بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

بسیاری از مردان به سینه ها علاقه جنسی دارند و بسیاری از زنان به زیبایی اندام و سینه های خود اهمیت می دهند. اینکه فردی تصمیم به انجام جراحی زیبایی سینه بگیرد، موضوعی شخصی است. جراحی ماموپلاستی به منظور بهبود زیبایی سینه ها انجام می شود که می تواند اعتماد به نفس فرد را نیز افزایش دهد. با انجام این جراحی می توان به سایز و فرم دلخواه برای سینه ها رسید.
تعداد زیادی از بیماران نگران نتیجه جراحی می باشند زیرا در صورت عدم موفقیت، بسیار تجربه آزاردهنده ای برای آن ها خواهد شد؛ بنابراین باید در انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی در تهران دقت کرد. در این مقاله به بررسی دقیق تر این جراحی زیبایی می پردازیم.

انواع جراحی های زیبایی پستان

جراحی های زیبایی سینه در سه دسته کلی قرار می گیرند که به همه آن ها ماموپلاستی می گویند. در ادامه به بررسی چند جراحی رایج تر می پردازیم.

 

پروتز سینه

هدف از انجام این جراحی افزایش ظاهر، اندازه و خطوط سینه هاست؛ همچنین می تواند تقارن سینه ها را نیز افزایش دهد. در این روش به کمک تزریق چربی یا پروتز، سینه ها را بزرگ تر می کنند.

خانم هایی که پس از بارداری یا کاهش وزن دچار کاهش حجم سینه ها شده اند و می خواهند که سینه های گرد و توپری داشته باشند از پروتز سینه استفاده می کنند.

پروتز سینه از نظر جنس به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتزهای سالین
  2. پروتزهای سیلیکون

و همچنین پروتزها از نظر شکل نیز به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتز سینه گرد
  2. پروتز سینه قطره اشکی

 

در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید به این نکات توجه کنید:

  • جراحی پروتز سینه همیشگی نیست و ممکن است که در آینده نیاز به جراحی دوباره یک یا هردو سینه داشته باشید.
  • عواملی مانند بارداری، یائسگی و افزایش وزن می توانند سبب تغییر فرم سینه ها پس از پروتز سینه شوند.
  • پس از انجام پروتز سینه باید سلامت سینه ها به طور منظم بررسی شود.

ماندگاری پروتز سینه

ماندگاری پروتز سینه

به تشخیص پزشک در سینه های دوکی شکل پروتز اشکی و در بقیه موارد از پروتز گرد باید استفاده شود. عمر این پروتز ها 10 الی 20 سال می باشد. در اکثر مواقع ماندگاری این پروتزها بین 15 الی 20 سال می باشد. پروتزها هر سال باید زیر نظر پزشک معاینه شوند.

تزریق چربی به سینه

روش های متفاوتی برای این که شما سینه های خود را برجسته و بزرگ کنید وجود دارد. اگر بخواهید می توانید جراحی پروتز سینه انجام دهید که با برش در زیر سینه، پروتز وارد زیر بافت سینه شما می شود اما اگر تمایل به جراحی ندارید می توانید با تزریق چربی سینه های خود را هر اندازه که مایل هستید برجسته کنید. البته باید بدانید که ماندگاری این روش به اندازه پروتز سینه نبوده و بعد از مدتی چربی جذب بدن می شود و باعث می شود برجستگی سینه به نسبت روزهای اول بعد از تزریق کاهش پیدا کند و شما باید این روش را دوباره تکرار کنید.

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی

سینه های بزرگ و سنگین به دلیل حجم و وزنی که دارند می توانند سبب اختلالاتی مانند گردن درد، کمر درد و یا بی حسی و ضعف شوند. در جراحی کوچک کردن سینه با برداشتن پوست اضافی، چربی و بافت اضافی پستان سایز سینه ها کاهش می یابد. همچنین نوک پستان به سمت بالا کشیده می شود که از دیگر مزیت های این روش جراحی می باشد.

بزرگی بیش از حد سینه ها می تواند در برخی از مردان دیده شود که به آن ژنیکوماستی می گویند. حساس و دردناک بودن از جمله نشانه های این حالت می باشد. برخی از این افراد به کمک رژیم غذایی، ورزش و دارو آن را درمان می کنند؛ اما در صورتی که این روش ها پاسخگو نبود مردان نیز می توانند به کمک این روش جراحی، بافت اضافی را بردارند که به دنبال آن اعتماد به نفس بیش تری نیز خواهند داشت.

انواع برش سینه در جراحی ماموپلاستی

  1. برش به شکل T معکوس
  2. لجور
  3. دونات (نیمه آرئول)

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یا ماستوپکسی به بالا کشیدن و سفت کردن سینه های شل به دنبال بارداری، زایمان و یا کاهش وزن های شدید گفته می شود. در این عمل از بافت سینه برداشته نمی شود فقط افتادگی سینه برطرف می شود ولی حدودا سینه به خاطر پوست کشی یک سایز کوچک می شود.
بخیه ها جذبی هستند و نیاز به کشیدن نیست. بعد از 3 ماه یک خط باریک می ماند که تا یکسال کاملا از بین می رود. در گوشه های زخم گره بخیه از داخل هست که بعد از 2 الی 3 هفته میفتد.

مزایای لیفت سینه

  • لیفت و کشیده شدن سینه ها به سمت بالا
  • جوانسازی
  • داشتن پستان های محکم
  • تغییر فرم سینه ها
  • تغییر محل نوک پستان ها
  • افزایش اعتماد به نفس

آیا می توان جراحی لیفت سینه را همزمان با جراحی پروتز انجام داد؟

انجام این دو جراحی به شکل همزمان بلامانع است. گرچه می تواند در هزینه نهایی تاثیرگذار باشد، اما انجام آن به دلیل تجربه یک بیهوشی در بانوانی که قصد انجام هر دو جراحی را دارند توصیه می شود.

زمانی که جراح اقدام به جراحی لیفت سینه می کند می تواند از برش هایی که روی سینه ایجاد کرده عمل پروتز سینه را نیز انجام دهد که در این مورد نیز به نفع بیمار خواهد بود، چرا که نیازمند برش دیگر برای جایگذاری پروتز سینه نخواهد بود.

نتایج لیفت سینه بعد از چه مدت حاصل می شود؟

نتایج بلافاصله بعد از جراحی لیفت سینه و یا بعد از گذشت چند ماه ظاهر می شود و تغییرات به مدت طولانی در سینه باقی خواهد ماند.

بازسازی سینه

جراحی ترمیمی سینه

برخی از بیماران به دلایل مختلفی مانند اصلاح مشکلات ناشی از جراحی قبلی و یا تغییر اندازه و فرم پروتز سینه خواهان این روش جراحی هستند. در این روش با برداشت و یا تعویض پروتز سینه به هدف مورد نظر می رسند.

محدودیت های جراحی زیبایی پستان

  • این جراحی ها برای افراد سیگاری توصیه نمی شود. این افراد حداقل از 2 هفته قبل از جراحی نباید سیگار مصرف کنند.
  • افراد دیابتی ابتدا باید قند خود را کنترل کنند سپس جراحی را دریافت کنند.
  • کسانی که به بدخيمی های سينه مبتلا هستند یا كسانی كه تحت درمان های شيمی درمانی و پرتودرمانی می باشند نمي توانند جراحی زيبايی انجام دهند؛ مگر پس از كنترل بيماری و تکمیل فرايند درمانی.
  • کسانی كه دارای مشكلات قلبی و ريوی و عروقی هستند، باید تایید متخصص مربوطه را برای جراحی داشته باشند.
  • کسانی که دچار چاقی بیمار گونه هستند می توانند پس از اصلاح وزن خود جراحی های زیبایی را دریافت کنند.

بازسازی سینه بعد از درمان سرطان

استفاده از پروتز یکی از گزینه های بازسازی فرم سینه بعد از درمان سرطان می باشد. امکان این جراحی همزمان با ماستکتومی و یا بعد از آن وجود دارد. از جمله مزایای بازسازی بلافاصله بعد از جراحی می توان به حفظ پوست سینه و نتایج مطلوب تر اشاره کرد.

بعد از جراحی سینه کی می تونیم به روال عادی زندگی برگردیم؟

 

آیا عمل زیبایی سینه مانع شیردهی می شود؟

پس از اعمال جراحی زیبایی مانند گذاشتن پروتز سینه، کوچک کردن سینه و بالا کشیدن سینه احتمال شیردهی وجود دارد. در مورد پروتز اکثر بیماران قادر به شیردهی بدون مشکل خاص هستند و فقط باید از عفونت های شیردهی دوری کنند.

بعد از جراحی های بازسازی در صورتی که بیمار یک پستان سالم داشته باشد قادر به شیردهی است و منعی ندارد. طرف دیگر پستان درگیر بیماری سرطان به دلیل رادیوتراپی قدرت شیردهی را از دست می دهد.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی | بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

عموما افرادی که با سایز سینه هایشان مشکل دارند و این مشکل باعث شده تا زیبایی اندامشان تحت تاثیر قرار بگیرد و همچنین در فعالیت های روزمره با مشکل روبرو شوند نیاز به عمل ماموپلاستی دارند. مهم ترین نکته در تمامی عمل های سینه چه زیبایی و چه درمانی انتخاب پزشک با تجربه با دانش و مهارت کافیست تا بهترین نتیجه حاصل شود.
اگر به دنبال بهترین جراح ماموپلاستی در تهران هستید تماس با دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان را فراموش نکنید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا