عمل جراحی ماموپلاستی

سیاه شدن نوک پستان بعد از عمل جراحی ماموپلاستی

 عمل جراحی ماموپلاستی   

عمل جراحی ماموپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی درمانی سینه است که قبل از انجام آن خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی باید به اطلاع افراد داوطلب این جراحی برسد.
در این جراحی قسمت هایی از بافت غدد، بافت چربی و پوست برداشته میشوند تا پزشک بتواند بافت پستان را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد. در روند این عمل، جراح سینه با بهره گیری از روش های متنوع و پیشرفته به درمان افتادگی سینه با جراحی لیفت و بالا کشیدن سینه، کاهش سایز سینه و همچنین افزایش سایز سینه به کمک پروتز سینه می پردازد.

سیاه شدن نوک پستان بعد از ماموپلاستی

سیاه شدن نوک پستان بعد از ماموپلاستی

این عارضه تعریف شده است و غیر ممکن است که جراحی که عمل کوچک کردن سینه انجام می دهد در رزومه کاری خود این مورد را نداشته باشد و بگوید که به این مورد برنخورده است. سیاه شدن نوک پستان ممکن است برای هر جراحی در هر سطحی که کار زیبایی پستان را انجام می دهد پیش آید.

زمان بازگشت به محل کار بعد از جراحی ماموپلاستی

چرا سیاه شدن نوک پستان بعد از ماموپلاستی اتفاق می افتد؟

در افرادی که سینه های بزرگی دارند نوک پستان آویزان و به سمت پائین است؛ جراح مجبور است نوک پستان را روی بافت عروقی جابه جا کند و به موقعیت بالاتری انتقال دهد. هرچقدر این جابجایی بیشتر باشد احتمال و درصد سیاه شدن نوک پستان هم بیشتر است و در این جابه جایی های بزرگ حالت تو کشیدگی نوک سینه، بی حسی و احتمال سیاه شدن نوک سینه ممکن است بیشتر باشد. برای اینکه نوک پستان یک بافت عروقی است و طبق پیش بینی های جراح از یک جاهایی خون می گیرد حالا اگر سینه ی جراحی شده آناتومی قابل پیش بینی دارد و پزشک از نظر تکنیکال ایراد و اشکالی نداشته باشد اکثرا مشکلی پیش نمی آید.

این اتفاق خیلی خیلی کم پیش می آید مگر اینکه آناتومی بدن و سینه ی فرد مشکلی داشته باشد. پزشکی که تکنیک های جراحی ماموپلاستی را بداند تکنیک رفع این مشکل را هم کاملا آشنایی دارد و جراحی که تکنیک ماموپلاستی را درست انجام نداده و این اتفاق برای بیمار افتاده مطمئنا راه حل این مشکل را هم نمی داند؛ بنابراین بیماران باید به پزشک متخصصی که دانش و مهارت ماموپلاستی را می داند مراجعه کنند تا نتایج رضایت بخشی داشته باشند.

بنابراین در درجه ی اول اگر بعد از جراحی سینه نوک سینه سیاه شد نترسید و در درجه ی دوم به پزشک متخصص مراجعه کنید تا این مشکل را اصلاح کند و سومین مطلب این است که وسواس را کنار بگذارید و انتظارات واقع بینانه از جراح و خود داشته باشید.

انتظارات واقع بینانه از عمل ماموپلاستی داشته باشید!

بعد از جراحی یادتان باشد که چقدر فرق کرده اید چه اندازه سینه را کوچک کرده اید و خودتان را با یک سینه ی پروتز شده مقایسه نکنید.

جراحی کوچک کردن سینه|درمان ماکروماستی 

اقدامات لازم قبل از عمل ماموپلاستی

مهم‌ترین نکته در جراحی ماموپلاستی (لیفت، کوچک یا بزرگ کردن سینه)، بعد از مهارت جراح، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل است. فرم اولیه را که در آن سوالاتی در خصوص مشخصات اولیه، وضعیت جسمانی، سابقه مصرف دارو، جراحی، ابتلا به بیماری‌های خاص و… پرسیده شده است را پر کنید.
در صورتی که تمایل به کوچک کردن سینه ی خود دارید در جلسه مشاوره، پزشک ابتدا سینه شما را بررسی می‌کند تا به شما بگوید، امکان چند سایز کاهش بدون عوارض جانبی وجود دارد. همچنین اگر تمایل به بزرگ کردن سینه ی خود را دارید سوالاتی از شما پرسیده می‌شود تا از سایز سینه‌ای که مدنظرتان است، مطلع شود. در جلسه مشاوره پزشک تمامی سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده‌ است پاسخ خواهد داد. زمان بهبودی، جای بخیه‌ها روی بدن و دوران نقاهت، از رایج‌ترین سوالاتی است که در جلسه مشاوره پرسیده می‌شود. پزشک در جلسه مشاوره، شما را از این مراقبت‌ها آگاه می کند تا با اطلاع از آن، به بهترین نتیجه دست یابید.
قبل از جراحی باید آزمایش‌هایی انجام دهید که پزشک با اطمینان از شرایط جسمی شما، برای جراحی تصمیم بگیرد. آزمایش خون و تاییدیه پزشک متخصص قلب، از رایج‌ترین تاییدیه‌های قبل از عمل ماموپلاستی است.

نتایج جراحی ماموپلاستی نیز بسته به فرم و ویژگی‌های بدن هر فرد و همچنین تکنیک به‌کار رفته، متفاوت است.

پیش از جراحی باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • صبح روز جراحی ناشتا باشید.
  • شب پیش از جراحی به حمام بروید.
  • روز جراحی، یک نفر همراه داشته باشید
  • از مصرف داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید.
  • یک هفته قبل از جراحی مصرف الکل و دخانیات را قطع کنید.

مراقبت‌های پس از عمل ماموپلاستی

مراقبت‌های پس از عمل جراحی ماموپلاستی

پس از جراحی به توصیه‌های پزشک جراح خود به دقت عمل کنید. با انجام مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی بعد از شش ماه، به نتایج خوب دست خواهید یافت. رعایت موارد زیر را فراموش نکنید:

  • تا 6 هفته پس از عمل نباید شنا کرد.
  • مصرف چربی، سدیم و نمک را کاهش دهید.
  • تا چند روز نباید رطوبت به محل زخم ها برسد.
  • میوه‌ی آناناس در بهبود زودتر جای جراحی موثر است.
  • فرد می تواند پس از یک ماه رابطه جنسی داشته باشد.
  • بعد از گذشت 10 روز می توان ورزش سبک را آغاز کرد.
  • تا چند هفته نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفت.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک حتما مصرف کنید.
  • همیشه جای زخم را خشک نگه دارید و بخیه‌ها را دستکاری نکنید.
  • روزهای پس از عمل راه بروید. این کار به بهبود زودتر شما کمک می‌کند.
  • از ورزش هایی که مستقیما شانه و بازو را درگیر می کند، خودداری شود.
  • رژیم غذایی خود را با مایعات شروع کنید تا آب از دست رفته بدن جبران شود.
  • تا مدتی از انجام هرگونه فعالیت سنگین و حرکت دادن دست که به سینه‌ها فشار وارد کند (حتی رانندگی کردن) خودداری کنید.
  • پس از عمل، وجود درد در ناحیه سینه طبیعی است. با کمک مسکن درد کاهش می‌یابد و پس از چند هفته کاملا رفع می‌شود.
  • تا سه روز پس از جراحی حمام نروید و بعد از این مدت باید با آب ولرم و بدون مواد شوینده استحمام انجام شود.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست می توان از لوسیون های مخصوص استفاده کرد، به شرطی که با محل زخم ها تماس نداشته باشد.

دوره نقاهت عمل ماموپلاستی

دوران نقاهت بعد از عمل جراحی ماموپلاستی

بیمار باید تا یک هفته پس از عمل کاملا استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزد. فشار آوردن به قفسه سینه و دست ها در این مدت باعث خونریزی و آسیب به بخیه ها می شود. معمولا دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی بین 7 تا 14 روز است. در دوره نقاهت با رعایت نکات و مراقبتهای بعد از عمل جراحی ماموپلاستی می‌ توان به نتیجه مطلوب رسید و با حداقل عوارض و سریع ترین زمان ممکن، دوره بهبودی را به اتمام رساند.

همچنین نتیجه نهایی عمل ماموپلاستی بلافاصله بعد از جراحی مشخص نمی شود. بنابراین بهتر است قضاوت نهایی به بعد از دوره نقاهت موکول شود.

مقاله پیشنهادی: پروتز سینه چیست و چگونه انجام می شود؟

مدت زمان بهبودی

دوره‌ی نقاهت برای افراد مختلف، متفاوت است و سرعت بهبودی و ترمیم زخم‌های عمل جراحی، به میزان توانایی بدن آن‌ها بستگی دارد. عموما، بعد از گذشت دو هفته از انجام جراحی، فرد با رعایت مراقبتهای بعد از ماموپلاستی می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد و به محل کار خود بازگردد؛ اما در برخی افراد مشاهده می‌شود که برای بازگشت به زندگی روزمره، به یک ماه زمان نیاز دارند. بهبودی کامل پس از عمل ماموپلاستی معمولاً حدود ۸ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد. 

درد بعد از عمل ماموپلاستی

آیا عمل جراحی ماموپلاستی درد دارد؟

ممکن است در روزهای اول پس از عمل ماموپلاستی در ناحیه سینه احساس درد و کوفتگی مشاهده شود. در این صورت داروهای مسکن به تسکین درد کمک می کند.
البته میزان درد، به آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. اما در مجموع، اغلب افراد بعد از جراحی، درد شدیدی تجربه نمی‌کنند.

ورم بعد از عمل ماموپلاستی

بعد از جراحی کوچک یا بزرگ کردن سینه، تورم کاملا طبیعی است. این ورم، ممکن است باعث شود فرم سینه‌تان چندان دلخواه نباشد، اما نگران نباشید. بعد از کاهش تورم، سینه به فرم ایده‌آل شما نزدیک می‌شود. در بیشتر مواقع، دو ماه ابتدایی بعد از انجام جراحی، تورم در شدیدترین حالت خود است و با گذشت زمان، به مرور کاهش پیدا می‌کند.

مقاله پیشنهادی: ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از ماموپلاستی

اگر ورزشکار هستید و یا می‌خواهید بعد از عمل، ورزش را شروع کنید، باید کمی صبر داشته باشید؛ تا حداقل ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی، بهتر است ورزش سنگین نکنید. البته یک ماه بعد از جراحی، می‌توانید ورزش های سبک و هوازی را انجام دهید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای عمل جراحی ماموپلاستی هستند؟

1. جراحی ماموپلاستی از جمله جراحی هایی است که فرد داوطلب انجام آن باید در سلامت کامل باشد تا از بروز عوارض عمل ماموپلاستی نیز جلوگیری شود.
2. اشخاصی که سایز سینه‌هایشان برابر نیست و سینه‌های آن‌ها تقارن ندارد و این موضوع سبب نارضایتی او از اندامش می‌گردد.
3. بانوانی که دوره‌ی بارداری و شیردهی را سپری کرده‌اند و همین امر، موجب افتادگی سینه‌های آن‌ها شده است.
4. بانوانی که سایز سینه‌های آن‌ها نسبت به سایز معمول بسیار بزرگ‌تر است و این بزرگ بودن باعث کاهش اعتماد به نفس آن‌ها شده و همین امر سبب می‌شود که نسبت به حضور در جمع ممانعت ورزند. همچنین سبب اختلال در زندگی روزمره آن‌ها از جمله معذوریت از انجام فعالیت‌‎های ورزشی و اجتماعی می‌شود. 

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر امیرپاشا ابراهیمی داشته باشید.

مشاوره رایگان

عوارض شایع جراحی ماموپلاستی کدامند؟

هر عمل جراحی معمولا با عوارضی همراه است که بیشتر آنها به سرعت برطرف می‌شود و باقی هم قابل کنترل یا پیشگیری هستند. در این میان هرچه شما به نکات بهداشتی و مراقبت‌های بعد از عمل بیشتر توجه کنید، عوارض جراحی ماموپلاستی برای شما کمتر خواهد بود.

مهم ترین آن ها شامل خونریزی، عفونت و واکنش به داروهای بیهوشی است. برخی دیگر از عوارض نیز وجود دارند که به طور اختصاصی برای ماموپلاستی مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

جراحات پوستی و باقی ماندن زخم برای مدت طولانی

بسیاری از این موارد به بدن فرد و نوع پوست بستگی دارد اما در هر حال با نظارت پزشک و روش های ترمیم پوست میتوان این جراحات را تا حد زیادی بهبود بخشید.

عفونت بخیه ماموپلاستی

ممکن است افراد پس از جراحی ماموپلاستی با درد و قرمزی ناحیه ی تحت درمان، چرک و جمع شدن مایع در محل جراحی و تب مواجه شوند. در چنین مواردی پزشک اغلب آنتی بیوتیک را برای آنها تجویز میکند.
در صورتی که در عمل جراحی از پروتز سینه استفاده شده باشد، در زمان بروز عفونت باید حتما پروتز خارج شود تا برای بیمار مشکل جدی تری به وجود نیاید.

اگر به این موارد توجه نشود ممکن است نتیجه عمل تحت تاثیر قرار گیرد و یا سبب بروز عفونت و التهاب در بخیه ها شود.

عدم قرینگی سینه ها قبل و بعد از ماموپلاستی

در برخی از خانم ها، بدن در بخش قفسه سینه دارای قرینگی نیست و سینه راست و سینه چپ به درستی و به صورت قرینه روی قفسه ی سینه قرار ندارد.
اختلاف سایز سینه ها را جراح سینه در دو محور اندازه گیری و بررسی می کند. در محور افقی، عرض قفسه سینه مطرح است و در محور عمودی، فاصله نوک سینه از سرشانه مطرح است.

جراح نمی تواند پایه عرضی را تغییر دهد، زیرا نمی توان با جراحی آن را جا به جا کرد. اگر تفاوتی در پایه و جای سینه ها وجود داشته باشد و خط وسط سینه دقیقا وسط قفسه سینه نباشد، نمی توان این خط و پایه را از جای خود برداشت و کمی تغییر مکان داد. جراح سینه نمی تواند مجددا قفسه سینه را برای هر دو سینه بازسازی نماید.

بنابراین در مواردی که این عدم قرینگی در محور افقی، به صورت عرضی (منظور از عرضی فاصله ی نوک سینه از وسط قفسه سینه است) باشد، جراح نمی تواند پایه عرضی را تغییر دهد و امکان این که بتواند تغییرات مورد نیاز را انجام دهد وجود ندارد. اما در محور عمودی (از نظر تقارن در ارتفاع، فاصله نوک سینه از سر شانه) دست جراح سینه باز است و می تواند تا حدودی قرینگی و اصلاحات مطلوبی انجام دهد.

به جز مواردی که مراجعه کننده از قبل دارای سینه های نامتقارن است و نگرانی هایی در خصوص نتیجه عمل دارد، در مواردی نیز ممکن است فرد پیش از عمل از نظر تقارن سینه ها شرایط مطلوبی داشته باشد اما به دلیل برخوردار نبودن پزشک از تجربه کافی و عدم به کار گیری روش های صحیح، نتیجه کار به شکل متقارن و مورد نظر بیمار نباشد.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

پس از انجام جراحی ماموپلاستی فرد باید حتما به پشت بخوابد. از خوابیدن روی پهلو و شکم در این دوره‌ی زمانی خودداری شود، زیرا فشار بر روی سینه‌ها، ممکن است به بافت سینه‌ فشار وارد کند و یا عدم قرینگی در سینه‌ها را به وجود آورد. بالاتنه در هنگام خواب باید کمی بالاتر از سطح بدن قرار گیرد. هنگام خواب باید از دو بالش در زیر سر خود استفاده نمایید. این کار با هدف جلوگیری از فشار به زخم ها و کاهش تورم انجام می شود.

انجام جراحی ماموپلاستی به منظور اصلاح فرم و اندازه سینه‌ها انجام می‌شود؛ به همین دلیل، باید از ایجاد فشار بر روی سینه‌ها جلوگیری کرد تا نتیجه‌ی ایده آل از جراحی حاصل شود و سینه در بهترین وضعیت خود تثبیت گردد.

از دست رفتن حس نوک سینه و یا پوست اطراف آن

یکی دیگر از رایج ترین عوارض عمل ماموپلاستی، تغییراتی است که در نوک سینه ایجاد می شود. در حین جراحی نوک سینه تحت برش هایی قرار می گیرد و در این میان ممکن است برخی از عصب هایی که به نوک سینه وصل هستند، قطع شود که منجر به از دست رفتن حس نوک سینه به صورت دائمی یا موقتی می شود.

با گذشت زمان عصب های سینه در شرایط جدید شروع به بازسازی می کنند و مقداری از این عصب ها ترمیم می شود و بازگشت حس نوک سینه صورت می گیرد. اما در هر صورت لازم است پیش از جراحی در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

البته این عارضه قابل پیشگیری است و در صورتی که شما یک جراح ماموپلاستی خوب و باتجربه را برای انجام این عمل انتخاب کنید، می توانید از بروز مشکلاتی مانند آسیب به عروق خونی و اعصاب پیشگیری کنید.

خانم های عزیز باید این نکته را بدانند که انجام عمل کوچک کردن سینه حتی با افزایش میزان حس لامسه در این بخش نیز همراه خواهد بود. چرا که در طول این عمل، سایز سینه ها کاهش می یابد و وزن اضافی از روی سینه برداشته می شود. به همین دلیل است که مجددا حس در نوک سینه ها ایجاد می گردد و افراد حس را در این ناحیه دوباره تجربه می کنند.

شیردهی بعد از ماموپلاستی نی نی سایت

شیردهی بعد از ماموپلاستی نی نی سایت

در هنگام جراحی ماموپلاستی در افرادی که سینه های نسبتا بزرگ دارند، جراحی به گونه ای انجام می شود که بخشی از بافت سینه باقی می ماند و همان بخش باقی مانده، توانایی شیردهی را تا حدودی حفظ می کند. اما نسبت به یک سینه کامل ممکن است میزان شیردهی کم تر شود.

در برخی روش های جراحی ماموپلاستی نوک سینه و آرئولا یا همان هالۀ قهوه‌ای رنگ اطراف نوک سینه برداشته می شود و سپس روی سینۀ بازسازی‌ شده قرار می گیرد. آسیب وارده به عصب‌ها، مجاری شیر و بافت سینه ممکن است جریان شیر را محدود کند و حساسیت نوک سینه را کاهش دهد. وجود و حضور عصب‌ها در شیردهی حیاتی است، زیرا باعث آزاد شدن پرولاکتین و اکسیتوسین (دو هورمونی که در تولید و خروج شیر از سینه اثر می‌گذارند) میشوند.

بنابراین ممکن است در روند جراحی ماموپلاستی، به غدد تولید شیر آسیب برسد یا این که مجاری شیری دچار اشکال شوند. برای جلوگیری از بروز این قبیل عوارض، شما می بایست از مهارت و تجربه جراح انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. بهترین کار این است که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، تا این که بخواهید بعدها به انجام روش های درمانی بپردازید.

باقی ماندن جای بخیه ماموپلاستی

اولین نکته ای که در روند التیام جای بخیه های ماموپلاستی تاثیر گذار است، جنس پوست بیمار است، زیرا واکنشی که پوست در زمان برش نشان می دهد، در هر فرد متفاوت است. برخی از افراد به طور عامیانه بیان می کنند که خوش زخم یا بد زخم هستند.

افرادی که خوش زخم هستند، اسکارهایی که در حین جراحی ایجاد می شود، به راحتی و به مرور زمان از روی پوستشان از بین می رود. همچنین جای بخیه ها در این افراد به شکل بهتر و با کیفیت بالاتری التیام پیدا می کند.

در مقابل، افراد بد زخم وجود دارند که به علت جنس پوست بدنشان، دچار اسکارهایی می شوند که گوشت های برجسته و اضافی ایجاد می کند. این افراد بعد از جراحی های زیبایی و تهاجمی دچار مشکلات عدیده ای می شوند و باید حتما بعد از جراحی یک سری درمان ها و داروهای تکمیلی را که توسط جراح ماموپلاستی تجویز می شود، طبق دستور انجام دهند تا به نتایج مطلوب بعد از جراحی برسند.

کبودی و خون مردگی بعد از ماموپلاستی

بلافاصله بعد از جراحی حالت خون مردگی و کبودی در محل جراحی و اطراف آن بروز می کند که به مرور زمان کاهش پیدا می کند و از بین می رود. برای کمک به افزایش سرعت بهبود این گونه عوارض طبیعی سعی کنید همه مراقبت های بعد از ماموپلاستی، که از سوی پزشک به شما توصیه می شوند، را انجام دهید تا بهترین نتیجه را از عمل ماموپلاستی بدست آورید.

سوتین ماموپلاستی

سوتین ماموپلاستی چیست؟

بعد از عمل ماموپلاستی گن کششی مخصوص (سوتین طبی) برای بیمار تجویز می شود که لازم است به طور مداوم برای 6 هفته از این گن استفاده شود. استفاده از سوتین مناسب بعد از جراحی سینه، کمک می‌کند تا سینه، فرم بهتری بگیرد.

آیا میتوان بین سینه ها تقارن کامل برقرار کرد؟

همان طور که می دانید، تقارن در تمامی بخش های بدن به درستی حفظ نشده است و بخش چپ و راست بدن عدم تقارن محدود و ذاتی دارند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که بعد عمل جراحی عدم قرینگی سینه ها به طور کامل برطرف شود و قرینگی 100 درصد ایجاد گردد. ولی می توان انتظار داشت که در صورت قرینگی سینه ها قبل از عمل، بعد از عمل هم این قرینگی حفظ شود.

ممکن است تغییرات وزنی که در آینده در بدن شما ایجاد می شود، باعث شود تا تقارنی که در حین جراحی ایجاد شده است هم تغییر کند. بنابراین توصیه می شود که در خصوص این موارد زیاد وسواس نداشته باشید. قبل از جراحی، شرایط جدید شامل عوارض، تغییرات و سایر موارد را حتما بررسی نمائید سپس برای جراحی ماموپلاستی تصمیم بگیرید.

افرادی که از شرایط و عوارض عمل ماموپلاستی اطلاعات کاملی دارند، می توانند با شرایط جدید بعد از جراحی ماموپلاستی نیز کنار بیایند و از نتیجه جراحی خود لذت ببرند. در مقابل افرادی که هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص ندارند بعد از عمل، از نتیجه ناراضی بوده و لذتی از آن نخواهند برد. بنابراین یک دید واقع بینانه از جراحی ماموپلاستی داشته باشید، زیرا بعد از جراحی و اعمال تغییرات، نمی توان اصلاحات خاصی را انجام داد.

بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، دارای بورد تخصصی جراحی عمومی، یکی از بهترین متخصصان حوزه زیبایی-درمانی سینه در تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. 
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فراگرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.
ما در سایت دکتر امیرپاشا ابراهیمی به شما درباره سلامت پستان و بیماریهای پستان اطلاع رسانی بروز می کنیم و تا حد ممکن نگرانی های شما را براساس اصول علمی برطرف کنیم.

برای مطالعه مقالات مرتبط با جراحی زیبایی-درمانی سینه می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

 جراحی سینه با لیزر جهت درمان و رفع افتادگی سینه

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا