انواع جراحی زیبایی سینه

تفاوت های ماموپلاستی، ماستوپکسی و لیفت سینه

انواع جراحی زیبایی سینه
(ماموپلاستی، ماستوپکسی و لیفت سینه)

امروزه انواع جراحی زیبایی سینه برای سفت کردن و بالا کشیدن سینه‌ها، کوچک و یا بزرگ کردن سایز سینه‌ها انجام می‌گیرد. همان طور که می دانید انواع جراحی زیبایی سینه از جمله ماستوپکسی، ماموپلاستی، لیفت و پروتز سینه کاربردهای خاصی دارند که پزشک براساس نیاز بیمار تشخیص می‌دهد کدام نوع عمل مناسب تر است، زیرا نتایج بعد از این جراحی ها با یکدیگر متفاوت است.
در این مقاله همه چیز درباره انواع جراحی زیبایی سینه و تفاوتهای آن اعم از کاربرد هر کدام، روش های ایجاد برش، مزایا، عوارض و مراقبتهای بعد از انجام آن را توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

جراحی ماموپلاستی چیست؟

عمل ماموپلاستی برای افرادی انجام می‌شود که سینه های بزرگی دارند که ریداکشن ماموپلاستی (reduction mammoplasty) نیز گفته می‌شود. reduction به معنی کاهش دادن است.
در این روش سینه‌ها کوچک می‌شوند. همچنین اگر افتادگی در پستان‌ها یا نوک سینه‌ها وجود داشته باشد یا در نوک پستان‌ها اختلالی مانند عدم تقارن و بزرگی مشاهده شود، درحین عمل اصلاح می‌گردد. این عمل زیبایی شامل اصلاح اختلالات ظاهری پستان‌ها نیز می شود.
جراحی ماموپلاستی برای بانوانی پیشنهاد می شود که از بزرگی سینه های خود رنج می برند و بزرگی سینه باعث کمر درد، درد در شانه و گردن، ایجاد زخم در چین تحتانی سینه، دردهای ناحیه سینه، محدود کردن فعالیت ها، بثورات مزمن یا احساس سوزش در زیر سینه ها و بی حسی و ضعف در بدن آن ها شده است. این افراد با انجام ماموپلاستی کاهشی سینه هایی کوچک و متناسب با چهارچوب بدن خود خواهند داشت. در طول جراحی ماموپلاستی کاهنده، چربی، پوست و بافت اضافی سینه برداشته می شود.

مقاله پیشنهادی: ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

فیلم انواع جراحی زیبایی سینه

مراحل انجام جراحی زیبایی- درمانی ماموپلاستی

ابتدا جراح با ایجاد بیهوشی بیمار را برای جراحی آماده خواهد کرد. قبل از جراحی، جراح نواحی که باید برش داده شود را در هوشیاری بیمار مشخص می کند، چراکه در زمان بیهوشی نمی تواند اندازه و محل نواحی برش سینه را به جهت تغییر حالت بافت سینه مشخص کند.
برای ایجاد برش جراح با توجه به بافت سینه الگوی برش مخصوصی را انتخاب می کند. تصمیم درباره شکل برش قبل از جراحی با بیمار در میان گذاشته خواهد شد.

با توجه به فرم و افتادگی سینه، جراح می تواند از این سه الگو برای برش استفاده کند:

برش دایره ای دور آرئول یا هاله تیره رنگ دور نوک سینه: معمولاً برای بانوانی که میزان افتادگی سینه های شان کم تا متوسط باشد، کاربرد دارد. در این نوع برش می توان هم زمان با عمل لیفت سینه، جراحی پروتز سینه نیز انجام داد .

برش شکل سوراخ کلید: در این روش دور هاله سینه و یک خط عمودی تا زیر چین سینه ایجاد می شود و بیشتر در خانم هایی که درجه افتادگی سینه هایشان متوسط است کاربرد دارد.

برش به شکل T وارونه (برش به شکل یک لنگر): در این روش بیشترین میزان برش (سه خط برش) ایجاد می شود و کاربرد آن بیشتر برای خانم هایی است که درجه ی افتادگی در سینه هایشان شدید است؛ برش دور هاله ی سینه، برش عمودی از هاله ی سینه تا چین زیر سینه و یک برش افقی. در این موارد می توان هم زمان با لیفت سینه، عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) را نیز انجام داد تا نتیجه پایانی، بیشترین حد رضایت مندی در فرد را به همراه داشته باشد.

در مرحله سوم اگر به علت بزرگی بیش از حد سینه، تغییر موقعیت نوک سینه لازم باشد جراح موقعیت جدید آن را تعیین می کند و در مرحله آخر با برداشت بافت اضافی ناحیه مشخص شده را در جای خود قرار می دهد.
لازم به ذکر است که مدت زمان عمل ماموپلاستی تا 4 ساعت تخمین زده شده است.

تفاوت لیفت سینه و پروتز

تفاوت بین لیفت سینه با پروتز سینه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، نتایج این دو عمل جراحی، لیفت سینه و پروتز سینه، مشترک است. همان‌طور که می دانید خانم‌ها به منظور افزایش حجم سینه‌های خود برای عمل پروتز سینه به پزشک مراجعه می‌کنند، اما برای بالا کشیدن سینه‌ها، بهبود سایز آن‌ها و رفع افتادگی سینه‌ها از عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی استفاده می کنند.

تفاوت بین لیفت سینه با پروتز سینه، تنها به همین مورد ختم نمی‌شود. عمل پروتز سینه جهت افزایش حجم و بهبود سینه‌ها انجام می‌شود و در این بین فقط در اندازه‌های 1 تا 2 سانت باعث لیفت سینه‌ها می‌شود. این اندازه مناسب سینه‌هایی که به‌ طور کامل دچار افتادگی هستند کافی نیست. برای رفع کامل حالت افتادگی سینه‌ها پزشک ماستوپکسی یا همان عمل لیفت سینه را توصیه می‌کند. گفتنی است که هزینه عمل لیفت سینه از پروتز سینه کمتر است. 

آنچه از جراحی لیفت سینه نمی توان انتظار داشت:

جراحی لیفت پستان اندازه سینه های شما را به طور چشمگیر تغییر نمی دهد یا قسمت بالای سینه شما را گرد نمی کند. اگر می خواهید سینه هایتان پرتر به نظر برسند، باید عمل جراحی لیفت سینه همزمان با عمل بزرگ کردن سینه را در نظر بگیرید.

ماندگاری لیفت سینه چقدر است؟

بسیاری از بیماران سواال می کنند، آیا پس از لیفت پستان، احتمال افت مجدد هست یا خیر؟
در افرادی که کلاژن سازی پوست آنها ضعیف است، پس از گذشت چند سال احتمال افت مجدد بافت های سینه وجود دارد که با یک ترمیم ساده قابل اصلاح است.

مهم ترین تفاوت های ماموپلاستی، ماستوپکسی و لیفت سینه

در ماموپلاستی سینه کوچک می شود یعنی یک سینه ی بزرگ داریم که با برشهایی مقداری از بافت سینه برداشته می شود و سینه کوچک می شود. در این صورت قطعا سینه به سمت بالا آورده می شود و در واقع لیفت می شود که لیفت همان ماستوپکسی است. اما در بعضی مواقع سینه کوچک است و از بافت خود سینه استفاده می شود و سینه ای که افتاده و پتوز پیدا کرده است به سمت بالا می رود که به این عمل ماستوپکسی یا لیفت گفته می شود که بعضی پزشکان اصطلاح اتوپروتز را هم به کار می برند، یعنی از بافت خود پستان استفاده می شود مثل یک پروتز پشت بافت سینه قرار می گیرد و برجسته می شود و سینه  بزرگ تر می شود.
در بعضی جراحی های زیبایی سینه پکسی و پروتز (
پروتزپکسی) با همدیگر انجام می شود. در واقع بافت سینه در داخل سوتین خیلی کم و کوچک است و نیاز است که پروتز به بافت سینه اضافه شود یعنی غیر از اینکه سینه برش می خورد و به سمت بالا آورده می شود، علاوه بر رفع افتادگی سینه به جای بافت از پروتز برای پر کردن سینه استفاده می شود. 

بسیاری از خانم ها به دلایلی از جمله افزایش سن، عوارض دوران بارداری، شیردهی نوزاد، کاهش و افزایش وزن و چاقی بیش از حد و… فرم طبیعی سینه‌های خود را از دست می دهند و دچار افتادگی سینه‌ می شوند. لیفت سینه یا ماستوپکسی روشی جدید و مطمئن برای برگرداندن شکل طبیعی سینه‌ها است که به روش‌های مختلفی قابل انجام است.
اگر می خواهید افتادگی سینه شما برطرف شود و درحین حال بافت کافی برای فرم دهی سینه را دارید، لیفت سینه به تنهایی بهترین انتخاب است. اما در صورتی که علاوه بر افتادگی سینه اندازه سینه بسیار کوچک باشد می توان از پروتز سینه استفاده کرد تا سینه ها خوش فرم و زیباتر شوند. 

تفاوت ماموپلاستی و ماستوپکسی

تفاوت‌ ماموپلاستی و ماستوپکسی

یکی از مواردی که در تفاوت عمل کوچک کردن سینه و لیفت سینه وجود دارد، این است که در فرایند عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه، سینه‌ها در حالت بالاتر قرار می‌گیرد و بعد از آن پوست اضافه سینه جدا می‌شود. در این صورت چین و چروک پوست سینه‌ها هم از بین می‌رود.
جراحی لیفت سینه به کاهش افتادگی و شل شدگی سینه ها کمک شایانی می کند. پس از لیفت سینه، پستان ها علاوه بر خوش فرمی کمی سفت می شوند.
اگر سینه های کوچکتری می خواهید، ترکیب جراحی لیفت سینه و عمل ماموپلاستی، جراحی کوچک کردن سینه را پزشک توصیه خواهد کرد. 

کاندیدای مناسب عمل لیفت سینه و ماموپلاستی

همانطور که گفته شد این دو عمل از روش جراحی مشابه هم استفاده می کنند اما اصلی ترین تفاوت آن ها در کاندید مناسب برای عمل است.
افرادی که بافت چربی زیاد و سینه های بزرگ و حجیم دارند و همین امر باعث ایجاد درد در ناحیه گردن و کمر  آنها شده است کاندیدای مناسب برای عمل ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه هستند.

بنابراین افرادی که بنابر دلایل طبیعی به دلیل بافت چربی اضافی در سینه و یا به مرور زمان در اثر بارداری، شیردهی و افزایش سن، دچار بزرگی و افتادگی سینه شده اند و از سایز سینه خود رضایت دارند، مناسب برای عمل لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه هستند. بیشتر تغییرات این عمل روی پوست سینه صورت گرفته و حجم سینه تغییر زیادی نمی کند.

تفاوت ماندگاری نتایج لیفت سینه و ماموپلاستی 

ماندگاری نتایج عمل لیفت سینه به نوسانات وزنی فرد و رعایت رژیم غذایی متعادل بستگی دارد. یعنی اگر فرد به صورت مداوم دچار افزایش و کاهش وزن شود سینه دچار افتادگی و شل شدگی می شود. بهتر است بعد از بارداری برای ماستوپکسی اقدام کرد.

در عمل ماموپلاستی علاوه بر نوسانات وزنی و افزایش وزن، بارداری و شیردهی مجدد هم می تواند بزرگی بافت سینه را به دنبال داشته باشد. برای اینکه نتایج ماموپلاستی به مدت طولانی باقی بماند بهتر است زمانی که قصد بارداری مجدد وجود ندارد، این عمل را انجام داد.

مقاله پیشنهادی: بزرگ کردن سینه با پروتز

هزینه انواع جراحی زیبایی سینه

قیمت لیفت سینه، ماموپلاستی و پروتز سینه علاوه بر موارد مشابه مثل دستمزد جراح، دستمزد تیم جراحی و هزینه های کلینیک و بیمارستان و مواد مصرفی مورد نیاز در مواردی با هم تفاوت دارند. برای اطلاع از هزینه انواع جراحی زیبایی سینه به لینک زیر مراجعه نمائید.

 نوبت دهی مشاوره رایگان   

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از انواع جراحی زیبایی به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر، فاکتورهایی از قبیل ارتباط کلامی، سابقه کار در بیمارستان و پرسنل تحت خدمت جراح نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین  جراح سینه برای پروتز سینه محسوب می شوند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی لیفت سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا