لیفت سینه یا ماستوپکسی

لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

  هزینه، مراحل و روش های لیفت سینه

بسیاری از بانوان در اثر افزایش سن، بارداری، شیردهی یا هر دلیل دیگری دچار افتاگی سینه ها می شوند که چندان خوشایند نیست. لیفت سینه روشی جدید و مطمئن برای برگرداندن شکل طبیعی سینه‌ها است که به روش‌های مختلفی قابل انجام است.
نکته مهمی که در خصوص عمل های زیبایی سینه وجود دارد، نگرانی‌هایی است که افراد قبل از انجام آن دارند. برخی تصور می‌کنند که لیفت سینه یا ماستوپکسی ممکن است باعث نامتقارن شدن سینه‌ها یا بد شکل شدن آن‌ها شود. عده‌ای از عوارض ناشی از لیفت سینه با جراحی هراس دارند و عده‌ای نیز نگران برگشت سینه‌ها به حالت قبل یا بدتر شدن شرایط پس از لیفت سینه هستند. این نگرانی‌ها بیشتر به دلیل ناآگاهی افراد از شیوه انجام لیفت سینه و نتایج آن است.
ما در این مطلب قصد داریم با ارائه توضیحاتی کامل همه این نگرانی‌ها را برطرف کرده و به همه سوالات شما پاسخ دهیم. پس اگر قصد انجام لیفت سینه را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فیلم لیفت سینه 

لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

سینه‌های بانوان ممکن است در اثر عوامل مختلفی از جمله بارداری، شیردهی، افزایش یا کاهش وزن، افزایش سن، وراثت و تاثیر نیروی جاذبه زمین، شکل و فرم طبیعی خود را از دست بدهند.

لیفت سینه یکی از جدیدترین روش‌ها برای بازگرداندن فرم طبیعی سینه‌ها است که با استفاده از آن می‌توان جوانی و زیبایی را دوباره به سینه‌ها برگرداند. این روش زیبایی، سفت کردن و بالا کشیدن سینه‌ها، باعث خوش‌فرم شدن سینه‌ها و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

لیفت سینه یا ماستوپکسی

اهداف درمانی لیفت سینه

توجه کنید که لیفت سینه تنها اهداف زیبایی ندارد. در بعضی موارد افتادگی و شل شدگی سینه‌ها آن‌قدر زیاد است که به گردن و شانه‌های خانم‌ها فشار می‌آورد. علاوه بر آن افتادگی سینه ها ممکن است باعث عرق‌سوز شدن یا ایجاد مشکلات پوستی در زیر سینه‌های خانم‌ها شود. با لیفت سینه می‌توان این مشکلات را برطرف کرد و علاوه بر زیبایی، سلامت سینه ها را نیز تضمین کرد.

چه کسانی باید لیفت سینه انجام دهند؟

  1. افراد مسنی که در اثر افزایش سن پوست سینه‌هایشان چروک شده و چربی خود را از دست داده‌اند و سینه‌های آن‌ها شل و آویزان شده است.
  2. افراد جوانی که به دلایلی نظیر وراثت یا کاهش وزن سینه‌هایی شل و افتاده دارند.
  3. با استفاده از عمل لیفت سینه می‌توان در هاله اطراف سینه نیز تغییراتی ایجاد کرد. اگر این هاله در اثر بارداری یا دلایل دیگر بزرگ شده باشد، با استفاده از لیفت سینه می‌توان آن‌ها را به اندازه متعادل رساند.
  4. افرادی که سینه‌هایی آویزان، شل یا افتاده دارند یا سینه‌های آن‌ها به دلایلی فرمی نامتقارن پیدا کرده است.
  5. افرادی که افتادگی شدیدی در سینه‌های خود دارند یا فرم سینه‌های آن‌ها به شکل کاملا واضحی تغییر کرده است.

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی

توجه کنید که لیفت سینه به تنهایی نمی‌تواند برای تغییر سایز سینه‌ها یا گرد کردن آن‌ها استفاده شود. درصورتی‌که قصد دارید سینه‌های شما بزرگ‌تر شوند می توانید عمل پروتزپکسی، لیفت و پروتز سینه به طور همزمان را انجام دهید که علاوه بر درمان پتوز و رفع افتادگی، سایز سینه ها افزایش خواهد یافت. در صورتی که علاوه بر لیفت سینه به دنبال کوچک‌تر کردن سایز سینه ها هستید عمل ماموپلاستی را پزشک به شما توصیه خواهد کرد. بنابراین روش‌های تغییر بافت سینه‌ها که معمولا با جراحی انجام می‌شوند، پروتزگذاری و عمل های درمانی سینه از جمله ماموپلاستی گزینه های پیشنهادی برای زیباجو می باشد تا به فرم دلخواه سینه های خود دست یابد.

پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر: بازسازی سینه بعد از درمان سرطان سینه

کاندیدای مناسب لیفت سینه

به طور کلی هر فردی که قصد دارد لیفت سینه را انجام دهد، باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و پس از انجام لیفت نیز وزن خود را ثابت نگه دارد.

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت سینه معمولا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. اما پس از آن نیازی به بستری در بیمارستان نبوده و شما می‌توانید با همراه خود به خانه برگردید. جراحی سینه معمولا بین دو تا سه ساعت طول خواهد کشید. پس از اینکه بیمار به طور کامل بیهوش شد، با توجه به نتایج جلسات مشاوره، پزشک در محل مشخصی از سینه‌ها برشی را ایجاد می‌کند و از محل برش، بافت سینه به سمت بالا کشیده می‌شود.
توجه کنید که در این فرایند تنها سطح بافت کشیده می‌شود و بنابراین امکان آسیب به عروق یا بافت‌های حساس سینه وجود نخواهد داشت. کشیدگی بافت سینه باید به‌گونه‌ای باشد که سینه‌ها فرم مناسب را پیدا کنند، افتادگی برطرف شود و هاله و نوک سینه نیز در جای خود قرار بگیرند.
جراح می‌تواند در حین لیفت سینه اندازه هاله سینه را نیز تغییر دهد. پس از فرم دهی به سینه‌ها، پوست اضافه جدا می‌شود. در نهایت جراحی با بخیه محل‌های برش به پایان می‌رسد.

انواع برش در جراحی ماستوپکسی

انواع برش در جراحی ماستوپکسی

با توجه به شرایط بیمار برش‌های متفاوتی در این جراحی استفاده می شود: 

  • برش‌های دایره‌ای که در اطراف هاله سینه انجام می‌شوند.
  • برش‌های دایره‌ای و عمودی که یکی از آن‌ها دور هاله سینه و دیگری به‌ صورت خطی عمودی در زیر هاله سینه ایجاد می‌شود.
  • برش سوم نیز علاوه بر برش‌های دایره‌ای و عمودی دارای برش‌های افقی نیز هست که در زیر سینه‌ها ایجاد می‌شود.

آیا محل برش قابل رویت است؟

در جراحی لیفت سینه برش‌ها معمولا در محل‌هایی از سینه ایجاد می‌شود که دیده نمی‌شوند. اما اگر برشی در سطح سینه ایجاد شود، بسیار ظریف و جزئی است و جای آن پس از مدتی به طور کامل برطرف می‌شود. بنابراین نیازی نیست که نگران جای زخم‌های برش یا بخیه‌ها باشید. چراکه جراح بهترین محل را برای برش روی سینه شما انتخاب می‌کند و پس از آن نیز توصیه‌هایی به شما خواهد کرد که باعث بهتر شدن نتیجه و برطرف شدن جای زخم‌ها خواهد شد.

آیا نتایج جراحی ماستوپکسی بلافاصله قابل رویت است؟

ممکن است پس از جراحی لیفت سینه کمی درد و ورم داشته باشید. این موارد کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی برطرف می‌شود. بعد از برطرف شدن ورم جراحی شما می‌توانید اثرات آن را مشاهده کنید. اما برای آن‌که نتایج جراحی تثبیت شده و کاملا قابل تشخیص باشند، بهتر است چند ماهی صبر کنید. نتایج لیفت سینه معمولا دائمی است و تا مدت زیادی با شما باقی خواهد ماند. البته افزایش سن تاثیر خود را بر روی سینه‌های شما خواهد گذاشت. اما شما می‌توانید با ثابت نگه داشتن وزن و انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی سالم، تاثیرات افزایش سن را تا حد امکان به تعویق بیندازید.

عوارض لیفت سینه

مزایا، معایب و عوارض لیفت سینه

مهم‌ترین مزیت لیفت سینه‌ها زیبا شدن فرم سینه و جوان‌تر شدن بافت آن است که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و شما را جذاب‌تر از پیش می‌کند. علاوه بر زیباسازی بافت و فرم سینه، چین و چروک‌های پوست سینه نیز برطرف خواهد شد و در نهایت ظاهر سینه‌های شما نیز جوان و زیبا خواهد شد.
درصورتی‌که لیفت سینه توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، خطر یا عارضه‌ای نخواهد داشت. عوارض جانبی لیفت سینه بدون جراحی یا با جراحی، تورم، درد، قرمزی و التهاب در سینه‌ها است که معمولا پس از مدتی کوتاه برطرف می‌شوند و خطری برای شما نخواهند داشت. همچنین اثرات داروهای بیهوشی و بی‌حسی نیز تا مدتی با شما باقی خواهد ماند که موقتی هستند و پس از مدتی کوتاه به طور کامل برطرف خواهند شد. چکاپ بعد از جراحی از عوارض جانبی طولانی مدت نیز پیشگیری می کند. 

توصیه های قبل از لیفت سینه

  • در جلسه مشاوره انتظارات خود را به طور کامل برای پزشک شرح دهید و به کمک او دیدی واقع‌بینانه نسبت به عمل پیدا کنید. همچنین پزشک به طور کامل شما را معاینه می‌کند تا بهترین روش را برای لیفت سینه انتخاب کند.
  • درصورتی‌که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • درصورتی‌که قبلا لیفت سینه انجام داده‌اید یا جراحی خاصی داشته‌اید، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • حداقل از دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید.
  • حداقل از دو هفته قبل از لیفت سینه از مصرف مواد غذایی یا داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید.
  • در صورت نیاز آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید. با این کار سلامت شما به طور کامل بررسی شده و پزشک روش مناسب‌تری را برای لیفت سینه انتخاب می‌کند.

مراقبتهای بعد از عمل جراحی سینه

مراقبتهای بعد از لیفت سینه یا ماستوپکسی

  • از فشار دادن یا ماساژ سینه‌ها خودداری کنید.
  • رژیم غذایی و سبک زندگی خود را سالم‌تر کنید.
  • استفاده از سوتین‌های طبی بعد از عمل الزامی است.
  • تا مدتی انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی را کنار بگذارید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع مصرف کنید.
  • حتما پس از لیفت سینه برای مدتی به‌ صورت طاق‌باز بخوابید. چراکه خوابیدن بر روی سینه‌ها به آن‌ها فشار می آورد و اثرات لیفت سینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

در این بخش از نوشتار پاسخ پرسش های پر تکرار شما بصورت کامل توسط بهترین فلوشیپ فوق تخصصی پستان داده شده است. خواهشمند است ضمن مطالعه دقیق پرسش و پاسخ های این بخش و مطالعه بخش نظرات اگر باز مسئله مبهمی در مورد انواع روش های درمانی- زیبایی سینه داشتید در بخش نظرات سایت پرسیده تا به تکمیل این بخش و این نوشتار کمک کرده باشید.

  • آیا پروتز سینه و لیفت سینه متفاوت است؟

بله. در لیفت سینه نمی‌توان سایز سینه‌ها را تغییر داد یا آن‌ها را گردتر و پرتر کرد. در این عمل می‌توان سینه‌ها را به سمت بالا کشید و فرم آن‌ها را سفت‌تر و جوان‌تر کرد. اگر قصد دارید سینه‌های خود را پرتر یا بزرگ‌تر کنید، باید در کنار لیفت سینه از پروتز سینه نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از جراح خود بخواهید که این دو عمل را به طور همزمان انجام دهد.

بارداری و شیردهی بعد از لیفت سینه

  • آیا بارداری و شیردهی می‌تواند روی نتایج لیفت سینه تاثیر بگذارد؟

در دوران بارداری و شیردهی سینه‌های شما فرم طبیعی خود را از دست می دهند، بزرگ‌تر و شل‌تر می‌شوند. بنابراین اگر قبل از بارداری لیفت سینه را انجام دهید، باید منتظر تغییر فرم سینه‌ها باشید. چراکه در این مدت وزن شما به‌ شدت متغیر بوده و پوست شما کشیده و شل خواهد شد.
به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که هرگز در دوران بارداری یا شیردهی برای لیفت سینه‌ها اقدام نکنید. چراکه در این دوران فرم سینه‌ها تغییر کرده و اثرات لیفت سینه به طور کامل از بین می‌رود. این عمل را زمانی انجام دهید که دیگر قصد بارداری ندارید.

  • آیا لیفت سینه‌ها محدودیت سنی دارد؟

بله. پزشکان توصیه می‌کنند که لیفت سینه را از ۱۸ سالگی به بعد انجام دهید. چراکه در این زمان فرم سینه‌ها ثابت شده و اندازه آن‌ها نیز مشخص است. اکثر پزشکان توصیه می کنند که لیفت سینه را به سنین پس از بارداری و شیردهی موکول کنید تا مجبور به استفاده از روش‌های ترمیمی نشوید. البته کسانی که به‌ صورت ارثی سینه‌هایی افتاده دارند، می‌توانند در سنین پایین‌تر نیز از این روش استفاده کنند.

  • هزینه عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی چقدر است؟

لیفت سینه یکی از عمل‌های زیبایی است و معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. بنابراین همه هزینه لیفت سینه بر عهده شما خواهد بود. معمولا هزینه لیفت سینه با نخ یا دیگر روش‌های بدون جراحی کمتر از جراحی خواهد شد. اما به طور کلی شهر محل زندگی، کلینیک، میزان دستمزد پزشک، شدت افتادگی سینه‌ها، روش مورد استفاده و هزینه تجهیزات مورد استفاده از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های لیفت سینه هستند. علاوه بر آن هزینه آزمایش‌های قبل از لیفت سینه و داروهایی که پس از آن باید مصرف کنید نیز به این موارد اضافه می‌شود.

هزینه لیفت سینه در کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی بسیار مناسب بوده و شما می‌توانید با مبلغی مناسب شیرینی جوانی و زیبایی سینه‌ها را بار دیگر تجربه کنید. برای اطلاع از هزینه جراحی لیفت سینه لینک تماس با ما را کلیک کنید.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

نتیجه گیری

جراحی لیفت سینه که با عنوان ماستوپکسی (Mastopexy) نیز شناخته می شود، نوعی جراحی است که به اصلاح افتادگی سینه ها کمک می کند. افتادگی و شلی سینه ها علاوه بر ریشه های ژنتیکی می تواند به علت تغییرات وزنی، کاهش وزن شدید، ورزش، اثرات ناشی از بارداری، زایمان و شیردهی، حاملگی های مکرر، بالا رفتن سن و نیروی جاذبه زمین ایجاد شود. اما دلیل هرچه باشد تاثیر زیادی بر روی زیبایی اندام و اعتماد به نفس زنان دارد. فکر می کنم فاصله شما با حل این مشکل فقط یک تماس باشد. پس منتظر تماس شما هستیم.

برای مشاوره کافی است از طریق لینک زیر با ما در ازتباط باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا