لیفت سینه یا ماستوپکسی

عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه | بهترین جراح سینه در تهران

با عمل ماستوپکسی، هزینه، مراقبتها و عوارض آن آشنا شوید.

بسیاری از خانم ها که سینه‌های آن‌ها فرم طبیعی خود را از دست داده و دچار افتادگی سینه‌ شده اند، به دنبال روشی مطمئن برای سفت کردن و بالا کشیدن سینه‌ها می‌گردند. عمل ماستوپکسی روشی جدید و مطمئن برای برگرداندن شکل طبیعی سینه‌هاست که به روش‌های مختلفی قابل انجام است.
اگر می خواهید افتادگی سینه شما برطرف شود، لیفت سینه بهترین انتخاب است. در این مقاله همه چیز درباره جراحی لیفت سینه (عمل ماستوپکسی) اعم از روش های ایجاد برش، مزایا، عوارض و مراقبتهای بعد از انجام آن را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

افتادگی سینه 

علل افتادگی سینه 

همانطور که سن شما افزایش می‌یابد، سینه‌های شما تغییر می‌کنند و کشش و استحکام خود را از دست می‌دهند. علل زیادی برای این نوع تغییرات پستانی وجود دارد از جمله:

  • بارداری
  • شیردهی
  • نوسانات وزن
  • جاذبه زمین

ماستوپکسی چیست؟

لیفت سینه که امروزه یکی از جراحی های بسیار موفق در زمینه زیبایی می باشد، با جبران افتادگی و پیری پوست همراه است. ماستوپکسی در افرادی که به علت بارداری های متعدد و شیردهی زیاد دچار افتادگی سینه شده اند، یا افرادی که به دلیل کاهش وزن شدید بافت سینه ی آن ها شل و افتاده گردیده است انجام می شود. در بعضی موارد ممکن است نتایجی مشابه عمل بزرگ کردن سینه را نیز به همراه داشته باشد.
در طول عمل جراحی لیفت سینه که به عنوان عمل ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود پوست اضافی برداشته می‌شود تا بافت‌های اطراف آن محکم شده و برای تغییر شکل و حمایت از محل جدید سینه، مناسب باشند. لیفت سینه می‌تواند شل شدگی و افتادگی سینه را کاهش دهد و موقعیت نوک سینه و ناحیه تیره اطراف آن (آرئول‌ها) را بالاتر ببرد. اندازه آرئول‌ها را نیز می‌توان در طول عمل کوچکتر کرد تا تناسب آنها نسبت به موقعیت جدید سینه حفظ شود.
عمل ماستوپکسی معمولا به صورت سرپایی انجام میشود، به این معنی که نیازی به بستری شدن نیست. در مجموع این عمل حدود سه ساعت طول می‌کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

عمل همزمان ماستوپکسی و پروتز سینه

در بسیاری از موارد امکان جراحی لیفت سینه و پروتز سینه به صورت هم زمان وجود دارد. برای حجیم نمودن و بزرگ کردن سینه های خود، مخصوصا در بخش بالایی سینه، می توانید در کنار لیفت سینه جراحی پروتز سینه را هم انجام دهید.
پزشک جراح زیبایی سینه برای برخی از اشخاص لیفت سینه و پروتز را به شکل همزمان انجام می دهد تا شخص بهترین نتیجه ممکن را بدست بیاورد و از زیبایی سینه های خود نهایت لذت را ببرد. در این روش ابتدا پوست‌های اضافه اطراف پستان برداشته‌ می شود و سینه‌ها کمی به سمت بالا کشیده می‌شوند. این کار باعث لیفت سینه‌ها می شود و آن‌ها را سفت و گرد می‌کند. بعد از لیفت سینه و رفع افتادگی، پروتز سینه در محل مناسب قرار می‌گیرد تا به سینه‌ها حجم بدهد و آن‌ها را خوش‌فرم‌تر کند. توجه کنید که انجام این عمل برای همه بانوان لازم نیست و تنها کسانی که علاوه بر فرم سینه‌ها از افتادگی آن‌ها نیز ناراضی هستند، می‌توانند از مزایای هر دو بهره ببرند.

مزایای لیفت سینه

علاوه بر بالا کشیدن سینه های آویزان و اصلاح غیر قرینه بودن سینه ها نسبت به یکدیگر، بخش بالای سینه نیز بعد از عمل ماستوپکسی پرتر به نظر می رسد. نوک پستان ها دوباره در مرکز سینه قرار می گیرند و هاله اطراف نوک سینه (آرئول) کوچک تر می شود.
همچنین لیفت سینه ظاهر جوان تری در افراد ایجاد می کند و موجب افزایش زیبایی اندام و جذابیت افرادی می گردد که از ظاهر سینه های خود ناراضی هستند.
شما می‌توانید این عمل را برای سینه خود انجام دهید، چه کوچک باشند و چه بزرگ. اندازه سینه مهم نیست. (با این حال، نتایج آن ممکن است در زنانی که دارای سینه‌های سنگین‌تری هستند، دوام کمتری داشته باشد.)
بسیاری از افرادی که عمل لیفت سینه انجام می‌دهند تجربه چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس در زندگی مشترک و رابطه خود خواهند داشت. 

دوره نقاهت عمل جراحی لیفت سینه چقدر است؟

اگرچه شما باید چندین هفته پس از عمل جراحی، سوتین ماموپلاستی (سوتین طبی) را بپوشید، اما می‌توانید در عرض هفت الی 10 روز به کار و فعالیت خود برگردید و پس از گذشت شش هفته، تمرینات فیزیکی سابق خود را نیز از سر بگیرید.

چه کسانی باید عمل لیفت سینه انجام دهند؟

جراحی لیفت سینه برای زنانی که پس از بارداری و شیردهی سینه های آن ها حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است بسیار موثر است. همچنین لیفت سینه همراه با ماموپلاستی نیز امکان پذیر است.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصص جراحی پستان یکی از بهترین جراحان سینه در زمینه لیفت و پروتز سینه راهنمایی و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.
برای آن که بدانید آیا انجام جراحی زیبایی افتادگی سینه برایتان مناسب هست یا خیر، باید نظر و تجربه پزشک جراح را مد نظر قرار دهید.

چه کسی کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت سینه است؟

  • بیماران باید از سلامت جسمانی برخوردار باشند و هیچ گونه بیماری جدی که ممکن است با این جراحی تداخل داشته باشد نداشته باشند.
  • خانم هایی که شیر می دهند باید تا 8-4 هفته بعد از پایان شیردهی منتظر بمانند تا اندازه دقیق سینه آن ها تعیین شود.
  • افرادی که سینه های آن ها شل و آویزان است و سینه های آن ها قوام و سفتی مناسبی ندارد، کاندیدای مناسبی برای لیفت سینه می باشند.
  • افرادی که هاله و نوک سینه آن ها به سمت پایین است و مانند یک سینه ایده آل، دقیقا در وسط سینه قرار ندارد. ارد
  • افرادی که سینه های آن ها نسبت به هم قرینه نمی باشد.
  • افرادی که به دلیل کاهش وزن شدید و همچنین افزایش سن سینه های آن ها حالت افتاده و شل پیدا کرده است.
  • افرادی که بدلیل بارداری و شیردهی از ظاهر سینه های خود دیگر راضی نیستند و سینه های آن ها حالت کشیده و افتاده دارد.
  • یکی از سینه‌های شما پایین‌تر از دیگری است.

انواع برش در لیفت سینه

انواع برش در لیفت سینه

تکنیک‌های مورد استفاده‌‌، برای حذف پوست سینه و تغییر ساختار و بافت سینه، متفاوت است. سه نوع تکنیک برای ایجاد برش های لیفت سینه وجود دارد و تکنیک خاصی که پزشک جراح انتخاب می‌کند تعیین کننده محل برش و زخم‌های ناشی از آن خواهد بود. این روش ها عبارتند از:

  1. برش اطراف و در امتداد آرئولا (هاله اطراف نوک سینه): در مرز بین پوست تیره و روشن قرار می گیرد و مخفی می شود.
  2. برش عمودی از زیر آرئولا: از هاله اطراف نوک سینه شروع می شود و به زیر سینه می رسد. برش عمودی معمولا بیش تر مشخص می شود.
  3. برش افقی در شیار زیر سینه: در زیر سینه قرار می گیرد و سینه روی آن را می پوشاند.

تشخیص این که کدام نوع برش برای انجام لیفت سینه مناسب تر است، بستگی به میزان افتادگی سینه ها، جنس پوست پستان و نظر جراح دارد. پزشک جراح در ایجاد کم ترین برش تخصص دارد و آن ها را در جایی قرار می دهد که دیده نشوند.

کدام تکنیک لیفت سینه برای من مناسب تر است؟

روش لیفت سینه برای افراد وابسته به مقدار افتادگی سینه است. در کل، سینه های کمتر افتاده نیاز به ایجاد برش کم تری دارد و سینه هایی که افتادگی بیشتری دارند، نیاز به برش های بیشتری خواهند داشت. پزشک جراح با توجه به آناتومی سینه شما، روش مناسب تر را به شما توصیه می کند.

مراقبتهای قبل از عمل ماستوپکسی

  • 2 هفته قبل از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید. سیگار کشیدن جریان خون را در پوست کاهش می‌دهد و می‌تواند روند بهبودی را آهسته کند.
  • انجام آزمایشاتی که پزشک برای روند درمان نیاز دارد، ضروری است.
  • اجتناب از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی، زیرا این داروها می‌توانند خونریزی را افزایش دهند.
  • طوری برنامه ریزی کنید که شخصی همراه شما باشد تا بعد از عمل شما را به منزل برساند و در طول دوره نقاهت به شما کمک کند.

مراقبت های بعد از عمل ماستوپکسی

  • برای دستیابی به نتایج ایده آل، باید نکات و مراقبت های بعد از لیفت سینه را رعایت کنید که شامل موارد زیر است:
  • در چند روز اول پس از عمل لیفت سینه، داروهای ضد درد را طبق توصیه پزشک خود مصرف کنید. از کش آمدن، خم شدن و بلند کردن اشیاء سنگین اجتناب کنید.
  • به مدت سه یا چهار روز سوتین محافظ مخصوص جراحی را بپوشید. پس از آن تا سه یا چهار هفته سوتین نرم بپوشید.
  • پس از لیفت سینه استراحت 24 ساعته الزامی است.
  • حداقل یک تا دو هفته پس از عمل لیفت سینه از فعالیت جنسی اجتناب کنید.
  • بر روی پشت یا پهلوی خود بخوابید و از فشار آوردن به سینه خود جلوگیری کنید.
  • پزشک جراح محدودیت های فعالیتی را به شما اطلاع می دهد؛ بیماران معمولا می توانند 2-1 هفته بعد از جراحی فعالیت خود را شروع کنند. فعالیت سنگین نیز معمولا 6-4 هفته بعد از جراحی شروع می شود.

درد بعد از عمل ماموپلاستی

آیا عمل لیفت سینه درد دارد؟

در 7-3 روز اول، کمی درد پس از لیفت سینه امری عادی است که با مصرف مسکن ها و داروهایی که پزشک تجویز نموده است می توان درد عمل جراحی را کاهش داد.
همچنین پس از لیفت سینه ممکن است کبودی و ورم روی پستان ها ایجاد گردد که معمولا تا سه هفته باقی می مانند. این موارد طبیعی است و 3-1 ماه طول می کشد تا کاملا رفع شوند. بعد از رفع این موارد سینه های شما شکل طبیعی می گیرند. عکس های بعد از عمل نیز بهبودی شما را نشان می دهند.
بیشتر بیماران ظرف 7-4 روز به سر کار بر می گردند. یک هفته بعد از جراحی دکتر شما را ویزیت می کند تا بخیه ها را بکشد و روند درمان را بررسی کند.

عوارض عمل لیفت سینه (ماستوپکسی)

عمل ماستوپکسی نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد. پزشک جراح در زمان مشاوره شما را از ریسک های بالقوه آگاه می کند. از عوارض طبیعی لیفت سینه می توان به کبودی، احساس خارش، سوزش، تورم و درد نسبی اشاره کرد که معمولا پس از طی دوران نقاهت برطرف می شوند.
برخی دیگر از عوارض جراحی ماستوپکسی که غیر طبیعی و نادر هستند و بروز آن ها باید جدی گرفته شود عبارتند از: عدم تقارن در شکل و اندازه سینه، نمایان بودن بیش از حد برش ها و بخیه ها و مشکلاتی مانند بی حسی نوک سینه یا کل سینه بعد از عمل ماستوپکسی. در صورتی که شما یک جراح خوب برای لیفت سینه های خود را انتخاب کرده باشید، احتمال بروز این گونه عوارض بعد از لیفت سینه بسیار کم است.

هزینه‌ عمل لیفت سینه

هزینه‌ عمل لیفت سینه

هزینه عمل جراحی به طور گسترده‌ای بین جراحان متخصص متفاوت است. برخی عوامل که ممکن است بر این هزینه تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • دستمزد جراح
  • تجربه و تخصص جراح
  • تکنیک جراحی و محل مطب پزشک
  • هزینه‌های بیمارستان یا مرکز جراحی
  • هزینه بیهوشی
  • نسخه دارو
  • پوشاک پس از جراحی
  • آزمایش های پزشکی

سوالات متداول

در اینجا شما می‌توانید سوالات متداول در مورد جراحی لیفت سینه را پیدا کنید:

آیا جای بخیه و برش لیفت سینه باقی می ماند؟

همه انواع جراحی زیبایی سینه نوعی زخم به جا می گذارد. زخم‌ها بخش اجتناب ناپذیری از هر عمل جراحی تهاجمی هستند. در حالی که جای زخم‌ها دائمی است، به مرور زمان کمرنگ و محو می شود و به سختی قابل تشخیص است. زخم‌های حاصل از لیفت سینه معمولا توسط سوتین و لباس پنهان می‌شوند. به ندرت، به دلیل بهبودی ضعیف، زخم‌های ضخیم و گسترده‌ای ایجاد می‌شوند.

آیا من نیاز به جراحی مجدد دارم؟

در بیشتر موارد، نیازی به تکرار عمل جراحی بالا بردن سینه نیست. با این حال، مانند تمام عمل‌های جراحی، جراحی مجدد ممکن است برای اصلاح بی نظمی‌های جزئی، ضروری باشد.

تفاوت بین یک لیفت هلالی سینه و لیفت عمودی چیست؟

لیفت هلالی سینه یک بالا بردن ضعیف است که باعث تغییر شکل اندک آرئولا می‌شود. در بالا بردن دوناتی یا دور آرئولی، در سراسر آرئولا زخم ایجاد می‌شود و برای بالا بردن نوک پستان یا کاهش اندازه آن، مناسب است. ممکن است برخی افراد تمایل به پهن شدن پستان داشته باشند. لیفت عمودی، یک لیفت دوناتی شکل با زخم‌های عمودی اضافی است که در پایین آرئولا قرار دارد. این لیفت مناسب کسانی است که نه تنها تمایل دارند نوک سینه و آرئولا را بالا ببرند بلکه مایلند سینه آنها مخروطی شکل شود.

معرفی بهترین جراح فوق تخصص سینه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.
برای دریافت مشاوره رایگان و پاسخ سوالات خود از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

اطلاعات مطب جهت مشاوره رایگان

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که لیفت سینه ممکن است دائمی نباشد. همانطور که سن شما بالا می‌رود، الاستیسیته طبیعی پوست شما کاهش می‌یابد و ممکن است موجب افتادگی سینه شما شود، به خصوص اگر دارای سینه‌های بزرگ و سنگینی باشید. حفظ یک وزن پایدار و سالم می‌تواند به شما در حفظ نتایج عمل کمک کند.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا