فلوشیپ جراحی پستان

فلوشیپ جراحی پستان | بهترین جراح سینه کیست؟

فلوشیپ جراحی پستان

جراحی سینه به چه منظور انجام می شود؟

فلوشیپ جراحی پستان
بهترين جراح سينه در تهران

طبیعتا دو دلیل برای این کار بیشتر وجود ندارد. یا فرد به عارضه های پستان مانند سرطان سینه دچار است و چاره ای به جز جراحی ندارد، یا قصد دارد روی سینه خود عمل زیبایی انجام دهد.

اما دلایل یک فرد برای انجام جراحی پستان چه ارتباطی با فلوشیپ جراحی پستان دارد؟

خب پاسخ در جواب این سوال نهفته است که برای جراحی کردن سینه خود قصد دارید تا به چه پزشکی مراجعه کنید.

واقعیت این است که به خصوص در ایران یک متخصص با فلوشیپ جراحی پستان تنها پزشکی نیست که می تواند هر نوع عمل جراحی روی سینه شما انجام دهد. شما می توانید برای جراحی کردن سینه خود با اهداف درمانی یا زیبایی به متخصصان دیگری همچون متخصصان جراحی عمومی یا جراحان پلاستیک نیز مراجعه کنید.
پس با این وجود چرا فلوشیپ جراحی پستان وجود دارد؟ و مهمتر اینکه چه دلیلی برای مراجعه به او هست؟

در این مقاله قصد داریم تا در مورد انتخاب بهترین جراح پستان با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی درباره این جراحی مهم و این که فلوشیپ جراحی پستان چیست به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید درست ترین تصمیم را برای سلامتی خود بگیرید.

 

تجربه جراحی پستان

عمل زیبایی ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی

پیش از اینکه بخواهیم به جراحی درمانی سینه بپردازیم، بیایید تا کمی در مورد جراحی های زیبایی پستان صحبت کنیم.
اگر با کسانی که عمل زیبایی سینه انجام داده اند صحبت کنید نمونه های زیادی مانند تجربه های که در زیر به آنها اشاره می کنیم پیدا خواهید کرد:

” بعد از جراحی سینه دیدم که سینه هام اصلا تقارن ندارن. دکتر گفت موقتیه، ولی الان چند ماهه که می گذره و هیچ چی درست نشده!”

“ماموپلاستی انجام دادم اما بعد یه سال فهمیدم سینه هام مشل داخلی پیدا کردن. دکترا می گن ممکنه به یه جراحی دیگه نیاز داشته باشم.”

“… برای بزرگ کردن سینه هام ایمپلنت گذاشتم اما اصلا راضی نیستم. شکل طبیعی و نرمال ندارن. نمی دونم چی کارشون کنم.”

اگر برای انجام جراحی زیبایی پستان که اصولا به آن ماموپلاستی می گویند به یک جراح مناسب و قابل قبول مراجعه نکنید، احتمال اینکه چنین اتفاقاتی برای شما هم پیش بیاید کم نیست.

ماموپلاستی چیست؟

بزرگی بیش از حد پستان
جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی اصولا نامی است که روی جراحی های زیبایی پستان می گذارند (منبع). عمل کردن سینه با اهداف زیبایی  به صورت کلی به دو بخش تقسیم می شوند. فرد یا می خواهد سینه خود را بزرگ کند، یا می خواهد آن را کوچک تر نماید.

داشتن سینه زیادی بزرگ یا زیادی کوچک مشکلات خاص خودش را دارد. به عنوان نمونه سینه های بزرگ می توانند وزن زیادی داشته باشند و روی مهره های کمر و گردن فشار بیاورند. می توانند به خاطر انسجام بافتی که دارند بیشتر دچار کیست شوند و احتمال سرطانی شدن آنها زیادتر است. همچنین موجب ناراحتی عمومی فرد، دشواری در تنفش و تداخل در خواب فرد می شوند. اصولا هیچکس را پیدا نمی کنید که سینه های بزرگ داشته باشد، و آرزو نکند که ای کاش کمی کوچکتر بودند.

از آن طرف سینه های زیادی از حد کوچک هم می توانند در آینده در بحث شیردهی مشکلاتی برای فرد ایجاد کنند. علاوه بر اینکه روی ظاهر آناتومی بدن فرد تأثیر منفی می گذارند.
اینها می توانند برای خیلی از افراد دلایل کافی باشند تا برای اصلاح وضعیت سینه های خود تحت عمل جراحی انواع ماموپلاستی قرار بگیرند.

عمل کوچک کردن سینه

برای کوچک کردن سینه یا اصطلاحا ماموپلاستی کاهنده، پزشک متخصص چاره ای ندارد به جز اینکه بخشی از بافت سینه را طی جراحی بردارد. گرچه به نظر آسان می رسد اما مهارت جراح می تواند عنصر بسیار مهمی در این امر باشد. جراحی که عمل کوچک کردن سینه را انجام می دهد باید شناخت کافی از بافت سینه داشته باشد تا با جراحی آسیبی به بافت کلی سینه نزند.

همچنین بداند که چه حجمی از سینه را از کجا باید بردارد تا سینه ها از ریخت نیفتند یا به اصطلاح دفورم نشوند. در برخی از موارد اگر پزشک مهارت و دانش کافی نداشته باشد می تواند باعث افتادگی سینه بعد از عمل کوچک کردن سینه شود. در چنین مواردی مراجعه کردن به یک فلوشیپ جراحی پستان می تواند خیال شما را راحت کند.

جلو تر در این مورد توضیح خواهیم داد.

عمل جراحی بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی افزایشی یعنی بزرگ کردن حجم سینه ها با استفاده از مواد خارجی. طبیعتا شما نمی توانید با انرژی های جادویی کاری کنید تا حجم بافت داخل سینه شما بزرگ شود. مگر اینکه هنوز به سن بلوغ کامل نرسیده باشید!

به صورت کلی دو راه بیشتر برای بزرگ کردن سینه ها وجود ندارد. رایج ترین روش این است که از ایمپلنت یا پروتز های مصنوعی سینه استفاده کنید. ایمپلنت ها کیسه هایی حاوی مایعات ژلاتینی هستند که زیر پوست کار گذاشته می شوند و بافت آنها شباهت زیادی به بافت طبیعی سینه دارد.

اما روش دیگر این است که از تزریق چربی استفاده کنید. به این صورت که پزشک بدون انجام جراحی بخشی از چربی اضافی بدن از ناحیه ای دیگر مانند ران پا یا کفل را بر می دارد و به سینه ها تزریق می کند.
اما این نکته را همینجا به شما بگوییم که اثرگذاری تزریق چربی هرگز به اندازه ایمپلنت گذاری نیست، هرچند در چشم برخی سالم تر است!

پروتز سینه

پروتز یا ایمپلنت سینه در واقع کیسه های سیلیکونی حاوی مایعاتی هستند که بافت نرم و منعطف دارند. اغلب ایمپلنت ها یا به صورت تمام سیلیکونی تولید می شوند، یا قلیایی. انواع تمام سیلیکونی در داخل کیسه نیز از مواد ژلاتینی سیلیکونی پر شده اند. مزیت آنها این است که احتمال پاره شدنشان کمتر است، و اگر هم داخل بدن به هر نحوی پاره شوند مایع داخل آنها به سادگی جا به جا نمی شود.

از طرف دیگر ایمپلنت های قلیایی آنهایی هستند که در داخل کیسه پروتز از مواد قلیایی یا دقیقتر بگوییم آب نمک پر شده است. دوام و استحکام این نوع از ایمپلنت پایین تر است، همچنین بافت مایع آن کمتر از نوع سیلیکونی به بافت طبیعی سینه شباهت دارد. اما به هر صورت چنانچه در داخل پدن پاره شوند مواد داخل آن به سادگی توسط خود بدن جذب و سپس دفع می شود. به همین خاطر خطر آنها کمتر است.

بهترین برند پروتز سینه

چنانچه قصد بزرگ کردن سینه را به هر دلیلی دارید و می خواهید از پروتز استفاده کنید، به شدت به شما توصیه می کنیم که سراغ برند های متفرقه و ارزان قیمت نروید. اگر چه این برندهای نامرغوب می توانند از نظر هزینه برای شما به صرفه تر باشند، اما کیفیت پروتز، به عنوان ماده ای که قرار است در داخل بدن شما کارگذاشته شود، عاملی نیست که بخواهید به آن بی توجه باشید.
برندهای پروتزی زیادی در ایران وجود دارند، اما بهترین برندهایی که می توانید پیدا کنید عبارتند از:

  • منتور
  • پلی تک
  • ناگور
  • موتیوا

بهترین جراح ماموپلاستی

فلوشیپ جراحی پستان
دكتر جراح سينه در تهران

خیلی از جراحی های زیبایی پستان یا همان ماموپلاستی را در ایران متخصصان جراحی پلاستیک انجام می دهند. نه اینکه بخواهیم کار آنها را زیر سوال ببریم، اما متأسفانه بسیاری از آنها شناخت کافی از اندام سینه ندارد تا بتوانند عمل خوبی روی آن انجام دهند. این اندام بسیار حساس است و جراحی کردن آن به شناخت کامل سینه احتیاج دارد تا بعدا مشکلاتی برای سلامتی فرد ایجاد نشود.

در اینجاست که اهمیت یک فلوشیپ جراحی پستان مشخص می شود. متخصصان جراحی که فلوشیپ جراحی پستان دارند افرادی هستند که به صورت تخصصی روی اندام پستان تمرکز کرده اند و همه جوانب و ویژگی های آن را می شناسند. یک فلوشیپ جراحی پستان جراحی است که می تواند علاوه بر جراحی دقیق درمانی، به خوبی ماموپلاستی را هم انجام دهد. این متخصص شناخت کامل از آناتومی و شکل ظاهری سینه دارد و در کنار آن با بحث سلامت سینه هم به خوبی آشنا است.

پس در عمل تنها کسی است که می توانید به صورت صد در صدی در انجام یک جراحی ماموپلاستی ایمن و موثر روی او حساب باز کنید.
در ادامه بهترین فلوشیپ جراحی پستان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

جراحی های درمانی پستان

فلوشیپ جراحی پستان
فوق تخصص سرطان سينه در تهران

و اما می رسیم به جراحی های درمانی پستان. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، جراحی های درمانی را بیشتر برای درمان کردن سرطان سینه انجام می دهند. چراکه خب جراحی سینه عمل سنگینی است که گزینه اول هیچ بیمار یا متخصص با تجربه ای نیست. به صورت کلی جراحی را، چه روی سینه و چه روی هر ناحیه دیگری از بدن انجام نمی دهند، مگر چاره ای به جز آن نباش. که خب در مورد سرطان سینه بهتر است بدانید که چاره ای جز جراحی کردن نیست!

هدف از جراحی کردن سینه، برداشتن یا حذف کردن سلول های سرطانی از داخل سینه است که اغلب به شکل یک توده سرطانی خودشان را نشان می دهند. گرچه روش های دیگری برای درمان سرطان وجود دارد، اما در مورد سینه باید بدانید که بهتر است وقت خودتان را با روش های دیگر تلف نکنید. هرچه زودتر سینه را جراحی کنید، زودتر سرطان در شما بهبود پیدا می کند.
این امر به خودی خود نشان دهنده اولین نکته مهم در این باره هست. اینکه:

“سرطان سینه کاملا درمانپذیر است.”

البته تا زمانیکه به موقع آن را شناسایی کرده و برای درمانش اقدام کنید.

تشخیص سرطان سینه

تشخیص سرطان سینه

هرچه بیشتر به سرطان سینه اجازه رشد بدهید، درمان کردنش سخت تر می شود. بنابراین بهتر است همواره مراقب سینه خودتان باشید و دنبال علائم مشکوک بگردید. البته تنها روش اصولی برای تشخیص دقیق سرطان سینه این است که یک متخصص این کار را برای شما انجام دهد. اما جدای از آن هر خانمی باید حتما با علامت های سرطان سینه آشنایی داشته باشد.

بسیاری از افراد هستند که قربانی تشخیص های اشتباه سرطان سینه می شوند. خیلی ها هستند که به اشتباه تصور می شود دچار سرطان هستند و بی دلیل تحت درمان های سنگین قرار می گیرند، و از طرف دیگر بسیاری از افراد هم هستند که گرچه دچار سرطان سینه اند، اما پزشک به موقع و درست وجود سرطان را تشخیص نمی دهد و اجازه می دهد علائم بدتر و وضعیت سرطان بحرانی تر شود.

به همین دلیل مهم است که حتما یک پزشک متخصص و قابل اعتماد را برای مراجعات منظم سالانه انتخاب کنید تا دچار تشخیص های اشتباه نشوید. یکی از بهترین متخصصینی که می تواند در این زمینه قابل اعتماد باشد، فلوشیپ جراحی پستان است که کاملا با این اندام آشنا بوده و به خوبی علامت های خطرناک سرطان سینه را از نشانه های اشتباه تشخیص می دهد.

تست سرطان سینه در منزل

خودآزمایی سرطان سینه
تست سرطان سینه در منزل

جدای از اینکه حداقل سالی دو یا سه بار باید به متخصص سینه مراجعه کنید، باید با روش های خودآزمایی سینه هم آشنایی داشته باشید. طبیعتا نمی شود که هر هفته یا هر ماه بخواهید به متخصص مراجعه کنید تا وضعیت سینه شما را چک‌آپ کند. به همین خاطر می توانید خودتان در منزل اینکار را به صورت ابتدایی انجام دهید تا چنانچه هر علامت خطرناکی مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

برای اینکه بتوانید خودآزمایی سرطان سینه در منزل را انجام دهید نیاز است تا با علامت ها و نشانه های سرطان سینه آشنایی داشته باشید.
به این منظور توصیه می کنیم سری به مقاله علائم سرطان سینه در همین وب سایت بزنید و نشانه های سرطان سینه را بشناسید.

چگونه سرطان سينه را تشخيص دهيم ؟

تشخیص دقیق سرطان سینه بر عهده پزشک است و برای اینکار ابزارهای آزمایشی متعددی در اختیار دارد. از جمله ماموگرافی و سایر روش های عکسبرداری از بافت سینه. همچنین در موارد بسیار مشکوکی که تصویربرداری نمی تواند به اندازه کافی گویا باشد پزشک ممکن است از بیوپسی یا نمونه برداری برای تشخیص سرطان سینه استفاده کند.

از طرفی می توانید برای آشنایی با تکنیک های خودآزمایی سرطان سینه مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید:

خودآزمایی سرطان سینه | تست سرطان سینه در منزل

درمان سرطان سینه | آيا سرطان سينه درمان دارد ؟

درمان قطعی سرطان سینه
درمان قطعی سرطان سینه

شاید پزشکی پیدا شود و به شما بگوید که می توانید با شیمی درمانی یا پرتو درمانی، حتی با طب سنتی و غیره سرطان سینه را درمان کنید! اگرچه برخی از این روش ها می توانند رشد سرطان را کندتر کنند، اما هیچکدام درمانی قطعی برای این عارضه نیستند.

هرچند اگر در مراحل اولیه یا گرید یک سرطان سینه را شناسایی کنید، یعنی وقتی سلول های سرطانی هنوز به توده بزرگی تبدیل نشده اند، ممکن است چند درصد شانس بهبودی با شیمی درمانی داشته باشید.

در غیر اینصورت جراحی تنها گزینه روی میز خواهد بود که به صوت قطعی می تواند سرطان سینه شما را درمان کند. باقی روش ها اغلب نوعی درمان تکمیلی برای تثبیت اثر عمل جراحی به شمار می روند.

جراحی های درمانی سرطان سینه به صورت کلی به دو عمل ماستکتومی و لامپکتومی تقسیم می شوند.

چنانچه سرطان سینه را در گرید های پایین، یا بهتر است بگوییم قبل از گرید چهارم شناسایی کنید شانس درمان برای شما وجود دارد. هرچه گرید سرطان پایین تر باشد، شانس درمان بالاتر می رود.

جراحی ماستکتومی

فلوشیپ جراحی پستان
جراحی ماستکتومی

ماستکتومی جراحی است که خیلی ها آن را با نام تخلیه سینه می شناسند. نگران نباشید، چراکه گزینه ماستکتومی تنها زمانی لازم است که سرطان سینه به گرید ها یا مراحل بالا رسیده باشد. یعنی وقتی که سلول های سرطانی در کل سینه پخش شده باشند. همچنین برخی پزشان هستند که توصیه می کنند برای ایمنی بیشتر حتی در شرایط کمتر خطرناک هم کل سینه را تخلیه کنید تا از عدم بازگشت سرطان مطمئن شوید.

چنانچه قرار شد تا تحت ماستکتومی قرار بگیرید، نگران ظاهر سینه ها بعد از عمل نباشید. چراکه یک فلوشیپ جراحی پستان می تواند بلافاصله بعد از ماستکتومی عمل بازسازی سینه را انجام دهد و ظاهر سینه شما را به آن بازگرداند.

عمل بازسازی سینه شباهت زیادی به عمل های ماموپلاستی دارد که می توانید در مقاله عمل بازسازی سینه اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاورید.

جراحی لامپکتومی

فوق تخصص سرطان سينه در تهران
جراحی لامپکتومی

هنگامی که سلول های سرطانی در بخش های محدودی از سینه وجود داشته باشند، لازم نیست تا برای درمان سرطان کل سینه را تخلیه کنید، بلکه می توانید تنها بخش هایی که توده یا سلول سرطانی در آن وجود دارد را حذف نمایید. برای این منظور بهتر است عمل جراحی لامپکتومی انجام دهید.

لامپکتومی را با نام جراحی موضعی سینه هم می شناسند که اغلب در مراحل یا گرید های پاین تر سینه مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با عمل بازسازی سینه به صورت همزمان یا چندی بعد هم حجم از دست رفته سینه طی این عمل جراحی دوباره به آن بازگردانید.

بهترین جراح سرطان سینه | فلوشیپ جراحی پستان

حال که اطلاعات بیشتری نسبت به عمل های جراحی سینه پیدا کردید، راحت تر می توانید اهمیت انتخاب یک جراح خوب سینه را درک کنید. انتخاب بهترین جراح سینه می تواند عامل تعیین کننده در تجربه یک عمل جراحی موفق باشد. سعی کنید بهترین، ماهر ترین، و با تجربه ترین پزشکی را که می توانید انتخاب نمایید.

متخصصان فلوشیپ جراحی پستان ، به واسطه نوظهور بودن این تخصص در ایران زیاد نیستند. این اتفاق باعث می شود تا برای پیدا کردن بهترین جراح سینه دچار مشکلات زیادی نشوید. چراکه تعداد آنها ممکن است به سختی از 20 نفر عبور کند!

در حالی که چندین فلوشیپ جراحی پستان پیش روی شما هستند، قصد داریم یکی از بهترین ها را به شما معرفی کنیم تا زیاد برای پیدا کردن بهترین جراح سینه دچار مشکل نشوید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی پستان هستند که با گذراندن بخشی از تحصیلاتشان در آلمان یکی از بهترین متخصصان جراحی سینه در داخل کشور به شمار می روند. تجارب بسیار موفق و متعدد ایشان در زمینه انجام انواع جراحی سینه می تواند اعتماد کامل شما را جلب کند.

اما باز هم توصیه اول ما به شما این است که در مورد انتخاب دکتر امیرپاشا ابرهیمی یا متخصصان دیگری که مدنظر دارید تحقیقات کاملی انجام دهید و با شناخت و دید کافی جراح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

بهترين جراح سينه در تهران

فلوشیپ جراحی پستان
بهترين جراح سينه در تهران ني ني سايت

همانطور که اشاره کردیم چنانچه به دنبال بهترین جراح سینه در تهران می گردید بهتر است سراغ متخصص فلوشیپ جراحی پستان بروید. فلوشیپ های فوق تخصصی جراحی پستان علاوه بر مهارت در درمان سرطان سینه علم و آشنایی کامل با این اندام دارند و می توانند از نظر شکل ظاهری سینه ها بعد از عمل نیز کیفیت کارشان را تضمین کنند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی یکی از بهترین متخصصان جراحی سینه در تهران هستند.

بهترين جراح سينه در تهران ني ني سايت

برای آشنا شدن با بهترین جراح سینه می توانید سری به تالارهای گفتگو بزنید و با نظر مردمی که تجربه ای مشابه  تجربه شما را داشته اند مشورت و از آنها نظر خواهی کنید. به این صورت می توانید متخصصانی که افراد دیگر از مراجعه به آنها نتیجه گرفته اند را به خوبی بشناسید.

شما می توانید از طریق لینک زیر به یکی از بهترین تالارهای گفتگو متصل شوید:

بهترين جراح سينه در تهران ني ني سايت

 

نویسنده : بخش پژوهشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا