ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

هر آنچه درباره ی ورزش بعد از عمل ماموپلاستی باید بدانید.

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

آیا به تازگی عمل جراحی پستان انجام داده‌اید؟ در این مقاله به شما عزیزان توضیحات کاملی برای جلوگیری از عفونت‌ و تورم، طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی و مراقبتهای لازم پس از جراحی پستان ارائه خواهیم داد تا مانند گذشته به زندگی روزمره خود برگردید. همچنین به سوال پرتکرار بسیاری از بیماران در مورد ورزش بعد از عمل ماموپلاستی و مواردی که باید رعایت شود پاسخ خواهیم داد. پس با سایت اختصاصی دکتر امیرپاشا ابراهیمی یکی از بهترین متخصصین جراحی پستان در تهران، همراه باشید.

روش های درمان افتادگی سینه

بزرگ بودن سینه ها باعث افتادگی سینه ها می شود که فشار زیادی بر روی ستون فقرات، مهره ها، کمر و پشت وارد می کند. بیمارانی که دچار ماکروماستی (بزرگ بودن سینه ها) هستند به دنبال اصلاح آن هستند. روش های مختلفی برای کوچک کردن و یا بالابردن پستان وجود دارد. از جمله ماموپلاستی کاهشی، تکنیک لیفت سینه عمودی، لیفت داخلی، لیفت با پدیکول تحتانی و روش گرافت آزاد نوک سینه که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی بهترین فلوشیپ فوق تخصص پستان دارای بورد جراحی عمومی با روش های نوین و با استانداردهای مشخص به انجام بسیاری از جراحی های زیبایی-درمانی سینه می پردازد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

انواع جراحی های زیبایی سینه (ماموپلاستی)

  • تزریق ژل در سینه
  • تزریق چربی در سینه 
  • لیفت سینه (ماستوپکسی)
  • کوچک کردن و کم کردن سایز سینه (ماموپلاستی کاهشی)
  • بازسازی سینه در بیماران سرطانی و یا کسانی که به هر دلیل سینه هایشان فرم عادی خود را از دست داه است.
  • فرم دهی سینه با کاشت پروتز
  • برداشت و یا تعویض پروتز سینه

ماموپلاستی نی نی سایت

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی یا جراحی سینه، از جمله جراحی های زیبایی است که با هدف کوچک کردن سینه های بزرگ و افتاده یا بزرگ کردن سینه ها و در کل به منظور بهبود ظاهری انجام می شود.

علل ماموپلاستی

بزرگی پستان در خانم ها می تواند عوارض زیادی را داشته باشد. ماموپلاستی هم اندیکاسیون درمانی دارد و هم اندیکاسیون زیبایی. ماموپلاستی کاهشی همراه با برداشتن بافت و لیفت پستان است و ماموپلاستی افزایشی همراه با افزودن ایمپلنت های سیلیکونی و یا سالینی به بافت سینه است. جراحی پروتز سینه در خانم هایی انجام می شود که دارای سینه های کوچکی هستند. همچنین خانم هایی که به دلیل بارداری، زایمان های متعدد و شیردهی دچار افتادگی سینه شده اند می توانند با عمل ماستوپکسی سینه ها را لیفت کنند تا افتادگی آنها برطرف شود.

لیفت سینه با پدیکول تحتانی

این روش ماندگاری بیشتری دارد. البته این تکنیک برای سینه هایی که افتادگی شدید دارند مناسب نمی باشد. در برخی موارد برای بهتر شدن نتیجه جراحی از روش پروتز سازی با بافت سینه استفاده می شود. در این روش بافت میانی سینه را به صورت فلپ بالا می برند و بالای سینه را پر می کنند. این باعث می شود هم حجم سینه پر شود و هم ماندگاری بیشتری نسبت به روش های دیگر داشته باشد.

سن ماموپلاستی

خانم های بالای ۱۸ سال کاندید این جراحی هستند و عمدتا خانم هایی هستند که بارداری، زایمان های متعدد و دوران شیردهی داشته اند.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

بعد از جراحی های سینه بهتر است به مدت 3 هفته به روی شکم دراز نکشید و به پهلو هم نخوابید، زیرا ممکن است به سینه ها فشار وارد شود. همچنین بالشت سر بلندتر و شیبدار باشد و در حالت بهتر می توان از تخت بلند کمک گرفت.

توصیه می شود که در 4 تا 6 هفته اول از سوتین های ماموپلاستی استفاه کنید، به پشت بخوابید و پس از آن بسته به نظر جراح تان و وضعیت راحتی خودتان تغییرات بعدی را اعمال کنید.

کاندیدای مناسب عمل ماموپلاستی

عموما افرادی که با سایز سینه هایشان مشکل دارند و این مشکل باعث شده تا زیبایی اندامشان تحت تاثیر قرار گیرد و همچنین در فعالیت های روزمره با مشکل روبرو شوند نیاز به عمل ماموپلاستی دارند.

اقدامات قبل از جراحی ماموپلاستی

اقدامات قبل از جراحی ماموپلاستی

یکی از نکات مهم پیش از تصمیم به انجام جراحی زیبایی- درمانی سینه، انتخاب جراح ماهر و باتجربه است. در طول جلسات مشاوره موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  • اهداف و خواسته ی بیمار از انجام جراحی
  • انجام معاینات فیزیکی و بالینی
  • شست و شوی سینه ها قبل از جراحی
  • پزشک نکات و مراقبت های دوره نقاهت جراحی را به شما خواهد گفت.
  • کنار گذاشتن سیگار و دخانیات به منظور تسریع روند بهبودی بعد از جراحی
  • نخوردن و نیاشامیدن مواد غذایی شش تا هشت ساعت قبل از جراحی
  • قطع مصرف داروهایی که احتمال خونریزی را افزایش می دهند، مانند آسپرین، ژلوفن و ناپروکسن
  • بررسی جوانب مختلف جراحی، خطرات احتمالی، محل برش ها، اندازه پروتز و موارد این چنینی

تاثیر ورزش در کاهش بیماریها

ورزش کردن و انجام دادن فعالیت‌های بدنی در زندگی روزمره هر فرد نقش مهمی ایفا می‌کند. فعالیت‌های بدنی باعث افزایش بنیه و قدرت شما می‌شود و در مواقع سختی و اضطراب توان شما را برای تحمل چنین وضعیت‌هایی افزایش می دهد. ورزش به جز داشتن مزایای فیزیکی برای بدن، از نظر ذهنی و روحی نیز مفید است. ورزش نقش مهمی در داشتن یک زندگی شاد و بدون استرس دارد.
در مطالعات جدید ثابت شده است که ورزش متعادل در طول هفته میزان ابتلا به سرطان سینه را کاهش می هد و حتی ثابت شده است که میزان عود سرطان پستان را کاهش می دهد.
بعد از کلیه اعمال جراحی زمانی اجازه ورزش و فعالیت خواهید داشت که توانایی بدن بازگشته و بدن شما به تعادل رسیده که قطعا بعد از دو هفته خواهد بود.

جراحی زیبایی سینه

آیا جراحی های پستان محدودیتهای ورزشی دارد؟

اصولا در جراحی های پستان خیلی محدودیت های ورزشی نداریم. برخلاف تصور بیماران عزیز بعد از کوچک کردن سینه هیچ محدودیت ورزشی وجود ندارد. برخی مراجعین تصور می کنند اگر دست خود را بالا ببرند زخم ها باز می شود، زخم ها ممکن است باز شود که در اثر ورزش های عادی نخواهد بود. قطعا ورزش های حرفه ای بحثش جداست و سلامت بدن در ورزش حرفه ای نیست و پیرامون بحث ما ورزش های عادی است.
در پروتز سینه که محل قرارگیری آن زیر عضله است پزشک دقیقا به شما خواهد گفت که در 3 ماه اول بعد از جراحی سینه کدام ورزش ها را انجام ندهید تا پروتز در جای خود ثابت شود. بنابراین به طور کلی شما محدودیت ورزشی های عادی را ندارید و وقتی عضله سینه زیر پروتز است نوع ورزشی که سه ماه نباید انجام دهید که ورزش های عضله پستانی بزرگ (پکتورالیس) است را پزشک به شما خواهد گفت ولی تردمیل و ورزش های عادی ایرادی ندارد.

نکته

کسانی که وزشکار هستند باید ورزش هایی را انجام دهند که ضربه به پستان به هیچ وجه وارد نشود چون باعث پارگی پروتز سینه می شود.

نشانه های پارگی پروتز سینه

  • درد در ناحیه سینه
  • تورم و التهاب
  • تغییر در سایز پروتز سینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا