عمل زیبایی ماموپلاستی

عمل زیبایی ماموپلاستی | آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است؟

عمل زیبایی ماموپلاستی

یکی از معیار های خوش اندام بودن خصوصا در قسمت بالاتنه، سایز و شکل سینه ها است. عوامل متعددی در طول زمان، باعث ایجاد تغییر در شکل و اندازه ی سینه ها می شود. اگر سینه ها دچار افتادگی باشند و یا سایز متناسبی نداشته باشند، ممکن است روی اعتماد بنفس و روحیه افراد نیز اثر منفی بگذارند.
عمل زیبایی ماموپلاستی، روشی جراحی برای تغییر سایز سینه هاست. امروزه جراحی ماموپلاستی تا حد زیادی استاندارد است و خطرات زیادی به همراه ندارد؛ با این حال بسیاری از افراد نگران عوارض و خطرات این عمل هستند. دغدغه بسیاری از افراد این است که آیا ماموپلاستی می تواند خطرناک باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله با آگاهی بیشتری اقدام به عمل کنید.

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی یک جراحی ترمیمی برای پستان است که با هدف اصلاح سایز، اندازه و ترمیم افتادگی پستان ها انجام می شود.
انواع ماموپلاستی یا همان جراحی زیبایی سینه در سه دسته قرار می گیرند: ماموپلاستی افزاینده، ماموپلاستی کاهنده و ماموپلاستی سینه ترمیمی که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ماموپلاستی کاهنده

جراحی کوچک کردن سینه یا همان ماموپلاستی کاهنده در زمره ی جراحی های شایع پلاستیک و زیبایی قرار دارد.
معمولا داشتن سینه های بزرگ برای هیچ خانمی خوشایند نیست. بزرگی سینه ها علاوه بر اینکه باعث عدم تناسب اندام می شود، عوارض متعددی از جمله گردن درد و احتمال ایجاد دیسک بین مهره ای، احساس ناراحتی در حین ورزش، درماتیت و بثورات پوستی زیر سینه، تحت فشار بودن شانه ها ناشی از فشار بند سوتین و… را ایجاد می کند.

دلایل متعددی باعث بزرگی سینه در زنان می شود. به طور مثال عوامل مهمی مانند: زایمان، شیردهی و یا مسائل ژنتیکی می توانند باعث بزرگ شدن سینه ها در زنان شوند.

خوشبختانه جراحی ماموپلاستی کاهنده می تواند بزرگ بودن سینه ها و عوارض ناشی از آن را برطرف سازد و زیبایی و سلامتی فرد تضمین شود.  این جراحی علاوه بر کاهش سایز پستان ها به خوش فرم شدن آن ها نیز کمک شایانی می کند.

به خاطر داشته باشید جراحی ماموپلاستی کاهنده تنها مخصوص بانوان نیست و در مردانی که دارای سینه های بزرگ می باشند نیز صورت می گیرد. جراحی کوچک کردن سینه ی مردان ژنیکوماستی نام دارد.

در عمل زیبایی کوچک کردن سینه، که به عنوان عمل ماموپلاستی کاهشی نیز شناخته می شود، چربی اضافه، بافت غدد و پوست پستان برای کاهش ناراحتی ناشی از سینه های بیش از حد بزرگ (ماکروماستی) برداشته می شود و بافت پستان تغییر فرم می دهد.

اگرچه کوچک کردن سینه اغلب برای رفع مشکلات پزشکی انجام می شود، بیمارانی که علائم ماکروماستی را ندارند اما از اندازه سینه های خود ناراضی هستند، همچنان می توانند کوچک کردن سینه را به عنوان یک عمل زیبایی ماموپلاستی انجام دهند.

ماموپلاستی سینه ترمیمی

ماموپلاستی سینه ترمیمی در خانم هایی انجام می شود که برای سرطان سینه، عمل ماستکتومی انجام داده اند. در عمل ماستکتومی، یک سینه جدید با ظاهر، برجستگی و حجم مناسب ایجاد می شود. نوک سینه و ناحیه دایره ای دور آن نیز ساخته می شوند. زمانی که عصب های حسی یا غدد و مجاری شیری برداشته شده و یا به شدت آسیب دیده اند، امکان بازیابی احساس عملکرد نرمال سینه وجود ندارد.

در ماموپلاستی سینه ترمیمی، ظاهر، برجستگی و حجم سینه می تواند به کمک ایمپلنت ها یا بافت بدن خود فرد ایجاد شود. در صورت استفاده از ایمپلنت در عمل ماموپلاستی، اندازه آن با سینه دیگر تنظیم می شود. ماموپلاستی ترمیمی سینه ممکن است با استفاده از بافت های خود فرد انجام شود. در این صورت، بخشی از دیواره پایینی شکم، ماهیچه، پوست یا چربی پشت و ماهیچه باسن بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.
ماموپلاستی سینه ترمیمی می تواند در هر زمانی بعد از ماستکتومی انجام گیرد. این روش تاثیری بر روی بازگشت سرطان ندارد و نظارت بر سرطان سینه را تحت تاثیر قرار نمیدهد. شما همچنان می توانید به خودآزمایی ها و برنامه های غربالگری تعیین شده خود برای نظارت بر سرطان سینه ادامه دهید.

لیفت سینه یا ماستوپکسی

لیفت سینه یا ماستوپکسی

افتادگی سینه مشکلی شایع در میان بانوان است و می‌ توان گفت تمام بانوان در نهایت دچار این مشکل می شوند.
در برخی از زنان، پوست به اندازه کافی قوی یا انعطاف پذیر نیست که بتواند وزن سینه ها را تحمل کند و همین امر باعث افتادگی سینه ها می شود. در این وضعیت که پتوز نامیده می شود، در مقایسه با بافت سینه پوست اضافی و شُل زیادی وجود دارد که در جراحی لیفت سینه، پوست اضافی باید برداشته شود.
اگر سینه‌های شما شل شده است یا نوک سینه‌یتان به سمت پایین افتاده است، می توانید عمل لیفت سینه را انتخاب کنید. در عمل ماموپلاستی وضعیت قرارگیری نوک سینه ها نیز اصلاح شده و سینه فرم بهتری می گیرد.
درصورتی‌ که در اثر کشیده شدن سینه‌ها هاله سینه بزرگ‌تر شود، در طول جراحی پزشک آن را کوچک می کند و محل نوک سینه را نیز تنظیم می‌کند.

جراحی لیفت سینه به کاهش افتادگی و شل شدگی سینه ها کمک شایانی می کند. پس از لیفت سینه، پستان ها علاوه بر خوش فرمی کمی سفت می شوند.

بعد از جراحی سینه کی می تونیم به روال عادی زندگی برگردیم؟

لیفت و پروتز سینه

بیمار باید انتظارات واقع بینانه از عمل ماستوپکسی داشته باشد. این جراحی موجب بالا کشیدن سینه ها و خوش فرم شدن آن ها می شود. اگر شما خواستار حجیم و بزرگ کردن سینه های خود هستید می توانید در کنار لیفت سینه جراحی پروتز سینه را انجام دهید.
رضایتمندی از نتیجه جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در این زمینه دارد، بسیار وابسته است.

انواع برش در عمل زیبایی ماموپلاستی

برای انجام عمل ماستوپکسی سه روش جراحی وجود دارد:

  • الگوی وایز (wise pattern): در این روش شکاف به شکل یک لنگر در اطراف قفسه سینه و زیر سینه ایجاد می شود.
  • لژور (LeJeour): در این روش، شکاف در اطراف و پایین ناحیه دایره ای دور نوک سینه ایجاد می شود.
  • پری آرئولار: شکاف تنها در اطراف ناحیه دایره ای دور نوک سینه ایجاد می گردد.

پروتز سینه

ماموپلاستی افزایشی

ماموپلاستی افزایشی که با پروتز سینه انجام می شود به افزایش سایز سینه ها و خوش حالت شدن آن ها کمک می کند. امروزه بانوان زیادی تمایل به بزرگ کردن سینه های خود با پروتز دارند. تناسب اندام یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد می باشد. این جراحی باعث افزایش اعتماد به نفس و ارتقا روابط اجتماعی آن ها می شود.

لازم به ذکر است هر دو روش ماموپلاستی افزایشی و کاهنده، می تواند عدم تقارن سینه ها را برطرف نماید.

برداشتن پروتز سینه

گاهی اوقات لازم است که پروتز برداشته شود. جراحی برداشتن پروتز سینه با ایجاد یک برش کوچک (معمولا در جای برش قبلی) و بیرون کشیدن پروتز انجام می‌شود.

آیا ماموپلاستی خطرناک است؟

عمل ماموپلاستی یک عمل کم تهاجم است و در صورتی که فرد کاندید مناسبی برای انجام این عمل باشد، هیچ خطری را در پی نخواهد داشت. اما در صورتی که پزشک توانایی کافی نداشته باشد و یا بیمار مراقبت های لازم را انجام ندهد، ممکن است که عوارضی برای بیمار ایجاد شود.

بنابراین انتخاب پزشک مجرب و رعایت تمامی مراقبت های قبل و بعد از عمل، خطرات و عوارض عمل زییایی ماموپلاستی را به صفر می رساند.

عوارض و خطرات احتمالی ماموپلاستی کدامند؟

از عوارض احتمالی این عمل زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت بخیه
  • باقی ماندن جای زخم
  • عدم تقارن در سینه ها
  • بی حس شدن نوک پستان
  • خون ریزی
  • ناتوانی در شیردهی
  • ایجاد سینه های سفت
  • نکروز
  • حذف بخشی از نوک پستان

یبوست بعد از عمل جراحی نی نی سایت

گاهی به دلیل مصرف داروهای مسکن، دچار یبوست می شوید. شما باید مکمل های فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حتماً مصرف Colace را فوراً شروع کنید. در صورت ابتلا به یبوست، شیر منیزه (مایع شیری رنگی که هیدروکسید منیزیم است و به‌ عنوان ضد اسید و ملین بکار می‌رود) یا شیاف‌های موجود در بسته دارویی خود را امتحان کنید. اگر همه این‌ها کارایی نداشته باشد، می‌توانید از داروهای تنقیه (Fleets enema) بدون نسخه استفاده کنید.

مراقبتهای بعد از جراحی سینه

مراقبتهای بعد از جراحی سینه

  1. فعالیت های خود را دو تا چهار هفته در حالی که سینه ها بهبود می یابند، کمتر کنید.
  2. از انجام هر گونه فعالیت سنگین و حرکت دادن دست که به سینه‌ها فشار وارد کند (حتی رانندگی کردن) خودداری کنید.
  3. بیمار در هفته‌ی اول پس از جراحی، روزانه به طور مرتب باید محل زخم را ضدعفونی کند و به طور مداوم پانسمان را عوض کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  4. در تاریخ‌های مشخص شده، بیمار برای انجام معاینات و بررسی‌های لازم به پزشک مراجعه کند تا روند بهبودی او مورد بررسی قرار گیرد.
  5. استعمال دخانیات روند بهبودی را کند کرده و دوره‌ی نقاهت بیمار را طولانی می‌کند. به همین دلیل، فرد باید مدتی قبل و بعد از جراحی، از مصرف دخانیات اجتناب کند.
  6. از خوردن داروهای ضد انعقاد خون خودداری شود؛ زیرا احتمال خونریزی را در افراد افزایش می‌دهد.
  7. تا سه روز پس از جراحی حمام نروید و بعد از این مدت باید با آب ولرم و بدون مواد شوینده استحمام انجام شود.
  8. در صورت ابتلا به بیماری های گوارشی حتما باید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید تا پس از عمل، داروهای مورد نیاز را برای شما تجویز نماید.
  9. ورزش کردن پس از انجام این عمل زیبایی توصیه نمی شود، البته انجام ورزش های سبک پس از دو هفته هیچ اشکالی ندارد.
  10. پانسمان روی زخم ها را خشک نگه دارید. اگر استری استریپ ها یا پانسمان روی زخم ها افتاد، زخم را با پماد آنتی بیوتیک پوشش دهید.
  11. بیمار بعد از گذشت چند روز و کاهش درد ناشی از جراحی، می‌تواند پیاده‌روی آرام و سبک را آغاز کند. پیاده‌روی سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود درد و تورم ناشی از عمل کاهش یابد.
  12. افرادی که جراحی ماموپلاستی انجام می‌دهند، باید از استراحت مطلق بعد از عمل خودداری کنند؛ زیرا عدم فعالیت بدن، احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد و این امر تورم و کبودی را تشدید می‌کند.
  13. اگر نشانه‌ی عفونت مثل تب یا قرمزی در محل برش مشاهده کردید، به پزشک معالج‌تان مراجعه کنید.

آیا برای کشیدن بخیه ها باید به مطب پزشک مراجعه کنم؟

بخیه ها جذبی هستند و بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز جذب می‌شوند. بعد از آن می‌توان از ماساژ دادن روزانه زخم یا ورقه سیلیکونی جهت از بین بردن جای بخیه استفاده کرد. انتهای بخیه ها از پوست بیرون است و در اولین جلسه بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی، توسط پزشک چیده می شوند.

هزینه عمل ماموپلاستی

هزینه همیشه در عمل‌های جراحی متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. هر فرد شرایط خاص خود را دارد. همچنین دستمزد پزشک، بیمارستان و هزینه های آن در قیمت عمل تاثیر خواهند داشت. بنابراین نمی ‌توانیم نرخ معینی را تعیین کنیم.  

با دریافت مشاوره و بیان توضیحات در مورد مشکلات موجود، پزشک دستمزد خود را خواهد گفت و شما را از قیمت نهایی عمل مطلع می کند.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

سوتین ماموپلاستی

سوتین ماموپلاستی چیست؟

جراحان مختلف به استفاده از گن و سوتین مخصوص بعد عمل لیفت سینه و ماموپلاستی تاکید زیادی دارند. به دلیل اعمال تغییر در بافت سینه، ورم و کبودی قابل انتظار است. استفاده از گن سینه بعد از ماموپلاستی مانند نوعی پانسمان برای سینه است که باعث می‌شود دوره نقاهت بهتر طی شود و از بهبود زخم و برش ها اطمینان حاصل شود.
برای خرید گن ماموپلاستی در تهران هم می توان به صورت حضوری به داروخانه ها و کلینیک های درمانی مراجعه کرد و هم می‌توان از سایت های معتبر خرید اینترنتی انجام داد.

آيا عمل زیبایی ماموپلاستی درد دارد؟

معمولاً درد و ناراحتی خفیف تا متوسط ​​بلافاصله پس از جراحی تجربه می شود. برخی از خانم ها فشار و سفتی در سینه خود احساس خواهند کرد. پزشک به مدت چند روز داروهای ضد درد برای شما تجویز می کند تا به شما در بهبودی زود هنگام کمک کند.
در صورت نیاز به مصرف داروی سر درد یا سایر داروهای مسکن درد، تیلنول بر اساس دستورالعمل های روی جلد، بی خطر ترین محصول می باشد.

فردی که تصمیم دارد تا این عمل زیبایی را انجام دهد، باید با پزشک خود صادق باشد و مواردی مانند سابقه جراحی، بیماری، داروهای مصرفی، مصرف الکل و دخانیات را در صورت وجود، حتما به اطلاع پزشک برساند. دانستن این موارد توسط پزشک، باعث می شود که موفقیت عمل بسیار بیشتر شده و نتیجه آن مطلوب باشد.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

توصیه می شود که در 4 الی 6 هفته اول در حالیکه سینه بند مناسبی پروتزها را حمایت می کند به پشت بخوابید و پس از آن بسته به نظر جراح تان و وضعیت راحتی خودتان تغییرات بعدی را اعمال کنید. از خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

اگر به شکم یا به پهلو می‌خوابید، بهتر است یک هفته یا بیشتر قبل از جراحی «تمرین» خوابیدن به پشت را شروع کنید. به این ترتیب، در حالی که ناراحت هستید و احتمالاً درد دارید، با موقعیت جدید مشکلی نخواهید داشت.

ورزش بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی

ورزش بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی

بعد از طی دوران نقاهت، جراح پیشرفت درمان و وضعیت سینه‌ها را ارزیابی می‌کند و مناسب‌ترین برنامه ورزشی را تعیین می کند. تا دو هفته بعد از عمل جراحی سینه، باید از انجام فعالیت و ورزش‌هایی که سبب افزایش ضربان قلب می‌شود، خودداری کرد؛ زیرا افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا سبب خونریزی می‌شود.

برای بدن بسیار مهم است که به آن زمان لازم برای ترمیم داده شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، توصیه می‌شود که تا ۴ الی ۶ هفته از انجام فعالیت بدنی پرهیز کنید؛ زیرا هر گونه زیاده‌روی در ورزش و فعالیت بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی ممکن است سبب ایجاد ناراحتی و درد برای بیمار شود و یا خونریزی و لخته شدن خون را به همراه داشته باشد.
بعد از گذشت این مدت نیز برای انجام فعالیت باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت احساس درد و ناراحتی در ناحیه سینه باید از انجام آن بپرهیزید تا هیچ گونه فشاری به سینه وارد نشود.

بنابراین فرد باید از هر گونه ورزش بعد از عمل سینه که سبب ایجاد درد و ناراحتی می‌شود، جلوگیری کند و در صورت درد غیر طبیعی حتما باید به پزشک مراجعه کند.

حس سینه بعد از عمل ماموپلاستی

برش در نوک سینه همانند هر برش جراحی دیگر (مانند زایمان) سبب می‌شود تا پس از جراحی آن ناحیه برای مدتی بی حس شود. احساس فشار و سفتی سینه ها تا پایان هفته سوم پس از جراحی نیز در اغلب بیماران دیده می شود که این موضوع به مرور زمان رفع می شود.

در شش ماه اول پس از جراحی زیبایی سینه حس نوک سینه بر هم می‌خورد؛ در برخی افراد حس سینه در شش ماه اول پس از جراحی باز می‌گردد ولی در برخی دیگر حدود پنجاه درصد آن باز نمی‌گردد. در حقیقت بدین صورت است که فرد متوجه فشار می‌شود ولی حس سطحی آن ها باز نخواهد گشت.

مشاوره قبل از جراحی سینه

اهمیت مشاوره قبل از جراحی سینه

در جلسه مشاوره از پزشک بخواهید تا به دقت شما را مورد بررسی و معاینه قرار دهد. در طی این جلسه شما می توانید، انتظارات خود را بیان کنید و از جراح بخواهید که با بررسی آناتومی بدن شما میزان موفقیت عمل را اعلام نماید. پزشک جراح بهترین و مناسب ترین روش جراحی را به شما معرفی می نماید و اگر مشکلی در اندام و یا روال وجود داشته باشد کاملا صادقانه به شما ارائه می نماید.

جای زخم عمل زیبایی ماموپلاستی

بعد از عمل، اسکار‌هایی در ناحیه جراحی ایجاد می‌شود که ظاهر چندان خوشایندی ندارد. ترمیم اسکار پوستی، قبل از هر چیزی نیاز به زمان دارد. اما می‌توانید با روش‌هایی، فرآیند ترمیم اسکار را تسریع کنید.

استفاده از خوراکی‌های ترمیم‌کننده زخم

خوراکی‌هایی مثل آناناس، به ترمیم هرچه سریع‌تر زخم کمک می‌کنند. شما می‌توانید از قطعات آناناس طبیعی استفاده کنید. همچنین کپسول‌هایی نیز وجود دارند که حاوی عصاره آناناس است، مثل قرص آناهیل.

پانسمان زخم

پانسمان زخم، از عفونت آن پیشگیری کرده و روند ترمیم زخم را نیز تسریع می‌کند. برای پانسمان، بهتر است از گاز وازلینه استفاده کنید تا پانسمان به زخم نچسبد.

استفاده از پمادهای ترمیم‌کننده زخم

بعد از این که بخیه جوش خورد و زخم روی آن، ریخت، می‌توانید، استفاده از پماد‌های ترمیم کننده اسکار را شروع کنید. این پمادها انواع مختلفی دارند. پس بهتر است، در این خصوص از پزشکتان مشورت بگیرید. کرم اسکار استاتیک (Scar Esthetique)، سیکالفیت اَوِن (Avene Cicalfate)، ژل استراتامد (Stratamed)، ژل استراتادرم (Strataderm Gel)، ژل کنتراکتیوبکس  (contractubex) و کرم سیکااکسپرت پایوت (Payot Cicaexpert Cream) از بهترین ترمیم‌کننده‌ها برای اسکار ناشی از جراحی ماموپلاستی هستند. استفاده از تمامی پمادها تا زمان اتمام آن‌ها الزامی است.

عفونت بخیه ماموپلاستی

در مواردی ممکن است پس از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی بدن دچار عفونت شود. در چنین مواردی پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند و در صورتی که وسیع باشد، نیاز به بستری خواهد بود. به طور کلی در تمام موارد اگر علائم عفونت همچون تورم زیاد، تب، بوی بد، درد شدید و قرمزی احساس شود، باید به پزشک مراجعه کرد.
در صورتی که مقدار عفونت بسیار زیاد باشد و با دارو های آنتی بیوتیک نتوان آن را کنترل کرد، ممکن است لازم شود پزشک برای خارج کردن چرک، ناحیه جراحی را کمی باز کند تا بتواند عفونت را تخلیه کند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام عمل زیبایی ماموپلاستی هستند؟

  • افرادی که دارای سینه های افتاده هستند و با تمرین و ورزش قادر به بهبود آن نیستند.
  • کسانی که دچار عدم تقارن سینه ها هستند.
  • فرد متقاضی عمل لیفت سینه باید از لحاظ جسمی و روحی سالم بوده و انتظارات معقول و منطقی از جراحی داشته باشد.
  • افرادی که دیگر قصد باردار شدن ندارند، کاندید مناسبی برای انجام عمل لیفت سینه هستند.
  • فرد باید درباره این عمل اطلاعات کافی داشته باشد و با آگاهی آن را انجام دهد.
  • افراد باید بالای 18 سال سن داشته باشند و فرد از لحاظ جسمی و روحی به حداکثر رشد خود رسیده باشد.

جراح سينه خوب در تهران | بهترين جراح سينه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی زیبایی و درمانی سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
نکته قابل توجه این است که، جراحی زیبایی سینه یک عمل غیر قابل بازگشت بوده که باید در انجام آن دقت فراوانی داشت.

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) که دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

در پایان

عمل زیبایی ماموپلاستی گاه جنبه درمانی نیز دارد. این عمل برای خانم هایی که دارای پستان های بزرگ هستند، بسیار مناسب است. با انجام این عمل به تناسب اندام و سینه های خوش فرم و متناسبی خواهند رسید.

این عمل زیبایی خطرات و عوارضی ندارد و در صورتی که بیمار تمامی شرایط لازم را داشته باشد، با خطری مواجه نخواهد شد. البته مهارت پزشک در نتیجه عمل بسیار موثر است.

ما در این مقاله سعی کردیم که عمل جراحی ماموپلاستی را به شما توضیح دهیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد این عمل زیبایی یا سایر عمل های زیبایی بیشتر بدانید، به سایر مقالات ما در سایت دکتر امیرپاشا ابراهیمی سر بزنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا