عمل جراحی لیفت سینه

عمل جراحی لیفت سینه برای فرم دهی و بالا کشیدن سینه

 عمل جراحی لیفت سینه

عمل لیفت سینه از جمله جراحی های متداولی است که جهت بالا کشیدن و خوش‌فرم کردن پستان‌های افتاده رشد چشمگیری داشته است. افزایش سن، بارداری، شیردهی، افزایش یا کاهش وزن، عوامل ارثی و ژنتیک، تغییرات هورمونی و… مواردی هستند که باعث می‌شود پوست حالت سفتی همراه با انعطاف خود را از دست بدهد. بسیاری از خانم ها نیز بعد از دوران بارداری و شیردهی حجم سینه‌هایشان کاهش می‌یابد و دچار افتادگی سینه می شوند.
اگر به تازگی فکر انجام جراحی لیفت سینه به ذهنتان خطور کرده است، اما می خواهید درباره تمامی جوانب این جراحی اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم خواننده این نوشتار باشید تا اطلاعات لازم را کسب نمائید.
عمل جراحی لیفت سینه

چرا جراحی لیفت سینه 

آیا هنگامی که مقابل آینه می‌ایستید، نوک سینه‌های شما هنوز رو به جلو قرار می‌گیرد؟ اگر نه، احتمالا بهتر است لیفت سینه انجام دهید. حال لیفت سینه می‌تواند به تنهایی یا همراه با کاشت ایمپلنت انجام شود. با انجام لیفت سینه نوک سینه‌ها به مرکز سینه باز می‌گردند و ظاهری جوانتر ایجاد می‌شود.

بانوانی که دچار اضافه وزن و تغییرات وزنی شدید بر اثر رژیم های ناگهانی کاهش وزن هستند، از بهترین کاندیدای انجام جراحی لیفت سینه خواهند بود. از طرفی دوران شیردهی و افزایش سن نیز عامل دیگری در ایجاد افتادگی سینه است که انجام جراحی لیفت سینه را الزام آور می کند. برخی بانوان نیز به لحاظ ژنتیکی به افتادگی سینه مبتلا هستند که این جراحی برای آن ها نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

اهمیت مشاوره قبل از عمل جراحی لیفت سینه

قبل از اقدام به جراحی، در جلسه مشاوره ابتدا جراح سینه فرد را بررسی کرده و معاینه ابتدایی را انجام می دهد. وی می تواند با مشاهده وضعیت افتادگی سینه نوع جراحی را تشریح کند و در مواقعی نیز ممکن است به دلیل افتادگی شدید و نداشتن بافت کافی جراح انجام جراحی پروتز سینه همراه با لیفت سینه را نیز به بیمار پیشنهاد دهد.

در ادامه جراح درباره چگونگی برش با بیمار مشورت خواهد کرد. انتخاب نوع برش در جراحی لیفت سینه بنابر سلیقه و در نهایت تشخیص جراح خواهد بود. همچنین انجام برخی آزمایشات برای بررسی وضعیت عمومی الزامی است. ممکن است جراح انجام آزمایش ماموگرافی را نیز از بیمار بخواهد. در این جلسه ضمن درخواست این آزمایشات توصیه هایی مبنی بر اجتناب از مصرف دخانیات و برخی دارو ها قبل از جراحی مثل آسپرین که خونریزی را در پی خواهد داشت و دیگر توصیه ها به بیمار ارائه می شود.

مدت زمان عمل جراحی ماستوپکسی:

حدود 2 تا 3 ساعت

دوره‌ی نقاهت:

دوره نقاهت  از 1 هفته تا 10 روز خواهد بود.

مدت زمان لازم برای بهبود تورم و مشاهده‌ی نهایی نتیجه‌ی عمل:

5 ماه بعد از جراحی

انواع برش در جراحی لیفت سینه

انواع برش در جراحی لیفت سینه

این جراحی را می توان با 4 روش و 4 نوع برش انجام داد که انتخاب آن بستگی به میزان افتادگی سینه و تشخیص جراح دارد. جراح پس از ایجاد بیهوشی عمومی یکی از انواع برش روی سینه بیمار ایجاد خواهد شد و پس از حذف پوست اضافه نواحی برش بار دیگر به یکدیگر متصل می شود. پس از اتمام جراحی روی محل بخیه با یک بانداژ پوشانده می شود.
انواع برش در جراحی لیفت سینه عبارت اند از:

1) لیفت آبنباتی یا لولیپاپ

در این جراحی، یک برش دایره‌ای شکل در اطراف نوک سینه و یک برش از نوک سینه به سمت پایین ایجاد می‌شود. این روش کمک می‌کند تا سینه سفت و گرد به نظر برسد و می‌توان این تکنیک را با کاشت ایمپلنت سینه ترکیب کرد تا نتیجه‌ای مطلوب با حداقل جای زخم حاصل شود.

2) لیفت لنگری

این الگو برش مانند یک T برعکس است و در اطراف هاله سینه به سمت پایین ایجاد می‌شود. این برش بیشتر برای افرادی با افتادگی شدید سینه مناسب است. میزان برش لنگری به میزان پوست اضافی سینه بستگی دارد.

3) لیفت دوناتی یا حلقوی

این تکنیک بیشتر برای سینه‌ها با افتادگی خفیف تا متوسط مناسب است. الگوی برش لیفت دوناتی سینه بدین صورت است که یک برش دایره‌ای در اطراف لبه‌های بیرونی هاله سینه ایجاد می‌شود. در این روش نه تنها افتادگی سینه درمان می‌‌شود، بلکه نوک سینه در موقعیت جدیدی قرار خواهد گرفت.

4) لیفت هلالی شکل

در جراحی لیفت سینه با برش هلال شکل، زخمی کوچک و ظریف در اطراف هاله سینه ایجاد می‌شود و بیشتر مناسب خانم‌هایی با افتادگی خفیف سینه است. همچنین از لیفت هلالی شکل می‌توان برای درمان عدم تقارن سینه‌ها استفاده کرد.

مراقبتهای بعد از جراحی لیفت سینه

مراقبت های بعد از عمل جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی)

آنچه نتیجه این جراحی را موفقیت آمیز می کند در درجه اول انتخاب یک جراح سینه خوب بوده و در مرحله بعد رعایت مراقبت های بعد از جراحی سینه است که شامل موارد زیر است:

  1. باید پس از جراحی ابتدا مواد غذایی مصرفی به شکل مایعات باشد.
  2. تا 48 ساعت بعد از جراحی از حرکت بازوان بپرهیزید.
  3. نواحی برش را خشک نگه دارید و در صورت بروز خشکی پوست با تجویز پزشک از کرم های مخصوص استفاده کنید.
  4. برای عدم فشار بر نواحی برش و بخیه در هنگام استراحت سر را بالاتر از بدن قرار دهید.
  5. از رانندگی کردن بپرهیزید.
  6. بعد از گذشت چند ساعت از عمل در صورت نداشتن حالت استفراغ و تهوع، می‌توانید مایعات میل کنید و به کمک پرستار و یا همراه خود راه بروید. بعد از ویزیت توسط پزشک معالج خود می‌توانید مرخص شوید.
  7. در هفته اول پس از جراحی، از بلند کردن وسایل و برداشتن وسایل از روی زمین خودداری کنید.
  8. به مدت 2 تا 3 ماه از سوتین طبی بر اساس نظر جراح استفاده کنید.
  9. با توجه به جذبی بودن اکثر بخیه‌ها، نیازی به برداشتن آن‌ها بعد از عمل نمی‌باشد.
  10. از روز 3 به بعد می‌توانید استحمام کنید و چسب‌های کوچک زیر و روی سینه را بعد از خیس خوردن از بدنتان جدا کنید.
  11. تا 2 ماه بعد از جراحی از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  12. دارو ها و آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک معالج را، راُس ساعت مصرف کنید.
  13. در صورت داشتن درد، می‌توانید از قرص‌های مسکن استفاده کنید. درصورت عدم کاهش درد استفاده از شیاف مسکن بلامانع است.
  14. برای جلوگیری از خشک شدن بخیه‌ها، آن‌ها را روزی 4 تا 5 بار با پماد آنتی‌بیوتیک به مدت 3 هفته چرب نمایید.

عوارض عمل جراحی ماستوپکسی

عوارض جراحی لیفت سینه

این جراحی اگر توسط جراح بی تجربه صورت گیرد و یا در رعایت نکات بعد از جراحی سهل انگاری شود، می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. از عوارض احتمالی این جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی
  • لخته شدن خون
  • نکروز نوک سینه
  • عدم قرینگی سینه
  • بی حسی سینه
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا و دستگاه های مجهز قادر به انجام عمل جراحی لیفت سینه می باشند. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر امیرپاشا ابراهیمی از طریق لینک زیر با ایشان ارتباط برقرار کنید.

باورهای اشتباه در مورد لیفت سینه

عمل جراحی لیفت سینه مانند ماموپلاستی نیست که بتواند اندازه و سایز سینه های شما را تغییر دهد. اگر مایلید تا به همراه لیفت سینه، حجم سینه های شما نیز کمی بیشتر شود باید در کنار این عمل به طور همزمان از پروتز سینه هم استفاده کنید.

همچنین لیفت باعث کوچک شدن سینه های فرد نیز نمی شود و اگر مایلید در کنار لیفت عمل کوچک کردن سینه را نیز انجام دهید باید آن را از پزشک درخواست کنید تا همزمان با لیفت سینه برای شما ماموپلاستی کاهشی هم انجام دهد.

پروتزپکسی

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان چگونه انجام می شود؟

گاهی اوقات افتادگی سینه همراه با خالی و کوچک شدن سینه است و بهتر است علاوه بر انجام عمل لیفت سینه برای افزایش حجم از دست رفته از پروتز به صورت همزمان استفاده شود که به آن پروتزپکسی یا لیفت پروتز می گویند. در لیفت و پروتز سینه به طور همزمان حجم سینه پرتر و افتادگی آن برطرف می شود. معمولا سینه هایی که افتادگی زیادی ندارند با پروتز سایز بزرگتر لیفت می شوند.

افرادی که تمایل به گذاشتن پروتز ندارند اگر سینه حجم کافی داشته باشد می توانند فقط لیفت انجام دهند. در لیفت سینه از بافت سینه برداشته نمی شود ولی چون پوست کشی انجام می شود سایز سینه مقداری کوچک خواهد شد.

هدف از ماستوپکسی بزرگ کردن سینه نیست بلکه بالا کشیدن سینه و نوک آن، گردتر کردن پستان و کاهش اندازه آرئول (هاله اطراف نوک سینه) که به مرور زمان رشد می‌کند، است. اگر سینه‌هایتان کوچک است و یا پس از زایمان و در دوران شیردهی حجمی از آن کاهش یافته است، انجام عمل بزرگ کردن سینه همراه با ماستوپکسی می‌تواند به طور همزمان، سفتی و سایز آن‌ها را افزایش دهد. 

 تزریق چربی به سینه ” یک راهکار کارآمد و روشی کم تهاجمی جهت افزایش سایز سینه بدون استفاده از ایمپلنت 

بهترین تکنیک در جراحی سینه کدام است؟

تکنیک های رایج ماموپلاستی معمولا به شکل خط T برعکس هستند که سینه را هم بالا می برد و هم از اطراف جمع می کند. در روش های جدیدتر ماموپلاستی و لیفت سینه، برش عمودی یا برش آبنباتی استفاده می شود که طبق آن فقط خط برش عمودی در بدن بیمار باقی می ماند. این تکنیک ممکن است برای یک سری از بیماران ایده آل باشد و نتایج خوبی داشته باشد ولی برای یک سری از افراد که سینه های بزرگ تری دارند جوابگو نیست و نتایج خوبی به همراه ندارد.
در این تکنیک (آبنباتی) برش عرضی 30 سانتی هر طرف که در برش لنگری ایجاد می شود حذف شده است. جای زخم کمتر، نقاهت کوتاه تر و برجستگی بیشتر از مزایای برش آبنباتی است. البته ممکن است خطوط برش روی سینه به طور کامل برطرف نشود اما به مرور زمان کم رنگ تر می شود.

جراحی سینه با لیزر | لیزر چه فوایدی برای جراحی سینه دارد؟

جای بخیه عمل ماموپلاستی نی نی سایت

برخی زیباجویان نگران محل برش و جای بخیه ها هستند که پزشک جراح در این گونه موارد لیفت و پروتز از هاله را انجام می دهد که کمترین میزان برش و بخیه را داشته باشد.
البته اضافه کنیم که این تکنیک یعنی لیفت و پروتز یا فقط تعبیه پروتز از هاله سینه برای همه افراد کاربرد ندارد و تشخیص آن فقط توسط فوق تخصص جراح سینه امکان پذیر است.

لیفت سینه و شیردهی

لیفت سینه و بارداری

بارداری و شیردهی جزء بنیادی تغییرات مادر است که می‌تواند باعث کاهش حجم سینه‌ها شود. پروتز سینه یک روش امن و عالی برای جبران این حجم از دست رفته است.
بارداری و شیردهی از عواملی هستند که می توانند موجب افتادگی سینه شوند. پس چنانچه باردار هستید یا قصد دارید به زودی باردار شوید، بهتر است از انجام عمل لیفت سینه خودداری کنید؛ چراکه هم شرایط لازم برای بیهوشی و قرار گرفتن تحت عمل جراحی را ندارید، و هم بعد از شیردهی و بارداری دوباره سینه هایی که این همه برایشان هزینه کرده اید دچار افتادگی می شوند. به همین خاطر بهتر است زمانی به انجام عمل لیفت سینه فکر کنید که دیگر قصد بارداری ندارید.

آیا نتایج عمل جراحی لیفت سینه بلافاصله قابل مشاهده است؟

در جراحی سینه، نتایج حاصل بعد از عمل بر روی هر شخص بر اساس میزان لیفت سینه و مقدار بافت باقیمانده متفاوت است. زمان لازم برای مشاهده نتایج نهایی عمل 5 تا 7 ماه است و مشاهده عوارضی مانند تورم، التهاب، سفت شدن قسمتی از سینه، عدم تقارن و چین خوردگی‌های زیر سینه‌ها در این مدت طبیعی می‌باشد. برای جلوگیری از انتظار غیر واقعی بیمار از نتایج جراحی بهتر است در یک جلسه مشاوره با پزشک جراح خود مشورت کند.

بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

بهترین جراح لیفت سینه در تهران | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

متقاضیان جراحی لیفت سینه باید بدانند که این جراحی باید توسط بهترین فوق تخصص جراح پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، باید صورت گیرد. بنابراین اولین گام را در جهت یافتن بهترین جراح لیفت سینه بردارید. توجه به هزینه جراحی لیفت سینه که در بین برخی جراحان بسیار تعرفه پایینی دارد نمی تواند تضمین کننده نتیجه جراحی باشد.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر، فاکتورهایی از قبیل ارتباط کلامی، سابقه کار در بیمارستان و پرسنل تحت خدمت جراح نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین جراح سینه محسوب می شوند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان و دارای بورد تخصصی جراحی عمومی، با سابقه پزشکی درخشان یکی از بهترین متخصصان حوزه زیبایی-درمانی سینه هستند که با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی لیفت سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

تماس جهت مشاوره رایگان

سخن پایانی

اندام بانوان با داشتن برجستگی ها و انحنای ناشی از سینه ها دارای زیبایی خواهد بود. عمل جراحی لیفت سینه انتخاب درستی از جراحی‌ها است که زیبایی و تناسب سینه ها را باز می گرداند.
در عمل جراحی لیفت سینه پزشک با بالا کشیدن سینه و سفت کردن بافت‌های اطراف آن، موجب تغییر شکل و جوانی پستان‌ها می‌شود که تأثیر بسزایی در اعتماد به نفس فرد دارد. لازم به ذکر است که جراحی لیفت سینه تنها با هدف ایجاد زیبایی صورت نمی گیرد؛ گاها بانوان به دلیل افتادگی سینه دچار مشکلات پوستی مانند عرق سوز شدن در ناحیه زیر سینه می شوند که برای این افراد علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا