انواع جراحی سینه

انواع جراحی زیبایی درمانی سینه | بهترین جراح سینه در تهران

 انواع جراحی سینه (درمانی-زیبایی)

 جراحی سینه شامل جراحی زیبایی و درمانی می شود که هر کدام به دلایل مختلفی انجام می شود. در خانم هایی که خواهان تغییر و افزایش سایز سینه های خود هستند و یا از فرم سینه خود راضی نیستند، جراحی لیفت سینه به کمک پروتز های سینه ای انجام می شود که با توجه به درخواست فرد، اندازه و فرم های مختلفی دارد. در مقابل این گروه از خانمها، افرادی هستند که دارای سینه های بزرگی هستند و نیاز دارند تا جراحی زیبایی سینه برای کاهش سایز سینه هایشان انجام شود.
انواع جراحی سینه به منظور بهبود سایز، ظاهر، برجستگی و … در خانم ها انجام می شود. جراحی های زیبایی سینه به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که به آنها ماموپلاستی نیز گفته می شود. رایج ترین انواع جراحی سینه شامل افزایش سینه، کاهش سینه و بازسازی سینه است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع جراحی های زیبایی سینه بپردازیم.

انواع جراحی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه

امروزه جراحی‌های زیبایی سینه با متدهای زیادی هم برای زنان و هم مردان انجام می‌شود که تاثیرات مثبت زیادی نه تنها بر ظاهر آن‌ها بلکه بر اعتماد به نفس آن‌ها دارد. جراحی زیبایی سینه، برای زنانی که از اندازه و فرم سینه‌های خود ناراضی هستند و همچنین بازسازی کردن سینه‌ها، بعد از عمل جراحی ماستکتومی (خارج کردن سینه) دارای مزایای بسیار ارزشمندی است.

اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یکی یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی زیبایی پستان تمامی این مشکلات را برطرف کنید. عمل‌های جراحی سینه عبارتند از:

جراحی بزرگ کردن سینه (ماموپلاستی افزایشی)

با اینکه ژنتیک بیشترین نقش را در مورد شکل و اندازه سینه بازی می‌کند، اما سینه‌ها به محض شروع رشد می‌توانند در پاسخ به تغییرات وزن، هورمون، بارداری و شیردهی از نظر شکل و اندازه در نوسان باشند که این اتفاق معمولا به صورت عدم تقارن در سینه‌ها آشکار می‌شود. جراحی زیبایی سینه موثرترین و سریع‌ترین عمل اصلاحی در چنین مواردی است. این جراحی یک عمل نسبتاً ساده است که معمولاً بوسیله بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و در همان روز عمل مرخص می‌شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه حتما به یک جراح سینه متخصص و کارآزموده مراجعه کنید.
جراحی بزرگ کردن سینه برای افزایش حجم، اندازه و ایجاد خط سینه در زنان انجام می شود. ماموپلاستی تقویت کننده با استفاده از پروتز هایی انجام می شود که در زیر یا روی ماهیچه های سینه قرار می گیرند.
صرف نظر از این که به دنبال هم اندازه کردن سایز سینه‌های خود هستید یا می‌خواهید کاهش حجم سینه خود را بعد از بارداری یا جراحی جبران کنید، عمل بزرگ کردن سینه می‌تواند ظاهری سفت‌تر، کامل‌تر و جوان‌تر به سینه‌های شما بدهد. جراح شما ممکن است پیشنهاد کند که عمل بزرگ کردن سینه را با لیفت سینه ترکیب کنید تا استحکام بیشتری حاصل شود. برش های جراحی را می توان در قسمت های زیر بغل، آرئولا (هاله اطراف نوک سینه) و یا در قسمت چین زیر سینه ایجاد کرد. ممکن است در طول عمل از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک و نور) نیز استفاده شود. به طور کلی، تمامی جراحی های بزرگ کردن سینه عمل های کم تهاجمی هستند.

پروتز سینه

  • بزرگ کردن سینه‌ها با کاشت پروتز

بزرگ کردن سینه‌ها با پروتز یکی از عمل‌های جراحی زیبایی بسیار محبوب در بین زنان است. پروتزهای سینه از یک پوسته سیلیکونی پر شده با آب نمک (پروتزهای سالین) یا ژل سیلیکون تشکیل شده اند که از طریق برش‌های بسیار کوچکی در زیر بافت سینه قرار می‌گیرند. اندازه و شکل پروتز و الگوی ایجاد برش روی سینه بر اساس شرایط و نیاز هر بیمار انتخاب می‌شود.

محل برش برای قرار دادن پروتز سینه

مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برش (اسکار) را در آن ایجاد کرد. رایج‌ترین و امن‌ترین محل، قسمت پایین تای سینه یا IMF است. جایی که فنر سوتین روی آن قرار می‌گیرد. برش‌های دیگر عبارتند از پری آرئولار (اطراف نوک پستان) یا اگزیلاری (زیر بغل). اندازه برش بسته به اندازه ایمپلنت بین 5-6 سانتی‌متر متغیر خواهد بود.

محل قرارگیری ایمپلنت

دو ناحیه اصلی برای قرارگیری ایمپلنت‌ها وجود دارد: در بالا یا زیر عضله اصلی پکتوریس. محل قرارگیری ایمپلنت‌ به آناتومی شما و همچنین به نظر جراح بستگی دارد.

چه کسی برای پروتز سینه مناسب است؟

اگر تمام موارد زیر در مورد شخصی صادق باشد، پزشکان او را برای این عمل مناسب می‌دانند:

  • یک بزرگسال که سینه او اصلا رشد نکرده است.
  • از نظر جسمی و روانشناختی متناسب و سالم است.
  • از اندازه یا شکل سینه خود، به دلایل ژنتیکی یا به دلیل عوامل بیرونی مانند پیری، حاملگی و افزایش یا کاهش وزن، ناراضی است.
  • نسبت به آنچه می‌توان با عمل جراحی به دست آورد، انتظارات واقع بینانه دارد.

کوچک کردن سینه زنان (ماموپلاستی ریداکشن)

خانم هایی که سینه های بزرگ، سنگین و نامتقارن (ماکروماستیک) دارند و از شرایط فیزیکی خود ناراضی هستند، عمل ماموپلاستی کاهشی را برای رسیدن به سایز سینه دلخواه انجام می دهند. وزن اضافی در سینه ها می تواند باعث ایجاد گردن درد، درد کمر، تحریکات پوستی (عرق سوز شدن)، بی حسی و ضعف در قسمت هایی از بدن شود که مشکلات جسمی و عاطفی ناراحت کننده‌ای را به همراه دارد. با انجام این جراحی علاوه بر این که شکل سینه‌ها زیبا می‌شوند، ناراحتی و درد بیمار به خاطر وجود بافت اضافه نیز برطرف می‌شود.
در طی این جراحی، پوست شل شده و اضافی، مقداری از چربی و بافت سینه برداشته می شود تا علاوه بر بهبود فرم سینه ها از وزن و اندازه آنها نیز کاسته شود. همچنین قسمت نوک سینه به موقعیت بالاتری انتقال داده می‌شود تا سینه‌ها ظاهر زیباتر و جوانتری پیدا کنند. این عمل جراحی تاثیر بسزایی در بازیابی اعتماد به نفس بیماران خواهد داشت و موجب می شود که آنها احساس خوبی نسبت به بدن خود پیدا کنند.
برای داشتن ظاهری جوان‌تر، جراح شما ممکن است پیشنهاد دهد که این عمل را با لیفت سینه ترکیب کنید.

ماستوپکسی نی نی سایت

لیفت سینه‌ها (ماستوپکسی)

افزایش سن، بارداری، دوران شیردهی و افزایش یا کاهش وزن، همه می‌توانند بر اندازه و شکل سینه‌های شما تأثیر بگذارند. انواع جراحی سینه به شما در دستیابی به شکل و اندازه مناسب سینه و ارائه یک ظاهر طبیعی کمک می کنند.
در برخی از زنان، پوست به اندازه کافی قوی یا انعطاف پذیر نیست که بتواند وزن سینه ها را تحمل کند و همین امر باعث افتادگی سینه ها می شود. 
در عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه، پوست شُل و اضافی سینه برداشته می شود که در نتیجه ی آن افتادگی سینه‌ها برطرف می‌شود. میزان شل‌شدگی پوست سینه و افتادگی بافت آن در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد. پزشک جراح بعد از ارزیابی وضعیت سینه‌ها، تکنیک مناسب برای انجام جراحی پستان را انتخاب می کند.
تکنیک های مختلفی برای عمل ماستوپکسی استفاده می شود که با توجه به نوع جراحی زیبایی، میزان برش و جای جراحی متفاوت است. هر تکنیک شامل ایجاد برش در داخل یا اطراف سینه، برداشتن بافت و پوست اضافی، تغییر شکل مجدد سینه و لیفت آن است و در آخر در صورت نیاز، سایز و موقعیت نوک سینه نیز تغییر می کند.
این عمل در حدود یک ساعت طول می‌کشد و بیمار به مدت یک یا دو هفته ریکاوری را باید پشت سر بگذارد.

انواع برش در لیفت سینه

انواع برش در لیفت سینه

  • الگوی وایز پترن (Wise pattern): در این تکنیک برشی به شکل لنگر در اطراف هاله‌ی نوک سینه و قسمت زیر سینه ایجاد می شود. بدین ترتیب جراح می‌تواند هم بافت اضافه و هم پوست اضافی سینه‌ها را بردارد. این جراحی موجب بالا رفتن سینه‌ها و ایجاد ظاهری جوان و زیبا در سینه‌ها می‌شود.
  • لژور: در این تکنیک برشی در اطراف هاله نوک سینه و رو به پایین توسط جراح ایجاد می شود.
  • دونات یا پری آرئولار: در این تکنیک برش فقط در اطراف آرئولا ایجاد می شود.

 همچنین ممکن است از لیفت سینه برای کاهش اندازه آرئولار استفاده شود. جراح شما ممکن است پیشنهاد کند که جراحی لیفت سینه را با عمل بزرگ کردن سینه ترکیب کنید تا نتیجه کامل شود.
عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی یک عمل جراحی تهاجمی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بین 2 تا 5 ساعت طول می‌کشد. جراحی لیفت سینه، سینه را بالا می‌برد و با از بین بردن پوست اضافی و سفت کردن بافت سینه، ظاهر جوانتری ایجاد می‌کند.

تزریق ژل یا چربی در سینه‌ها

با تزریق چربی در سینه می‌توان فرم و سایز سینه‌ها را بهبود داد و یا هر گونه عدم تقارن یا بدشکلی در سینه را اصلاح کرد. برای تزریق چربی در سینه، ابتدا با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، از ناحیه ای دیگر از بدن، چربی استخراج می‌شود. این چربی سپس با سالین پاکسازی می‌شود و در نواحی از سینه که برجستگی کمتری دارد تزریق می‌شود. این تکنیک در صورتی که بیمار شرایط مناسب برای این عمل را داشته باشد، نتایج آن بسیار رضایت‌بخش خواهد بود و انجام عمل نیز ایمن است. از روش تزریق ژل برای افزایش حجم سینه‌ها نیز استفاده می‌شود.

ژنیکوماستی

کوچک کردن سینه‌ی مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان ایجاد شود. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد. در صورتی که بزرگی بیش از حد سینه‌ها با ورزش، رژیم غذایی و دارودرمانی برطرف نشود، عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ژنیکوماستی انجام می شود. در این جراحی، چربی‌ها و یا بافت‌های اضافی سینه توسط لیپوساکشن یا با برش جراحی، برداشته می‌شوند.
برش‌های جراحی، نزدیک به‌هاله‌ی تیره رنگ نوک سینه ایجاد می‌شوند و به همین علت، جای زخم جراحی قابل مشاهده نیست.

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه اغلب در زنانی که تحت معالجه سرطان مانند ماستکتومی یا لامپکتومی قرار گرفته‌اند یا افرادی که شکلی دیگر از تروما را تجربه کرده‌اند، برای احیای سینه تا حد امکان انجام می شود.
پزشک جراح، سینه را با ظاهر، خط و حجم دلخواه و متناسب بازسازی می کند. همچنین نوک پستان و آرئولا نیز بازسازی می شوند که بخش مهم و حساسی از پروسه‌ی بازسازی سینه است و باعث می‌شود که نتایج بازسازی سینه‌ها تا حدود بسیار زیادی طبیعی باشد. اما متاسفانه عملکرد و احساس طبیعی پستان، مانند شیردهی، معمولاً وقتی عصب های حسی یا غدد و مجاری شیری برداشته می شود یا به طور قابل توجهی آسیب ببیند، قابل احیا نیستند.
این جراحی تاثیری در عود سرطان ندارد و بر نظارت و مراقبت سرطان تأثیر نمی گذارد. با این حال، در مورد خودآزمایی پستان به شما آموزش داده می شود و همچنین دوره ها و تاریخ هایی برای مراجعه شما جهت انجام آزمایش ها و بررسی های لازم تعیین می شود تا مدام تحت نظر باشید.
با انجام عمل بازسازی سینه بعد از برداشتن سینه، می‌توان به زنان کمک کرد که دوباره حس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشند و دوباره اعتماد به نفس خود را بازیابند.

انواع تکنیک‌ها

بازسازی پستان می‌تواند بلافاصله بعد از ماستکتومی یا با تاخیر پس از اتمام مراحل درمانی انجام شود. عمل‌هایی که به موقع انجام می‌شوند می‌توانند نتایج بسیار تأثیرگذاری داشته باشند. گاهی اوقات برای ایجاد تقارن با سینه تازه بازسازی شده، ممکن است نیاز باشد روی سینه دیگری که تحت ماستکتومی قرار نگرفته هم جراحی انجام شود.
چندین روش مختلف برای بازسازی ظاهر، کانتور و حجم سینه وجود دارد:

  • بازسازی سینه با کاشت ایمپلنت – پروتز: این روش تنها در صورتی امکان‌پذیر است که ماستکتومی یا پرتودرمانی بافت کافی را در دیواره قفسه سینه برای پوشاندن و حمایت از کاشت پستان باقی گذاشته باشد. بنابراین برای بیمارانی که بافت کافی در دیواره سینه ندارند، مناسب نیست. در صورت استفاده از پروتز، اندازه پروتز متناسب با سینه دیگری که تحت عمل ماستکتومی قرار نگرفته انتخاب می شود که این پروتز زیر عضله سینه قرار می گیرد.
  • بازسازی سینه با فلپ –بافت بدن خود بیمار: این روش برای كسانی كه مایل به کاشت ایمپلنت نیستند یا بافت سینه کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت ندارند، انجام می‌شود. این روش به بافت اهدا کننده طبیعی (استفاده از بافت بدن خود بیمار Autologous“اتولوگ”) متکی است که از طریق روش فلپ به محل درمان منتقل می‌شود. در متداول‌ترین روش بازسازی بافت، از پوست و چربی پایین شکم برای ایجاد شکل پستان استفاده می‌شود. همچنین عضله پشت و چربی مناطق ران و باسن نیز معمولاً به عنوان مکان‌های اهدا کننده در نظر گرفته می‌شوند که بستگی به مناسب بودن وضعیت بیمار دارد.

مزایای بازسازی پستان 

بازسازی پستان یک روش جراحی ایمن و بسیار مؤثر است که برای تقویت خطوط و شکل پستان پس از ماستکتومی یا لامپکتومی، یا در صورت وجود ناهنجاری مادرزادی در شکل پستان انجام می‌شود. شکل و حجم پستان ترمیم می‌شود که در نتیجه آن اعتماد به نفس قابل توجهی را به بیمار منتقل می‌کند.

جراحی ترمیمی سینه‌ها

هرچند پروتز‌های سینه بدین منظور طراحی شده‌اند که تا مدت زمان بسیار طولانی دوام بیاورند اما در هر صورت بیمارانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند باید انتظار این را داشته باشند که زمانی در آینده لازم است که جراحی ترمیمی انجام دهند. طی جراحی ترمیمی ممکن است پروتز سینه تعویض شود و با یک پروتز با شکل یا سایز متفاوت عوض شود و یا برای داشتن ظاهری جوانتر در سینه، تغییراتی در فرم سینه ایجاد شود. این جراحی ممکن است تنها یک تنظیم ساده‌ی پروتز باشد و یا جراحی پیچیده‌تری باشد که این موضوع به علت انجام جراحی بستگی دارد.

جراحی برداشتن پروتز سینه

گاهی اوقات لازم است که پروتز سینه، برداشته شود. جراحی برداشتن پروتز سینه با ایجاد یک برش کوچک (معمولا در جای برش قبلی) و بیرون کشیدن پروتز انجام می‌شود. این کار معمولا در مطب یا کلینیک و با اعمال بیحسی موضعی انجام می شود. بسته به سایز پروتز و میزان کشیدگی پوست، ممکن است شما بخواهید بعد از برداشتن پروتز، عمل لیفت سینه را انجام دهید.
البته تمامی افراد بعد از برداشتن پروتز سینه‌ی خود نیاز به لیفت سینه ندارند. پزشک بعد از برداشتن پروتز سینه، مشاوره‌ی تکمیلی با شما خواهد داشت و به شما خواهد گفت که بعد از برداشتن پروتز سینه، نیاز به انجام لیفت سینه دارید یا خیر.

انواع پروتز سینه

اشکال ایمپلنت

ایمپلنت در 3 شکل وجود دارد: گرد، آناتومیک (قطره اشکی) و مخروطی. اندازه هر سه مورد از قطر پایه ایمپلنت افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر سایز ایمپلنت از پهنا تغییر می‌کند.

عدم تقارن

بیشتر زنان نوعی عدم تقارن جزئی در سینه‌های خود دارند. یک طرف ممکن است از نظر حجم، موقعیت نوک سینه یا شکل دیواره سینه با طرف دیگر متفاوت باشد. این کاملاً طبیعی است. جراح شما سعی خواهد کرد که این کار را به بهترین شکل ممکن در طول عمل تنظیم کند، اما اگر بعد از عمل اختلافات جزئی باقی مانده باشد، می‌پذیریم که این عدم تقارن در حد طبیعی است.

انواع بخیه

تمام بخیه‌ها در زیر پوست قرار می‌گیرند و بعد از چند هفته توسط بدن جذب می‌شوند. نیازی به برداشتن بخیه‌ها نیست. غالباً جراحان زخم را با چسب بافت می‌بندند تا خطر عفونت زخم سطحی را محدود کنند. این چسب بعد از 1-2 هفته برداشته می‌شود.

آیا جراحی پستان برای من مناسب است؟

قبل از هر عمل جراحی، پزشک ارزیابی کاملی از وضعیت خاص شما انجام می‌دهد تا مشخص کند که آیا جراحی سینه می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف ظاهری شخصی شما کمک کند یا خیر.
پزشک جراح در مورد تاریخچه سلامت، فعالیت‌ها و نتایج مورد نظرتان از شما سؤال خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که همه افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی پستان نیستند. اگر کاندید عمل جراحی باشید، پزشک یک برنامه درمانی شخصی برای شما در نظر می‌گیرد.
جراح همچنین در مورد خطرات و مزایای انواع جراحی سینه با شما صحبت خواهد کرد و به شما می‌گوید قبل از عمل، حین و بعد از جراحی چه انتظاراتی باید داشته باشید.

عوارض ماموپلاستی نی نی سایت

عوارض و خطرات احتمالی انواع جراحی سینه

همان طور که می دانید هر نوع جراحی خطراتی را برای بیمار به دنبال خواهد داشت. جراحی های سینه نیز از این قاعده مستثنا نیستند و می توانند خطرات و عوارض خاص خود را برای برخی از زنان ایجاد کنند. اگرچه بسیاری از این عوارض رایج نیستند و تنها در برخی موارد و به ندرت اتفاق می افتند. درصد زیادی از این عوارض موقتی هستند و پس از گذشت یک دوره و بهبودی نسبی بیمار  برطرف می شوند.
جراحی‌های سینه ایمن و بی‌خطر هستند، اما تجربه موارد زیر بعد از انجام جراحی شایع است. برخی از خطرات و عوارض جانبی احتمالی در رابطه با انواع جراحی سینه عبارتند از:

  • مرگ بافتی (نکروز)
  • ضعف و خستگی شدید
  • عفونت در محل جراحی
  • امکان لخته شدن خون
  • سینه های ناهموار یا نامتقارن
  • بی حسی و یا تغییر در حس نوک سینه و سینه
  • کبودی و تورم، بی‌حسی موقت، مقدار کمی زخم
  • احتمال خون ریزی در حین جراحی و یا بعد از عمل
  • مشکلات ترمیم زخم و باقی ماندن اسکار بیش از حد
  • بروز حساسیت ها و مشکلات ناشی از مواد بیهوشی
  • نیاز به جراحی یا جراحی های مجدد برای رفع مشکلات و عوارض پیش آمده
  • تجمع مایع در سینه یا محل اهدا کننده (در تکنیک فلپ بافت)، همراه با تورم و درد
  • بروز برخی مشکلات مانند از دست دادن قدرت عضلانی در محل اهدا کننده فلپ بافت
  • بروز عوارض یا تغییراتی در بازو (در جراحی بازسازی سینه، در همان سمت سینه ی بازسازی شده)
  • مشکلات مربوط به ایمپلنت سینه، مانند حرکت و جا به جایی، نشت محتویات پروتز، پارگی یا تشکیل بافت اسکار (انقباض کپسولی)

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی چیست؟

ممکن است بسته به شرایط و نوع عمل شما لازم باشد که یک یا چند لوله ی زهکشی برای شما در اطراف محل برش ها تعبیه شوند. درناژ یا لوله زهکشی، لوله کوچکی است که در محل زخم قرار داده می شود تا ترشحات و مایعات اضافی را که ممکن است در محل برش ها جمع شوند را در دوران نقاهت از محل جراحی تخلیه و خارج کند. در بیشتر موارد، مایع به داخل یک توپ توخالی کوچک تخلیه می‌شود که نحوه تخلیه آن، قبل از خروج از بیمارستان به بیمار یاد داده می شود. بسته به مقدار مایعی که در روز جمع می‌شود، پزشک تصمیم می‌گیرد چه زمانی می‌توان لوله های زهکشی را با خیال راحت خارج کرد. دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مراقبت از زخم و تخلیه درن دنبال کنید.

دوران نقاهت پس از انجام انواع جراحی سینه

ممکن است پزشک بعد از معاینه اجازه مرخص شدن بعد از یک ساعت از جراحی را به فرد بدهد. در برخی از موارد ممکن است نیاز باشد تا فرد بیشتر از یک ساعت تحت نظر پزشک باشد. بسته به نوع جراحی که دارید، به احتمال زیاد می توانید ظرف چند روز از بیمارستان ترخیص شوید و به خانه برگردید.
احتمالاً به مدت یک یا 2 هفته پس از جراحی سینه احساس ضعف، خستگی و درد خواهید داشت. در رابطه با جراحی فلپ سینه که در آن علاوه بر برش های سینه، برش و زخم در قسمت اهدا کننده نیز وجود دارد، این مدت کمی طولانی تر خواهد بود. پزشک برای کمک به کنترل درد و سایر عوارض داروهایی را برایتان تجویز خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی سینه

مراقبت های بعد از انواع جراحی سینه

بعد از جراحی زیبایی سینه، سینه ها توسط جراح پلاستیک با باندهای معمولی یا کششی کاملا بسته می شود. قبل از ترک بیمارستان از پزشک خود تمامی مراقبت ها و مواردی را که باید به آن توجه شود را دریافت نمایید زیرا در بهبود هر چه سریع تر زخم ها موثر است.

  • داشتن ورزش های سبک مانند پیاده روی بسیار مفید است و باعث کاهش تورم و درد نیز می شود.
  • تعویض مرتب پانسمان نیز با توجه به نظر پزشک انجام شود.
  • استفاده از سوتین های مخصوص بعد از جراحی سینه الزامی است. زیرا در روزهای اولیه به دلیل انجام جراحی، عضله ها مقداری از قدرت خود را برای نگهداری سینه از دست می دهند و یا در صورت کاشت پروتز نیز ثابت نگه داشتن آن ها بسیار ضروری است.
  • سعی کنید فشار خون خود را بالا نبرید و از داشتن رابطه جنسی در 2 هفته اول بعد از عمل خودداری کنید.
  • از انجام هر نوع ورزش بدنی (یعنی سالن ورزشی) به مدت 2 هفته به طور کامل خودداری کنید.
  • از کشیدن، هل دادن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • رژیم غذایی سبک و سالم داشته باشید تا به سرعت بهبود شما کمک کند.
  • معمولاً 6 تا 12 هفته طول می کشد تا سینه ها به شکل نهایی خود برسند. در این مدت از فعالیت های شدید پرهیز کنید.
  • بعد از جراحی سینه از خوابیدن به پهلوها و یا روی شکم خودداری کنید. بهترین وضعیت خوابیدن به پشت است که از فشار روی سینه ها و یا اصطکاک محل برش جلوگیری می کند.
  • زمان ریکاوری بین 2 تا 3 هفته است که در این مدت حرکات بدنی را کاهش دهید تا تورم فروکش کند. فعالیت بدنی و ورزش منظم تقریباً بعد از 6 هفته از سر گرفته می‌شود.

سوتین ماموپلاستی چیست؟

سوتین ماموپلاستی چیست؟

برای کمک به کاهش درد و تسریع در بهبودی، اکیداً توصیه می شود که سوتین طبی تهیه کنید. این نوع سینه بندها به ویژه برای استفاده بعد از عمل طراحی شده اند و علاوه بر اینکه راحت هستند به ثابت نگه داشتن ایمپلنت سینه و جلوگیری از لغزش آن و همچنین افزایش گردش خون و فشرده سازی ملایم برای اطمینان از تخلیه مناسب لنفاوی کمک می کنند. به یاد داشته باشید که بعد از جراحی حداقل به مدت یک ماه ملزم به پوشیدن سوتین در روز و شب خواهید بود، بنابراین مهم است که بدنبال ویژگی هایی مانند پارچه قابل تنفس، طراحی بدون درز، بندهای قابل تنظیم باشید. سینه بند را طوری استفاده کنید که باعث تحریک زخم ها نشود.

معرفی بهترین جراح فوق تخصص سینه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. پس از کسب مهارتهای لازم زیر نظر بهترین اساتید جراحی کشور و همچنین گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.
برای دریافت مشاوره رایگان و پاسخ سوالات خود در خصوص انواع جراحی سینه از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

نتیجه گیری

بهبود زیبایی سینه ها می تواند اعتماد به نفس بیشتری را برای افراد به همراه داشته باشد. تصمیم به انجام جراحی سینه کاملا شخصی است، اما آن چه که باید در نظر داشته باشید این است که باید از مقایسه کردن خود با دیگران خودداری کنید. نکته مهم دیگر در خصوص انواع جراحی سینه، انتخاب جراح باتجربه در این زمینه، شرکت در جلسات مشاوره و آشنایی با تمام جوانب روند جراحی می باشد.

منبع

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا