هزینه عمل پروتز سینه

هزینه پروتز سینه | هزینه جراحی زیبایی سینه

 هزینه عمل پروتز سینه نی نی سایت

انواع جراحی های سینه به منظور بهبود سایز، ظاهر، برجستگی و … در خانم ها انجام می شود که تاثیرات مثبت زیادی نه تنها بر ظاهر افراد بلکه بر اعتماد به نفس آن‌ها دارد. اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ، کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یکی یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی زیبایی پستان تمامی این مشکلات را برطرف کنید.
پزشک متخصص جراحی زیبایی می تواند با استفاده از تکنیک های جدید و مطمئن، نیاز بانوان به داشتن سینه هایی خوش فرم، متناسب و زیبا را برآورده کند و متناسب با آن قیمت عمل زیبایی سینه و بلاخص هزینه پروتز سینه را به بیمار اعلام نماید. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات در زمینه جراحی های زیبایی سینه و همچنین سوالات متداول در این زمینه را بدانید.

انواع عمل زیبایی-درمانی سینه

عمل جراحی سینه یا ماموپلاستی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود: بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه و اصلاح فرم سینه. عمل اصلاح فرم سینه نیز به نوعی برای زنانی که قصد برداشتن بخشی از سینه خود دارند، مانند افراد مبتلا به سرطان سینه، مورد استفاده قرار می گیرد. پروتز سینه یکی از روش های اصلاح فرم سینه می باشد.

اگر از فرم سینه خود راضی نیستید و فکر میکنید عمل جراحی کاهش حجم سینه یا بزرگ کردن سینه برای شما مناسب نیست، بهترین راه استفاده از پروتز سینه است. پروتز سینه یک فرم مصنوعی است که به سینه ها شکلی طبیعی می بخشد. تصمیم گیری درباره انتخاب نوع پروتز سینه امری بسیار شخصی است. این موضوع بستگی به تمایلات و احساسات فرد، شیوه زندگی، بودجه فرد، هزینه پروتز سینه و بسیاری فاکتورهای دیگر دارد. ممکن است فرد، ترجیح دهد به جای عمل جراحی از پروتز های موقت استفاده کند که در این صورت قیمت پروتز سینه بسیار کمتر خواهد بود.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز سینه در اشکال، سایزها و رنگ های مختلف ساخته می شود. پروتزها می توانند با لباس های معمولی به صورت موقتی پوشیده شوند یا تحت عمل پروتز سینه به صورت دائمی در بدن فرد قرار داده شوند که در این صورت قیمت عمل پروتز سینه بیشتر خواهد بود. پروتز گذاری ماندگاری بالایی دارد اما بعد از گذشت حدود ۱۰ سال، فرد باید مجددا این عمل را تکرار کند زیرا این عمل به ترمیم نیاز دارد و پس از این مدت باید به انجام ماموگرافی و سونوگرافی برای تشخیص و پیشگیری از سرطان اقدام نماید.

پروتزهای موقت

پروتز موقت، ماده ای نرم یا پفکی است که به زیر لباس چسبانده و پوشیده می شوند. این پروتزها از موادی ساخته می شوند که در تماس با پوست بدن، حساسیت ایجاد نمی کنند و به صورت موقتی و در هر زمان که فرد مایل باشد، به سینه ها فرم بهتر و متناسب تری می دهد.

پروتزهای دائم

پروتزهای دائم به صورتی طراحی شده اند که حجم و فرم سینه را اصلاح نموده و طرز قرار گرفتن سینه را به سینه های طبیعی نزدیک می کنند. این پروتزها از سیلیکون، فوم یا مواد دیگر ساخته می شوند. برخی از انواع پروتزهای دائم در خارج از کشور مستقیماً توسط چسب های مخصوص بر روی پوست سینه چسبانده می شوند. اما انواع دیگری از پروتزهای دائم وجود دارد که به دو صورت زیر عضلات یا روی عضلات تزریق می شود.

انواع پروتزهای دائم سینه

انواع پروتزهای دائم سینه

پروتزهای سینه بر اساس جنس مواد پرکننده، شکل و میزان برجستگی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که بر این اساس، هزینه‌ جراحی پروتز سینه هم تغییر پیدا می کند. پروتز سینه بر اساس جنس ماده درونی به دو دسته پروتز سالینی و سیلیکونی تقسیم می شود.

۱- پروتز های سیلیکونی

این نوع پروتزها با ژل سیلیکون پر شده اند که در مقایسه با پروتزهای سالینی شباهت بسیار زیادی به بافت طبیعی سینه دارند. امروزه استفاده از آن رواج بیشتری پیدا کرده و برای همه افراد قابل استفاده است. هزینه جراحی پروتز سینه با استفاده از پروتزهای سیلیکونی در مقایسه با سالینی بیشتر است.

این پروتزها به دو نوع گرد یا قطره اشکی می باشند. پروتزهای گرد بیشتر برای افرادی که فرم طبیعی سینه خودشان مناسب است و تمایل به داشتن سینه هایی بزرگتر از حد نرمال دارند، یا افرادی که دچار چرخش یا پارگی پروتز شده اند استفاده می شود. برعکس، پروتزهای قطره اشکی بیشتر برای افرادی که از لحاظ طبیعی سینه هایی تخت و بدون بافت نرم داشته و تمایل به داشتن سینه هایی طبیعی دارند استفاده می شود. همچنین افرادی که دچار عدم تقارن، دفرمگی سینه یا پتوز قسمت پایینی سینه هستند از پروتزهای قطره اشکی باید استفاده نمایند. امروزه، بیماران می‌توانند از بین قوام‌های مختلفی برای ایمپلنت‌های سیلیکونی یکی را انتخاب کنند. غلظت ایمپلنت‌های سیلیکونی می‌تواند متغیر باشد. هر چه ایمپلنت سیلیکونی سیال‌تر باشد، معمولاً ایمپلنت نرم‌تر است.

۲- پروتزهای آب نمکی یا سالین

پروتز های سالینی از آب نمک استریل شده پر شده اند و برخلاف پروتزهای سیلیکونی شکل طبیعی بافت سینه را ندارند. به همین دلیل، پزشکان امروزه بسیار کمتر از آن استفاده می کنند. در صورت استفاده از پروتزهای آب نمکی، هزینه عمل سینه کمتر خواهد بود و برش های کوچکتری روی سطح سینه زده خواهد شد و برای افرادی که توان پرداخت هزینه جراحی پروتز سینه را ندارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. این نوع پروتزها، در صورت لمس شدن حالت غیر طبیعی تری داشته و ماندگاری کمتری دارند.

انواع جراحي سينه ني ني سايت

چه کسانی برای انجام جراحی پروتز سینه مناسب هستند؟

پروتز سینه برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که در اثر کاهش وزن یا شیردهی دچار تحلیل رفتگی سینه شده اند.
  • افرادی که سایز سینه هایشان کوچک است.
  • خانم هایی که می خواهند قسمت بالایی سینه هایشان پر و برجسته تر شود.
  • افرادی که به دلیل نقص مادرزادی سینه هایشان قرینه نیست و یا یکی از آن ها رشد کافی ندارد.
  • افرادی که در اثر سرطان سینه یکی یا هر دو سینه خود را از دست داده اند.

هزینه عمل پروتز سینه چقدر است؟

افرادی که متقاضی انجام این جراحی هستند باید بدانند که قرار است یک اقدام زیبایی انجام دهند و بیمه آن را پوشش نمی ‌دهد. مبلغ این جراحی نسبت به شرایط بیمار تعیین می ‌شود. بنابراین زمانی می‌ توان رقم دقیق اعلام کرد که بیمار به طور حضوری توسط جراح معاینه شود. پارامترهای زیادی بر قیمت جراحی پروتز سینه تاثیر می گذارند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

مهارت جراح

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در هزینه عمل جراحی پروتز سینه دارد، مهارت جراح است. هر چه مهارت جراح بیشتر باشد مبلغ جراحی هم افزایش می ‌یابد. جراح خوب معمولاً از بهترین افراد به عنوان دستیاران خود استفاده می کند. این موضوع هم مقداری بر رقم عمل تاثیر می گذارد. جراح ماهر در انتخاب سایز و برند مناسب و همینطور حین انجام جراحی، نهایت دقت و مهارت را به کار می گیرد تا بهترین نتیجه را برای بیمار خود به ارمغان بیاورد.

اتاق عمل و مرکز جراحی

جراحی های زیبایی معمولاً در مراکز جراحی و بیمارستان ها انجام می‌ شود. این مراکز مبلغی را برای هر نوع جراحی دریافت می ‌کنند. جراح زمانی که هزینه را تعیین می ‌کند به این موضوع توجه دارد و آن را لحاظ می کند.

شهر و موقعیت جغرافیایی

شهری که عمل در آن انجام می شود در مبلغ نهایی تاثیر دارد. رقم این عمل در تمام شهرها یکسان نیست. علاوه بر این منطقه ای که مطب جراح یا مرکز جراحی در آن قرار دارد نیز مقداری قیمت نهایی را متاثر می کند.

بهترين برند پروتز سينه در دنيا

قیمت خرید برندهای مختلف

قیمت خرید ایمپلنت از نمایندگی و نوع ایمپلنت مورد استفاده در مبلغ نهایی عمل تاثیر زیادی می ‌گذارد. این محصولات در دو نوع سیلیکونی و آب نمکی تولید می شوند که توسط برندهای مختلف و با کیفیت های متفاوتی تولید شده و به کشور ما می رسد.
هر کدام از برندهای پروتز سینه قیمت متفاوتی دارد. کیفیت برند و تغییرات نرخ ارز باعث تغییر در قیمت خرید ایمپلنت و در نهایت تغییر در هزینه نهایی خواهد شد. قبل از انجام جراحی ایمپلنت سینه باید آن را از نمایندگی خریداری کرد. 

همانطور که بیان کردیم ایمپلنت ها باید توسط بیمار تهیه شوند. ممکن است خود جراح این کار را برای شما انجام دهد. پس از معاینه فرد توسط پزشک، سایز و نوع مناسب برای او تعیین می شود. سپس بیمار باید برای تهیه آن اقدام کند. قیمت خرید مارکهای پروتز سینه به برند و اندازه آن بستگی دارد. در ادامه به تفکیک قیمت خرید ایمپلنت ها بر اساس برند تولید کننده می پردازیم. 

مبلغ خرید پروتز سینه منتور

پروتز سینه منتور یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید این محصولات می باشد. این برند در ایران نمایندگی های زیادی داشته و دارای محبوبیت بالایی است. برای اینکه از کیفیت و اصل بودن ایمپلنت اطمینان حاصل شود باید این محصول از مراکز معتبر تهیه شود. به دلیل نوسانات ارزی، تحریم و کم شدن محصولات پزشکی در کشور نمی توان هزینه دقیقی را برای این محصول بیان کرد. به همین منظور توصیه می شود که برای دریافت قیمت دقیق خرید با نمایندگی های آن تماس حاصل فرمائید.

برند پلی تک

پروتز سینه پلی تک یکی از برندهای موفق در تولید ایمپلنت های سیلیکونی و آب نمکی است. برند پلی تک آلمان محصولات خود را با کیفیت بالا و در سایزهای مختلفی تولید می کند که از مارک منتور ارزانتر است.

محصولات ناگور

محصولات برند ناگور نسبت به کیفیتی که دارند دارای قیمت مناسبی هستند. سایز در تعیین هزینه پروتز سینه ناگور تاثیر دارد. نوع ایمپلنت هم در تعیین قیمت ‌ها تأثیر دارد. این محصولات در دو نوع سیلیکونی و آب نمکی تولید می شوند.

مارک موتیوا

برند موتیوا یک کمپانی آمریکایی است که محصولات خود را با بهترین کیفیت روانه بازار می کند. قیمت پروتز سینه موتیوا در ایران نسبت به کیفیت آن به صرفه است. نمی توان به طور دقیق قیمتی را برای این محصولات بیان کرد. سایز، قیمت دلار، تحریم، کیفیت محصول و… بر مبلغ خرید این محصول تاثیر دارند.

آیا سایزهای مختلف قیمت متفاوتی دارند؟

ایمپلنت ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند. این موضوع نیز تا حدی بر مبلغ مورد نیاز تاثیر می ‌گذارد. هر چه سایز بیشتر باشد مبلغ خرید آن هم افزایش می یابد. قیمت سایز های مختلف ایمپلنت در برندهای مختلف متفاوت است. به این گونه که ممکن است قیمت یک سایز مشخص در دو برند با هم متفاوت باشد.

وضعیت بیمار

در تعیین هزینه نهایی عمل پروتز سینه باید به وضعیت بیمار توجه شود. وضعیت سینه‌ های افراد مختلف با هم تفاوت دارد. بنابراین نمی توان برای همه افراد یک هزینه مشخص در نظر گرفت.
جراحی پروتز سینه از جمله جراحی های زیبایی به شمار می رود که معمولا به دو دلیل انجام می شود. یکی برای افرادی که قصد بزرگ کردن سینه و زیبایی بیشتر آن را دارند و دیگری افرادی که به علت درمان و جراحی سرطان سینه بافت سینه خود را از دست داده اند.

بنابراین علاوه بر جنس و برند پروتز، سایز پروتز، میزان تخصص و تجربه پزشک، دستمزد جراح متخصص، هدف از انجام عمل جراحی سینه، روش قرار دادن پروتز سینه، هزینه های جانبی دیگری چون هزینه ی بیمارستان یا کلینیک، خدمات ارائه شده از سوی کلینیک، موقعیت جغرافیایی مرکزی که در آن جراحی انجام می‌شود، داروها، ویزیت ها، اینکه از چه نوع بیهوشی استفاده می شود و یا پزشک با چه روشی جراحی را انجام می دهد، همگی در تعیین قیمت جراحی موثر هستند.

هزینه جراحی پروتز سینه

هزینه جراحی پروتز سینه در تهران

قیمت پروتز سینه را نمی توان بدون حضور بیمار و معاینه او تعیین کرد. هزینه عمل پروتز سینه پس از معاینه بیمار و بررسی وضعیت سینه او مشخص خواهد شد. تمام مواردی که در بخش قبل بیان کردیم روی این مبلغ تاثیر می گذارند‌. اگر شما هم قصد انجام این جراحی را دارید باید برای اطلاع از قیمت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید. 

هزینه جراحی پروتز سینه به دلیل مهارت خارق العاده پزشکان در شهر تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور است. خرید ایمپلنت در تهران آسان تر و امکانات پزشکی بهتری در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به همین دلیل قیمت عمل پروتز سینه در تهران از دیگر شهرها بیشتر است. مبلغ نهایی جراحی با توجه به موقعیت مکانی مرکز جراحی و مطب و همینطور مهارت و تجربه جراح متفاوت خواهد بود.
برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت دقیق جراحی پروتز سینه می توانید با مشاوران ما در کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

تماس با ما

نکاتی درباره جراحی پروتز سینه

عمل بزرگ کردن سینه در واقع همان جراحی جایگذاری پروتز سینه است که با قرار دادن پروتز های از جنس ها و برندهای مختلف انجام می شود. نوع پروتز سینه ای که قرار است در جراحی برای بیمار استفاده شود با توجه به فرم و شکل سینه، معاینه بالینی توسط پزشک و خواسته و نظر بیمار انتخاب می شود. در این جراحی پزشک بسته به شرایط سینه ی فرد، سایز مناسبی از پروتز را در زیر یا بر روی عضله ی سینه توسط برش های جراحی قرار می دهد.
عمل بزرگ کردن سینه در زنانی که دارای سینه های کوچک، نامتقارن، تحلیل رفته بر اثر ضربه یا بیماری هستند، انجام می شود. به جز موارد بیماری، ایجاد سایز دلخواه دلیل اصلی جراحی عمل بزرگ کردن سینه در خانم ها می باشد. انتخاب سایز مناسب در جراحی پروتز سینه باید با توجه به شرایط بدنی فرد و راحتی پس از عمل انجام شود.

بارداری و شیردهی با پروتز سینه

آیا عمل پروتز سینه با شیردهی و بارداری تداخل دارد؟

پروتز سینه به دو روش در بدن گذاشته می شود؛ یکی در زیر خط سینه و دیگری در زیر عضله حرکت دهنده بازو.
در هر دو روش هیچ گونه ارتباطی با غدد شیری وجود ندارد و معمولا در بیشتر موارد مشکلی برای شیر دادن و حاملگی به وجود نمی‌آید. اما برای اطمینان و جواب قطعی بهتر است این مورد را با پزشک خود مطرح کرده و از او مشورت بگیرید.

آیا باید عمل جراحی سینه را به بعد از زایمان موکول نمود؟

عمل پروتز سینه به صورتی انجام می شود که به بافت های تجمع شیر در نیپل آسیبی وارد نمی کند و تنها برش کوچکی بر روی سینه زده می شود، با این حال پزشکان توصیه می کنند برای راحتی بیشتر، این عمل را به بعد از زایمان و دوران شیردهی موکول نمائید. بارداری، کاهش و افزایش وزن بر ماندگاری عمر پروتز بسیار موثر هستند.

آیا ممکن است پروتز سینه بترکد؟

به طور کلی ایمپلنت­‌های مدرن فوق العاده بادوام و انعطاف‌­پذیر هستند و با فشار دست و ضربه پاره نخواهند شد مگر زمانی که شی تیزی پوست بدن را پاره کند که البته در این حالت پروتز هم طبیعتا پاره می شود که بیشتر به مراقبت بیمار بستگی دارد.

تنها عاملی که در پوسیدگی آن نقش دارد، گذشت زمان است. اگرچه کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است. افرادی نظیر مربیان ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و خانم هایی که ورزشها و تمرینهای فیزیکی زیادی انجام می دهند نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، به طور طبیعی پروتز سینه شان در یک دوره ی زمانی مشخص بیشتر فرسوده و پاره می شود. بنابراین توصیه می شود که به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب از حالت و موقعیت پروتز های سینه ی خود 10-15 سال پس از عمل جراحی به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید و یا سونوگرافی نمائید.
پروتزهایی که مدت طولانی تری در بدن وجود داشته اند، احتمال پوسیدگی بیشتری هم خواهند داشت و ممکن است بر اثر پوسیدگی پاره شوند. برای همین معمولا پروتزها هر ۱۵ سال تعویض می شوند. پس این مورد را هم در تعیین هزینه جراحی پروتز سینه در نظر بگیرید.

عوارض عمل پروتز سینه

مهمترین عارضه ای که پروتز سینه می تواند برای شما ایجاد کند، انقباض کپسولی و عفونت است. البته اگر این عمل به روش صحیح انجام شود، احتمال عوارض کمتر می شود.

در برخی از افراد بی حسی نوک سینه به طور موقت به وجود می آید که البته اگر این جراحی توسط پزشک حرفه ای و با تجربه انجام شود، احتمال این مورد هم بسیار پایین می آید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

جراحی پروتز سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و لازم است بیمار چند روز بعد از عمل استراحت کند.
بهتر است تا چند روز اول یک نفر مراقب همراه بیمار باشد تا در انجام کارها به او کمک کند.
دوره ی نقاهت عمل بزرگ کردن سینه بین پنج روز تا یک هفته خواهد بود و فرد باید استراحت مطلق داشته باشد.
بعد از جراحی پروتز سینه حداقل تا یک ماه از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. البته بعد از یک هفته کارهای عادی زندگی را می‌توانید انجام دهید. اما برای کارهای سنگین بهتر است یک ماه صبر کنید.
بعد از جراحی تا دو ماه از سوتین طبی، سوتین ماموپلاستی استفاده کنید تا از جابجا شدن پروتزها جلوگیری کند.
نتیجه نهایی عمل و حجم واقعی پروتزها شش تا یک سال بعد از عمل مشخص خواهد شد.

چگونه بفهمیم چه سایزی برای پروتز مهم است؟

ظاهر سینه بعد از جراحی نباید از حالت طبیعی خارج شود. جراح با توجه به سایز سینه و نظر دلخواه بیمار اندازه آن را تعیین می کند.

معرفی بهترین متخصص جراح پستان در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. همچنین با گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا