تجربه عمل ماموپلاستی

تجربه ماموپلاستی | بهترین جراح زیبایی-درمانی سینه

تجربه عمل ماموپلاستی

امروزه تناسب اندام برای بانوان مانند نیاز به آب و غذا امری حیاتی است. بانوان در سایه این تناسب اندام است که احساس جوانی و شادابی می کنند. بسیاری از خانم هایی که در اثر افزایش سن، بارداریهای متعدد و شیردهی سایز سینه هایشان افزایش یافته است تمایل به کوچک کردن سایز سینه دارند که با جراحی امکان پذیر است. کسانی که تجربه عمل ماموپلاستی را داشته اند با مشاهده نتایج آن اعتماد بنفس آن ها افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا با این عمل درمانی زیبایی بیشتر آشنا شوید.

جراحی ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی به عنوان جراحی درمانی و زیبایی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود. رایج ترین انواع جراحی سینه شامل افزایش سینه، کاهش سینه و بازسازی سینه است. این جراحی ها علاوه بر درمان، زیبایی را نیز به همراه خواهند داشت. از این رو متقاضیان این جراحی می توانند با انجام یک جراحی درمانی، زیبایی اندام زنانه را نیز تجربه کنند.

  • جراحی ماموپلاستی کاهشی

برای بانوانی پیشنهاد می شود که به دلیل مسائل ژنتیکی و یا به مرور زمان سینه های آنها بزرگ شده است و به علت بزرگی سینه دردهای زیادی را در ناحیه شانه و گردن تحمل می کنند. این بانوان اغلب با شکایت از ایجاد زخم در چین تحتانی سینه و دردهای ناحیه سینه به جراح سینه مراجعه می کنند. این جراحی به منظور کاهش سایز سینه و در راستای آن کاهش دردهای سینه صور ت می گیرد.

  • جراحی ماموپلاستی افزایشی

جراحی بزرگ کردن سینه برای افزایش حجم، اندازه و ایجاد خط سینه در زنان انجام می شود. ماموپلاستی تقویت کننده با استفاده از پروتزهایی انجام می شود که در زیر یا روی ماهیچه های سینه قرار می گیرند.
صرف نظر از این که به دنبال هم اندازه کردن سایز سینه‌های خود هستید یا می‌خواهید کاهش حجم سینه خود را بعد از بارداری یا جراحی جبران کنید، عمل بزرگ کردن سینه می‌تواند ظاهری سفت‌تر، کامل‌تر و جوان‌تر به سینه‌های شما بدهد. جراح شما ممکن است پیشنهاد کند که عمل بزرگ کردن سینه را با لیفت سینه ترکیب کنید تا استحکام بیشتری حاصل شود.

ماموپلاستی چیست نی نی سایت

مراحل انجام ماموپلاستی

ابتدا جراح نواحی که باید برش داده شود را در هوشیاری بیمار مشخص می کند، چراکه زمانی که بیمار بیهوش شده باشد نمی تواند اندازه و محل تقریبی نواحی برش سینه را به جهت تغییر حالت بافت سینه مشخص کند.
عمل ماموپلاستی یک عمل جراحی تهاجمی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بین 2 تا 5 ساعت طول می‌کشد. جراح با توجه به بافت سینه الگوی برش مخصوصی را انتخاب می کند که البته تصمیم درباره شکل برش قبل از جراحی با بیمار در میان گذاشته خواهد شد.
جراح می تواند از این سه الگو برای برش استفاده کند:

  • برش هاله ای پستان
  • برش شکل سوراخ کلید
  • برش به شکل T وارونه (لنگری) در قسمت چین زیر سینه

همچنین اگر به علت بزرگی بیش از حد سینه، تغییر موقعیت نوک سینه لازم باشد جراح موقعیت جدید آن را تعیین کرده و در مرحله آخر با برداشت بافت اضافی ناحیه مشخص شده را در جای خود قرار می دهد. ممکن است در طول عمل از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک و نور) نیز استفاده شود.

آیا مشاهده نتیجه جراحی ماموپلاستی نیازمند زمان است؟

نتیجه نهایی پس از جراحی قابل رویت است. اما به دلیل التهاب نواحی برش و جای اسکار ها این نتیجه رضایت بیماران را جلب نخواهد کرد. بنابراین بهتر است قضاوت نهایی به بعد از دوره نقاهت عمل موکول شود.

بانوان توجه داشته باشند که نتیجه جراحی ماموپلاستی از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود، بنابراین با مشاهده افرادی که این جراحی را انجام داده اند و تجربه ماموپلاستی داشته اند نتیجه جراحی خود را پیش بینی نکنند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد جراحی دست کم 6 ماه زمان لازم است که در این دوران باید مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی  را رعایت کرده و به توصیه های پزشک توجه کنند.
البته قابل ذکر است تمامی خانم هایی که تجربه ماموپلاستی را داشته اند در مراجعات بعدی از عمل جراحی خود راضی بوده اند.

زمان بازگشت به محل کار و روال عادی زندگی بعد از عمل ماموپلاستی

چه افرادی نمی توانند عمل ماموپلاستی انجام دهند؟

افرادی که نمی توانند این جراحی را انجام دهند عبارت اند از:

  • افرادی که به دیابت مبتلا هستند.
  • افرادی که می خواهند وزن کم کنند.
  • افرادی که بیش از اندازه اضافه وزن دارند.
  • افرادی که در سن رشد هستند و اندازه سینه هایشان به اندازه ثابت نرسیده است.
  • کسانی که در دوران شیردهی به سر می برند و حتی افرادی که به تازگی شیردهی را به پایان رسانده اند، گزینه های مناسبی برای انجام عمل ماموپلاستی به شمار نمی روند و برای انجام این کار، باید زمان بیشتری صبر کنند.
  • افرادی که قصد بارداری پس از انجام جراحی دارند. زیرا افزایش وزن در دوران بارداری بر سایز سینه ها تاثیرگذار است.
  • افرادی که از وضعیت سلامتی عمومی خوبی برخوردار نیستند.
  • افرادی که دائما سیگار و دخانیات مصرف می کنند.
  • افرادی که به بیماری های خونی و یا عفونی دچار هستند.

مراقبتهای بعد از جراحی سینه

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت توصیه های ضروری در دوران نقاهت بعد از ماموپلاستی بسیار مهم است. از این رو بانوان موظف هستند که مراقبت های بعد از ماموپلاستی را با دقت انجام دهند. این مراقبت ها شامل:

  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • خشک نگه داشتنن جای زخم ها
  • تا 6 هفته پس از عمل نباید شنا کرد.
  • تا 10 روز پس از عمل نباید رانندگی کرد.
  • شروع رژیم غذایی با مایعات و سبزیجات
  • استفاده از داورهای تجویز شده توسط پزشک
  • تا چند روز نباید رطوبت به محل زخم ها برسد.
  • کاهش مصرف سدیم و چربی در دوران پس از جراحی
  • تا سه هفته خوابیدن به دمر و پهلو کاملا ممنوع است.
  • بعد از گذشت 10 روز می توان ورزش سبک را آغاز کرد.
  • فرد می تواند پس از یک ماه رابطه جنسی داشته باشد.
  • تا چند هفته نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفت.
  • از ورزش هایی که مستقیما شانه و بازو را درگیر می کند، خودداری شود.
  • تا پایان دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی نباید ورزش های سنگین انجام شود.
  • استفاده از سوتین ماموپلاستی که تا دو ماه به شکل مداوم باید پوشید.
  • محل زخم ها را دستکاری نکنید، بلکه فقط محل زخم ها را از نظر علائم عفونت بررسی نمائید.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست می توان از لوسیون های مخصوص استفاده کرد، به شرطی که با محل زخم ها تماس نداشته باشد.
  •  تا دو روز پس از جراحی سینه نباید دوش گرفت و بعد از این مدت باید ابتدا با آب ولرم و بدون مواد شوینده استحمام انجام شود. 
  • بالاتنه در هنگام خواب باید کمی بالاتر از سطح بدن قرار گیرد. این کار با هدف جلوگیری از فشار به زخم ها و کاهش تورم انجام می شود.

فیلم عمل ماموپلاستی

تا چند هفته بعد از عمل زیبایی سینه باید سوتین ماموپلاستی را به طور مرتب به صورت شبانه روزی استفاده کنید. استفاده از این نوع سوتین های طبی می تواند تاثیرات بسیاری در پیشگیری از عوارض و مشکلات احتمالی داشته باشد و علاوه بر آن بر نتایج حاصل از انجام این عمل زیبایی نیز تاثیرات بسیار زیادی دارد. لذا استفاده از آن در طی دوران نقاهت پس از عمل برای افراد بسیار پر اهمیت است. این سینه بند می تواند در متقارن نگه داشتن سینه ها و کاهش تورم در آنها کمک کننده باشد. 

هزینه جراحی ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی در واقع نوعی جراحی حساس به شمار می آید، لذا انتخاب بهترین جراح سینه در تهران می تواند شما را به نتیجه ایده آل برساند، لذا به بهای هزینه اندکی که برخی متخصصین ارائه می دهند سلامت عمومی خود را به خطر نیندازید. هزینه این جراحی، بسته به نوع تخصص جراح، بسته به روش جراحی، دستمزد جراح، مکان جراحی، هزینه بیهوشی و اتاق عمل، هزینه بیمارستان و هزینه داروهای قبل و بعد از جراحی متفاوت خواهد بود.
شما عزیزان برای آگاهی از هزینه عمل ماموپلاستی، می توانید با مشاوره رایگان نزد دکتر امیرپاشا ابراهیمی نیازها و انتظارات خود را از جراحی بیان نمائید و اطلاعات لازم در مورد این عمل جراحی را دریافت کنید.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

پس از عمل ماموپلاستی نیاز است به مدت سه هفته شخص به شکل طاق باز بخوابد، اشخاص طی این سه هفته نباید به پهلو بخوابند، خوابیدن به شکل دمر هم تا سه هفته اصلا توصیه نمی شود و ممنوع می باشد.

نکته مهم: ماموپلاستی باعث کاهش سرطان سینه در خانم ها می شود و هرچه بافت برداشته شده بیشتر باشد شانس کاهش سرطان سینه بیشتر است.

دوره نقاهت پس از جراحی ماموپلاستی

معمولا دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی بین 7 تا 14 روز است و در این دوران بیمار باید کاملا استراحت کند و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزد. فشار آوردن به قفسه سینه و دست ها در این مدت باعث خونریزی داخلی و باز شدن بخیه ها می شود.
ممکن است در روزهای اول پس از عمل ماموپلاستی در ناحیه سینه احساس درد و کوفتگی مشاهده شود. در این صورت داروهای مسکن برای فرد تجویز شده که به تسکین درد کمک می کند.
بعد از جراحی در ناحیه سینه کبودی و تورم ایجاد می شود. این علامت های ظاهری طبیعی بوده و با گذشت زمان از بین می رود.

درن بعد از عمل ماموپلاستی 

اگر حجم سینه بزرگ باشد و بافت چربی زیادی داشته باشد از درن (Drain) استفاده می شود. تجربه نشان داده است که بعد از عمل در زیر پوست پستان آب تجمع می یابد. در نتیجه درن ها به خروج ترشحات و مایعات کمک می کنند و ریسک مشکلات ناشی از آن ها را کاهش می دهند. در اغلب موارد روز بعد از عمل و قبل از ترخیص، درن خارج می شود. اما برخی اوقات نیز ممکن است درن تا حدود 1 هفته در محل زخم باقی بماند.

تجربه ماموپلاستی مراجعه کنندگان

نظر  کاربران:
من برای لیفت سینه خیلی دنبال دکتر خوب و با تجربه گشتم و بعد از کلی تحقیق و پرس و جو دکتر امیرپاشا ابراهیمی رو انتخاب کردم. واقعا از اینکه پیششون رفتم و جراحی کردم راضی ام. خیلی دکتر خوب و با وجدان و با تجربه ای هستن. من از نتیجه ی جراحیم کاملا راضی ام و خدارو شکر بعد از عملمم هیچ مشکلی برام پیش نیومد.

من جراحی سینه انجام داده بودم دکتر گند زده بود به سینه ام بد جور افسرده شده بودم. میترسیدم باز عمل کنم چون بعد از عملم خیلی اذیت شدم. بالاخره با معرفی یکی از دوستانم که تجربه ماموپلاستی خوبی داشت پیش دکتر امیرپاشا ابراهیمی رفتم و الان راضیم.

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

رضایتمندی از نتیجه جراحی ماموپلاستی به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در این زمینه دارد، بسیار وابسته است.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی ماموپلاستی را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
بسیاری از مراجعه کنندگان برای جراحی ماموپلاستی از انتخاب دکتر امیرپاشا ایراهیمی راضی بوده اند و از تجربه ماموپلاستی خود به خوبی یاد می کنند.
عزیزانی که در خصوص عمل ماموپلاستی سوالاتی را دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

2 دیدگاه دربارهٔ «تجربه ماموپلاستی | بهترین جراح زیبایی-درمانی سینه»

  1. سلام وقت بخیر من 18 سالمه و سینه هام خیلی بزرگه می خواستم عمل کنم خیلی از عوارضش می ترسم چون قصد بارداری در چند سال آینده رو دارم می ترسم روی شیردهی هم تاثیر منفی بذاره ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست گرامی
      در خصوص اهمیت و اولویت موضوع کوچک کردن سینه یا مشکلات دوران شیردهی خودتان باید نصمیم بگیرید. اما به لحاظ پزشکی فردی که در سن 18 سالگی سینه های بزرگی دارد اختمال اینکه در سنین پایین مثلا 35_30 دچار مشکلات دیسک گردن، بیرون زدگی دیسک، عوارض جدی گردن و کتف و در نهایت جراحی دیسک قرار بگیرد بسیار بالاست. بنابراین این موضوع را باید در نظر بگیرید. در خصوص شیردهی نیز بله ممکن است با کوچک کردن سینه، درصدی احتمال شیردهی از بین برود. با در نظر گرفتن این موارد بهتر است تصمیم درستی در این خصوص گرفته شود تا دچار مشکلات حسمی نشوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا