جدیدترین روش درمان سرطان پستان

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

اگر تا همین چند سال پیش به برجسته ترین پزشکان و دانشمندان می گفتند که در آینده ای نزدیک، علم پزشکی و بشر قادر خواهد بود که در کمتر از یک سال، واکسن موثری برای یک پاندمی جهانی مانند بیماری کووید 19 بسازد، احتمالا اولین واکنششان خنده و استهزا بود. بشر هرگز تصورش را نمی کرد که علوم پزشکی تا به این حد پیشرفت کنند.

بنابراین به هیچ وجه بعید نخواهد بود که به زودی با درمان های قطعی و صد در صد سرطان پستان مواجه شویم. اگر اهل مطالعه به زبان انگلیسی باشید، متوجه خواهید شد که شرکت ها و کارخانه های دارویی و آزمایش گاه های پزشکی به طور مداوم در حال بررسی جدیدترین و بهترین روش های درمان سرطان هستند.

سرطان پستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. روش های جدید بسیاری برای درمان سرطان پستان در حال آزمایش و بررسی های بیشتر است.

 به عنوان مثال، داروهایی در حال ساخت و بررسی هستند که به بمب هوشمند مشهورند. این داروها به طور مستقیم به گیرنده های سلول های سرطانی متصل می شوند و مواد شیمی درمانی را به سلول ها می رسانند. البته باز هم باید بگوییم که برای اطمینان کامل به این روش ها، نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم!

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

درمان سرطان سینه بدخیم

در حال حاضر هم چنان بهترین روش درمان سرطان سینه بدخیم، جراحی است. معمولا در صورتی که بیمار به سرعت متوجه وجود بیماری در سینه ی خود شود، نیاز به جراحی کمتر خواهد بود. اما سلول های سرطانی گاهی ممکن است رفتارهای نامشخصی داشته باشند و تا ماه ها هیچگونه علامتی از خود نشان ندهند. به همین دلیل است که برخی مواقع، بیماران بسیار دیر متوجه بروز بیماری در پستان خود می شوند و به این ترتیب کار درمان را سخت تر می کنند.

در این جاست که خودآزمایی سرطان سینه در منزل اهمیتی دو چندان پیدا می کند. در صورتی که از سن 25 سالگی عبور کردید، بهتر است هر ماه این خود آزمایی را در منزل انجام دهید.

نگران نباشید! این خودآزمایی مسئله ی چندان عجیبی نیست و به سادگی قابل انجام خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله ( خودآزمایی سرطان سینه در منزل) را مطالعه کنید.

سختی و پیچیدگی جراحی سرطان پستان نیز به مرحله ی سرطان و گرید آن بستگی دارد. بنابراین هرچه سریع تر متوجه وجود بیماری در خود شوید، شانس این که عمل ساده تر و موفق تری داشته باشید بیشتر خواهد شد.

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

درمان قطعی سرطان سینه بدخیم

روش های زیادی برای درمان سرطان سینه وجود دارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، مشورت با یک متخصص بیماری های زنان است. توصیه ی دیگری که داریم این است که اطلاعات خود در این زمینه را تا جای ممکن بالا ببرید. به این ترتیب در صورت مواجهه با این بیماری غافلگیر نخواهید شد.

متاسفانه با وجود پیشرفت فوق العاده ی علوم پزشکی، هنوز هم درمان قطعی و صد در صدی برای سرطان سینه بدخیم وجود ندارد. اما روش های زیادی هستند که می توان با استفاده از آن بیماری را کنترل کرده و از عود آن جلوگیری کرد.

روش هایی مانند پرتودرمانی، شیمی درمانی، جراحی سرطان سینه و ….!

بهترین درمان سرطان سینه برای هر فردی ممکن است متفاوت باشد. گاهی با پرتو درمانی و شیمی درمانی، نیاز به جراحی از بین خواهد رفت. اما گاهی، زمانی که بیماری پیشرفت زیادی کرده است و سرطان سینه بدخیم شده است، چاره ی دیگری جز جراحی سرطان پستان باقی نخواهد ماند.  البته در بیشتر موارد از ترکیب این درمان ها برای تضمین نتیجه کار استفاده می شود. مثلا در اکثر موارد شما بعد از جراحی به پرتودرمان احتیاج دارید تا پزشکان مطمئن شوند که هیچ سلول سرطانی در بافت های اطراف سینه باقی نمانده است.

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

درمان سرطان سینه بدخیم با طب سنتی

مشکل اصلی طب سنتی این است که نمی توان نتیجه و اثربخشی آن را اندازه گیری کرد. هرکسی طبق تجربه نتایجی می گیرد که شاید برای خیلی های دیگر موثر نباشد. به همین خاطر هم هست که روی آوردن به طب سنتی اصولی نیست و توسط پزشکان توصیه نمی شود. چون نمی توان به صورت آزمایشی اثربخشی دقیق آن را بررسی کرد.

درمورد سرطان سینه هم همینطور است. گرچه که راهکارهای طب نوین برای درمان این سرطان اولویت دارند، اما خیلی از مردم هستند که معتقدند برخی از مواد طبیعی در درمان سرطان موثرند.

عسل و سایر مواد مورد تولید زنبورهای عسل مانند موم، ژل رویال و گرده گل، همیشه تأثیرات مثبت زیادی برای سلامتی بدن داشته اند. در این راستا خیلی از افراد هستند که ادعا می کنند مصرف مداوم موم عسل به آنها در کاهش قدرت سلول های سرطانی و درمان سرطان سینه کمک کرده است.

استفاده از عسل و مشتقات آن جزو جدیدترین روش های درمان سرطان پستان نیست، اما برخی معتقدند که در درمان موثر است. توصیه ما به شما این است که حتی اگر بر این باورید، مصرف محصولات طبیعی را در کنار جدیدترین روش های درمان سرطان پستان در پیش بگیرید.

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

درمان گیاهی سرطان

اعتقاد پزشکی بر روش های گیاهی درمان سرطان نیست، اما محققان روی استفاد از گیاهان برای درمان سرطان تحقیقاتی انجام داده اند. از جمله این موارد تحقیق بر رو پپتید های حلقوی گیاهان، به عنوان بخش دفاعی سیستم ارگانیک آنها است. گروهی از محققان و پژوهشگران ایرانی باور دارند که استفاده از عصاره بنفشه ایرانی می تواند در درمان یا کنترل سرطان موثر باشد. اما هنوز نتیجه این تحقیقات تأیید نشده است.

تحقیقات دیگری هم از این دست وجود دارند که روی اثربخشی برخی از گیاهان از جمله هسته انگور و گیاه تاک خدا معروف به لی کونگ تنگ پژوهش می کنند.

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

شانس درمان سرطان سينه

هرچه زودتر برای درمان سینه اقدام کنید، شانس درمان شما بالاتر است. درمان سرطان سینه در مراحل اولیه می تواند جزو یکی از ساده ترین درمان هایی باشد که در طول عمرتان انجام داده اید. و طبیعتاً هرچه دیرتر متوجه وجود سرطان شوید، یعنی وقتی که سرطان به گرید ها یا مراحل بالاتر رسیده باشد، درمان آنهم سخت تر خواهد بود.

برای اینکه در این مورد نگرانی نداشته باشید، بهتر است مرتبا سینه خود را مورد بررسی قرار دهید و به صورت منظم به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

جدیدترین روش درمان سرطان پستان

بهترین جراح سینه در تهران

انتخاب جراح خوب، یعنی انتخاب یک جراحی خوب. مهارت، تجربه و دانش جراح عاملی است که مستقیما روی کیفیت جراحی تأثیر می گذارد. یادتان باشد که یک جراح بد می تواند به جای کمک کردن به شما وضعیتتان را بدتر هم بکند. پس حتما در انتخاب یک جراح سینه خوب دقت کافی داشته باشید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوی تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین جراحان سینه در داخل کشور هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا