محل قرارگیری پروتز سینه

بهترین محل قرارگیری پروتز سینه 

محل قرارگیری پروتز سینه

یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در میان خانم ها، جراحی پروتز سینه است. به کمک جراحی پروتز سینه می توان سینه هایی که به علت سرطان سینه و یا بیماری خاص از دست رفته اند یا سایز کوچکتری دارند بهبود بخشید.
اگر بخواهید برای انجام عمل زیبایی پروتز سینه اقدام کنید، باید اطلاعات و آگاهی اولیه‌ای در خصوص این عمل زیبایی و محل قرارگیری پروتز سینه داشته باشید تا بتوانید با دانش و آگاهی کافی اقدام به این عمل زیبایی نمائید. کسب اطلاعات واقعی در کاهش استرس، اطمینان به جراح و آرامش قبل و بعد از جراحی بسیار اثرگذار است.
در این مطلب به توضیح محل قرارگیری پروتز سینه که روی عضله یا زیر عضله باشد خواهیم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید.

بزرگ کردن سینه

با آناتومی سینه بیشتر آشنا شوید!

اگر سینه را در نوک آن مرکز یک چرخ بدانید، پره‌هایی که نوک سینه در مرکزیت آن قرار دارند هر یک دارای یک لوب، هر یک لوب از چند لوبول تشکیل شده است و تمام لوبول‌های یک پره به یک غده شیری می‌رسند.

مابین لوبول‌ها و غدد شیری از چربی پوشیده شده است. در زیر تمامی این شبکه پیچیده، عضله سینه قرار گرفته است. این عضله به قفسه سینه چسبیده است و تا حد زیادی وزن سینه را تحمل می‌کند و به شکل و فرم آن کمک می‌کند. این ساده‌ترین توضیح از آناتومی سینه در خانم‌ها است که باید پیش از عمل پروتز از آن آگاهی داشته باشید تا درک پروتز روی عضله یا زیر عضله و تفاوت آنها برای‌تان آسان باشد. جالب است بدانید که عمل سینه در لیست عمل های زیبایی پرطرفدار قرار دارد که کاملا ایمن است و با حداقل تهاجم انجام می شود.

تکنیک های جراحی پروتز سینه

پروتز سینه می تواند روی عضله یا زیر عضله پكتورال باشد. هر پزشک جراح تكنیك اختصاصی دارد كه طی آن پروتز سینه در محل مناسب قرار می گیرد تا نتایج بسیار بهتر و طبیعی تر باشد.

روش دوگانه dual-plane

در این روش قسمتی از پروتز زیر غده و قسمتی زیر عضله قرار می گیرد. در روش دوگانه تمام معایب روش زیر عضله ای برطرف شده و در عین حال حداکثر پوشش و حمایت از پروتز توسط عضله ایجاد می شود و از عوارضی مانند animation deformity و افتادگی کاذب پستان بر روی پروتز زیر عضله (snoopy defomity) جلوگیری می شود.

باز هم یادآوری می کنیم که منظور از روش زیر عضله ای در حقیقت همان روش زیر عضله ای نسبی است که اسم دیگر آن dual plane است که در حال حاضر بهترین روش محل قرار دادن پروتز می باشد و بهترین نتایج دراز مدت را دارد.

سایز پروتز نی نی سایت

نحوه انتخاب سایز پروتز سینه

بیماران می توانند حدودا سایز پروتز و میزان بزرگی سینه هایشان را خودشان انتخاب كنند. در عین حال مهمترین نکته در جراحی پروتز سینه این است كه نتیجه بسیار طبیعی به نظر برسد، كه پزشک جراح طی اندازه گیری قفسه سینه و میزان جثه هر فرد بهترین و طبیعی ترین سایز را به بیمار پیشنهاد می کند. با این حال هر فرد می تواند تا حدودی نظر خودش را اعمال نماید. مسلماً كسانی كه جثه كوچك دارند اگر پروتز خیلی بزرگی انتخاب كنند نتیجه طبیعی به نظر نخواهد آمد.
یكی از نكات مهم در جراحی پروتز سینه استفاده از تخت های عملی می باشد كه بیمار را ضمن بیهوشی می توان به وضعیت كاملاً نشسته در آورد. چنانچه این كار در حین عمل انجام شود جراح با دیدن بیمار حین عمل در موقعیت نشسته می تواند مطمئن شود كه بهترین سایز را انتخاب كرده و از نتیجه واقعی عمل از نظر طبیعی بودن و تقارن سینه ها مطمئن شود.

بهترین محل قرار دادن پروتز سینه

بهترین محل قرار گیری پروتز سینه

یکی از نکاتی که جراح حین معاینه فیزیکی فرد مشخص می کند، محل پروتز است که زیر عضله یا روی عضله باشد. جراح معالج با معاینه بالینی ضخامت نسج نرم در پل فوقانی پستان را اندازه گیری می کند.

چنانچه ضخامت نسج نرم در پل فوقانی پستان کمتر از ۲ سانتی متر باشد بهترین محل قرارگیری پروتز زیر عضله خواهد بود. در مواردی که این ضخامت کمتر از ۲ سانتی متر است اگر پروتز روی عضله کار گذاشته شود، به علت کمی ضخامت نسج نرم لبه های پروتز قابل لمس یا حتی قابل دیدن خواهد بود.

در صورتی که ضخامت نسخ نرم پل فوقانی پستان بیشتر از ۲ سانتی متر باشد بهترین محل برای پروتز روی عضله است. پس بسته به ضخامت نسج نرم پل فوقانی پستان بهترین محل قرارگیری پروتز از فرد به فرد متفاوت خواهد بود.

در جراحی پروتز سینه چه عواملی می‌تواند در محل قرار گرفتن پروتز تأثیر گذار باشد؟

محل قرار گرفتن پروتز سینه یک مسئله کاملا تخصصی است و لازم است با مشورت پزشک متخصص و مجرب صورت گیرد. پزشک با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های فردی هر بیمار، بهترین روش را توصیه خواهد کرد.
از جمله عوامل می‌توان به سن فرد، میزان کشسانی پوست، شغل فرد و احتمال بارداری بعد از جراحی اشاره داشت. این مسائل قبل از جراحی طی جلسه مشاوره توسط پزشک بررسی می شود.

مطالعه مقاله مراقبت های بعد از پروتز سینه را از دست ندهید.

جراحی پروتز سینه نی نی سایت

پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

اندازه، جنس و فرم پروتز سینه معمولا با توجه به نظر پزشک متخصص و باتجربه انتخاب می‌شود و در نهایت طی یک عمل جراحی، درون بافت سینه قرار می‌گیرد. اما انتخاب پروتز روی عضله یا زیر عضله و تفاوت آنها، به حجم و فرم سینه و همچنین انتظارات شما از جراحی بستگی دارد.

در جراحی پروتز سینه، پزشک براساس تکنیک جراحی، یک برش نسبتا کوچک در محلی از سینه ایجاد می‌کند (معمولا زیر سینه) و به‌وسیله همین برش پروتز سینه را وارد بافت سینه می‌کند تا حجم سازی در این ناحیه انجام شود که با استفاده از دو تکنیک مختلف انجام می شود. در ادامه، به بررسی انواع روش های جراحی پروتز سینه می‌پردازیم تا پروتز روی عضله یا زیر عضله و تفاوت آنها را دریابید.

مطالعه مقاله انواع جراحی زیبایی سینه را از دست ندهید.

۱- جراحی پروتز سینه روی عضله

جراحی پروتز سینه روی عضله به این معنا است که پزشک متخصص در زمان جراحی، با ایجاد برش در ناحیه‌ای از سینه، پروتز را زیر غدد شیری و چربی این ناحیه و روی عضله سینه قرار می‌دهد.

معمولا پزشک در شرایطی این اقدام را انجام می‌دهد که فرد متقاضی انجام جراحی، چندان تاکیدی بر شیردهی نداشته باشد و بافت سینه دارای ضخامت مطلوبی در نسج نرم آن باشد. در چنین شرایطی پزشک اقدام به قراردادن پروتز روی عضله می‌کند.

مزایای جراحی پروتز سینه روی عضله

  1. طول مدت انجام جراحی در تکنیک قراردهی پروتز روی عضله سینه کوتاه‌تر از تکنیک‌های دیگر است.
  2. دوران نقاهت عمل پروتز سینه در تکنیک پروتز سینه روی عضله بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.
  3. میزان دردی که خانم‌ها با تکنیک عمل پروتز روی عضله تجربه می‌کنند بسیار کم‌تر از تکنیک‌های دیگر است.
  4. در صورتی که فرد از نتیجه عمل پروتز سینه رضایت نداشته باشد، پزشک به آسانی می‌تواند روتوش عمل را انجام دهد و پیچیدگی خاصی در این میان وجود ندارد.
  5. برخی پزشکان این تکنیک را با هزینه کم‌تری انجام می‌دهند و در نتیجه، به‌دلیل کاهش قیمت این تکنیک، عده‌ای علاقه‌مند به استفاده از آن هستند.

معایب جراحی پروتز سینه روی عضله

  1. در تکنیک جراحی پروتز سینه روی عضله، ریسک آسیب به غدد شیردهی و اختلال در شیردهی وجود دارد و نسبتا بالاتر از تکنیک‌های دیگر است.
  2. احتمال دفرمه شدن پروتز سینه و چروکیده شدن آن در تکنیک جراحی پروتز سینه روی عضله بالا است.
  3. اگر فرد دارای بافت با ضخامت کم‌تر از ۲ سانتی متر باشد، ریسک مشهود بودن ظاهر لبه‌های پروتز سینه بالا است.
  4. اختلال در ماموگرافی و تصویر برداری‌های سینه برای چکاپ‌های سالیانه از بدیهی‌ترین معایب این تکنیک از پروتز سینه است؛ زیرا حجمی از جسم خارجی در بافت سینه قرار دارد که تصویربرداری را دچار خطا در تشخیص می‌کند.

۲- جراحی پروتز سینه زیر عضله

در تکنیک پروتز سینه زیر عضله، پزشک با ایجاد برشی کوچک در پایین سینه، پروتز را در زیر عضله سینه قرار می دهد. بدین ترتیب پروتز در لایه عمیق تری قرار می گیرد و نتیجه طبیعی تر می شود. همچنین کم‌ترین آسیب را در غدد شیردهی تجربه می‌کند و اختلال در شیردهی با این تکنیک، به کم‌ترین میزان ریسک خود می‌رسد.

در افرادی که پروتز زیر عضله بکار می رود ممکن است در دوره نقاهت بعد از عمل درد شدیدتری نسبت به موارد روی عضله داشته باشند که این مورد طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

در موارد پروتز زیر عضله ممکن است جا به جایی مختصر پروتزها به سمت بالا را داشته باشیم که با تجویز بستن باند بالای پستان ها (Bra Strap) یا ماساژ و یا حتی ممکن است خود به خود نیز اصلاح شود.

مطالعه مقاله بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه پیشنهاد ما به شماست.

مزایای جراحی پروتز سینه زیر عضله ای (ساب پکتورال)

  1. در این روش میزان آسیب به غدد شیری، مجاری انتقال شیر و سیستم پیچیده شیردهی به کم‌ترین میزان خود می‌رسد؛ چرا که برخلاف روش پروتز سینه روی عضله، فشار کم‌تری به این نواحی وارد می‌شود و ریسک اختلال در شیردهی را کاهش می‌دهد.
  2. مشخص شدن بهتر بافت پستان هنگام ماموگرافی، سونوگرافی و چکاپ های سالیانه سینه. این تکنیک مشکلاتی مثل کیست و سرطان سینه را در این تصویربرداری‌ها به وضوح نمایان می‌کند.
  3. ظاهر سینه با استفاده از روش جراحی زیبایی پروتز سینه زیر عضله بسیار طبیعی‌تر است. چرا که پروتز زیر بافت عضله و سینه قرار می گیرد و در نتیجه نرمی، انعطاف و ظاهر سینه به شکلی طبیعی خود را نشان می‌دهد.
  4. احتمال لمس یا مشاهده شدن لبه‌های پروتز سینه در تکنیک پروتز سینه زیر عضله بسیار کم‌تر است.
  5. بهبود نمای پل یا قسمت فوقانی پستان و کاهش میزان بروز انقباض کپسولی از دیگر مزایای قرار دادن ایمپلنت زیر عضله سینه است.

مطالعه مقاله پاسخ به سوالات رایج درباره پروتز سینه را از دست ندهید

معایب جراحی زیبایی پروتز سینه زیر عضله (روش ساب پکتورال)

  1. جراحی پروتز سینه زیر عضله، بسیار طولانی‌تر از روش پروتز روی عضله انجام می‌شود.
  2. میزان درد بعد از عمل پروتز سینه زیر عضله، بسیار بیشتر از روش دیگر این نوع جراحی است.
  3. معمولا پیچیدگی عمل جراحی پروتز سینه زیر عضله بیشتر از تکنیک دیگر است و به همین جهت، روتوش عمل درصورت عدم رضایت فرد، بسیار مشکل‌تر خواهد بود.
  4. دوران نقاهت و مدت زمان بهبودی بعد از عمل پروتز سینه زیر عضله طولانی‌تر از تکنیک پروتز روی عضله است.
  5. میزان انقباض سینه در زمان بهبودی، بیشتر از روش دیگر این نوع جراحی است.
  6. احتمال وقوع بالقوه ولی نادر بد شکلی پروتز در انقباض عضله پکتورالیس
  7. افزایش درد و ناراحتی در اثر دیسکسیون زیر عضله ای

برای مطالعه بیشتر مقاله لیفت سینه را بخوانید.

پروتز روی عضله و پروتز زیر عضله

آیا روش پروتز روی عضله بهتر از پروتز زیر عضله است؟

پزشک با بررسی ویژگی‌های ظاهری و فردی هر مراجعه کننده با در نظر گرفتن انتظارات او از جراحی و ملاحظاتی همچون بارداری و شیردهی، اقدام به بررسی و در نهایت معرفی یک روش به عنوان بهترین روش برای همان فرد می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر روش از عمل پروتز سینه، برای طیف خاصی از افراد مناسب است و نمی‌توان یک نسخه یکسان برای همه پیچید و یکی از این روش‌ها را به‌ عنوان مناسب‌ترین و بهترین روش پروتز سینه معرفی کرد.

مطالعه مقاله انواع سایز پروتز سینه و نحوه انتخاب بهترین سایز را پیشنهاد می کنیم.

آیا عوارض قرار گرفتن پروتز در زیر عضله‌ و روی عضله‌ی سینه متفاوت است؟

احتمال بروز برخی عوارض از جمله ایجاد تورم و درد در ناحیه‌ی مورد نظر پس از جراحی طبیعی است و در هر دو روش ایجاد می‌شود. ایجاد عارضه پس از عمل جراحی پروتز سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و در صورتی که فرد در دوره‌ی نقاهت خود نکات و مراقبتهای بعد از عمل پروتز سینه را رعایت کند، احتمال ایجاد این عوارض را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در صورتی که در عمل جراحی پروتز سینه، پروتز در زیر عضله قرار بگیرد، به دلیل وجود پوشش مناسب در روی پروتز، کمتر فشار به آن وارد می‌شود و همین امر احتمال بروز برخی عوارض از جمله ایجاد کپسول اطراف پروتز را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

چطور کم ریسک‌ترین روش پروتز سینه را انتخاب کنید؟

انتخاب کننده نوع تکنیک جراحی پروتز سینه، فرد متقاضی این جراحی نیست. بلکه پزشک متخصص و با تجربه، در جلسه مشاوره با بررسی سینه بیمار و شنیدن انتظارات او کم ریسک‌ترین و بهترین روش پروتز سینه را انتخاب می کند. بنابراین تنها پزشک باتجربه و متخصص در این زمینه صلاحیت اظهار نظر و بررسی دارد.

انتخاب پزشک بی تجربه احتمالا منجر به بروز عوارض بعد از عمل پروتز سینه می‌شود و هزینه ترمیم عمل جراحی زیبایی سینه را به شما تحمیل می‌کند. چه بهتر که بدون پرداخت هزینه‌های جسمی، روحی و مادی، پیش از انجام عمل، یک پزشک معتمد، باتجربه و حرفه‌ای انتخاب کنید تا از عوارض پروتز سینه جلوگیری کنید.

با مطالعه دقیق این مطلب می‌توانید تمام آن‌چه به آن احتیاج دارید را دریابید و به خوبی، نسبت به عوارض هر روش آمادگی کسب کنید. اعتماد به جراح را در این میان دست کم نگیرید و برای انتخاب بهترین جراح زیبایی سینه، وقت کافی اختصاص دهید.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

معرفی بهترین جراح پروتز سینه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصص جراحی سینه با ارائه خدمات تخصصی در زمینه جراحی زیبایی سینه از جمله لیفت و پروتز سینه در خدمت شماست. در صورت تمایل می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا