کوچک کردن هاله سینه

کوچک کردن هاله سینه

 همه چیز درباره کوچک کردن هاله سینه

کوچک کردن هاله سینه در زنان در حوزه‌ی زیبایی سینه بسیار پرطرفدار  است. امروزه معیارهای مشخصی برای سنجش زیبایی ظاهر و اندام افراد وجود دارد. سینه که به عنوان یکی از اندام‌های جنسی و بسیار مؤثر در جذابیت بانوان شناخته می‌شود، دارای شاخص‌های خاص خود برای برآورد زیبایی است.
یکی از این شاخص‌ها حالت و اندازه‌ی نوک سینه است. اگر شما نیز از سایز و یا فرم نوک سینه‌ی خود ناراضی هستید و می‌خواهید در مورد عمل نوک سینه و یا کوچک کردن هاله پستان اطلاعات مفیدی کسب نمائید، تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

کوچک کردن هاله سینه

بزرگی بیش از حد هاله سینه

هاله سینه (Areola) همان ناحیه رنگی اطراف نوک سینه هاست. همانند سینه ها، هاله دور نوک سینه هم می تواند از لحاظ سایز، رنگ و شکل تغییر کند. اینکه هاله های سینه بیش از حد بزرگ باشند و یا از لحاظ سایز تفاوت داشته باشند کاملا طبیعی است.
اگر در مورد سایز بزرگ هاله سینه احساس ناراحتی می کنید، بدانید که می توانید با جراحی زیبایی آن را برطرف کنید.

علت بزرگ شدن هاله سينه

زیبایی و فرم سینه در جذابیت جنسی و زیبایی اندام زنانه بسیار تأثیرگذار است. حالت سینه، سفتی بافت آن، اندازه و فرم نوک سینه و هاله‌ی اطراف آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل که بسیار مؤثر و غیرقابل اجتناب است، عوامل وراثتی است که از بدو تولد درون فرد وجود دارد و در زمان بلوغ به طور مشخص نمود خارجی پیدا می‌کند.

کوچک کردن هاله سینه در زنان و مادرانی که دوران بارداری و شیردهی را گذرانده‌اند، به علت تغییر فرم هاله و نوک سینه رایج است. به طور کلی، جذابیت و زیبایی نوک سینه و سایز آن در تناسب با سایز هاله‌ و خود سینه سنجیده می‌شود. نوک سینه‌ی بزرگ می‌تواند این تناسب را بر هم زند و در مواردی به معضلی برای بانوان تبدیل گردد.

کوچک کردن هاله سینه و همچنین نوک پستان در ایجاد تناسبی زیبا از سایز نوک سینه، هاله آن و خود سینه نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. 

سایز استاندارد هاله سینه

سایز استاندارد هاله سینه

قطر متوسط برای هاله پستان در حدود 4 سانتی متر است. بلوغ، عادت ماهانه، بارداری، شیردهی و کاهش وزن زیاد می تواند باعث تغییر اندازه و رنگ هاله سینه شود.

جراحی، تنها راه حل!

در جراحی ماموپلاستی، جراحی لیفت سینه و جراحی لیفت-پروتز سینه می توان اندازه هاله سینه را کوچک کرد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی با جدیدترین و مطمئن ترین تکنیک ها طی این جراحی ها اندازه هاله سینه، فرم و موقعیت آن روی قفسه سینه را استاندارد می سازد.

چگونه نوك سينه را كوچك كنيم نی نی سایت؟

گاهی اوقات نوک سینه از نظر سایزی رشد می کند و یا به‌گونه‌ای تغییر فرم می دهد که به حالت غیرعادی در می‌آید. نوک بزرگ و آویزان پستان چه بر اثر عوامل وراثتی و چه بر اثر گذشت زمان و یا شیردهی می‌تواند آزار دهنده باشد که با عمل جراحی می توان ظاهر آن را بهبود بخشید.
نوک سینه ممکن است بر اثر عواملی که ذکر شد از سایز طبیعی خود بزرگتر شود و در برخی موارد ممکن است کوچکتر از حد طبیعی باشد؛ به صورتی که بعضی از بانوان با مشکل نوک سینه‌ی فرورفته نیز مواجه هستند. در هر صورت چه نوک سینه بیش از اندازه بزرگ و یا بیش از حد کوچک و یا حتی تورفته باشد، با عمل جراحی قابل اصلاح است.

عمل جراحی کوچک کردن نوک و هاله پستان

عمل جراحی کوچک کردن هاله سینه و نوک آن چگونه انجام می شود؟

بسیاری از خانم‌هایی که تجربه بارداری، زایمان و شیردهی داشته‌اند؛ با مشکل بزرگ شدن غیر عادی نوک و هاله سینه مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی معمولا نوک سینه‌ها نسبت به قبل از دوران بارداری بسیار کشیده‌تر و حجیم‌تر می‌شود. گاهی این بزرگ شدن موجب افتادگی نوک سینه‌ها می‌شود. در واقع یک حالت غیر طبیعی و نازیبا در سینه‌ها شکل می‌گیرد.
همچنین گاهی بزرگ شدن اندازه نوک و هاله سینه ناشی از عوامل ژنتیکی و یا برخی بیماری‌های زمینه‌ای است. در چنین مواردی نه تنها خانم‌ها که حتی گاهی برخی آقایان نیز درگیر آن می‌شوند. در این موارد غیر از عمل کردن نوک سینه، راه دیگری باقی نمی‌ماند.
با انجام جراحی‌ زیبایی سینه مانند لیفت، کوچک کردن سینه و پروتزهای سینه، تا اندازه‌ای این ناهماهنگی و نبود تناسب را می توان جبران کرد.

 مطالعه مقاله مراقبتهای بعد از عمل کوچک کردن سینه را از دست ندهید.

تکنیک‌های کوچک کردن نوک سینه

  •  برش‌های T شکل کوچک در قاعده نوک سینه

در گذشته از ست قائده، نوک سینه به سمت داخل کشیده می‌شد و ارتفاع آن کاهش پیدا می‌کرد. در این روش معمولا کاهش اندازه همیشه به دلخواه نیست و گاهی جای برش و بخیه‌ها تا اندازه‌ای قابل مشاهده است.

این درحالی است که در تکنیک‌های جدید، کاهش اندازه و ارتفاع نوک سینه از سر آن انجام می‌شود. به این ترتیب به هر اندازه دلخواه می‌توان نوک سینه را کاهش داد و بافت اضافه را برداشت. در چنین شرایطی معمولا هیچ جای برش و بخیه‌ای نیز در نوک سینه برجا نمی‌ماند. البته حفظ بافت نوک سینه، رگ‌ها، عصب‌ها و باقی ماندن توانایی شیردهی، از مواردی است که جراح فوق تخصص سینه باید در نظر بگیرد.

  • تکنیک سه بعدی جراحی نوک سینه

در جراحی سه بعدی، برای کاهش ارتفاع و اندازه، ۲ خط محیطی کشیده می‌شود: یکی در قاعده پستانک و دیگری در امتداد ارتفاع پستانک جدید. فاصله این دایره‌ها با توجه به کاهش ارتفاع مورد نیاز، طراحی می‌شود. این خطوط محیطی کمک می‌کند تا از همه طرف بتوان حجم و اندازه نوک پستان را کاهش داد؛ هم در ارتفاع، هم در عرض و قطر نوک سینه.
در واقع نتیجه این عمل کاهش همه جانبه، متوازن و متناسب نوک پستان است؛ به صورتی که حالت طبیعی پیدا کند. در حالی که در روش‌های قدیمی‌تر معمولا کاهش ارتفاع موجب کج شدن نوک پستان و یا عدم کاهش قطر آن می‌شد.

عوارض جراحی زیبایی سینه

عوارض کوچک کردن هاله سینه

بعضی از عوارض عمل کوچک کردن هاله پستان، با عمل‌های جراحی دیگر مانند لیفت و پروتز سینه مشترک هستند. افرادی که تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند، احتمال دارد به داروهای بی‌حسی و یا بی‌هوشی استفاده‌شده حساسیت داشته باشند و دچار حالت تهوع و استفراغ پس از عمل شوند.

تکنیک‌های نوین جراحی، قادر به ارائه نتایج رضایت بخش است. در افرادی که کوچک کردن هاله سینه را تجربه کرده اند هیچ عارضه عمده‌ای مانند نکروز نوک پستان، تاخیر در ترمیم زخم، زخم و اسکار بیش از حد یا از دست دادن حس نوک سینه، مشاهده نشده است. بنابراین در صورتی که این عمل زیبایی را نزد پزشک متخصص که از دانش و مهارت کافی برخوردار است، انجام دهید جراحی کوچک کردن هاله سینه بدون عوارض خواهد بود.

اهمیت مشاوره قبل از عمل جراحی کوچک کردن هاله سینه

اگر به فکر کوچک کردن نوک سینه یا هاله ی سینه هستید و فکر می کنید برای شما مناسب است، قدم اول مشاوره ی اولیه است. در جلسه مشاوره، باید درباره تغییراتی که قصد دارید در سینه، هاله و نوک پستان خود ایجاد کنید صحبت کنید. باید درباره نگرانی ها و انتظاراتتان کاملا واضح صحبت کنید تا جراح هدف دقیق شما از این جراحی را بداند. سپس به شما می گویند که آیا با این عمل به هدف خود می رسید یا خیر.
همچنین در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، زخم‌های ناشی از این عمل و ماندگاری این زخم‌ها، مدت زمان دوران نقاهت و… اطلاعاتی را دریافت می کنید. در این جراحی نیز مانند سایر عمل‌های جراحی سینه فرد بایستی پزشک خود را از سابقه‌ی بیماری، سابقه‌ی جراحی و داروهای مصرفی مطلع نماید.

برای جراحی کوچک کردن هاله سینه چه برش هایی زده می شود؟

روشی که جراح برای کاهش اندازه یا پف هاله سینه استفاده می کند، بستگی به این دارد که آیا این عمل را به تنهایی انجام می دهید یا همزمان با عمل دیگری از جمله کوچک کردن نوک پستان یا دیگر جراحی های سینه، انجام می دهید. در عمل جراحی کوچک کردن هاله پستان دو برش زیر زده می شود:

  • دور مرکز نوک پستان
  • دور ناحیه ی بیرونی هاله ی پستان

بعد از انتخاب نوع برش، قسمت اضافی هاله ی پستان جدا می شود و پوست باقی مانده با بخیه به یکدیگر می چسبند.
اگر هاله ی پستان خیلی بزرگ باشد، یک برش اضافه نیز ممکن است از ناحیه مرکز پستان به سمت مرز بیرونی هاله، زده شود که در این صورت عمل کوچک کردن هاله ی بزرگ نامیده می شود و جراح می تواند پوست اضافه ی بیشتری را خارج کند.

نحوه و شرایط عمل جراحی کوچک کردن هاله پستان

عمل جراحی کوچک کردن هاله سینه، در کنار دیگر عمل های سینه مانند بزرگ کردن سینه با جراحی یا عمل لیفت و بالا بردن سینه، برای دستیابی به ملاک‌های زیبایی‌شناسی فرم سینه قابل انجام است.
هاله‌ی سینه ممکن است بر اثر بارداری و یا چاقی و لاغری کشیده و از فرم اصلی خود خارج شود. گاهی حتی هاله پستان نیز دچار عدم قرینگی می‌شود که با انجام عمل جراحی این عدم قرینگی برطرف می‌گردد. همه می‌دانیم که متناسب بودن اندازه هاله سینه و نوک سینه‌ی زیبا می‌تواند ظاهر پستان را به طرز قابل توجهی تقویت کند. عمل کوچک کردن هاله پستان زمانی که با انجام عمل نوک سینه همراه باشد، می‌تواند نتایج بهتری را برای رسیدن به تناسب و زیبایی ظاهر در پی داشته باشد.

بنابراین، افراد برای اینکه با انجام این عمل به رضایت خاطر برسند، بایستی به انتخاب پزشک جراح مناسب توجه نمایند و توقعات واقع‌بینانه‌ای از جراحی کوچک کردن هاله سینه داشته باشند.

چگونگی و مراحل انجام جراحی کوچک کردن نوک سینه

جراحی کوچک کردن هاله سینه در زنان می‌تواند با توجه به تشخیص پزشک و با توجه به نوع عمل به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام پذیرد. اگر این عمل با دیگر عمل‌های جراحی سینه مانند بزرگ یا کوچک کردن سایز آن، بالا بردن پستان و یا کوچک کردن نوک آن همراه باشد، شرایط دریافت بیهوشی و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل مناسب نوع آن نیز تغییر می‌کند.

در روند عمل کوچک کردن هاله پستان، برش‌هایی در اطراف هاله سینه زده می‌شود که این برش‌ها با توجه به حساسیت زیبا بودن محل با کمترین نشان برجا مانده بهبود می‌یابد. در حین عمل جراحی، حفظ اعصاب و رگ‌های خونی که نوک سینه‌ها را تغذیه می‌کنند، به منظور حفظ حس در نوک پستان و توانایی شیردهی ضروری است.
اگر هاله‌ی پستان بسیار بزرگ باشد، برای کوچک کردن آن نیاز به برشی از مرکز پستان به سمت انتهای هاله است و از طریق آن کوچک کردن هاله میسر می‌شود. لازم به ذکر است در انتها و پس از گذران مدتی اثری از این برش‌ها بر جای نمی‌ماند.

نتایج نهایی را چه زمانی می بینم؟

احتمال زیاد دارد که بلافاصله بعد از عمل تغییرات قابل توجهی در سایز هاله سینه را ملاحظه کنید. اما صبور باشید زیرا بروز نتایج کامل زیبایی تا 6 هفته بعد از عمل ممکن است طول بکشد. در این مدت هر گونه کبودی و تورم برطرف شده و زخم ها محو می شوند. برای رسیدن به نتایج مطلوب از جراحی، بعد از عمل توصیه های جراح را حتما گوش داده و دنبال کنید. به عنوان یکی از مراقبت های بعد از عمل، قرار ملاقاتی با جراحتان تنظیم خواهند کرد. جراح زخم تان را بررسی می کند تا مطمئن شود به خوبی درمان شده و در صورت نیاز، بخیه ها را می کِشَد.

مراقبتهای بعد از عمل کوچک کردن هاله پستان

اطراف ناحیه‌ی تحت درمان یعنی همان نوک و هاله سینه تا حدود دو هفته دارای مقداری کبودی است و امکان خونریزی نیز وجود دارد. در پی انجام این نوع جراحی، پوشیدن لباس گشاد برای ایجاد کمترین برخورد با ناحیه‌ی تحت درمان و مراقبت مناسب از زخم‌ها هم برای جلوگیری از عفونت و هم به منظور کاهش اثر ماندگار ناشی از زخم‌ها توصیه می‌گردد. همچنین ناحیه‌ی تحت درمان تا مدتی با مقداری درد همراه است که با تجویز پزشک می توان از مسکن برای کاهش درد استفاده کرد.

بارداری و شیردهی بعد از جراحی زیبایی سینه

آیا شیردهی و بارداری بعد از هر نوع جراحی سینه امکان پذیر است؟

بله. شیردهی و بارداری بعد از جراحی های زیبایی سینه از جمله لیفت، بزرگ کردن سینه با کاشت پروتز و کوچک کردن سینه امکان پذیر است. البته حتما یک جراح متخصص را برای جراحی سینه، انتخاب کنید تا از این بابت آسوده خاطر باشید.

آیا در جراحی زیبایی سینه حس نوک سینه از بین می رود؟

سال‌ها تحقیق پزشکی توسط جراحان نشان داده است که اگر از تکنیک‌های صحیح و به روز استفاده شود، هیچ عارضه و مشکلی در علمکرد نوک سینه بعد از کوچک شدن و یا عمل ماموپلاستی، ایجاد نخواهد شد. تغییر حس نوک سینه، مسئله ای رایج اما موقت است. ممکن است بعد از جراحی حس نوک سینه ها، بیشتر یا کمتر شوند، گاهی اوقات هر دو این اتفاقات در یک روز رخ می دهند.
این تغییرات متداول هستند و حس نیپل ها بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه به حالت طبیعی قبل بر می گردد.

به بیان بهتر بدون آسیب رساندن به اعصاب، رگ‌های خونی و یا مجراهای شیردهی، می‌توان تمامی عمل های زیبایی سینه را انجام داد و هیچ گونه عارضه جانبی مانند نکروز نوک سینه، عفونت، حساسیت، بی‌حسی، تغییر شکل غیر طبیعی و یا کاهش عملکرد را تجربه نکرد. البته تمامی این موارد منوط به انتخاب پزشک متخصص و باتجربه است.

نتیجه گیری

می‌توان گفت افرادی که از سایز، فرم و تقارن نوک سینه خود و یا هاله اطراف آن ناراضی هستند و این امر باعث کاهش حس زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفسشان شده است، می‌توانند به راحتی با جراحی کوچک کردن هاله سینه این مشکل را حل نمایند. با توجه به اینکه این جراحی، عملی آسان و با عوارض کم و نسبتأ بی‌خطر است، تأثیر بسزایی در زیبایی سینه دارد. البته نکته مهم و اساسی این است که به بهترین جراح سینه مراجعه کنید تا از نتایج عمل زیبایی خود نهایت رضایت را داشته باشید.

منبع

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا