بهترین دکتر جراح سینه در تهران

بهترین دکتر جراح سینه در تهران | درمان و زیبایی

فهرست مطالب

بهترین دکتر جراح سینه در تهران

جراحی سینه را یا برای درمان مشکلات و بیماری های پستان انجام می دهند، یا برای بهبود شکل ظاهری سینه. پایتخت نشین های عزیز باید بدانید که قصد شما از جراحی کردن سینه هر کدام که باشد، باید حتما به بهترین دکتر جراح سینه در تهران مراجعه کنید.

البته ساکنان عزیز سایر شهرستان هم زیاد برای انجام عمل های جراحی به تهران مراجعه می کنند. پس شناخت بهترین دکتر جراح سینه در تهران برای تمام مردم، فارغ از اینکه در کجای کشور زندگی می کنند مهم خواهد بود. چراکه همانطور که همیشه گفته ایم، جراح خوب مساوی است با جراحی خوب.

عمل جراحی سینه فرآیندی است که درست انجام شدن آن اهمیت بالایی دارد. چون اگر جراحی سینه به درستی و به خوبی انجام نشود می تواند علاوه بر سلامت شما روی ظاهر اندام شما هم تأثیر منفی بگذارد. پس برای اطمینان از نتیجه نوع جراحی سینه، چه زیبایی و چه درمانی، حتما به یک جراح سینه خوب مراجعه نمایید.

تقریبا در نود درصد موارد وقتی صحبت از جراحی درمانی سینه می شود، هدف درمان سرطان سینه است. سرطان سینه یکی از رایج ترین بیماری های شایع میان خانم هاست که خوشبختانه روش های جدید پزشکی درمان آن را ممکن کرده اند. اما هنوز هم جراحی کردن بهترین و موثرترین راهکار برای درمان سرطان سینه به شمار می رود. از این رو انتخاب جراح درمانگر اهمیت زیادی پیدا می کند.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع و کامل به مقوله جراحی های سینه و انواع آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا مشکلات سینه و راه حل های آنها را بیشتر بشناسید و با بهترین دکتر جراح سینه در تهران آشنا شوید.

انواع جراحی سینه

انواع جراحی سینه

بسته به اینکه با چه هدفی جراحی سینه را انجام می دهید، این نوع عمل به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود.

عمل های جراحی سینه که برای درمان مشکلات و بیماری های جدی سینه انجام می شوند در دسته عمل های جراحی درمانی سینه جای می گیرند. جراحی به عنوان تهاجمی ترین راهکار برای درمان هر مشکلی آخرین گزینه روی میز است. به همین دلیل هم هست که مشکلات نه چندان جدی سینه را اصولا جراحی نمی کنند، چون ریسکش به فوایدش نمی ارزد.

جراحی های درمانی پستان به صورت کلی در موارد زیر خلاصه می شوند:

  • ماستکتومی
  • لامپکتومی
  • اصلاح ژنیکوماستی
  • بازسازی پستان

اما خیلی ها هستند که مشکل خاصی در سینه خود ندارند، اما همچنان مایلند تحت جراحی قرار بگیرند. البته جراحی زیبایی. این نوع از عمل های جراحی سینه که با هدف زیبایی انجام می پذیرند را جراحی زیبایی پستان می گویند. این دومین دسته بندی از انواع جراحی سینه است. شما می توانید با جراحی زیبایی پستان سینه های خود را کوچک کنید، بزرگ کنید یا شکل و حالت ظاهری آنها را تغییر دهید.

جراحی های زیبایی سینه به صورت کلی در موارد زیر خلاصه می شوند:

  • بزرگ کردن سینه (ماموپلاستی افزایشی)
  • کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی)
  • لیفت سینه
  • تزریق چربی
  • پروتز گذاری

در ادامه بیشتر در مورد هر کدام از انواع این عمل های جراحی صحبت خواهیم کرد.

جراحی سرطان سینه

 

سرطان سینه یکی از رایج ترین بیماری های جدی است که در بین خانم ها رواج زیادی دارد. هر خانمی باید نسبت به سرطان سینه آگاهی و هوشیاری داشته باشد. چراکه سرطان سینه می تواند به سادگی و راحتی هرچه تمام تر قابل درمان باشد. این نکته ضروری را بدانید که هرچه زودتر سرطان سینه را تشخیص دهید، و هنگامی که در مراحل و گرید های اولیه است برای درمان آن اقدام کنید، شانس بهبودی شما بیشتر خواهد بود و درمان آسان تری را پشت سر خواهید گذاشت. و به همین نسبت هرچقدر هم دیرتر برای درمان اقدام کنید شانس بهبودی کاهش پیدا کرده و راهکار های درمانی دشوار تر می شوند.

اگر سرطان سینه شما در گرید های پایین و مخصوصا در مراحل اولیه باشد ممکن است حتی برای درمان آن به جراحی هم نیازی نداشته باشید. اما چنانچه گرید سرطان بالاتر برود احتمال نیاز به جراحی هم بیشتر می شود. تا مراحل میانی گرید دو هنوز هم می توان با لامپکتومی، یعنی جراحی موضعی سرطان را رفع کرد، اما اگر سرطان به مراحل بالاتر برسد به تخلیه کامل سینه نیاز خواهید داشت.

سرطان سینه چیست

سرطان سینه چیست؟

سرطان سینه توده ای متشکل از سلول های سرطانی است که مدام در حال رشد و گسترش هستند و دی ان ای آنها ایراد دارد. خیلی از این توده های سرطانی به هم چسبیده اند و رشد و گسترش محدودی دارند و جا به جا نمی شوند. این نوع توده ها خطرات زیادی ندارند و اغلب خوش خیم هستند. می توانید با یک عمل جراحی ساده کل توده را بردارید و سرطان را درمان کنید. اما چنانچه توده زیاد در محل بماند ممکن است تحت شرایط محیطی شروع به پخش شدن کند. در این شرایط به عمل جراحی گسترده تری هم نیاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که سرطان در واقع همین غده سرطانی است. بیرون کشیدن این غده تنها راه درمان خواهد بود. حالا هرچه زودتر این غده را شناسایی کنید، یعنی وقتی که هنوز در مراحل اولیه به سر می برد و چندان بزرگ نشده و گسترش هم پیدا نکرده، راحت تر می توانید از شرش خلاص شوید. در حالی که اگر پخش شده باشد بیرون کشیدن تمام بخش های آن کار دشوار تری خواهد بود. برای درمان کامل سرطان باید هیچ سلول سرطانی در محل باقی نمانده باشد.
از این رو آشنایی با علائم و نشانه های سرطان سینه می تواند کمک زیادی در شناسایی علامت های خطرناک به شما بکند.

علائم سرطان سینه

  • لمس کردن یک توده، برآمدگی یا نقطه سفت در سینه که حالتش با بافت اطرافش فرق می کند
  • تغییر در اندازه، شکل و ظاهر سینه
  • برگشتن نوک سینه به داخل
  • بروز تغییر در پوست سینه مانند ایجاد شدن نقطه های فرو رفته
  • بروز تغییراتی از جمله عوض شدن رنگ، پوسته پوسته شدن و فلسی شدن ناحیه رنگی دور نوک سینه یا خود پوست سینه
  • قرمز شدن پوست دور سینه
  • گرفتن حالت حفره ای پوست سینه مانند پوست پرتغال
  • ترشح از نوک سینه

سرطان سینه را جدی بگیرید و مرتبا مراقب علائم آن باشید. به محض اینکه به وجود علائم خطرناک شک کردید سریعا به پزشک خود مراجعه کرده تا تحت معاینات دقیق تر قرار بگیرد و بتوانید در صورت وجود سرطان در همان مراحل ابتدایی آن را شناسایی و برای درمانش اقدام کنید.

خودآزمایی سرطان سینه در منزل

تشخیص سرطان سینه در منزل

اولین و یکی از مهمترین اقداماتی که می توانید برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه انجام دهید خودآزمایی سرطان سینه در خانه است. برای اینکار ابتدا باید وضعیت طبیعی و نرمال سینه خود را به درستی بشناسید. بعد از شناخت کافی از سینه است که می توانید متوجه شرایط و اتفاقات غیر نرمال آن بشوید.

سه راهکار فیزیکی برای خودآزمایی سرطان سینه

1. یکی از روش ها بررسی وضعیت سینه در حمام است. به این صورت که هر هفته حداقل یک یا دو بار در حمام با لمس دست وضعیت سینه را بررسی کنید و به دنبال پدیده های غیر نرمال و جدید بگردید. توده ها، برآمدگی ها و غیره.
2. روش بعدی استفاده از آینه و مشاهده بصری وضعیت سینه هاست. خیلی از توده ها و برآمدگی ها را می توانید با چشم خودتان ببینید.
3. روش سوم قرار گرفتن به صورت دراز کش و وارد کردن فشار با تمرینات ساده ورزشی به عضلات سینه است تا ببینید در بخش های عمیق تر سینه هم تغییراتی حس می کنید یا خیر.

اما به یاد داشته باشید که از هر 10 مورد توده و برآمدگی که در سینه خود مشاهده می کنید، 8 تای آنها سرطانی نیستند. پس در وهله اول نگرانی را کنار بگذارید و با توده های طبیعی سینه از جمله کیست و فیبروکیستیک آشنایی کافی داشته باشید. در ادامه کمی در مورد آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

چنانچه علامتی در سینه خود مشاهده کردید که حس کردید خطرناک است بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و به ملاقاتش بروید. تشخیص علائم سرطان سینه در منزل تنها مرحله اول است تا به پزشک مراجعه کنید و روش های تشخیصی دقیق را پیش او انجام دهید. البته برای این منظور بهتر است بهترین دکتر جراح سینه در تهران را انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب بهترین جراح سینه

پزشک برای تشخیص علائم سرطان سینه ابتدا معاینات فیزیکی انجام می دهد، و بعد در صورت لزوم دستور انجام آزمایش های تصویربرداری از جمله ماموگرافی و تصویربرداری با پرتوهای فراصوت را می دهد.

این نکته را به یاد داشته باشید که تشخیص صحیح سرطان سینه یکی از مهمترین مواردی است که باید مراقب آن باشید. خیلی از افراد هستند که قربانی تشخیص های غلط سرطان سینه می شوند. یعنی پزشک بدون اینکه سرطانی درکار باشد تشخیص سرطان می دهد و بی جهت بیمار را زیر تیغ جراحی می فرستد، یا برعکس سرطان وجود دارد و پزشک نمی تواند آن را ببیند و باعث می شود تا در تشخیص سرطان تأخیر به وجود بیاید. اتفاقی که درمان آن را سخت می کند.
پس می بینید که انتخاب بهترین دکتر جراح سینه در تهران در این مورد هم اهمیت فوق العاده ای دارد.

کیست سینه چیست؟

کیست را می توان طبیعی ترین توده و برآمدگی در سینه حساب کرد. به وجود آمدن کیست در سینه برای همه خانم ها طبیعی است. هر خانمی از 15 تا 40 سالگی این کیست ها را داخل سینه خود تجربه می کند. کیست ها در واقع کیسه های پر از مایعی در داخل سینه هستند که کاملا بی خطرند و سرطانی نیستند.

این کیسه ها همانطور که خود به خود به وجود آمده اند، خود به خود هم از بین می روند. از دیگر ویژگی های آنها نیز این است که می توانند به سادگی زیر پوست حرکت کنند و البته نرم هم هستند. ویژگی‌ای که با فیبروکیستیک مشابه است. اما توده های سرطانی اغلب سرجای خود محکم هستند و حالت سفت شده تری دارند.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله کیست سینه را مطالعه کنید. همچنین مطالعه مقاله فیبروکیستیک که یکی دیگر از پدیده های طبیعی و بی خطر سینه است می تواند به شما کمک کند.

در ادامه به تشریح گرید های سرطان سینه و انواع جراحی های درمانی پستان می پردازیم. با ما همراه باشید.

گرید سرطان سینه

گرید سرطان سینه

گرید های سرطان سینه یا درجه بندی آن در واقع مراحل پیشرفت سرطان سینه را مشخص می کنند. به صورت کلی گریدهای سرطان سینه در چهار مرحله دسته بندی می شوند.

گرید یک

مشخص کننده مراحل ابتدایی شکل گیری سرطان است. توده سرطانی در این مرحله بسیار کوچک است. به صورتی که در مراحل آخر گرید یک حداکثر اندازه اش به قطر 2.5 سانتی متر می رسد. شناسایی سرطان سینه در این گرید، مخصوصا در مراحل اولیه آن کمی دشوار است. چون توده آنقدر کوچک است که ممکن است به سادگی حتی با آزمایش های تصویر برداری هم دیده نشود.

گرید دو

مرحله ای است که توده سرطانی در آن بزرگ تر شده و می توان آن را به راحتی تشخیص داد. قطر توده در این گرید بین 2.5 تا 5 سانتی متر است. شناسایی و درمان سرطان سینه در این گرید می تواند آسان باشد. در گرید دو توده را می توایند طی لامپکتومی یا جراحی موضعی سینه برداشته و سرطان را درمان کنید.

گرید سه

مرحله ای است که سرطان پیشرفت زیادی کرده. قطر توده در این گرید بیشتر از 5 سانتی متر است و احتمال پخش شدن سلول های سرطانی به بافت های دیگر سینه هم زیاد است. سلول های سرطانی در این مرحله ممکن است به غدد لنفاوی زیربغل هم برسند که اتفاق رایجی است. درمان سرطان سینه در این گرید نیازمند جراحی ماستکتومی است اما هنوز شانس درمان بالا خواهد بود.

گرید چهار

سخت ترین مرحله پیشرفت سرطان یا به عبارت دقیق تر متاستاز سرطان است. متاستاز به معنای سرایت سلول های سرطانی به سایر بافت های بدن از جمله کبد و مغز استخوان است. متأسفانه چنانچه سرطان سینه آنقدر دیر شناسایی شود که به این مرحله رسیده باشد درمان آن غیر ممکن خواهد بود.

اما نگران نباشید، چراکه تقریبا نود درصد مبتلایان به سرطان سینه را می توان در صورت تشخیص به موقع درمان کرد. البته به شرطی که به بهترین دکتر جراح سینه در تهران مراجعه کنید!

برای آشنایی بیشتر و دقیق تر با گرید های سرطان سینه توصیه می کنیم مقاله درجه بندی سرطان سینه را مطالعه نمایید.

لامپکتومی

لامپکتومی به معنای جراحی موضعی سینه است. اما این عبارت چه معنی دارد؟
وقتی قرار است برای درمان سرطان سینه از جراحی استفاده شود، پزشک جراح بسته به شرایط بیمار یا لامپکتومی را انتخاب می کند، یا ماستکتومی. یعنی تصمیم می گیرد بخشی از سینه را بردارد یا کل سینه را تخلیه کند.

لامپکتومی نام عملی است که در آن بخشی از سینه برداشته می شود. هنگامی که سرطان در گرید های پایین باشد، یعنی سلول های توده سرطانی به بافت های دیگر سینه سرایت نکرده باشند پزشک جراح به جای خالی کردن کامل سینه، تنها بخشی که توده در آن قرار دارد را بر می دارد. همچنین در گرید های بالاتر که سلول های سرطانی در بافت سینه پخش شده اند اما هنوز به غده های لنفاوی اطراف نرسیده اند، پزشک می تواند لامپکتومی یک چهارم نیز انجام دهد. به این صورت که حجم یک چهارم از بالا یا پایین سینه را تخلیه می کند تا شانس باقی ماندن سلول های سرطانی را به حداقل برسد.

بعد از انجام لامپکتومی نیز پرتودرمانی انجام می شود تا چنانچه هر سلولی هنوز در بافت های اطراف محل جراحی باقی مانده باشد از بین برود.
طی این عمل جراحی بیمار بخشی از حجم سینه خود را دست می دهد. اما می توان با عمل بازسازی سینه حجم از دست رفته را دوباره به سینه بازگرداند.

مقاله عمل جراحی لامپکتومی را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

ماستکتومی

این عمل جراحی نوع کامل لامپکتومی به حساب می آید. به این صورت که طی ماستکتومی کل سینه تخلیه می شود. اینکار تنها زمانی انجام می شود که سرطان سینه پیشرفت زیادی داشته و کل سینه و بخشی از نواحی اطراف سینه را هم در بر گرفته باشد. در این شرایط پزشک جراح با عمل جراحی ماستکتومی کل سینه و بخشی از ناحیه زیر بغل را تخلیه می کند تا هیچ سلول سرطانی باقی نماند.

ماستکتومی مختص گرید های بالای سرطانی است.

خیلی از خانم ها با شنیدن نام عمل تخلیه سینه به شدت می ترسند. این ترس نه فقط به خاطر سلامتی بلکه ناشی از نگرانی برای ظاهر سینه تخلیه شده بعد از عمل است. اما خوشبختانه جای نگرانی نیست. عمل بازسازی سینه همانطور که می تواند حجم کاسته شده طی لامپکتومی را جبران نماید، می تواند کل حجم سینه تخلیه شده را هم به آن بازگرداند.

مطالعه مقاله عمل جراحی ماستکتومی نزد بهترین دکتر جراح سینه در تهران را از دست ندهید.

اصلاح ژنیکوماستی

این عمل در حقیقت یکی از شاخه های فرعی جراحی های درمانی سینه به شمار می رود.
ژنیکوماستی در حقیقت یک بیماری سینه مختص آقایان است. به صورت کلی طی این بیماری که به خاطر بر هم ریختن تعادل هورمونی بدن اتفاق می افتد، سینه های آقایان ممکن است کمی برجسته شود. این بیماری در بین آقایانی که اضافه وزن دارند و پسران جوانی که در سن رشد و تغییرات هورمونی هستند رایج است. در بسیاری از موارد ژنیکوماستی خود به خود از بین می رود اما در شرایطی هم نیاز به درمان دارد.

برای درمان ژنیکوماستی یا به عبارت دقیق تر اصلاح ژنیکوماستی (چون گذاشتن نام درمان روی آن چندان صحیح نیست)، پزشک ممکن است انجام عمل جراحی لامپکتومی را توصیه کند. البته در بسیاری از موارد پزشکان ترجیح می دهند برای اصلاح ژنیکوماستی عمل جراحی انجام ندهند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر مقاله ژنیکوماستی چیست را مطالعه نمایید.

عمل بازسازی سینه

عمل بازسازی سینه

اصولا منطقی تر است که عمل بازسازی سینه را در زمره عمل های زیبایی پستان جای دهیم. اما از آنجایی که تقریبا همه افرادی که جراحی درمانی سینه انجام می دهند، خواستار عمل بازسازی هم هستند، بی راه نیست که جزو عمل های درمانی هم جایش دهیم.

طی عمل بازسازی همانطور که از نامش هم پیداست حجم از دست رفته سینه به آن بازگردانده می شود. خوشبختانه روش های نوین پزشکی این امکان را فراهم کرده اند که فرد بتواند بلافاصله بعد از عمل تخلیه سینه، عمل بازسازی سینه را هم انجام دهد تا بعد از جراحی ماستکتومی از نظر ظاهری تفاوت چندانی در سینه خود نبیند و حجم اولیه را از دست ندهد.

البته می توان این عمل را با فاصله چند ماهه از عمل درمانی اصلی هم انجام داد. این به تشخیص پزشک، شرایط منحصر به فرد بیمار و البته خواست خود او بستگی دارد.

بازسازی کردن سینه به صورت کلی دو روش اصلی دارد که یکی پروتزگذاری و دیگری تزریق چربی است. در ادامه مقاله، در بخش عمل های جراحی زیبایی  به هردو این شاخه ها خواهیم پرداخت. اما شما می توانید برای آشنایی بیشتر مقاله عمل بازسازی سینه را نیز مطالعه نمایید.

جراحی زیبایی سینه

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم خیلی از افراد نیاز پزشکی به جراحی کردن سینه خود ندارند و فقط برای اصلاح یا بهتر است بگوییم تغییر ظاهر سینه خود ترجیح می دهند تحت عمل های جراحی قرار بگیرند. عمل های جراحی زیبایی سینه به گونه ای زیر شاخه عمل بازسازی سینه و جراحی پلاستیک قرار می گیرند. البته تمام آنها جراحی پلاستیک نیستند.

شما می توانید با این فرآیند های جراحی اندازه، شکل و حجم سینه خودتان را تغییر دهید و ظاهری جوان تر و شاداب تر به اندام خود ببخشید. در ادامه به بررسی انواع جراحی های زیبایی سینه می پردازیم. با ما همراه باشید.

ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی سینه است که به صورت کلی حجم سینه را تغییر می دهد؛ این تغییر حجم یا در جهت بزرگ کردن سینه است یا در جهت کوچک کردن سینه.
از همین رو به دو دسته ماموپلاستی افزایشی یا ماموپلاستی کاهشی تقسیم بندی می شود.

مطالعه مقاله جراحی ماموپلاستی را برای کسب اطلاعات بیشتر فراموش نکنید.

دکتر فوق تخصص سرطان سینه در تهران

بهترین دکتر جراح سینه در تهران کسی است که علاوه بر تخصص و تبحر در انجام جراحی های درمانی سینه، در زمینه انجام عمل زیبایی هم تخصص داشته باشد تا کمترین آسیب را از نظر شکل و ظاهر به سینه وارد کند و بهترین نتیجه را در عمل بازسازی بگیرد.
تخصص پزشک جراح یکی از معیارهای بسیار مهم در تعیین کیفیت کار اوست. البته سابقه، تجربه و مهارت هم به همان اندازه مهم هستند. سعی کنید پزشکی را انتخاب کنید که در کارش متخصص باشد تا بتوانید راحت تر به او اعتماد کنید.

دکتر امیر پاشا ابراهیمی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین جراحان درمانی و زیبایی سینه در داخل کشور هستند که تجارب موفق زیادی در زمینه جراحی سینه دارند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه

از هر خانمی که سینه های بزرگی دارد سوال بپرسید می تواند ساعت ها درباره مشکلات و معضلات داشتن سینه بزرگ برای شما صحبت کند. بر کسی پوشیده نیست که داشتن سینه های بزرگ دردسرهای زیادی را هم به همراه دارد. اولین مشکل آن هم وزن بالای آن است که باعث می شود فشار زیادی به قفسه سینه، کمر، شانه و گردن وارد شود. بیشتر خانم هایی که سینه بزرگ دارند بعد از سال ها به قوز کمر هم دچار می شوند.
اما جدای از این مشکلات مربوط به سلامتی، خیلی از خانم ها از داشتن سینه های بزرگ، از منظر سلیقه و زیبایی ظاهری رضایت ندارند. سینه هایی که بیش از اندازه بزرگ هستند می توانند در زیبایی ظاهری آناتومی بدن تأثیر منفی بگذارند. از همین رو شمار متقاضیانی که می خواهند با عمل جراحی، سینه خود را کوچک کنند در دنیا زیاد است.

اما مهمترین مشکلی که سینه های بزرگ ایجاد می کنند بالا بردن احتمال ابتلا به بیماری های سینه، مخصوصا سرطان پستان است. چراکه سینه حجیم به معنای داشتن بافت های ارتباطی بیشتر در سینه، مجاری انتقال شیر بیشتر و البته چربی زیاد تر در داخل سینه است. تمام این شرایط شانس بروز توده در داخل سینه را افزایش می دهند.
برای انجام این کار باید تحت عمل جراحی ماموپلاستی کاهشی قرار بگیرید. طی این عمل پزشک جراح بخشی از بافت سینه را بر می دارد تا حجم آن را کاهش دهد. البته این کار را بدون آسیب زدن به بافت های حیاتی سینه انجام می دهد.

برای آشنایی بیشتر مقاله جراحی کوچک کردن سینه را می توانید مطالعه نمایید.

بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کردن سینه به هر منظوری که باشد همیشه با خطرات و ریسک های خاص خودش همراه است. بخشی از آنها خطرات عمومی مربوط به جراحی و بیهوشی است که در تمام جراحی ها مشترک است. اما بخش دیگر به خود پزشک باز می گردد. همیشه احتمال آن وجود دارد که پزشک با انجام یک عمل بد نه تنها سینه ای با شکل و ظاهر دلخواه شما تحویل ندهد، بلکه به بافت های حیاتی سینه هم آسیب وارد کند. یادتان باشد که همیشه خطر اینکه نتیجه عمل، به واسطه عدم مهارت پزشک به آنچه که شما می خواهید نزدیک نباشد، وجود دارد.

از همین رو بهتر است حتما برای انجام جراحی کوچک کردن سینه، بهترین دکتر جراح سینه در تهران را انتخاب کنید. جراحی که دانش، مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارد و علاوه بر شناخت کامل اندام سینه، بتواند از نظر زیبایی هم نتیجه مطلوبی به شما ارائه کند. پس در انتخاب پزشک جراح حتما دقت نمایید.

ما به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی، بهترین دکتر جراح سینه در تهران، را با مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، را معرفی می کنیم که یکی از بهترین جراحان درمانی و زیبایی سینه در داخل کشور هستند.

هزینه جراحی کوچک کردن سینه

چنانچه هدف شما از کوچک کردن سینه انجام یک جراحی زیبایی باشد، یعنی بخواهید ماموپلاستی انجام دهید، نمی توانید روی کمک بیمه حساب باز کنید. شرکت های بیمه اصولا هزینه جراحی های زیبایی را پوشش نمی دهند.

اما قیمت نهایی جراحی کوچک کردن سینه به موارد متعددی از جمله شرایط منحصر به فرد خود شما، دستمزد پزشک جراح، بیمارستانی که جراحی را در آن انجام می دهید، سختی عمل، هزینه های نگهداری و مراقبت بعد از عمل و غیره بستگی دارد. از این رو بهتر است پیش از شروع هر گونه فرآیندی در همان جلسه اول با پزشک خود صحبت کنید تا چشم اندازی از حدود هزینه ها داشته باشید.

بزرگ کردن سینه

جراحی بزرگ کردن سینه

بسیاری از خانم ها هستند که از اندازه کوچک سینه های خود رنج می برند. گرچه دردسرهای سینه کوچک به اندازه داشتن سینه بزرگ نیست، اما سینه هایی که بیش از اندازه کوچک باشند نیز می توانند مشکلاتی برای فرد ایجاد نمایند. از جمله توانایی فرد در شیردهی.

اما جدای از چنین مشکلاتی، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند تا با داشتن سینه هایی کمی بزرگ تر شکل ظاهری آناتومی بدن خود را بهبود بخشند و اندام متناسب تری داشته باشند. برای بزرگ کردن سینه دو راهکار اصلی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

عمل پروتز سینه

پروتز سینه آنقدر رایج است که عملا به یکی از زیرمجموعه های عمل های زیبایی سینه تبدیل شده است. اما پیش از اینکه بخواهیم به مزیت های پروتزگذاری برای زیبایی اندام سینه اشاره کنیم، بهتر است به مزیت پروتزگذاری در جراحی های درمانی سینه نیز اشاره کنیم.

عمل بازسازی سینه از طریق پروتزهای سینه که بالاتر به آن اشاره کردیم، برای پر کردن و جبران حجم از دست رفته سینه بعد از جراحی لامپکتومی یا ماستکتومی انجام می شود. شما می توانید با این عمل حجم و ظاهر اولیه سینه خود را حتی بعد از تخلیه کامل دوباره به دست بیاورید.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز های سینه در حقیقت کیسه های سیلیکونی مصنوعی هستند که با مواد طبیعی پر می شوند و زیر پوست سینه قرار می گیرند تا باعث افزایش حجم آن شوند. پروتزهای سینه در دو نوع سیلیکونی و قلیایی وجود دارند که هردو آنها بافتی شبیه بافت طبیعی سینه دارند تا بعد از افزایش حجم، سینه حالتی طبیعی داشته باشد.

پروتز های قلیایی و سیلیکونی در جنس کیسه اصلی تفاوتی با هم ندارند، اما فرق آنها در مواد پر کننده شان است. پروتزهای قلیایی را با مواد قلیایی طبیعی مانند آب نمک پر می کنند، در حالی که پروتز های سیلیکونی با ژل های سیلیکونی پر می شوند. هردو این مواد به گونه ای هستند که چنانچه پروتز در داخل سینه سوراخ شود آسیبی به بدن نرسانند. مواد پروتز های قلیایی در صورت سوراخ شدن توسط بدن جذب و خود به خود دفع می شوند و مواد سیلیکونی هم به خاطر حالت ژل مانند و محکم تر خود در بافت سینه پخش نمی شوند و آسیبی به بدن نمی رسانند.

از پروتز های مخصوص سینه همانطور که می شود برای جبران حجم از دست رفته طی عمل های درمانی استفاده کرد، می توان برای افزایش حجم سینه های کوچک نیز بهره برد. اما پروتزگذاری تنها راه بزرگ کردن سینه نیست.

تزریق چربی به سینه یکی از راههای افزایش حجم سینه

قیمت پروتز سینه

قیمت پروتز سینه به جنس و برند آن بستگی مستقیم دارد. برای مثال پروتزهای سیلیکونی به خاطر جنس مرغوب تر و بافت طبیعی تری که دارند قیمتشان از پروتزهای قلیایی بیشتر است. از طرفی مارک و برند پروتز یا همان ایمپلنت سینه نیز در قیمت تأثیر گذار است. برای نمونه مارک منتور آمریکایی به عنوان بهترین برند پروتز سینه در بازار کشور بیشترین قیمت را در بین سایر برند ها دارد.

قیمت انواع پروتز سینه

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه

این عمل هم جزو عمل های زیبایی است. پس بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهد. اما چنانچه جراحی بزرگ کردن سینه را با اهداف درمانی و برای بازگرداندن حجم سینه از دست رفته طی جراحی سرطان پستان انجام دهید، دیگر در دسته جراحی های زیبایی جای نگرفته و عملا یک جراحی درمانی است. از این رو می توانید روی کمک بیمه حساب کنید. برای تعیین دقیق قیمت و هزینه جراحی بزرگ کردن سینه پیش بهترین دکتر جراح سینه در تهران، بهتر است با پزشک درمانگر مشورت کنید و در این باره از او سوال بپرسید.

تزریق چربی به سینه

همانطور که اشاره کردیم ایمپلنت گذاری یا پروتز سینه تنها راه بزرگ کردن سینه نیست. یکی از روش های نوینی که این روزها در حال کسب محبوبیت بیشتر است، تزریق چربی به سینه است. این روش به نوعی جایگزین پروتزگذاری سینه است.

در این پروسه زیبایی سینه از بافت های طبیعی خود بدن برای حجم دهی به سینه استفاده می کنند. به این شکل که بافت های چربی را از نواحی دیگر بدن که چربی زیادی دارد (مانند ران پا و باسن) برمی دارند و به سینه تزریق می کنند. این کار باعث می شود تا به جای هرگونه حجم خارجی، از بافت خود بدن برای بزرگ کردن سینه استفاده شود. اتفاقی که هماهنگی بیشتری با سلامتی عمومی بدن شما خواهد داشت و از این رو عوارض و خطراتش کمتر است.

برای تزریق چربی به هیچ جراحی احتیاج ندارید. بلکه با استفاده از یک سوزن تخلیه و تزریق، چربی را مستقیما تخلیه کرده و به سینه تزریق می کنند.

اما تزریق چربی مشکلاتی دارد که باعث شده نتواند جای پروتزگذاری را بگیرد. چربی خود بدن می تواند به سادگی جذب بدن شود و حجمش بخوابد. از طرفی از آنجایی که چربی یک بافت تقریبا زنده است پیش بینی رفتار هایش در داخل سینه چندان ممکن نیست. بنابراین ممکن است در نهایت به شکل و حجم مورد نظر خود نرسید.

لیفت سینه

لیفت سینه

جراحی لیفت سینه با هدف درمان افتادگی سینه انجام می پذیرد. افتادگی سینه امری رایج در بین خانم ها است که می تواند علت های زیادی داشته باشد. سینه هایی که دچار افتادگی می شوند حالت قرص و محکم جوانی خود را از دست می دهند و از نظر ظاهری کمی افت می کنند. از همین رو هم بسیاری از خانم هایی که دچار این عارضه طبیعی می شوند ترجیح می دهند با جراحی لیفت سینه حالت جوان و مستحکم ابتدایی سینه را به آن بازگردانند. لیفت سینه می تواند تأثیر قابل ملاحظه ای روی روحیات مثبت و اعتماد به نفس فرد داشته باشد.

به یاد داشته باشید که افتادگی سینه امری طبیعی است که تقریبا تمامی خانم ها در نقطه ای از زندگی آن را تجربه می کنند. این مشکل می تواند عوامل متعددی داشته باشد، از جمله فشار دائمی که به خاطر وزن و جاذبه روی سینه است، ژنتیک، بارداری، تغییر وزن، افزایش سن و غیره. اما جراحی لیفت سینه می تواند کاملا این مشکل را برطرف کند و ظاهر جوان سینه را به آن بازگرداند.

البته لیفت کردن سینه ممکن است حتما نیازمند جراحی نباشد. چراکه این روزها متد های جدیدی از قبیل لیفت با نخ و لیفت با لیزر نیز در دسترس مردم قرار گرفته اند. گرچه هیچکدام از این روش های لیفت نمی توانند به اندازه جراحی کردن سینه موثر باشند.

با ماستوپکسی، عمل جراحی لیفت سینه افتاده بیشتر آشنا شوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به مباحث مهم مربوط به انواع جراحی های سینه بپردازیم و درباره هرکدام اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کنیم. اما به یاد داشته باشید که تمام این اطلاعات تنها برای آشنایی بیشتر با این مباحث مهم بوده و برای مراقبت صحیح از سینه ها حتما باید مرتبا به پزشک متخصص خود مراجعه کنید و هر چندوقت یکبار وضعیت سلامت سینه های خود را چک آپ کنید.

در راستای انتخاب بهترین دکتر جراح سینه در تهران هم باید بدانید که این انتخاب مهمترین گامی است که شما می توانید برای انجام یک جراحی موفق بردارید، بنابراین بهتر است با دقت کامل و آگاهی مناسب جراح را انتخاب کنید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند که تجارب بسیار موفقی در زمینه جراحی های درمانی و زیبایی پستان داشته اند.

تعیین نوبت جهت مشاوره رایگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا