بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه

همه چیز درباره بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه

بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه

زیبایی و جذابیت اندام یکی از مهم‌ترین علایق خانم‌ها است. استفاده از جراحی‌های زیبایی راهی مطلوب برای دستیابی به اندام خاص است. یکی از جراحی‌های زیبایی که بسیار مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته است پروتز سینه است. معمولا زمانی از پروتز سینه استفاده می‌شود که فرد علاقه‌مند به داشتن سینه خوش فرم، ایستاده، سفت و حجیم باشد. این جراحی، زیبایی و جذابیت فراوانی در اندام خانم‌ها ایجاد می‌کند.
در این‌ مقاله قصد داریم به بررسی رابطه بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه بپردازیم و تمامی سوالات شما عزیزان را بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پروتز دائمي سينه نی نی سایت

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه چیست؟

در آناتومی بدن هر فرد، اندازه، شکل، فرم و ظاهر سینه با دیگر افراد متفاوت است. در بعضی خانم‌ها، سینه بسیار کوچک است، در بعضی دیگر عدم تقارن در اندازه و فرم سینه‌ها وجود دارد، در عده‌ای نیز، افتادگی سینه انگیزه استفاده از پروتز سینه است. بنابراین عدم رضایت افراد از شکل و فرم سینه است که منجر به انجام عمل زیبایی پروتز سینه می‌شود.

در این پروسه زیبایی، معمولا پزشک با ارائه مشاوره، بهترین نوع پروتز را برای فرد با توجه به آناتومی بدن و شکل سینه ها انتخاب می‌کند. جنس پروتز سینه معمولا سیلیکونی یا سالین (آب نمک) است. در روز عمل، پزشک با ایجاد برش مناسبی در سطح پوست، اقدام به وارد کردن پروتز به داخل سینه می‌کند. جای‌گیری پروتز در زیر ماهیچه یا روی آن انجام می‌شود. سپس محل برش به‌وسیله نخ بخیه و گاهی به همراه لوله درن، بسته می‌شود و پروسه بهبودی آغاز می‌گردد.

بهترین سن برای انجام پروتز سینه چیست؟

باید زمانی برای انجام پروتز سینه اقدام کنید، که رشد سینه‌ها کامل شده باشد. معمولا بهترین سن برای این‌کار بالای ۲۰ الی ۲۵ سال است. تنها فرد مناسب برای تشخیص این موضوع پزشک شما است. برای درک رابطه بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه در ادامه ما را همراهی کنید.

 مطالعه مقاله لیفت سینه را توصیه می کنیم.

شیردهی با پروتز سینه

آیا در صورت داشتن پروتز سینه در شیردهی دچار مشکل خواهیم شد؟

“شاید”. فارغ از اینکه جراحی پروتز پستان انجام شده است یا خیر، برخی از خانم ها قادر به شیر دادن نیستند. علاوه بر این، برخی از خانم ها قبل از عمل جراحی پروتز پستان، شیردهی انجام نداده اند تا دریابند که آیا قادر به شیردهی هستند یا خیر!
در هر صورت احتمال اینکه بعد از عمل جراحی نتوانید به کودک خود شیر بدهید و یا میزان شیر شما کاهش یابد، وجود دارد، زیرا اعصاب، مجاری شیر و غدد شیر ممکن است در طی عمل جراحی پروتز آسیب ببینند. اعصاب آسیب دیده می توانند احساس را در نوک پستان شما کاهش دهند.
همان طور که می دانید شیر از غدد به مجاری شیر منتقل می شود، بنابراین مجاری شیر آسیب دیده، میزان شیر تولید شده توسط سینه شما را کاهش می دهد. البته همچنان باید بیان کرد که بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

محل قرارگیری پروتز سینه

محل قرارگیری پروتز پستان و انواع برش

تکنیک جراح سینه در انتخاب نوع برش و جایگذاری پروتز می تواند شانس شما را در شیردهی موفقیت آمیز با وجود پروتزها بالا ببرد.
برش در اطراف یا در سراسر هاله سینه (دایره تاریک اطراف نوک پستان) می تواند به اعصاب آسیب برساند. به جای آن ممکن است برش هایی در زیر پستان، زیر بغل یا دور ناف شکم ایجاد شود. در این صورت از هرگونه برش در درون پستان خودداری شده و این نوع برش ها احتمالاً آسیب کمتری به مجاری شیر، غدد یا اعصاب می رسانند.
ناحیه ای که پروتز سینه در آن قرار دارد نیز ممکن است بر توانایی شما در شیردهی تأثیر بگذارد. پروتز سینه را می توان بین بافت پستان و ماهیچه سینه قرار داد، همچنین می توان آن ها را در زیر عضله سینه قرار داد تا از آسیب به مجاری و اعصاب شیر جلوگیری شود.
اگر قصد بارداری و شیردهی دارید و حفظ شیر مادر برای شما مهم است، در جلسه مشاوره این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید تا در آینده در شیردهی شما مشکلی ایجاد نشود.

آیا شیر مادر بعد از پروتز سینه ایمن است؟

پارگی پروتز سالین و پروتزهای سیلیکونی هیچ گونه نگرانی و خطر بهداشتی برای نوزاد محسوب نمی شود.

انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه تا حدود زیادی از بروز خطرات احتمالی پس از انجام جراحی می‌کاهد؛ زیرا انجام جراحی مطلوب، احتمال آسیب به عصب‌ها و غدد شیری را کاهش می‌دهد.

بارداری و شیردهی بعد از جراحی سینه

آیا بعد از پروتز سینه می‌توان بارداری و شیردهی را تجربه کرد؟

خانم‌هایی که عمل پروتز سینه انجام داده‌اند، هیچ مشکلی برای بارداری نخواهند داشت، اما اگر بعد از جراحی پروتز پستان باردار شوند، ممکن است تغییراتی در ظاهر کلی سینه خود مشاهده کنند.
مسلماً بافت پستان در دوران بارداری افزایش می یابد و بافت شیرساز پستان تورم خواهد داشت. بعد از اتمام بارداری این حالت رفع می شود، اما ممکن است کشیدگی پوست ناشی از افزایش بافت پستان، باقی بماند و باعث افتادگی سینه ها شود که با جراحی لیفت سینه می توان این مشکل را رفع کرد.
بسیاری از خانم ها که پروتز سینه انجام داده اند در شیردهی مشکلی نخواهند داشت، مگر در شرایطی که به‌دلیل بی‌تجربگی و عدم مهارت کافی پزشک، در حین عمل پروتز آسیبی به غدد شیردهی و عصب‌های مربوطه وارد شود؛ که در چنین شرایطی با اختلال در شیردهی مواجه خواهند شد. اما در شرایطی که عمل زیبایی با علم به احتمال بارداری در خانم انجام شده باشد، معمولا مشکلی وجود ندارد. به همین دلیل ما توصیه می کنیم تا حد امکان جراحی پروتز سینه را تا بعد از دوران بارداری و شیردهی به تعویق بیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله عوارض جراحی پروتز سینه را توصیه می کنیم.

چگونه عمل زیبایی سینه موجب اختلال در شیردهی می‌شود؟

عمل ماموپلاستی کاهشی موجب لیفت سینه و کاهش حجم بافت درون سینه می‌شود. با رعایت موارد زیر توسط پزشک مشکلی در شیردهی نخواهید داشت. 3 نکته بسیار مهم برای اینکه دچار اختلال در شیردهی نشوید:

۱- نحوه انجام جراحی پروتز سینه و محل برش

این جراحی در شرایطی که با تکنیک برش هاله نوک سینه همراه باشد، ریسک آسیب و اختلال در شیردهی را افزایش می‌دهد. ایجاد برش در پستان باید براساس علم به این موضوع انجام شود که عصب‌ها، مجرای لنف، رگ‌های خونی و غدد شیردهی دچار آسیب نشوند. هرگونه برشی که موجب آسیب به هریک از این گزینه‌ها شود، مادر را دچار اختلال در شیردهی می‌کند. بنابراین پزشک باید ناحیه مناسبی را برای برش انتخاب نماید. درصورتی‌که پزشک معالج با اطلاع از تمامی این جزییات اقدام به انجام جراحی کند، فرد بدون هیچ اختلالی بارداری و شیردهی مطلوبی را تجربه می‌کند.

۲- نحوه قرار گیری پروتز سینه

نحوه قرارگیری پروتز سینه تعیین کننده این است که رابطه پروتز سینه و بارداری و شیردهی در آینده چگونه باشد. با درنظر گرفتن احتمال بارداری و شیردهی، پزشک می‌تواند لایه مناسبی را برای قراردادن پروتز سینه انتخاب کند تا هیچ آسیبی به پروسه شیردهی وارد نشود. ایجاد فشار به غدد، آسیب به اعصاب و خون‌رسانی موجب اختلال شیردهی است؛ پس پزشک با رعایت چنین نکاتی عمل جراحی پروتز سینه را انجام می دهد.

3- تجربه و مهارت پزشک

در برخی موارد، پزشک به‌دلیل اشتباه در حین جراحی، موجب آسیب به غدد و عصب‌های مرتبط با شیردهی می‌شود. بدیهی است که در چنین شرایطی فرد بیمار در شیردهی دچار مشکل می شود.
انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه در چنین جراحی‌هایی، ریسک بروز مشکلات را کاهش می‌دهد. چرا که آسیب به بافت‌های مجاور، عصب‌ها و غدد شیردهی در زمان جراحی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین تکنیک برش در جراحی سینه

بهترین تکنیک جراحی پروتز سینه بدون آسیب به شیردهی

جراحی پروتز سینه با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که پزشک متخصص در این مورد تصمیم گیرنده است. پروتزهایی که در زیر بافت عضلانی سینه قرار می‌گیرند، ریسک کم‌تری برای اختلال در شیردهی دارند. درحالی‌که استفاده از روشی که در آن، پروتز سینه روی عضلات قرار گرفته است، شیردهی را دچار اختلال می‌کند. زیرا ریسک مجاورت سیلیکون با شیر مادر را افزایش می‌دهد.

اگر هنوز به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با مشاوران ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. تماس با ما

مطالعه مقاله انواع مدل پروتز سینه را از دست ندهید.

آیا بارداری بعد از پروتز سینه عوارض دارد؟

عوارض بارداری بعد از عمل پروتز سینه ممکن است برای هر شخصی رخ دهد. بنابراین با آگاهی فراوان اقدام به انجام این جراحی کنید. همچنین مراقبت های بعد از این عمل را باید بدانید تا دچار این مشکلات نشوید که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

۱- دفرمگی و افتادگی سینه

درصورتی‌که پروتز سینه را پیش از بارداری تجربه کنید، احتمال این موضوع بالا است که بعد از اتمام بارداری و شیردهی، شاهد شل شدن سینه‌ها، کشیدگی، ترک پوستی و افتادگی پروتز سینه باشید. بزرگ شدن سینه‌ها به‌دلیل تجمع شیر، تغییرات هورمونی و کشیدگی‌های متعدد ناشی از مکیدن نوزاد، امری طبیعی است.

در برخی موارد بعد از دوره بارداری شکل و فرم سینه تا حد زیادی به حالت اولیه باز می‌گردد. در موارد دیگری نیز، این اتفاق رخ نمی‌دهد و فرد با افتادگی سینه مواجه می‌شود.

۲- استرچ مارک یا ترک پوستی سینه

پوست ناحیه پستان نیز مانند هر قسمت دیگری از بدن، کشسانی مشخصی دارد. پوست ما در شرایطی که دچار چاقی شویم، تا حدی کش می‌آید، اما افزایش حجم بیش از اندازه در بدن، موجب پدید آمدن ترک‌های پوستی می‌شود.

این حالت در شرایطی که شما با استفاده از پروتز سینه، حجم سینه را افزایش داده باشید و سپس باردار شده باشید و در دوران بارداری نیز به‌دلیل شیردهی سایز اضافه کرده باشید، بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. چرا که پوست بدن ظرفیتی برای کشیدگی بیشتر ندارد و همین موضوع موجب ترک‌های پوستی ناحیه سینه می‌شود.

۳- اختلال در شیردهی

ظرافتی که در خلق تک به تک سلول‌های انسان وجود دارد، کار پزشکان و جراحان را پیچیده می‌کند. گاهی با وجود تمام تلاش‌های پزشک ممکن است اختلالاتی در این پروسه زیبایی ایجاد شود که موجب کاهش حجم شیر، تجمع شیر در پستان و دردهای ناشی از این اختلال شود و نمی‌توان از ریسک بروز این اختلالات چشم پوشی کرد.

پس هر فرد کاندید برای انجام این جراحی، باید رابطه پروتز سینه و بارداری و اختلال شیردهی را بداند و با علم به این موضوع اقدام به این کار کند. برای بهبود این شرایط می‌توانید با استفاده از کمپرس گرم، ماساژ و شیر دوش مخصوص، این اختلالات را بهبود بخشید.

۴- دردناک شدن پستان

یکی از مشکلاتی که برخی مادران در دوران بارداری و شیردهی تجربه می‌کنند، احساس درد در ناحیه سینه است. تغییرات هورمونی، تورم سینه و تجمع شیر در سینه مادرانی که عمل پروتز انجام نداده‌اند نیز وجود دارد. پروتز سینه موجب تحمیل فشار به اجزا مختلف سینه می‌شود؛ همین موضوع پروسه شیردهی را دچار اختلال می‌کند.

پس طبیعی است که مادران دارای سابقه عمل پروتز سینه، دچار مشکلات بیشتری در زمان خروج شیر از پستان باشند و تورم سینه در آن‌ها بیشتر از سایرین باشد. درد و تورم بعد از پروتز از عوارض احتمالی پروتز سینه در مادران شیرده است.

 مطالعه مقاله پروتز سینه بعد از درمان سرطان را برای کسب اطلاعات بیشتر فراموش نکنید.

چگونه عمل پروتز سینه بدون عوارض را تجربه کنید؟

برای داشتن یک عمل پروتز سینه بدون عارضه، باید نسبت به انتخاب پزشک حساس‌تر باشید. همان طور که می دانید عملکرد پزشک در بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه فرد اثرگذار است.

کسب اطلاعات از افرادی که بعد از پروتز سینه تجربه بارداری و شیردهی دارند، مهم‌ترین بخش ماجرا است. در جلسه مشاوره و قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل زیبایی پروتز سینه، حتما در مورد ریسک اختلال در شیردهی و مشکلات بعد از عمل، از پزشک‌تان سوال کنید و موارد مشابه با شرایط خودتان را بررسی کنید.

 

برای اطلاع از هزینه پروتز سینه لطفا کلیک کنید.

معرفی بهترین متخصص جراح پستان در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. پس از کسب مهارتهای لازم زیر نظر بهترین اساتید جراحی کشور و همچنین گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان، در نهایت موفق به کسب بورد تخصصی جراحی عمومی شده اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فراگرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

در پایان باید بیان کرد که اگر پزشک متخصص و باتجربه اقدام به انجام جراحی پروتز سینه کند و درخصوص تصمیم به بارداری و شیردهی فرد آگاه باشد، ریسک بروز مشکلات کاهش پیدا می‌کند. اکثر خانم هایی که پروتز پستان دارند می توانند شیردهی موفقیت آمیزی داشته باشند در صورتی که پزشک با تجربه که دارای دانش و مهارت کافی است، محل پروتز و برش را که در مشکلات مربوط به شیردهی نقش مهمی دارد، به درستی انتخاب کند.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا