمان امکان پذیر است؟!  

دو جراحی که معمولا به طور همزمان انجام می شود، جراحی شکم (ابدومینوپلاستی یا تامی تاک) و جراحی سینه (لیفت سینه همراه با پروتز سینه یا بدون آن) می باشد. این جراحی گاهاً با اصطلاح مامی میک اور شناخته می شود.

دکترامیرپاشا ابراهیمی فوق تخصص جراحی سینه، معتقد است که مهم ترین مزیت این جراحی ترکیبی افزایش درصد رضایت بیماران از جراحی می باشد.

از بین بردن اثرات بارداری و شیردهی با جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

مادران زیادی هستند که فرم بدنی خوبی دارند و بعد از بچه دار شدن نیز اندام آنها مناسب به نظر می آیند، اما کسانی هم هستند که پس از گذراندن دوران بارداری و شیردهی در نواحی پستان و شکم افتادگی دارند و این ظاهر با جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه قابل درمان است. ترکیب جراحی لیفت سینه و جمع کردن شکم (مینی ابدومینوپلاستی یا ابدومینوپلاستی کامل) یک روش عالی برای از بین بردن اثرات بارداری و شیردهی است که با رژیم غذایی و ورزش برطرف نمی شود.

جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه چگونه انجام می شود؟

در جراحی لیفت سینه در صورت نیاز از پروتزهای سیلیکونی برای فرم دهی بهتر و افزودن حجم به سینه ها استفاده می شود. در جراحی تامی تاک یا همان ابدومینوپلاستی پوست شل و افتاده و نیز چربی قسمت تحتانی شکم از بین می رود و عضلات آسیب دیده یا جدا شده ترمیم می شوند. از روش های لیپوساکشن و لیپوماتیک نیز در حین جراحی برای ایجاد کانتور مناسب و شکل دادن به بدن نیز استفاده می شود. نتیجه این روش جراحی ترکیبی، سینه های بزرگتر و پرتر با شکمی صاف و محکم است.

رسیدن به اندام ساعت شنی با جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

لیفت سینه و جمع شدن شکم می تواند به زنانی که بچه دار نشده اند، نیز در رسیدن به اندام ساعت شنی کمک کند، از جمله زنانی که کاهش وزن چشمگیر داشته اند. یکی از زیباترین فرم بدن، فرم ساعت شنی است که با کمر باریک، سینه های پر و محکم و باسن برجسته مشخص می شود. پروتز و لیفت سینه بالاتنه را پر می کند، در حالی که تامی تاک یا ابدومینوپلاستی (و در صورت نیاز چربی کشی یا لیپوماتیک یا لیپوساکشن) اطراف کمر را باریک تر می کند. ترکیب جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه یک روش عالی برای برجسته سازی انحناهای بدن و دستیابی به اندامی به فرم ساعت شنی و زیبا است.

عمل زيبايي سينه و شكم نی نی سایت

۵ نکته طلایی جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

در ادامه با ۵ نکته که باید در مورد جراحی mommy makeover بدانید، آشنا می‌شوید:

1. هیچ جراحی mommy makeover استانداردی وجود ندارد

لزومی ندارد در تمام جراحی‌های ابدومینوپلاستی و لیفت سینه یک سری جراحی‌های معین انجام شود. در واقع این جراحی بر اساس نیازها، سبک زندگی و آناتومی بدن شما شخصی سازی می‌شود.

افزایش سن، بارداری، یائسگی، شیردهی، افزایش یا کاهش وزن و… مواردی هستند که   می‌توانند عوارضی بر فرم بدن داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است پوست روی شکم بعد از شل شدن قابلیت بازگشت به حالت اول را از دست بدهد و در نتیجه پوستی شل و فرم بدن نامنظمی بر جای بماند. بسیاری از بیماران نیز بعد از دوران بارداری و شیردهی حجم سینه‌هایشان کاهش می‌یابد و دچار افتادگی سینه می شوند. همچنین چربی های شکم که ایجاد می‌شوند در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاومند. جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه انتخاب درست ادغامی از جراحی‌ها است که زیبایی و تناسب اندام شما را باز می گرداند.

2. mommy makeover اغلب شامل جراحی سینه و شکم است

به طور معمول mommy makeover شامل جراحی‌های سینه و تامی تاک است. همانطور که از اسمش پیداست، این جراحی در ابتدا برای جوانسازی قسمت هایی از بدن بانوان که بیش از حد تحت تاثیر دوران مادری قرار گرفته بود، ایجاد شد. با این حال با گذشت زمان این جراحی تحول یافت و هم اکنون شامل ادغامی از جراحی‌های زیر می‌تواند باشد:

  • جراحی زیبایی شکم یا تامی تاک
  • جراحی پروتز یا بزرگ کردن سینه
  • جراحی کوچک کردن سینه
  • جراحی باسن
  • لیپوساکشن
  • لیفت سینه
  • لیفت بازو
  • لیفت ران

هدف انجام همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه، بازیابی ظاهری جوان، افزایش زیبایی و تناسب بدن است که ممکن است شامل برداشتن پوست اضافی و برداشتن چربی‌های شکم، افزایش حجم سینه با کاشت ایمپلنت یا جبران حجم از دست رفته با تزریق چربی باشد.

بزرگ کردن سینه

3. بزرگ کردن سینه در مقابل لیفت سینه

بارداری و شیردهی جزء بنیادی تغییرات مادر است که می‌تواند باعث کاهش حجم سینه‌ها شود. پروتز سینه یک روش امن و عالی برای جبران این حجم از دست رفته است. همچنین بارداری، شیردهی و افزایش سن می‌توانند پوست سینه را شل کنند و دچار افتادگی سینه شوید.

آیا هنگامی که مقابل آینه می‌ایستید، نوک سینه‌های شما هنوز رو به جلو قرار می‌گیرد؟ اگر نه، احتمالا بهتر است لیفت سینه انجام دهید. حال لیفت سینه می‌تواند به تنهایی یا همراه با کاشت ایمپلنت انجام شود. با انجام لیفت سینه نوک سینه‌ها به مرکز سینه باز می‌گردند و ظاهری جوانتر ایجاد می‌شود.

4. بیشتر افراد به تامی تاک کامل احتیاج دارند

در حالی که لیپوساکشن بهترین گزینه برای از بین بردن چربی اضافی است، نمی‌تواند پوست آویزان یا ماهیچه‌های شل را درست کند. بیشتر بیمارانی که زایمان داشته‌اند یا به طور قابل توجهی کاهش یا افزایش وزن داشته‌اند، پوست آویزان و شلی در زیر ناف دارند که تامی تاک می‌تواند این مشکلات را بهبود ببخشد.
برای انجام تامی تاک دو گزینه پیش رو دارید: تامی تاک کامل یا مینی تامی تاک. کاندیدای ایده آل برای مینی تامی تاک افرادی هستند که فقط زیر ناف پوست شل دارند که بیشتر شامل بانوانی است که زایمان کرده اند، افزایش وزن داشته اند یا یائسه شده اند. لازم است به یاد داشته باشید جراحی مینی تامی تاک جراحی بزرگی است که نیاز به دوران ریکاوری زیادی دارد.

هیچ بیماری دوست ندارد این همه جراحی کند و در آخر شکمی صاف و کشیده نداشته باشد. پس دوباره به اینه نگاه کنید. وقتی به کل شکمتان نگاه می‌کنید، آیا چربی اضافی یا پوست شل بالای نافتان دارید؟ اگر دارید، باید تامی تاک کامل انجام دهید. طول برش ممکن است کمی بیشتر باشد، اما جراحی نتیجه خوبی خواهد داشت و ظاهر شکمتان صاف و خوش فرم می‌شود.

دوره نقاهت ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

5. برای دوران ریکاوری خود برنامه‌ریزی کنید

جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد. بیمارانی که برنامه‌ریزی می‌کنند و دوره نقاهت خود را با رعایت مراقبت های بعد از عمل طی می کنند رضایت بخش‌ترین نتیجه را خواهند داشت.

بعد از جراحی زیبایی شکم و سینه به دو هفته استراحت مطلق نیاز دارید. هر چند تا ۳ یا ۴ هفته قادر نخواهید بود به راحتی خم شوید. پس برنامه‌ریزی کنید کسی برایتان آشپزی کند یا اگر کودک دارید کسی برای نگهداری ازآن‌ها در نظر بگیرید. برای داشتن بهترین نتیجه به بدنتان زمان بدهید تا کاملا بهبود یابد.

با انجام جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه ظاهر شما به طور اساسی تغییر می‌کند و به شما انرژی، نشاط و عزت نفس بیشتری می‌دهد.

بهترین جراح ابدومینوپلاستی

بهترین جراح زیبایی-درمانی سینه در تهران

چنانچه قصد دارید عمل زیبایی شکم و سینه را انجام دهید به یک متخصص حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید. جراحی که بتواند بدون آسیب زدن به اندام داخلی سینه و شکم، این عمل را به بهترین نحو و با ایمنی بالا برای شما انجام دهد.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی پستان در کشور هستند که می توانند انواع جراحی سینه و شکم را با بهترین کیفیت ممکن برای شما انجام دهند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا