نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

نحوه خوابيدن بعد از عمل پروتز سينه | بهترین جراح پروتز سینه در تهران

نحوه خوابيدن بعد از عمل پروتز سينه

پروتز سینه به عنوان یکی از روش های افزایش سایز سینه به خصوص برای خانم هایی که بافت کمی در پستان خود دارند یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی است که علاوه بر احساس اطمینان بیشتر در مورد زیبایی سینه ها در بهبود روابط زناشویی نیز بسیار تاثیرگذار است. با این حال، روند بهبودی پس از جراحی بزرگ کردن سینه ممکن است چند هفته طول بکشد و نیاز به رعایت مراقبتها و دستورالعمل های جراح دارد.
این مقاله در مورد نحوه خوابيدن بعد از پروتز سينه
است و می تواند به شما در روند بهبودی و دریافت بهترین نتیجه کمک کند. 

عمل جراحی بزرگ کردن سینه

جراحی افزایش سایز سینه چیست؟  

بزرگ کردن و افزایش سایز سینه معمولاً با قرار دادن ایمپلنت (پروتز) سینه یا انتقال اتولوگ چربی انجام می شود. البته برخی پزشکان تزریق چربی را به علت احتمال بالای ایجاد عفونت توصیه نمی کنند. جراحی پروتز سینه با قرار دادن پروتز یا ایمپلنت های مخصوص زیر بافت سینه یا زیر عضله سینه انجام می شود تا حجم از دست رفته سینه جبران شود.
جراح با توجه به ترجیحات، اهداف، سابقه پزشکی و بافت سینه، شما را در انتخاب بهترین روش راهنمایی می کند. هدف از افزایش سایز سینه، ایجاد نمایه سینه‌ای متقارن‌تر و زیباتر است.

انواع پروتز سینه

پروتزها از نظر جنس به سالين (آب نمكي) و سیليكوني (ژل) تقسيم بندی مي شوند. برخی پروتزها پرشده و آماده اند و برخی دیگر را بايد پس از جاگذاري با سالين پر نمود. پوشش خارجي تمام پروتزها سیليكون (Selicone) است. 

فیلم عمل پروتز سینه

مزایای بزرگ کردن سینه با جراحی پروتز سینه

  • در افرادی که به طور مادرزادی از مشکل کوچکی سینه ها رنج می برند جنبه زیبایی دارد.
  • اختلالاتی مانند توده های سینه، عدم تقارن سینه، هیپوماستی و غیره را اصلاح می کند.
  • بازسازی (Reconstruction) پستان ها پس از درمان سرطان سینه
  • افزایش اعتماد به نفس در بانوانی که از کوچکی سینه های خود رنج می برند.
  • لیفت سینه ها و کمک به خوش‌فرم شدن و سفت شدن آن‌ها
  • نتیجه این عمل زیبایی تقریبا ماندگار است.

هدف از انجام عمل پروتز سینه داشتن سينه اي با حجم مناسب و زيباست ولي سايز پروتز سینه بايد به گونه اي انتخاب گردد كه زيبايي سينه در طول زمان حتي الامكان طولاني تر حفظ شود. بنابراين تاكيد بر سايز مناسب “ بجاي هر چه بزرگتر “ بسيار بجاست.

مقاله پیشنهادی: انواع سایز پروتز سینه 

هزینه بزرگ کردن سینه

هزینه بزرگ کردن سینه

هزینه عمل های زیبایی سینه را نمی ‌توان به طور دقیق بیان کرد و تنها زمانی مشخص می‌ شود که بیمار معاینه شود. مبلغ نهایی جراحی با توجه به موقعیت مکانی مرکز جراحی و مطب و همینطور مهارت و تجربه جراح متفاوت خواهد بود.
جراحی افزایش حجم سینه با پروتز به دلیل مهارت خارق العاده پزشکان در شهر تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور انجام می شود. خرید ایمپلنت در تهران آسان تر و امکانات پزشکی بهتری در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به همین دلیل قیمت عمل پروتز سینه در تهران از دیگر شهر ها بیشتر است.
اگر شما هم قصد انجام این جراحی را دارید باید برای اطلاع از قیمت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید. برای اطلاع از هزینه بزرگ کردن سینه می‌توانید با بهترین جراح سینه در تهران، دکتر امیرپاشا ابراهیمی در تماس باشید.

دوره نقاهت پروتز سينه نی نی سایت

جراحی بزرگ کردن سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و اکثر افراد کاندید جراحی پروتز سینه یک شب در بیمارستان بستری می شوند. امکان انجام این جراحی به صورت یک روزه نیز وجود دارد، البته این امر به بیمار بستگی دارد.
در طول هفته اول یا بیشتر، درد، تورم و کبودی انتظار می رود که در عرض کمتر از یک ماه به طور کامل از بین می رود. شما متوجه اسکار برش جراحی در زیر چین سینه خود خواهید شد که به مرور زمان کمرنگ تر می شود.
پیروی از دستورات جراح در طول دوره نقاهت از جمله از پوشیدن سوتین ماموپلاستی و نحوه خوابيدن بعد از پروتز سينه بسیار مهم است.

نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

طرز صحیح خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه 

داشتن خواب راحت و مناسب در طول فرآیند ریکاوری پروتز سینه مهم است. یک خواب خوب شبانه این توانایی را دارد که نتیجه نهایی جراحی شما را بهبود بخشد. بنابراین اگر خواب کافی یا صحیحی نداشته باشید، ممکن است نتایج جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. البته طرز صحیح خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه به بهبودی پس از جراحی کمک می کند.

چرا خواب در دوران نقاهت پس از جراحی سینه مهم است؟

خواب کافی در روند بهبودی پس از جراحی سینه یا هر عمل جراحی دیگر حیاتی است. در واقع خواب زمانی است که بدن شما مشغول ترمیم و تجدید قوا است. در زمان خواب مغز شما هورمون های خاصی را تحریک می کند که باعث رشد بافت و ترمیم رگ های خونی می شوند. این امر به ترمیم عضلات دردناک یا آسیب دیده کمک می کند و شما پس از جراحی سریعتر بهبود پیدا می کنید. خواب همچنین می تواند به تقویت ایمنی شما کمک کند، تورم بافت سینه و احتمال عفونت های احتمالی را کاهش دهد.

چگونه بعد از انجام جراحی پروتز سینه راحت بخوابیم؟

مانند هر جراحی دیگری، بزرگ کردن سینه نیز دوران نقاهت دارد. با رعایت توصیه های پزشک و مراقبتهای بعد از پروتز سینه بهترین نتایج را دریافت می کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، خواب برای روند بهبودی بزرگ کردن سینه ضروری است. در ادامه چند راهکار ساده برای خواب راحت بعد از جراحی بزرگ کردن سینه ارائه شده است.

۱. آماده شدن زودهنگام

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روی شکم یا به پهلو می‌خوابند، باید برای تغییر در وضعیت خوابیدن تلاش کنید و زودتر آماده شوید تا پس از جراحی سینه بتوانید به پشت بخوابید. می‌توانید از بالش‌های اضافی استفاده کنید و آن‌ها را زیر هر بازو قرار دهید تا تمرینی برای این نوع خوابیدن باشد.

۲. خوابیدن به پشت – رو به بالا!

در شش هفته اول پس از جراحی ماموپلاستی افزایشی، برای بهبودی ایمن و سریع، مهم است که به پشت بخوابید. این کار اجازه می‌دهد برش‌های حاصل از عمل جراحی بهبود یافته و ایمپلنت‌ها جا بیفتند. با این حال، پس از جراحی سینه، تنها خوابیدن صاف به پشت بهترین وضعیت خوابیدن نیست. سر و بالاتنه خود را با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه بالا نگه دارید تا تورم و درد بعد از عمل سینه کاهش یابد. برای اینکه بعد از بزرگ کردن سینه بهتر بخوابید، چند بالش نرم زیر کمر خود قرار دهید تا کمترین فشار به سینه‌ ها وارد شود و در صورت امکان روی تخت دراز بکشید.

مراقبتهای بعد از پروتز سینه

مراقبتهای بعد از پروتز سینه 

رضایت از نتایج جراحی افزایش سایز سینه تا حدی به مراقبت های بعد از عمل وابسته است. از جمله مواردی که باید رعایت شوند عبارتند از:

1. حرکت کردن از روز اول مهم است. پیاده روی سبک در خانه با افزایش گردش خون، خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. فقط زیاده روی نکنید!
2. حداقل یک ماه حتی در شب باید سوتین بعد از عمل پروتز را بپوشید. سوتین های ساپورت به ثابت نگه داشتن سینه های تازه بزرگ شده شما، کاهش تنش بر روی برش های جراحی و کاهش تورم کمک می کنند.
3. دوش آب گرم می تواند به رفع فشار و شل کردن عضلات شما کمک کند تا راحت تر بخوابید. حتماً از جراح خود بپرسید که چه زمانی می توانید دوش بگیرید.
4. برای جلوگیری از اختلالات خواب از مصرف مواد مختل کننده خواب مانند نوشیدنی های کافئین دار (قهوه، کوکا، چای…)، الکل و شکر خودداری کنید.
5. پزشک جراح برای تسکین علائم درد و کمک به خواب بهتر، داروهای ضد درد تجویز می کند. سعی کنید داروهای تجویز شده را به موقع و سر وقت مصرف کنید.

چه زمانی می توانم بعد از جراحی پروتز سینه به پهلو بخوابم؟

برخی از بیماران نمی توانند برای مدت طولانی به پشت بخوابند و ترجیح می دهند روی شکم یا پهلو بخوابند که مطلقاً توصیه نمی شود. خوابیدن روی شکم به سینه های جدید فشار می آورد و احتمالاً به نتایج شما آسیب می رساند. سه هفته بعد از جراحی بزرگ کردن سینه می توانید به پهلو بخوابید (البته با تشخیص پزشک). با این حال، اگر تصمیم به انجام این کار دارید، مهم است که اقدامات احتیاطی بیشتری از جمله پوشیدن گن بعد از عمل پروتز سينه را فراموش نکنید تا از فشار غیر ضروری به سینه و برش های آن جلوگیری و به حفظ پروتز ها کمک کنید.

 لطفاً بلافاصله پس از عمل از خوابیدن به پهلو یا روی شکم خودداری کنید زیرا منجر به ناراحتی شدید قفسه سینه و قرارگیری نامناسب پروتز ها می شود. همان طور که گفته شد، خوابیدن به پشت بهترین وضعیت برای بهبودی سریع بدون عارضه است.

سوتین ماموپلاستی

آیا خوابیدن بدون سوتین طبی بعد از جراحی پروتز سینه اشکالی ندارد؟

استفاده از سینه بند یا سوتین ورزشی به مدت ۶ تا ۸ هفته پس از بزرگ کردن سینه به صورت تمام وقت توصیه می شود، به این معنی که آن را در طول شب نیز بپوشید.

زمان تعویض پروتز سینه

بارداری، سیگار کشیدن و نوسانات وزن می تواند در طول زمان بر شکل سینه شما تأثیر بگذارد. اگرچه پروتز سینه منقضی نمی شود، اما میانگین طول عمر جراحی پروتز سینه حدود ۱۰ سال است. در این دوره می‌توانید با پوشیدن سوتین‌های مناسب، کنترل وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم، سینه‌های خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. جراحی تعویز پروتز سینه یا لیفت سینه گزینه‌ای است که سینه‌های شما را دوباره خوش فرم می‌کند.

معرفی بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب جهت نوبت دهی 

کلام آخر

تمامی مراقبتهای مورد نیاز و نحوه خوابيدن بعد از پروتز سينه را از پزشک خود بپرسید تا بهترین نتیجه را از عمل زیبایی خود دریافت کنید. توصیه می شود به مدت شش هفته پس از جراحی به پشت و با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه بخوابید. این کار به کاهش تورم و درد کمک می کند و خطر انقباض بافت اسکار پروتز ها و بدشکل ماندن آنها را کاهش می دهد.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا