بهترين جراح سينه در تهران

تجربه عمل ماموپلاستی | عوارض و مراقبت های بعد از عمل!

تجربه عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی

در میان تمام دردهایی که زنان در طول زندگی خود متحمل می شوند، شاید درد سینه های بزرگ یکی از بدترین آن ها باشد. خیلی از زنان بعد از اتمام دوره ی شیردهی نمی توانند به سایز اصلی سینه های خود برگردند. این سینه های بزرگ به تدریج باعث می شود که فشار زیادی روی گردن و شانه ها وارد شود و در نتیجه، به تدریج ممکن است باعث بروز دردهای گردنی و آرتروز شود. شاید در نگاه اول، به نظر بیاید که بیشتر زنانی که جراحی ماموپلاستی کاهنده انجام می دهند، صرفا برای زیبایی است اما در واقع بخش بزرگی از زنان، برای مسائل مربوط به درمان و کاهش درد های گردن و شانه، عمل ماموپلاستی را انجام می دهند.

در ادامه، از یکی از بیماران دکتر امیرپاشا ابراهیمی درخواست کرده ایم که تجربه عمل ماموپلاستی خود را برای ما شرح دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

بزرگی بیش از حد پستان
جراحی کوچک کردن سینه

تجربه عمل ماموپلاستی یکی از بیماران

من زنی 39 ساله هستم که با وجود شیر دادن به دو فرزند، پس از مدتی متوجه شدم که سینه های من بسیار بزرگ شده اند. شب ها از شدت درد گردن و شانه ها، خواب درستی نداشتم. علاوه بر این، احساس می کردم که سینه های بزرگ باعث کاهش اعتماد به نفس من شده بود. ناچار بودم همیشه لباس های گشاد و چند سایز بزرگ تر بپوشم تا آن ها را بپوشانم. کم کم داشتن سینه های بزرگ، تبدیل به بزرگ ترین معضل زندگی ام شده بود و بالاخره تصمیم گرفتم که فکری برایشان بکنم.

با تحقیقات زیادی که در فضای اینترنت انجام دادم، متوجه شدم که عمل جراحی کوچک کردن سینه ها، به نام ماموپلاستی کاهنده شناخته می شود.

چیزی که خیلی مرا می ترساند، جای زخم و اسکارهایی بود که بعد از جراحی روی سینه ها باقی ماند. تصاویر وحشتناکی که در اینترنت می دیدم، تصمیم مرا برای انجام جراحی ماموپلاستی کمی متزلزل کرده بود. اما با مشورت کردن با پزشک خودم، متوجه شدم که این اسکارها به مرور زمان بهتر می شود و به این شدت نخواهد بود.

بنابراین قدم بعدی یافتن یک جراح سینه خوب در تهران بود. بعد از تحقیقات مختلف، متوجه شدم دکتر امیرپاشا ابراهیمی یکی از بهترین جراحان سینه در تهران است که دقت و ظرافت زیادی در عمل جراحی سینه به خرج می دهد.

 

خوشبختانه بعد از دیدار با ایشان، متوجه شدم تعاریفی که در مورد ایشان شنیده بودم، کاملا درست بود. قبل از جراحی ماموپلاستی ایشان برای من راجع به مزایا و عواقب جراحی صحبت کرد.

طرح سوالات متدوال شما با بهترين جراح زيبايي سينه در تهران

عمل ماموپلاستی چند ساعت طول میکشد و چگونه است؟

در روز عمل، جراح شما علامت هایی را بر روی پستان شما می کشد و ممکن است از آن عکس بگیرد. با یک متخصص بیهوشی نیز ملاقات خواهید کرد.

در طی عمل، ابتدا تومور و بافت اطراف آن برداشته می شود. سپس، پستان تغییر شکل یافته و نوک پستان تغییر مکان می یابد. طول مدت جراحی به روش استفاده شده بستگی دارد و به طور معمول سه روش مشخص برای انجام این عمل وجود دارد.

انواع برش در جراحی سینه

  • ماموپلاستی بلوک گرد (دونات)

قسمت کوچکی از پوست به شکل دونات از آرئولا (منطقه تیره رنگ اطراف نوک پستان شما) گرفته می شود. اگر سرطان در قسمت داخلی یا بالای پستان وجود داشته باشد، جراح شما از این روش استفاده خواهد کرد. پس از برداشتن بافت سرطانی، آرئولا با استفاده از بخیه های جذب شونده بخیه زده می شود. این روش در اطراف نوک پستانک به صورت دونات جای زخم به جا می گذارد.

  • ماموپلاستی اسکار عمودی (لی لی پوپ)

مجددا، یک دونات کوچک از پوست اطراف آرئولا برداشته می شود، اما این بار جراح شما یک برش عمودی در قسمت مرکزی به سمت پایین پستان نیز ایجاد می کند. این کار برای از بین بردن سرطان موجود در نیمه تحتانی پستان انجام می شود. پس از برداشتن بافت، پوست بخیه می شود و نوک سینه بالاتر از آنچه در گذشته بود قرار می گیرد. این روش در اطراف نوک پستان و زیر پستان جای زخمی به شکل آب نبات برجای می گذارد و از این روی به نام لی لی پوپ شناخته می شود.

  • ماموپلاستی وایز پترن (لنگر)

همان برش های قبلی ایجاد می شود، با این تفاوت که یک برش اضافی در امتداد فولدر پستان ایجاد می شود. جراح شما می تواند از این روش برای از بین بردن سرطان از هر نقطه در داخل پستان استفاده کند. این روش بسیار متداول است و جای زخمی به شکل لنگر به جا می گذارد.

 

عوارض ماموپلاستی

تجربه عمل ماموپلاستی
عوارض عمل ماموپلاستی

یکی از عوارضی که بعد از عمل جراحی ماموپلاستی ممکن است رخ دهد، بحث عفونت جای جراحی است. در صورتی که رعایت کافی در هنگام جراحی و بعد از آن صورت نگیرد ممکن است عفونت رخ دهد. البته لازم به ذکر است که پزشک بعد از جراحی، آنتی بیوتیک های مختلفی تجویز می کند تا از بروز چنین اتفاقی پیشگیری کند اما باید دقت داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی را نیز مو به مو اجرا کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

اما شاید یکی از اصلی ترین عوارض جراحی ماموپلاستی این باشد که برخی از جراحان نمی توانند حالت قرینه ی سینه ها را حفظ کنند و بعد از اتمام جراحی، ممکن است یکی از دیگری کوچک تر باشد. این موضوع، به مهارت جراحی که انتخاب می کنید بستگی دارد. بنابراین همان طور که گفتیم باید در انتخاب جراح سینه خود دقت زیادی داشته باشید.

حتما به تجربه و حسن شهرت جراح خود توجه کنید تا بهترین نتیجه ی ممکن را به دست آورید.

اما باید به یکی دیگر از عوارض جراحی ماموپلاستی که از دست رفتن حس نوک سینه است، اشاره کنیم. گاهی ممکن است این اتفاق رخ دهد و بیمار بعد از اتمام جراحی، احساس نوک سینه ی خود را از دست بدهد اما به تدریج قابل بازگشت خواهد بود.

در موارد کمی هم ممکن است این از دست رفتن حس نوک پستان دائمی باشد و به مرور زمان هم برنگردد. پس در صورتی که می خواهید جراحی ماموپلاستی کاهنده را انجام دهید، حتما به این موضوع هم توجه داشته باشید. اگر این موضوع بیش از اندازه برایتان مهم است، توصیه می کنیم دوباره راجع به انجام جراحی کوچک کردن سینه فکر کنید.

 

فیلم عمل ماموپلاستی

 

جای بخیه ماموپلاستی نی نی سایت

شاید اصلی ترین عوارض عمل ماموپلاستی، همین اسکارها و جای زخم باشد. دیدن تصاویر اولیه بعد از جراحی ماموپلاستی می تواند باعث وحشت شما شود اما نباید نگران باشید چرا که به مرور زمان این اسکارها کم رنگ تر می شوند.

همچنین همواره باید مراقب باشید که وزن خود را در حالت نرمالی نگه دارید و اضافه وزن نگیرید چرا که ممکن است فرم سینه ها به حالت اولیه ی خود بازگردد.

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

سوتین بعد از عمل جراحی ماستکتومی

مثل هر عمل دیگری، اگر مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی را جدی نگیرید، امکان دارد که نتیجه ی دلخواه را نگیرید. در ادامه می خواهیم به برخی از مهم ترین نکاتی که بعد از جراحی باید رعایت کنید، اشاره کنیم:

  • دقت داشته باشید که بعد از جراحی، باید 2 روز صبر کنید و سپس استحمام کنید.
  • داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را حتما به موقع و به اندازه مصرف کنید.
  • رژیم غذایی درستی را دنبال کنید که شامل چیزهایی باشد که در درمان جای زخم و اسکار هم موثر هستند.
  • مصرف آب زیاد بعد از جراحی را فراموش نکنید.
  • از سوتین هایی استفاده کنید که توسط پزشک جراح توصیه شده اند.
  • مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید.
  • کاهش مصرف سدیم را در دستور رژیم غذایی تان قرار بدهید.
  • جای زخم عمل را همواره خشک نگه دارید.

طبیعتاً پزشک جراح، بعد از اتمام عمل، دستوراتی را برای شما تجویز خواهد کرد که دنبال کردن آن ها می تواند شما را تا حد زیادی از ابتلا به عوارض جراحی ماموپلاستی در امان نگه دارد.

در نهایت باید بگوییم که تجربه عمل ماموپلاستی، مثل هر جراحی دیگری ممکن است مشکلات و عواقب خود را داشته باشد اما در صورتی که یک جراح خوب سینه را انتخاب کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد.

بنابراین توصیه ی آخر ما این است که حتما زمان کافی جهت پیدا کردن بهترین جراح ماموپلاستی صرف کنید.

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

تا زمانی که کاملا بهبود نیافته اید از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش شدید و رانندگی کردن خودداری کنید.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

بیماران بعد از انجام جراحی ماموپلاستی، جهت جلوگیری از وارد شدن فشار به سینه ها باید از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خود خودداری کرده و بر روی پشت بدن و به طور طاق باز بخوابند؛ همچنین توصیه می شود در حین استراحت و خواب دو بالش در زیر سر خود قرار دهند؛ زیرا این کار به کاهش تورم و درد کمک می کند.

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

پزشک در مورد نحوه مراقبت از زخم و پستان بعد از جراحی شما را راهنمایی خواهد کرد. باید بلافاصله بعد از عمل تا شش هفته پس از بهبود کامل پستان از سوتین ماموپلاستی (سوتین های حمایتی نرم) استفاده کنید.

تجربه عمل ماموپلاستی نی نی سایت

عمل زیبایی ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی

برای اینکه به درک بهتر و ملموس تری از فرآیند جراحی ماموپلاستی برسید، یکی از بهترین راه ها این است که با افرادی که قبلا این عمل را انجام داده اند صحبت کنید و با تجربه آنها آشنا شوید. گرچه که احتمالا در اطرافیان و آشنایان خود حتما کسی را پیدا می کنید که قبلا این عمل را انجام داده باشد، اما استفاده از فضای آنلاین و به خصوص تالارهای گفتگو نیز فرصت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

با مراجعه به این تالارها شما می توانید به صورت مستفقیم با افراد واقعی که تجربه ای از این عمل داشته اند تبادل نظر کنید و به درک بهتری از عملی که قصد انجامش را دارید برسید. همچنین این فضا می تواند در سنجش کیفیت کار برخی از جراحان، بنا به تجربه مراجعان قبلی آنها به شما کمک کند.

شما همین حالا می توانید از طریق لینک زیر به یکی از بهترین تالارهای گفتگو در زمینه تجربه عمل ماموپلاستی مراجعه نمایید:

عکس های عمل ماموپلاستی

مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل در افراد دیگر می تواند به شما در تصور نتیجه نهایی عمل کمک زیادی بکند. اغلب پزشکان آلبومی از عکس های قبل و بعد مراجعان پیشین خود دارند. علاوه بر آن می توانید نمونه هایی که در زیر برای شما قرار داده ایم را نیز مشاهده کنید.

تجربه عمل ماموپلاستی
عکس قبل و بعد از عمل ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی
عکسهای عمل ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی

جدای از عکس های بعد از عمل، بهتر است بدانید که قبل از انجام عمل ماموپلاستی به احتمال بسیار زیاد باید تحت آزمایش عکس برداری سینه با ماموگرافی قرار بگیرید تا وضعیت عمومی سینه ها توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

 

قیمت عمل ماموپلاستی | هزینه ماموپلاستی

عمل زیبایی پستان
عمل زیبایی ماموپلاستی

هزینه جراحی سینه به روش، سطح تجربه جراح و موقعیت جغرافیایی مطب بستگی دارد. جراحی معمولا هزینه های بیهوشی، امکانات، آزمایشات، لباس ها، نسخه ها و دستمزد جراح را نیز شامل می شود.

قانون ایجاب می کند که بیمه پس از جراحی ماستکتومی برای درمان سرطان، بازسازی پستان را تحت پوشش قرار دهد. با این حال، از آنجایی که این یک عمل زیبایی است، باید با شرکت بیمه خود جزئیات آن را بررسی کنید و در مورد قیمت ماموپلاستی و هزینه های مربوطه با پزشک خود صحبت کنید.

مهم است که بدانید اگر تحت جراحی سینه قرار می گیرید، حال چه به عنوان یک عمل زیبایی و چه به عنوان بازسازی، حق بیمه درمانی تان به چه صورت خواهد بود. در برخی موارد، ممکن است از پوشش بیمه در آینده نیز محروم باشید. اگر به دلیل اهمال و اطلاعات ناکافی هزینه جراح را به صورت آزاد پرداخت کنید، این امکان وجود دارد که شرکت های بیمه هزینه آن را پوشش ندهند.

 

معرفی بهترين جراح سينه در تهران | دكتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

تندرست باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا