انجام عمل ماموپلاستی

هر آنچه در مورد انجام عمل ماموپلاستی باید بدانید.

ماموپلاستی

ماموپلاستی به مجموعه عمل های جراحی سینه گفته می شود که به منظور افزایش زیبایی سینه و باز گرداندن آن به حالت طبیعی انجام می شود. در طول انجام عمل ماموپلاستی مشکلات احتمالی دیگر پستان ها از جمله عدم تقارن و افتادگی نیز برطرف می شوند. همچنین خانم هایی که بزرگی سینه های آنها باعث کمر درد، درد در شانه و مشکلات حرکتی شده است می توانند با ماموپلاستی سایز سینه های خود را کوچک کنند. بنابراین ماموپلاستی جنبه درمانی نیز دارد. اگر قصد انجام عمل جراحی زیبایی-درمانی در سینه های خود دارید، در این مقاله با ما همراه باشید زیرا به کلیه مواردی که لازم است درباره این عمل زیبایی بدانید اشاره می کنیم.

ویدیو عمل ماموپلاستی

انواع ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی به طور کلی به دو دسته افزایشی و کاهشی تقسیم بندی می شود که در ادامه به هر یک می پردازیم.

ماموپلاستی کاهشی

ماموپلاستی کاهشی یا ریداکشن ماموپلاستی (reduction mammoplasty) یکی از عمل‌های پرمخاطب در بین عمل‌های زیبایی پستان است که با مزایای درمانی نیز همراه است. این عمل درمانی-زیبایی برای افرادی انجام می‌شود که سینه های بزرگی دارند و علاوه بر کاهش اعتماد به نفس، مشکلات عدیده ای در آن ها به این واسطه به وجود آمده است. 

در این روش سینه‌ها کوچک می‌شوند و چربی ها، بافت و پوست اضافه پستان حذف می شود. همچنین اگر افتادگی در پستان‌ها یا نوک سینه‌ها وجود داشته باشد یا در نوک پستان‌ها اختلالی مانند عدم تقارن و بزرگی مشاهده شود، درحین عمل اصلاح می‌گردد. این عمل زیبایی شامل اصلاح اختلالات ظاهری پستان‌هاست.

در ادامه عمل جراحی ریداکشن ماموپلاستی را از جنبه‌های زیبایی و درمانی بررسی خواهیم کرد.

ماموپلاستی کاهشی

مزایای درمانی ماموپلاستی

درصد زیادی از خانم‌های ایرانی از بزرگی سینه های خود رنج می‌برند و تمایل به اصلاح آن دارند. بزرگی پستان مشکلات مختلفی در زنان به وجود می آورد که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

1. اصولا وقتی سینه بانوان بزرگ باشد، فشار زیادی به ستون فقرات، شانه‌ها و گردن وارد می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیسک و آرتروز گردن شود. حتی در مواردی مشاهده می‌شود فرد به دلیل بزرگی پستان‌ها و با هدف مخفی نمودن اندازه نامتعارف آن‌ها، با حالت خمیده رو به جلو و قوز کرده راه می‌رود. این امر می‌تواند مشکلات اسکلتی برای فرد ایجاد کند.
2. در موارد شدیدتر، وزن و فشار ناشی از بزرگی پستان‌ها روی قفسه سینه می‌تواند مشکلات تنفسی و اختلال در خواب به همراه داشته باشد.
3. گاهی در این افراد در چین زیر سینه، عفونت‌های قارچی،
عرق سوز شدن و ناراحتی های پوستی در زیر سینه ها مشاهده می‌شود. این مشکل خصوصا در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت دارند، بیشتر است.
4.
محدود شدن فعالیت های روزمره به خصوص فعالیت های ورزشی
5.
مشکل در پوشیدن لباس های مورد علاقه
6. سینه‌های بزرگ، انجام خودآزمایی صحیح توسط خود فرد را به شدت دشوار می‌کند. حتی ممکن است معاینه بالینی توسط بهترین جراح پستان را نیز مختل کند. از باب تشخیص سرطان‌های پستان و بیماری‌های مربوط به آن، سایز سینه بسیار مهم است.
7. سینه های بزرگ در فرآیند تصویربرداری نیز اختلال ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های موجود نیز امکان انجام ماموگرافی برای پستان‌های با سایز نامتعارف را ندارند.

ماموپلاستی کاهشی کمک بزرگی به سلامتی بانوان می کند، به فرد کمک می کند تصویر بهتری از خود داشته باشد و بتواند به راحتی فعالیت های فیزیکی روزمره خود را انجام دهد.

مزایای ماموپلاستی به عنوان عمل زیبایی

در ماموپلاستی کاهشی سینه ها کوچک می‌شود و فاصله بین چین فوق جناقی و نوک پستان اندازه گیری و اصلاح می‌گردد. این اندازه باید در حالت استاندارد بین ۱۸ تا ۲۲ سانتی‌متر باشد. اندازه استاندارد این فاصله با توجه به نسبت وزن به قد یا BMI و جثه در افراد مختلف تفاوت دارد. در افرادی که سینه های بزرگ دارند این فاصله بسیار بیشتر است و نوک پستان در محل استاندارد خود قرار ندارد.

در حین عمل جراحی ماموپلاستی اندازه‌ هاله پستان استاندارد می‌شود. اندازه استاندارد آن به طور طبیعی بین ۴ تا ۵ سانتی متر است. اکثر خانم‌ها درصدی از عدم تقارن در پستان‌ها را نیز دارند که در حین عمل بهبود پیدا می‌کند. پس از عمل زیبایی پستان اعتماد به نفس فرد افزایش پیدا می‌کند.

ماموپلاستی افزایشی

ماموپلاستی افزایشی

بسیاری از زنان از کوچکی سینه های خود رنج می برند و این امر سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود. در عمل ماموپلاستی افزایشی هدف افزایش سایز سینه های فرد به حالت طبیعی و نرمال است. این جراحی با استفاده از قرار دادن پروتز یا ایمپلنت های مخصوص زیر بافت سینه انجام می شود. ماموپلاستی افزایشی در افرادی که به طور مادرزادی از مشکل کوچکی سینه ها رنج می برند جنبه زیبایی دارد. با این حال، این عمل به منظور بازسازی (Reconstruction) پستان ها پس از درمان سرطان پستان نیز انجام می شود که بیشتر جنبه درمانی دارد.

ماستوپکسی یا لیفت سینه

با افزایش سن و طی کردن چند دوره بارداری، بسیاری از زنان دچار افتادگی سینه می شوند و این امر سبب کاهش زیبایی ظاهری در سینه های آن ها می شود. در عمل لیفت سینه، پزشک با استفاده از برش های مخصوص در پستان، بافت سینه را به سمت بالا می کشد و پوست اضافی آن را حذف می کند.

عمل ماموپلاستی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی ماموپلاستی سینه نیز مانند هر جراحی دیگری فرایند خاص خود را دارد. این جراحی با استفاده از بیهوشی و در اتاق عمل و توسط جراح متخصص پستان انجام می شود. دانستن فرایند انجام عمل می تواند به شما کمک کند تا با نگرانی کمتر و آگاهی بیشتر برای آن اقدام کنید. روش انجام عمل های ماموپلاستی کاهشی و افزایشی متفاوت است که در ادامه به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت.

نحوه انجام عمل ماموپلاستی کاهشی

تکنیک مورد استفاده برای کاهش سایز سینه ها در این جراحی متفاوت است و ممکن است با توجه به شرایط بیمار، جراح از بین دو روش جراحی باز یا لیپوساکشن یکی را انتخاب کند. با این حال، اگر فرد از نظر سلامتی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، معمولاً از روش جراحی استفاده می شود چون نتایج مطلوب تری به همراه دارد.

در ماموپلاستی کاهشی، پزشک با ایجاد برش هایی افقی و عمودی، و یا برش دور پستان، بافت های اضافه، چربی و پوست اضافه پستان را حذف می کند. پس از آن، به سینه ها فرم مورد نظر داده می شود و نوک سینه ها و هاله اطراف آن در جای خود قرار می گیرند. در ماموپلاستی کاهشی هدف پزشک حفظ تقارن سینه هاست، با این حال گاهی ممکن است تفاوت اندکی در اندازه و شکل سینه ها ایجاد شود که قابل چشم پوشی است و در سینه های طبیعی نیز وجود دارد.

پس از عمل ماموپلاستی کاهشی، بلافاصله سینه ها به وسیله پانسمان و بانداژهای مخصوص بسته می شوند و برای خارج کردن آب میان بافتی یا خون اضافه در زیر پوست، از درناژ با استفاده از لوله های مخصوص استفاده شود. در هفته های اول پس از این جراحی، احساس درد و حساسیت سینه ها امری طبیعی است که به مرور زمان برطرف می شود.

نحوه انجام عمل ماموپلاستی افزایشی

برای انجام عمل ماموپلاستی افزایشی، جراح با ایجاد برش های مخصوصی که با تکنیک های متفاوتی انجام می شود، بافت سینه را از ماهیچه ها و بافت متصل کننده سینه جدا می کند. این عمل سبب ایجاد یک فضای خالی پشت یا جلوی ماهیچه سینه می شود.
پس از آن، جراح ایمپلنت های سیلیکونی یا سالینی را در محل مورد نظر قرار می دهد. ایمپلنت های سالینی ابتدا در محل جراحی قرار داده می شوند و سپس با استفاده از آب نمک استریل پر می شوند اما ایمپلنت های سیلیکونی ظاهری منسجم دارند و توسط ژل سیلیکونی پر شده اند.
سپس جراح محل برش ها را بخیه می زند و آن را به وسیله نوارها و بانداژهای مخصوص پانسمان می کند. مانند ماموپلاستی کاهشی، این عمل نیز در هفته های اول سبب حساسیت، التهاب و احساس درد در پستان ها می شود که کاملاً  طبیعی است.

نقش ماموپلاستی در درمان سرطان سینه

عمل ماموپلاستی معمولا برای برداشتن تومور و درمان سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی عمل ماموپلاستی به عنوان مرحله اصلی درمان سرطان انجام می گیرد، در ابتدای کار تومور و بافت هایی که در اطراف آن قرار دارند، خارج می شود. در واقع، اولویت اول در این نوع جراحی برداشتن تومور است. به انجام همزمان عمل زیبایی و جراحی سرطان عمل آنکوپلاستی گفته می شود. سپس، جراح بر اساس روش های جراحی ماموپلاستی و هدف عمل، سینه را تغییر شکل می دهد؛ به طوری که سینه ها اندازه متناسب و تقارن کافی را پیدا کنند. در این حین، ممکن است برای شکل دهی و ایجاد تقارن پستان ها، نوک سینه ها نیز نیاز به تغییر محل داشته باشند.

انواع برش در جراحی ماموپلاستی

انواع برش در جراحی ماموپلاستی

معمولا سه روش اصلی برش وجود دارد که عمل ماموپلاستی سینه ها با استفاده از این سه تکنیک انجام می گیرد:

  • برش با الگوی گرد که تحت عنوان الگوی دوناتی نیز شناخته می‌شود. در این الگوی برش، جراح هاله دور پستان را برش می‌دهد.
  • برش با الگوی سوراخ کلید که شامل برش دور سینه و یک برش عمودی تا شیار زیر سینه است.
  • برش با الگوی T وارونه که تحت عنوان الگوی لنگری نیز شناخته می‌شود. در این روش، جراح ضمن استفاده از دو الگوی پیشین، یک برش دیگر را به صورت افقی در قسمت زیر سینه می‌زند.

در ادامه به توضیح روش جراحی با هر یک از این برش ها می پردازیم.

ماموپلاستی با الگوی گرد (Periareolar)

این روش در آنکوپلاستی برای مواقعی مناسب است که توده سرطانی در قسمت داخلی یا بالای سینه قرار گرفته باشد و در ماموپلاستی نیز نوع برش بستگی به شکل پستان و بررسی های قبل از عمل دارد. برای انجام ماموپلاستی سینه با الگوی برش گرد، قسمت کوچکی از پوست مربوط به ناحیه تیره رنگ اطراف نوک پستان (آرئول) به صورت گرد برش می خورد. سپس با حذف بافت های سرطانی و پاک سازی کامل محل، ناحیه اطراف نوک سینه دوباره در محل خود یا در محل اصلاح شده قرار گرفته و بخیه زده می شود. در اثر انجام ماموپلاستی با این روش، اسکار ایجاد شده به شکل یک دونات در اطراف نوک پستان دیده خواهد شد.

ماموپلاستی با الگوی سوراخ کلید (Vertical Scar)

در این الگوی برش، جراح ابتدا دور سینه را برش می‌زند. در ادامه نیز یک برش عمودی تا قسمت زیر شیار سینه می‌زند.

ماموپلاستی با الگوی برش T وارونه یا لنگر (Inverted T)

ماموپلاستی با روش لنگر (Anchor) شامل الگوی برش های قبل نیز می شود. یعنی لازم است ابتدا برش هایی که در دو روش قبل توضیح داده شد، ایجاد گردند. سپس، یک برش اضافی در امتداد زیر سینه زده می شود. با این روش جراحی، پزشک جراح می تواند توده سرطانی را از هر قسمت از پستان خارج سازد. معمولا رایج ترین روش جراحی ماموپلاستی، جراحی با روش لنگر است که در نهایت، زخمی به شکل T وارونه به جای می گذارد.

مراقبت های قبل از انجام عمل ماموپلاستی

  • در جلسه مشاوره کاملاً انتظارات خود را مطرح کنید و هر سؤالی در خصوص فرایند جراحی، ریسک ها و مزایای آن دارید از پزشک خود بپرسید.
  • قبل از انجام عمل زیبایی پستان انجام آزمایشات ماموگرافی، سونوگرافی پستان و آزمایشات کامل خون و ادرار به منظور کسب اطمینان از مناسب بودن فرد به عنوان کاندیدای جراحی توصیه می شود.
  • در صورتی که اضافه وزن دارید، سعی کنید با ورزش و رژیم غذایی سالم حتماً خود را به وزن ایده آل برسانید، زیرا ماموپلاستی در افراد چاق نتایج مطلوبی به همراه ندارد و معمولاً توصیه نمی شود.
  • بین چهار الی شش هفته قبل از انجام عمل ماموپلاستی مصرف دخانیات را کاملاً قطع کنید زیرا مصرف سیگار و قلیان می تواند باعث کبودی و سیاهی زخم های جراحی شود.
  • قبل از عمل از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب، و مکمل های دارویی خودداری کنید.

مراقبتهای بعد از ماموپلاستی

مراقبت های بعد از انجام عمل ماموپلاستی

رعایت مراقبت های لازم بعد از عمل ماموپلاستی، تأثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب و کاهش دوران نقاهت و عوارض احتمالی این عمل جراحی دارد. رعایت موارد زیر می تواند به شما در طی موفقیت آمیز دوران نقاهت کمک بسیاری کند:

  • سعی کنید در روزهای اول پس از عمل، محل زخم را ضد عفونی کنید و پانسمان های خود را به طور مداوم تعویض کنید.
  • در صورتی که پس از عمل با مشکلاتی از قبیل تب و لرز، خونریزی، قرمزی و التهاب غیر طبیعی مواجه شدید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  • برای پیشگیری از عفونت محل زخم، آنتی بیوتیک های تجویز شده را طبق برنامه و به طور منظم مصرف کنید. در صورت احساس درد در سینه ها می توانید از مسکن های رایج برای تسکین درد خود استفاده کنید.
  • تا شش هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین مانند حمل اجسام سنگین، ورزش و رانندگی طولانی خودداری کنید.
  • پس از برداشتن پانسمان ها توسط پزشک در معاینه اول پس از جراحی، باید در چهار هفته اول، به صورت مداوم و 24 ساعته از سوتین های طبی مخصوص حتی در هنگام خواب استفاده کنید.
  • تا شش هفته پس از جراحی، از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • برای کاهش تورم و آب میان بافتی پس از جراحی سینه سعی کنید از مصرف غذاهای شور پرهیز کنید و تا حد ممکن مایعات بیشتری مصرف نمایید.

انجام عمل ماموپلاستی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

به طور کلی انجام عمل ماموپلاستی در افرادی که از نظر سلامتی عمومی دچار مشکل هستند توصیه نمی شود. در صورت چاقی و اضافه وزن بالا، انجام عمل ماموپلاستی به زمانی موکول می شود که فرد به شرایط ایده آل وزنی رسیده باشد زیرا چاقی و دیابت می تواند سبب مشکلات عدیده ای از جمله مشکل در انعقاد خون و کاهش روند بهبودی اسکارها پس از جراحی شود.
علاوه بر این، انجام عمل ماموپلاستی در افراد سیگاری توصیه نمی شود مگر اینکه با عزم و اراده جدی حداقل دو ماه قبل از عمل مصرف دخانیات را ترک کنند.

طرز خوابیدن پس از انجام عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن پس از انجام عمل ماموپلاستی

در روزهای اول پس از عمل به دلیل درد و التهاب سینه ها ممکن است خوابیدن در یک حالت ثابت برای شما کمی دشوار باشد. سعی کنید به پهلو یا روی شکم نخوابید. خوابیدن روی پشت از تجمع آب میان بافتی در پستان ها جلوگیری می کند و باعث حفظ زیبایی و تقارن پستان ها پس از جراحی می شود. برای داشتن خواب راحت تر می توانید از مسکن های رایج برای کاهش درد سینه ها استفاده کنید و از مصرف کافئین و غذاهای سنگین خودداری کنید. روش خوابیدن بعد از عمل در پیشگیری از عوارض ماموپلاستی نقش بسیار مهمی دارد.

هر آنچه لازم است درمورد ماموپلاستی بدانید

حداقل سن مناسب برای عمل ماموپلاستی

به طور کلی محدودیت سنی برای انجام عمل ماموپلاستی وجود ندارد و هر فرد بالای هجده سال می تواند این عمل را انجام دهد. با این که شما می توانید در هر سنی عمل زیبایی سینه را انجام دهید، اما قبل از آن باید با پزشک خود مشورت کنید تا با بررسی شرایط عمومی سلامتی شما بهترین تصمیم در خصوص انجام یا عدم انجام ماموپلاستی گرفته شود. انجام ماموپلاستی به طور کلی به افرادی توصیه می شود که رشد سینه های آن ها کامل و متوقف شده است مگر در موارد خاصی که واقعاً نیاز به مداخله پزشکی وجود داشته باشد.

انجام ماموپلاستی در دوران بارداری و شیردهی

انجام عمل ماموپلاستی در دوران بارداری و شیردهی

در صورتی که قصد بارداری و شیردهی به نوزاد خود دارید، انجام ماموپلاستی کاهشی یا افزایشی ممکن است سبب اختلال در شیردهی به دلیل از بین رفتن بخشی از بافت ها و مجاری شیری پستان ها شوند. در نتیجه توصیه ما این است که انجام عمل زیبایی پستان را به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول کنید.

آیا عمل زیبایی سینه سبب اختلال در شیردهی می شود؟

در پاسخ باید بگوییم که در ماموپلاستی کاهشی، قسمتی از بافت ها و غدد تولید کننده شیر در پستان حذف می شوند که در توانایی شیردهی تاثیرگذار است. با این حال، نمی توان به طور قطعی در خصوص امکان یا عدم امکان شیردهی بعد از ماموپلاستی کاهشی اظهار نظر کرد. بهتر است در خصوص این مورد با جراح خود مشورت کنید.

آیا انجام عمل ماموپلاستی باعث سرطان سینه می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم که این عمل نه باعث ایجاد سرطان پستان می‌شود و نه از ایجاد آن جلوگیری می‌کند. اما با کاهش بافت پستان‌ها احتمال آن را کاهش می‌دهد. همانطور که اشاره شد، عمل کوچک‌ کردن سینه، معاینات و تشخیص سرطان پستان و توده‌های ایجاد شده را در مراحل اولیه آسان‌تر می‌کند. این موضوع نقش مهمی ‌در تشخیص زودهنگام سرطان پستان احتمالی خواهد داشت. نباید فراموش کنیم که احتمال تشکیل توده بدخیم و سرطان پستان در همه افراد حتی آقایان همیشه وجود دارد. تشخیص به موقع، کمک شایانی به درمان بیمار می‌کند.

عوارض ماموپلاستی

عوارض عمل جراحی ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی جزو جراحی‌های کم عارضه محسوب می‌شود. یعنی عوارض در میان افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، مشروط بر این که توسط جراح پستان حاذق انجام گیرد، شایع نیست. البته فراموش نکنیم در طب نمی‌توان گفت یک عمل جراحی قطعا هیچ عارضه‌ای ندارد.

به طور کلی چاقی خطر بروز عوارض را افزایش می‌دهد. یعنی افرادی که شاخص BMI در آن‌ها بیشتر از ۳۵ است، بیشتر در معرض ابتلا به عوارض ماموپلاستی هستند. در ادامه انواع عوارض احتمالی عمل ماموپلاستی را در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه که دانش و مهارت کافی نداشته باشد را بررسی کرده‌ایم.

  • اسکار یا جای محل جراحی
  • عفونت بعد از ماموپلاستی
  • سروما یا تجمع آب میان بافتی
  • نکروز چربی یا فت نکروز
  • کاهش حس در نوک پستان
  • هماتوم یا خونریزی و تشکیل لخته در محل جراحی
  • از بین رفتن قسمتی از نوک پستان (نیپل آرئول)
  • مالپوزیشن نیپل آرئول (این عارضه یعنی اینکه نوک سینه در محل مناسب قرار نگرفته باشد.)
  • باکسی شکل شدن پستان (در این عارضه قسمت پایینی سینه افتاده می‌شود.)
  • از دست رفتن یا سیاه شدن (نکروز) قسمتی از پوست پستان
  • داگ ایر (dog air) یا پوست اضافه (این عارضه معمولا در قسمت‌های خارجی اسکار ماموپلاستی ایجاد می‌شود.)
  • هایپوپیگمنته شدن نیپل آرئول یا کم رنگ شدن نوک پستان.
  • وب پراسترنال (در این عارضه بافتی مانند یک پرده یا گوشت اضافه در قسمت‌های داخلی اسکار دیده می‌شود.)
  • اختلال نسبی در شیردهی
  • خطر وقوع آمبولی در عمل جراحی ماموپلاستی

کپسول در پروتز سینه چیست؟

هزینه ماموپلاستی در ایران چقدر است؟

همانطور که گفته شد، برای این عمل زیبایی تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان عمل ماموپلاستی و میزان کار جراح در هر تکنیک متفاوت است. به همین دلیل هزینه آن برای افراد مختلف، متفاوت است. سایر فاکتورهای تأثیرگذار در هزینه این روش عبارتند از؛

  • میزان بزرگی سینه‌ها
  • نیاز بیمار به سایر عمل‌های جراحی در کنار ماموپلاستی (در بسیاری از موارد جراحی کوچک کردن سینه به همراه ماستوپکسی یا اصلاح نیپل آرئول انجام می‌شود).
  • وجود یا عدم وجود پستان فرعی زیر بغل (در صورت وجود، حین عمل جراحی باید برداشته شود).

علاوه بر موارد بالا، باید هزینه بیمارستان، اتاق عمل و داروهای مورد استفاده را نیز اضافه کرد. بنابراین برای تعیین دقیق هزینه این عمل لازم است ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شوید.

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

همانطور که گفته شد ، انتخاب یک جراح توانمند و حاذق در جراحی پستان می تواند نقش بسزایی در کسب نتیجه دلخواه از انجام عمل ماموپلاستی داشته باشد. برای انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی نکاتی است که باید به به آن توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • داشتن تخصص و تجربه لازم در انجام انواع جراحی های زیبایی و درمانی پستان
  • صحبت با بیماران قبلی پزشک به منظور حصول اطمینان از رضایت بخش بودن نتیجه عمل آن ها
  • مطالعه مقالات موجود در سایت های معتبر و مشاهده نظرات کاربران در خصوص تجربه و مهارت پزشک مورد نظر
  • مشورت با جراح مورد نظر و دریافت مشاوره کامل به منظور آگاه سازی در خصوص نتایج، ریسک ها و عوارض ماموپلاستی

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد.
از آنجایی که کسب نتیجه مطلوب از این عمل تا حد زیادی به مهارت و تخصص پزشک دارد، پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری در خصوص انجام این عمل، حتماً در خصوص ویژگی های بهترین جراح زیبایی پستان تحقیق کنید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان در زمینه انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان است.

در مجموع رضایت بخش بودن نتیجه این عمل تا حد زیادی به تکنیک جراحی، تبحر و تجربه جراح بستگی دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری از دکتر امیرپاشا ابراهیمی، بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه، می‌توانید از بخش تماس با ما اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان توسط تیم کلینیک پستان دکتر امیرپاشا ابراهیمی با ما در تماس باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا