سوتین ماموپلاستی

بهترین برند سوتین ماموپلاستی

 انواع سوتین ماموپلاستی بعد از جراحی سینه

انواع سوتین ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی از جراحی های پرطرفدار زیبایی در میان خانم ها است که عموما با هدف تغییر سایز و اصلاح فرم سینه انجام میگیرد. در دوره نقاهت این جراحی یکی از توصیه های مهم پزشکان استفاده از گن یا سوتین ماموپلاستی است که در ادامه مقاله مزایا و دیگر کاربردهای استفاده از سوتین ماموپلاستی را توضیح خواهیم داد. پس تا پایان با ما همراه باشید تا ضرورت استفاده از آن را بدانید.

انواع جراحی های سینه

·         بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه به منظور افزایش اندازه و کانتور سینه ها انجام می­شود. برخی از خانم‌ها احساس می­کنند که سینه‌های آنها نسبت به بدنشان بسیار کوچک است و برخی از آنها بعد از کوچک شدن سینه بدلیل بارداری و شیردهی، این عمل را انجام می­دهند و برخی دیگر برای رفع عدم تقارن در اندازه سینه ها، ماموپلاستی افزایشی را انجام می­دهند.

·         کاهش اندازه سینه

سینه های بزرگ، سنگین و آویزان می­توانند برای افراد ناراحت‌کننده باشد و وزن اضافی سینه می­تواند باعث گردن درد، کمردرد، سوزش پوست یا ضعف جسمی بدن شود.
در طول عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی)، جراح با برداشتن بافت اضافی سینه، غدد، چربی و پوست اضافی، اندازه سینه را کاهش می دهد. در واقع جراح متخصص با انجام چند برش خاص دور و زیر هاله سینه و جدا کردن بخش‌های اضافی، هم سینه را کوچک می‌کند و هم با تغییر جای نوک و هاله سینه، فرم پستان‌ها را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

علاوه بر کاهش حجم سینه، این روش سینه ها را بالا می برد تا تناسب را در بدن ایجاد کند.  اکثر زنانی که جراحی کوچک کردن سینه انجام می دهند، از نتیجه عمل رضایت دارند.

·         بازسازی سینه

بازسازی سینه به معنای بازآفرینی پستان با ظاهر، کانتور و حجم دلخواه است؛ همچنین، در این عمل قسمت نوک پستان-آرئولا نیز بازسازی می­شود. هنگامی که عصب حسی یا غدد و مجاری شیردهی سینه آسیب قابل توجهی دیده باشد، احساس طبیعی پستان و توانایی شیردهی از بین می­رود که در این صورت ظاهر، کانتور و حجم پستان را می­توان با کاشت ایمپلنت یا با بافت خود بدن بازسازی کرد.

بازسازی سینه با استفاده از پروتز و یا استفاده از بافت سایر نقاط بدن انجام می شود. در بعضی مواقع می­توان از قسمتی از دیواره تحتانی شکم استفاده کرد. همچنین، از قسمت های عضله و پوست پشت یا بخشی از باسن نیز می­توان برای بازسازی سینه استفاده نمود.

بازسازی سینه‌ها، کمک می‌کند تا در کنار حفظ جنبه‌های درمانی، زیبایی سینه ها نیز به خوبی ترمیم شود.
در سالهای نه چندان دور هر توده پستان مساوی با جراحی سینه بود و هر سرطان پستان مساوی با ماستکتومی و یا تخلیه کامل پستان بود، اما با به وجود آمدن رشته جراحی پستان به صورت فوق تخصصی پزشکان این حوزه به صورت کاملا بروز و براساس دستور العمل های بین المللی و نگاه کاملا به روز شده اکثر موارد بیماریهای پستان خصوصا سرطان پستان را بدون اینکه تخلیه ای انجام شود جراحی می کنند و همزمان در همان عمل جراحی بازسازی به صورت قرینه سازی انجام می شود که 2 نفع برای بیمار دارد، هم به لحاظ روحی بسیار تاثیرگذار است و هم نتیجه درمان و عوارض درمانی کمتر است.

به همین دلیل خانم‌هایی که برای بازسازی و زیبایی سینه‌های خود بعد از درمان سرطان سینه اقدام می‌کنند، باید کاملا نسبت به چند تخصصی بودن و زمان‌بر بودن این کار آگاه باشند.

مطالعه مقاله انواع پروتز سینه را از دست ندهید.

ماستوپکسی

  • جراحی لیفت سینه

برای ایجاد سینه‌های زیبا، تنها افزایش اندازه و بزرگ کردن آن‌ها کافی نیست. بهترین فلوشیپ فوق تخصص پستان با دانش، مهارتی و تجربه ای که دارد می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر زن، شکل پستان متناسب‌تر و زیباتری را برای او ایجاد کند که با دیگر اندام‌های بدن او نیز تناسب داشته باشد.

لیفت سینه، با ایجاد یک فرم سفت، محکم و دلپذیر، زیبایی را به پستان‌های افتاده و شل، باز می‌گرداند. لیفت سینه می‌تواند با بازیابی فاکتورهای جوانی و زیبایی‌ سینه، ظاهر فرد را بهبود بخشد و به تناسب سینه‌ها نیز کمک کند. 

در جراحی لیفت سینه، با از بین بردن پوست اضافی و کشیده، تغییر شکل بافت پستان و همچنین بالا بردن نوک سینه و هاله دور آن، سینه‌ها به سمت بالا لیفت داده می شوند. در نتیجه ظاهری جوان‌تر و طبیعی‌تر برای پستان‌ها ایجاد می شود. هاله‌های کشیده و بزرگ، در حین جراحی لیفت سینه، کوچک خواهد شد و زیبایی ظاهری سینه بازیابی می‌شود.

مقاله پروتزپکسی (پروتز و لیفت سینه همزمان) را از دست ندهید.

سوتین ماموپلاستی چیست؟

سوتین های ماموپلاستی به منظور ترمیم و بهبود محل جراحی بعد از جراحی ماموپلاستی با توصیه پزشک استفاده می شود. حجم و فرم سینه ها بعد از ماموپلاستی عموما دچار تغییرات میشود و این گن ها همانند پانسمان عمل کرده و سینه ها را در بهترین حالت ممکن قرار می دهند. استفاده از گن های مخصوص ماموپلاستی کمک زیادی به بهبود سریعتر شرایط فرد در دوره نقاهت جراحی و انجام حرکات روزمره می نماید.

مدت زمان استفاده از سوتین ماموپلاستی

بنابر توصیه اکثرا متخصصان، فرد باید حداقل تا 6 هفته بعد از جراحی ماموپلاستی از این سوتین ها به طور مرتب استفاده نماید. باید توجه داشت که سوتین های ماموپلاستی نباید خیلی تنگ یا گشاد انتخاب شوند. برای این منظور جراح بیمار را معاینه کرده و بهترین سایز سوتین را برای او تعیین میکند. استفاده از این گن ها باعث می ‌شود پوست و بافت های زیرین آن با هم اتصال پیدا کرده و با صاف شدن پوست، ناهمواری های ناحیه جراحی به مرور زمان برطرف شوند.

برخی از بیماران ممکن است فقط نیاز به پوشیدن سینه بند پس از جراحی به مدت 2 هفته داشته باشند (به عنوان مثال پس از یک نمونه برداری کوچک یا لامپکتومی)، در حالی که بیمارانی که تحت عمل کوچک کردن قابل توجه سینه قرار گرفته اند ممکن است توصیه شود که سینه بند را به مدت 2 ماه یا بیشتر بپوشند.

ضرورت استفاده از سوتین ماموپلاستی

استفاده از این سوتین ها در دوره مشخصی بعد از جراحی تا زمان رسیدن به بهبودی کامل ضروری است و به مراقبت و حفظ فرم سینه ها کمک میکند.
سوتین های طبی همانند بانداژی است که برای پوشاندن و حمایت از سینه‌ها پس از جراحی نیاز است.

انتخاب سوتین ماموپلاستی مناسب

همانطور که اشاره شد بهترین راه انتخاب گن یا سوتین مناسب برای افراد مشاوره با پزشک و جراح زیبایی است. چرا که جراح بر حسب شناخت کامل از آناتومی سینه ها و روند جراحی بهترین پیشنهاد برای انتخاب سوتین ماموپلاستی را به او میدهد.

بهترین مرجع تشخیص سوتین ماموپلاستی مناسب مشاوره با پزشک و جراح زیبایی است.

انواع سوتین ماموپلاستی

سوتین و گن های مخصوص ماموپلاستی به چند نوع تقسیم می شوند که بسته به شرایط هر فرد، با توصیه پزشک تهیه می شوند.

۱) سوتین ماموپلاستی مناسب جراحی ماستکتومی

جراحی ماستکتومی یا جراحی برداشتن پستان در دسته جراحی های زیبایی قرار نمی گیرد و عموما با هدف پیشگیری و درمان سرطان سینه انجام میشود.
بعد از عمل ماستکتومی فرد تا چند هفته احساس تورم و حساسیت در سینه را دارد و عموما پزشکان توصیه به استفاده از سوتین هایی با بند بسیار باریک، جنس نخی، نرم و بدون دوخت برای این دسته از افراد می کنند.

2) سوتین ماموپلاستی مناسب جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی

کوچک کردن سینه یا کاهش سایز سینه، علاوه بر جنبه زیبایی در برخی افراد جنبه درمانی دارد؛ یعنی در افرادی انجام می شود که به دلیل بزرگ بودن سینه ها در انجام امور روزانه و تحرک دچار مشکلاتی نظیر گردن درد، شانه و کمر درد هستند.
این جراحی برای کاهش سایز و متناسب کردن فرم سینه انجام می‌شود. در این جراحی علاوه بر کوچک کردن پستان، در صورت وجود افتادگی و یا عدم تقارن در پستان‌ها و نوک سینه، این مورد نیز اصلاح می‌گردد.

افرادی که عمل جراحی کوچک کردن سینه انجام داده اند باید از سوتین طبی، سوتین نرم و نخی دارای قلاب استفاده کنند.

پروتز سینه نی نی سایت

3) سوتین ماموپلاستی مناسب جراحی بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی افزایشی

بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی افزایشی عموما به منظور بهبود شکل و فرم سینه و همچنین افزایش اعتماد به نفس افراد با اضافه کردن سیلیکون و ایمپلنت به سینه فرد انجام می شود. استفاده از سوتین مناسب ماموپلاستی در این دسته از جراحی ها حداقل تا دو هفته بعد ماموپلاستی الزامی است. سوتین باید از بافت سینه محافظت کند و حرکت ایمپلنت ها را محدود کند.

بعد از ماموپلاستی افزایشی پوشیدن سوتین مناسب برای حفظ شکل سینه و نگه داشتن پانسمان ضروری است.

چند توصیه برای استفاده از سوتین ماموپلاستی

  • قبل از تهیه سوتین سایز و مدل آن را به جراح زیبایی اطلاع دهید.
  • سوتینی تهیه نمایید که زیربغل نداشته و از بافت سینه محافظت نماید.
  • استفاده از سوتین طبی را حداقل سه هفته بعد از جراحی ادامه دهید.
  • هیچ گاه از سوتین ورزشی به جای سوتین ماموپلاستی استفاده نکنید.

مزایای استفاده از سوتین ماموپلاستی

  • کاهش تورم ناحیه جراحی

پس از عمل ماموپلاستی و لیفت سینه هر گونه فشار بر ناحیه جراحی موجب التهاب و ایجاد تورم می شود. پوشیدن سوتین ماموپلاستی باعث کاهش تورم می شود.

  • صافی سطح پوست

سوتین ماموپلاستی با وارد آوردن فشار یکسان به نقاط مختلف سینه باعث حفظ فرم سینه بعد از جراحی می شود. این اتفاق باعث می شود ناهمواری های خفیف ناحیه جراحی از بین برود و سطح سینه صاف شود. همچنین باید دقت داشت که نباید از گن‌ های خیلی تنگ استفاده کرد، چرا که فشار زیادی به سینه ها وارد می کند و نتیجه عکس می دهد.

  • کاهش کبودی

استفاده از سوتین ماموپلاستی باعث می شود مایعات و خونابه های زیر پوست سریعتر خارج شوند و کبودی های ناحیه جراحی بهبود یابند.

قیمت سوتین ماموپلاستی(سوتین مناسب بعد از جراحی سینه)

قیمت سوتین های طبی، سوتین های مخصوصی که بعد از جراحی سینه برای التیام و بهبود فرم دهی و درد بعد از عمل استفاده می شوند، در برندهای مختلف از معتبرترین تولید کننده های سوتین طبی، متفاوت است.

همچنین قیمت سوتین های مخصوص پروتز سینه با توجه به برند و نوع آنها متفاوت است. قیمت سوتین بعد از عمل پروتز که از جنس ایزاولا است و تمامی الیاف آن آنتی باکتریال و ضد تعریق و دارای کیفیت بالایی است، بسته به پیشنهاد پزشک و نرخ روز می‌تواند متغیر باشد؛ کیفیت بالای الیاف آن سبب می‌گردد که در حین شستشو، ظاهر خود را از دست ندهد.

سوتین ماموپلاستی

سوتین ماموپلاستی مناسب برای افراد بر چه اساسی انتخاب می شود؟

سوتین ماموپلاستی مناسب برای هر فرد بسته به شرایط جراحی توسط جراح زیبایی انتخاب می شود. بنابراین با توجه به شرایط افراد، تنها مرجع اصلی جهت تشخیص و تجویز سوتین های طبی، پزشک متخصص است و همچنین انتخاب سایز مناسب در نهایت بر عهده ی خود فرد و پزشک معالج او میباشد.

آیا استفاده از سوتین بعد از جراحی سینه ضروری است؟

معمولا بعد از عمل‌های زیبایی که در اندام انجام می‌شود، استفاده از گن یا ساپورت‌های مخصوص امری ضروری است؛ چرا که تا بهبودی کامل تغییر فرمی در این پروسه ایجاد نشود. عمل زیبایی سینه نیز، دارای چنین چارچوبی است و باید حتما پس از عمل از سوتین مناسب استفاده کنید تا شکل و فرم سینه به طور کامل حفظ شود و هیچ تغییری در ساختار نهایی آن ایجاد نگردد.

انتخاب سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یکی از مسائل مهم بعد از زیباسازی و فرم دهی سینه است که پزشکان آنها را با توجه به نوع جراحی و نوع سینه به بیماران خود توصیه می­ کنند.

انواع سوتین ماموپلاستی بعد از جراحی سینه

سوتین های طبی بعد از عمل ماموپلاستی، پروتز سینه، جراحی کوچک کردن و لیفت سینه و دیگر مقاصد درمانی استفاده می شود. براساس نظر جراحان متخصص زیبایی، استفاده از سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه، پروتزها را در بهترین وضعیت نگه میدارد. همچنین سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی، کمک می­کند تا درد و تورم در سینه به حداقل برسد. بنابراین استفاده از سوتین بعد از عمل جراحی حداقل برای مدت 4 هفته بصورت تمام وقت (24 ساعته) الزامی است.

سوتین با تسمه های قابل تنظیم

از آنجا که در طول روند بهبود، تورم و التیام کاهش می­یابد، ممکن است لازم باشد بندهای سوتین خود را تنظیم کنید. این بندها باید به اندازه کافی محکم باشند و از سینه ها محافظت کنند؛ در نتیجه این مدل سوتین، بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی بسیار مناسب است.

سوتین با قفل جلو

سوتین با قفل جلو

سوتین با قفل جلو همراه با زیپ برای بسته شدن دو طرف سوتین است و لازم نیست هنگام باز کردن آن بازوی خود را بلند کنید. این مدل می­تواند بهترین سوتین بعد از عمل پروتز سینه باشد.

جلیقه های فشرده سازی

جلیقه جراحی شبیه به سوتین فشرده سازی پزشکی است و فرق آن این است که کمی طولانی تر است و بیشتر به دور سینه پیچیده می شود. مزیت این مدل این است که از برش های عمل ماموپلاستی محافظت بیشتری می کند. همچنین بیمارانی که تحت عمل جراحی از طریق لایه های عضلانی قرار گرفته‌اند، سریعتر بهبودمی یابند.

باندهای سینه

باندهای سینه در بالای سینه ها قرار می­گیرند تا از حرکت ایمپلنت به سمت بالا جلوگیری کنند.

مطالعه مقاله عوارض پروتز سینه را جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم.

استفاده از سوتین های طبی به جای سوتین ماموپلاستی 

زمان بهبودی در بیماران متفاوت است و جدول زمانی استانداردی برای آن وجود ندارد که بیماران چه زمانی می­توانند برای ورزش کردن یا سایر فعالیت‌ها، از سوتین های طبی استفاده کنند. پزشک، قبل از اینکه اجازه استفاده از این سوتین ها را بدهد، مطمئن خواهد شد که کاشت پستان یا ماموپلاستی در جایگاه نهایی خود قرار گرفته و برش های سینه کاملا بهبود یافته است. بلافاصله پس از عمل، سینه های شما متورم خواهد شد؛ بنابراین، شما نیاز به پوشیدن سوتین فشرده‌سازی‌شده پزشکی که به آن سوتین جراحی ماموپلاستی نیز می گویند، دارید.

پزشکان به شما کمک می­ کنند تا بهترین سوتین را پیدا کنید که هم باعث زیبایی شود و هم از ریزش کاشت سینه جلوگیری به عمل آورد. مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه یا عمل ماموپلاستی می­تواند به دوام و زیبایی سینه شما کمک کند.

سوتین های مناسب بعد از جراحی سینه می­تواند پانسمان زخم را در جای خود نگه دارند، حرکت کاشت را محدود کنند، از بافت سینه محافظت کرده، به کاهش تورم کمک می‌کنند و به طور کلی، بهبودی را ایجاد می‌نماید. بیشتر بیماران یک یا دو هفته شبانه‌روز سوتین ماموپلاستی را استفاده می­ کنند و پس از این مدت می­ توانند از سوتین های ورزشی استفاده نمایند.

مطالعه مقاله ورم سینه بعد از پروتز و راه های مقابله با آن را از دست ندهید.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

جراج سینه در تهران

سخن آخر

یکی از جراحی های زیبایی که نیازمند مراقبت های پس از درمان می باشد، ماموپلاستی یا جراحی تغییر سایز سینه است. برای مراقبت و حفظ فرم سینه ها بعد از این جراحی استفاده از سوتین ماموپلاستی الزامی است. سوتین ماموپلاستی به منظور ترمیم و بهبود محل جراحی بعد از عمل استفاده می شود. 

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد و همچنین، با توجه به نوع عملی که برای جراحی سینه انجام داده‌اید، می توانید سوتین مناسب بعد از جراحی سینه را با مشورت بهترین دکتر جراح سینه تهیه نمائید.

منبع

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا