ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی به مجموعه عمل های جراحی سینه گفته می شود که به منظور افزایش زیبایی سینه، مشکلات احتمالی دیگر پستان ها از جمله عدم تقارن و افتادگی و باز گرداندن آن به حالت طبیعی انجام می شود. همچنین خانم هایی که بزرگی سینه های آنها باعث کمر درد، درد در شانه و مشکلات حرکتی شده است می توانند با ماموپلاستی سایز سینه های خود را کوچک کنند. بنابراین ماموپلاستی جنبه درمانی نیز دارد. در ادامه به بررسی علل و درمان ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی خواهیم پرداخت.

ویدیو عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

ممکن است در روزهای اول پس از عمل ماموپلاستی در ناحیه سینه احساس درد و کوفتگی مشاهده شود. در این صورت داروهای مسکن برای فرد تجویز شده که به تسکین درد کمک می کند.
البته میزان درد، به آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. اما در مجموع، اغلب افراد بعد از جراحی، درد شدیدی تجربه نمی‌کنند.

ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی

بعد از جراحی کوچک یا بزرگ کردن سینه، تورم کاملا طبیعی است. این ورم، ممکن است باعث شود فرم سینه‌تان چندان دلخواه نباشد، اما نگران نباشید. بعد از کاهش تورم، سینه به فرم ایده‌آل شما نزدیک می‌شود. در بیشتر مواقع، دو ماه ابتدایی بعد از انجام جراحی، تورم در شدیدترین حالت خود است و با گذشت زمان، به مرور کاهش پیدا می‌کند.

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

اگر ورزشکار هستید و یا می‌خواهید بعد از عمل، ورزش را شروع کنید، باید کمی صبر داشته باشید؛ تا حداقل ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی، بهتر است ورزش سنگین نکنید. البته یک ماه بعد از جراحی، می‌توانید ورزش های سبک و هوازی را انجام دهید.

باقی ماندن جای بخیه عمل ماموپلاستی

اولین نکته ای که در روند التیام جای بخیه های ماموپلاستی تاثیر گذار است، جنس پوست بیمار است، زیرا واکنشی که پوست در زمان برش نشان می دهد، در هر فرد متفاوت است. برخی از افراد به طور عامیانه بیان می کنند که خوش زخم یا بد زخم هستند.

افرادی که خوش زخم هستند، اسکارهایی که در حین جراحی ایجاد می شود، به راحتی و به مرور زمان از روی پوستشان از بین می رود. همچنین جای بخیه ها در این افراد به شکل بهتر و با کیفیت بالاتری التیام پیدا می کند.

در مقابل، افراد بد زخم وجود دارند که به علت جنس پوست بدنشان، دچار اسکارهایی می شوند که گوشت های برجسته و اضافی ایجاد می کند. این افراد بعد از جراحی های زیبایی و تهاجمی دچار مشکلات عدیده ای می شوند و باید حتما بعد از جراحی یک سری درمان ها و داروهای تکمیلی را که توسط جراح ماموپلاستی تجویز می شود، طبق دستور انجام دهند تا به نتایج مطلوب بعد از جراحی برسند.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

پس از انجام جراحی ماموپلاستی فرد باید حتما به پشت بخوابد. از خوابیدن روی پهلو و شکم در این دوره‌ی زمانی خودداری شود، زیرا فشار بر روی سینه‌ها، ممکن است به بافت سینه‌ فشار وارد کند و یا عدم قرینگی در سینه‌ها را به وجود آورد. همچنین، هنگام خواب باید از دو بالش در زیر سر خود استفاده نمایید؛ زیرا این کار تورم و درد را تا میزان مشخصی کاهش می‌دهد.

انجام جراحی ماموپلاستی به منظور اصلاح فرم و اندازه سینه‌ها انجام می‌شود؛ به همین دلیل، باید از ایجاد فشار بر روی سینه‌ها جلوگیری کرد تا نتیجه‌ی ایده آل از جراحی حاصل شود و سینه در بهترین وضعیت خود تثبیت گردد.

زمان بازگشت به محل کار بعد از عمل ماموپلاستی 

چه افرادی کاندید مناسبی برای عمل ماموپلاستی هستند؟

  • اشخاصی که سایز سینه‌هایشان برابر نیست و سینه‌های آن‌ها تقارن ندارد.
  • بانوانی که دوره‌ی بارداری و شیردهی را سپری کرده‌اند و همین امر، موجب افتادگی سینه‌ها شده است.
  • بانوانی که سایز سینه‌های آن‌ها نسبت به سایز معمول بسیار بزرگ‌تر است و این بزرگ بودن باعث کاهش اعتماد به نفس و اختلال در زندگی روزمره از جمله معذوریت از انجام فعالیت‌‎های ورزشی و اجتماعی شده است. 

آیا ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی طبیعی است؟

ایجاد کبودی و ورم بعد از هر عمل جراحی می تواند به راحتی در افراد مشاهده شود. می توان گفت که این علائم بعد از ماموپلاستی در واقع دارای خطرات جدی برای افراد نیست. بنابراین هیچ گونه نگرانی در مورد این عوارض نداشته باشید.
جراحی سینه با ایجاد برش بر روی سینه همراه است. همانطور که می دانید ایجاد درد و تورم ناشی از برش هایی است که در پوست ایجاد شده است. این برش ها برای اینکه ترمیم پیدا کنند و دوباره بافت طبیعی خود را ایجاد کنند ممکن است با ایجاد تورم و خارش و درد همراه باشند.

جراحی Mammaplasty می تواند بافت های سینه را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه برای اینکه عمل ترمیم صورت گیرد باید مدت زمانی طی شود تا بافت سینه بتواند ترمیم را انجام دهد. بعد از یک هفته از عمل ماموپلاستی تورم و کبودی ایجاد شده کم کم محو می شود و از بین می رود. البته با رعایت توصیه های پزشک و مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی روند بهبودی سریعتر انجام می شود.

عوارض ماموپلاستی چیست؟

جراحی سینه نیز مانند دیگر عمل های جراحی می تواند دارای عوارض بعد از عمل باشد. از این رو پزشکی که برای ماموپلاستی انتخاب می کنید باید دارای سابقه درخشان، تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. پزشکی با تجربه می داند که چگونه عمل را با بهترین روش ها و کمترین عوارض برای افراد انجام دهد.
یکی از عوارض شایع که ممکن است بعد از Mammaplasty در افراد ایجاد شود واکنش به داروهای بیهوشی، تورم و قرمزی در سینه است. البته این عارضه بعد از چند روز و تا یک هفته از بین می رود و جای هیچ گونه نگرانی در مورد آن نیست. بیشتر عوارض های جانبی از جمله ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی قابل کنترل و همچنین پیشگیری می باشند و می توان تنها با انجام چند نکته مراقبتی ساده از بروز آن ها پیشگیری کرد.
برخی دیگر از عوارض نیز وجود دارند که در صورت انتخاب پزشک بی تجربه و عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی اتفاق می افتد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1.   نکروز چربی
  2.   ناتوانی در شیردهی
  3.   رعایت نکردن تقارن در سینه ها
  4.   امکان از دست دادن نوک پستان
  5.   سفت شدن بیش از حد سینه ها
  6.   ایجاد رگ های خونی در بافت سینه
  7.   ایجاد خونریزی در زخم های ایجاد شده
  8.   ایجاد ترومبوز وریدی و یا عوارض قلبی
  9.   آسیب به ساختار عصبی بافت های سینه
  10.   تغییرات ایجاد شده و لکه ها در پوست سینه
  11.   ایجاد حساسیت به نخ بخیه و یا چسب های مورد استفاده بعد از ماموپلاستی

درد بعد از عمل ماموپلاستی

کنترل درد و ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستی

با رعایت توصیه های پزشک می توانید در واقع درد و ورم ایجاد شده در سینه را کاهش دهید. البته انجام مواردی که در زیر به آن ها اشاره شده است تاثیر به سزایی در رفع زود هنگام تورم و کبودی دارد.

  1. با تعویض پانسمان و رعایت نکات بهداشتی می توانید به راحتی از ایجاد عفونت در زخم های خود جلوگیری کنید. عفونت می تواند یکی از عوامل ایجاد تورم و درد بعد از ماموپلاستی باشد.
  2. حمل وسایل سنگین بعد از ماموپلاستی می تواند درد و ورم را در افراد ایجاد کند. بنابراین برای کاهش تورم و درد به مدت یک هفته استراحت کنید.
  3. برای اینکه درد بعد از عمل ماموپلاستی را کاهش دهید می توانید از مسکن ها برای این منظور استفاده کنید.
  4. آنتی بیوتیک ها از ایجاد عفونت زخم بعد از جراحی سینه جلوگیری می کنند. برای این منظور استفاده از آنتی بیوتیک ها را بدون توصیه پزشک قطع نکنید.
  5. استفاده از کمپرس آب سرد بر نواحی دارای تورم و درد، تا حد زیادی از میزان ورم و درد موجود در آن ناحیه را کاهش می دهد. البته این روش تنها در دو الی سه روز ابتدایی پیشنهاد می شود.

پیشگیری از ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

برای اینکه از ایجاد ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی جلوگیری کنید نیاز است که به انجام توصیه های پزشک خود بپردازید تا درد و ورم بعد از مدت کوتاهی از بین برود.
در صورتی که ورم ایجاد شده در اثر تخریب بافت های عصبی و یا خونریزی های داخلی ایجاد نشده باشد بعد از یک هفته از جراحی ماموپلاستی به راحتی از بین می رود.
در بسیاری از مواقع نیز ایجاد ورم در سینه ناشی از ایجاد عفونت است. با رعایت توصیه ها، مصرف آنتی بیوتیک ها، استراحت و تغذیه مناسب می توانید تا حدود زیادی از ایجاد ورم و درد سینه بعد از عمل ماموپلاستی پیشگیری کنید.

نقش سوتین ماموپلاستی در جلوگیری از عفونت

استفاده از سوتین طبی مخصوصی که پزشک تجویز خواهد کرد بسیار اهمیت دارد و باید تا مدت زمان معینی از سینه بند مخصوص استفاده نمائید. استفاده از این سینه بند باعث بهبود نتایج و زیباتر شدن فرم سینه می شود.
همچنین استفاده از سوتین ماموپلاستی می تواند تا حدود زیادی از ایجاد ورم در سینه ها جلوگیری کند. فشاری که در اثر بستن این سینه بند به بافت های سینه وارد می شود می تواند از ایجاد ورم و درد در بافت های سینه جلوگیری کند. استفاده از این سینه بند به مدت 6 هفته بعد از جراحی سینه ضروری است.

مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه نی نی سایت

نکات و مراقبت های مهم پس از ماموپلاستی

پزشک توصیه هایی را در قالب مراقبت های پس از عمل به بیمار گوش زد خواهد کرد که تاثیر مستقیمی بر نتایج و همچنین پیشگیری از بروز عوارض جانبی ناشی از جراحی دارد. لذا توصیه می شود تمامی نکات ذکر شده در قسمت زیر را جدی بگیرید و در انجام آن کوتاهی نکنید.

  • مصرف نمک و شکر را در دو هفته ابتدایی تا حد امکان کاهش دهید. نمک سبب کاهش سرعت و روند بهبودی زخم ها و ریکاوری بدن می شود.
  • استراحت کافی بعد از جراحی بسیار مهم است. توصیه می شود در دو الی سه روز ابتدایی به طور کامل به استراحت در منزل بپردازید.
  • از انجام فعالیت های سنگین در دوران نقاهت خودداری کنید.
  • معمولا پزشک معالج ژل یا کرم هایی تجویز می کند که سبب رفع جای بخیه و برش می شود. توصیه می شود جهت زیباتر شدن پوست سینه ها به طور مکرر و منظم از این داروها استفاده کنید.
  • افراد نباید در طی دوران نقاهت خود از سیگار و مشروبات الکلی استفاده کنند. این موارد باعث می شود که روند بهبودی به کندی سپری شود و مدت زمان نقاهت شخص را به تعویق بیاندازد.
  • استحمام در دو روز ابتدایی به هیچ وجه جایز نیست. پس از اتمام دو روز فرد می تواند به حمام برود اما باید مراقب زخم های خود باشد. همچنین نحوه صحیح پانسمان را نیز باید یاد بگیرد تا پس از اتمام استحمام، دوباره ناحیه هدف را پانسمان کند.

افراد باید توجه داشته باشند که در صورت بروز هر گونه عارضه جدید و یا افزایش عوارضی همچون درد، تورم، کبودی و بی حسی به مقدار زیاد، حتما با پزشک متخصص خود تماسی برقرار کنند و او را از این موضوع مطلع کنند تا در صورت نیاز اقدامات لازم جهت بهبود آن انجام شود.

بعد از عمل ماموپلاستی چی بخوریم؟

یکی از مراقبت های مهم تغذیه و برنامه غذایی مناسب به خصوص در دو هفته ابتدایی می باشد. توصیه می شود در دو هفته ابتدایی از میوه ها و غذاهای مایع بیشتر استفاده کنید. استفاده از آناناس در طی دوران نقاهت بسیار مفید است. در وعده های غذایی نیز پیشنهاد می شود که از غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو به دلیل داشتن امگا3 و ویتامین و مواد معدنی متعدد استفاده شود.

 هزینه ماموپلاستی

هزینه ماموپلاستی چقدر است؟

همانطور که گفته شد، برای این عمل زیبایی تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان عمل ماموپلاستی و میزان کار جراح در هر تکنیک متفاوت است. به همین دلیل هزینه آن برای افراد مختلف، متفاوت است. سایر فاکتورهای تأثیرگذار در هزینه این روش عبارتند از:

  • میزان بزرگی سینه‌ها
  • نیاز بیمار به سایر عمل‌های جراحی در کنار ماموپلاستی (در بسیاری از موارد جراحی کوچک کردن سینه به همراه ماستوپکسی یا اصلاح نیپل آرئول انجام می‌شود).
  • وجود یا عدم وجود پستان فرعی زیر بغل (در صورت وجود، حین عمل جراحی باید برداشته شود).
  • هزینه بیمارستان، اتاق عمل و داروهای مورد استفاده

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه این عمل لازم است ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شوید. همچنین شما می توانید با مراجعه به بهترین جراح سینه در تهران در مورد هزینه ماموپلاستی با ایشان مشورت نمائید.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر امیرپاشا ابراهیمی داشته باشید.

مشاوره رایگان

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

همانطور که گفته شد، انتخاب یک جراح توانمند و حاذق در جراحی پستان می تواند نقش بسزایی در کسب نتیجه دلخواه از انجام عمل ماموپلاستی داشته باشد.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، دارای بورد تخصصی جراحی عمومی، یکی از بهترین متخصصان حوزه زیبایی-درمانی سینه در تهران هستند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. پس از کسب مهارتهای لازم زیر نظر بهترین اساتید جراحی کشور و همچنین گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان، در نهایت موفق به کسب بورد تخصصی جراحی عمومی شده اند.

سخن پایانی

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در مجموع رضایت بخش بودن نتیجه این عمل تا حد زیادی به تکنیک جراحی، تبحر و تجربه جراح بستگی دارد. با انتخاب دکتر امیرپاشا ابراهیمی جراحی سینه را بدون عوارض جانبی و بدون ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی تجربه کنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا