بهترین جراح سرطان سینه در تهران

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

اگر شما هم به هر دلیلی با سرطان سینه دست و پنجه نرم می‌کنید و با ترس و استرس زیاد به دنبال بهترین جراح سرطان سینه در تهران  می‌گردید، با ما همراه باشید تا با دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان بیشتر آشنا شوید.

ذر این مطلب علاوه بر معرفی بهترین جراح سرطان سینه در تهران، علائم سرطان سینه، انواع جراحی درمانی سرطان سینه، استیج های سرطان و … را توضیح خواهیم داد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

روش های کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

سرطان سینه چگونه ایجاد می شود؟

سلول‌های بدن دائما در حال تکثیر و جانشینی هستند اما گاهی اوقات تکثیر آن‌ها از حد طبیعی خود فراتر رفته و به صورت نامنظم به سایر قسمت‌های بدن نیز گسترش پیدا می کند. درنتیجه توده یا توده‌هایی را به وجود می‌آورند که می‌توان آن‌ها را در طی خودآزمایی یا از طریق غربالگری فیزیکی احساس کرد.
این بیماری یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در میان بانوان است و از هر 8 نفر زن، 1 نفر را درگیر خود می‌کند.

سرطان سینه در اثر رشد غیرطبیعی سلول‌ها در یک یا هر دو سینه فرد ایجاد می‌شود.

مهم‌ترین علائم سرطان سینه 

بهترین روش برای درمان سرطان سینه، شناخت علائم و تشخیص زود هنگام آن توسط بانوان، می باشد. در این قسمت به مهم ترین نشانه های این بیماری، خواهیم پرداخت.

  • ترشح خون یا هر مایع دیگر به جزء شیر از نوک سینه
  • تغییر در سایز یا شکل سینه ها، خصوصا به صورت یک طرفه
  • التهاب یا به زبان ساده قرمزی و تو رفتگی پوست سینه
  • افزایش ضخامت سطح پوست یا تورم بخشی از پستان
  • قرمزی یا پوسته پوسته شدن نوک سینه
  • احساس درد یا بی حسی نوک پستان
  • خارش یا تحریک شدید سینه
  • درد شدید در سینه
  • ایجاد توده یا برجستگی در سینه یا حفره‌های زیر بغل
  • متورم شدن بخشی از سینه
  • کشیده شدن نوک سینه به داخل

تشخیص زود هنگام و درمان به موقع در بهبودی و کاهش میزان مرگ و میر بسیار موثر است. متأسفانه، به دلیل تاخیر در تشخیص و عدم آگاهی، سرطان پستان همچنان یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی در بسیاری از کشورها از جمله ایران، است.

اگر شما نیز هر یک از علائم سرطان سینه را تجربه کرده‌اید و این بیماری توسط پزشک متخصص در شما تشخیص داده شده است؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم به بهترین جراح سرطان سینه در تهران، دکتر امیرپاشا ابراهیمی مراجعه کنید.

تشخیص به موقع سرطان سینه و مراجعه به بهترین جراح سرطان سینه در تهران کلیدی ترین مسئله در درمان این بیماری است.

سرطان سینه

سرطان سینه چه کسانی را تهدید می کند؟

سرطان سینه می‌تواند بر اثر عوامل زیر در بدن فرد ظاهر شود:

  • تغییرات یا جهش ژنتیکی؛ تغییرات ژنتیکی یا جهش در DNA سلول‌های یک فرد می‌تواند تأثیر بسزایی بر سلامت آن‌ها داشته باشد. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که جهش‌های ژنی می‌تواند باعث افزایش خطر سرطان سینه از طریق وراثت شود. این بدان معنی است که افراد مبتلا به جهش ژنتیکی باید احتیاط بیشتری در مورد شیوه زندگی روزانه خود و همچنین نظارت بیشتر داشته باشند. زیرا ممکن است در برخی از مراحل زندگی خود در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه باشند.
  • افراد بالای 50 سال؛ این افراد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه می‌باشند. پس برای جلوگیری از بروز سرطان سینه در افراد بالای 50 سال بهتر است، این افراد از یک سبک زندگی سالم، پیروی نمایند و مهم‌تر از همه، چکاب‌های خود را به طور منظم، انجام دهند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین نشانه در تغییر بافت یا شکل سینه، فورا به متخصص، مراجعه نمایند.

آیا فقط کسانی که در خانواده سابقه سرطان دارند باید چکاپ کنند؟

 

سرطان سینه (Breast Cancer) از کدام قسمت بدن آغاز می شود؟

سرطان سینه (Breast Cancer)، شایع‌ترین انواع سرطان در میان بانوان، در بافت سینه ایجاد می‌شود. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های بدخیم در بافت سینه به طور غیر قابل کنترلی، رشد می‌کنند و توده یا تومور را تشکیل می‌دهند.

سرطان سینه معمولاً در لوبول‌ها یا مجاری پستان شروع می‌شود. لوبول‌ها یا مجاری پستان، بخشی از غدد پستانی هستند که در تولید شیر، در زمان شیردهی نوزاد، نقش دارند.

البته در برخی از انواع سرطان سینه از نوع بدخیم، پس از اینکه سرطان در بافت سینه، تکثیر شد از طریق خون و یا سیستم لنفاوی به سایر قسمت‌های بدن نیز انتقال پیدا کرده و گسترش می‌یابد.

بنابراین، اگر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستید، بسیار مهم است که به طور منظم برای معاینه و غربالگری به بهترین جراح سرطان سینه در تهران مراجعه کنید.

سرطان سینه تهاحمی و غیر تهاجمی

توجه داشته باشید که سرطان سینه، اغلب یا به صورت تهاجمی یا به صورت غیر تهاجمی، در مبتلایان بروز می‌کند.

منظور از سرطان سینه تهاجمی، سرطان پستان بدخیم است؛ که این مدل سرطان سینه زمانی تشخیص داده می‌شود که به بسیاری از نقاط گسترش یافته و درمان آن بسیار دشوار می‌باشد.

اما منظور از سرطان سینه غیرتهاجمی، سرطان سینه از نوع خوش‌خیم است که به کندی رشد کرده و تنها به درمان جزئی توسط پزشک متخصص و نظارت بر تغییرات اندازه یا شکل سینه، در طول زمان نیاز دارد.شایع ترین انواع سرطان سینه

شایع ترین انواع سرطان سینه

همانطور که اشاره کردیم سرطان سینه به صورت کلی شامل دو گروه می‌باشد:

  • سرطان سینه تهاجمی؛ بدخیم
  • سرطان سینه غیرتهاجمی؛ خوش خیم

البته هر یک از دو گروه خوش‌خیم و بدخیم سرطان سینه دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه شایع‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  1. کارسینوم مجاری شیری در محل

یکی از شایع‌ترین انواع سرطان سینه در خانم‌ها، کارسینوم یا سرطان مجاری شیری در محل است که در گروه سرطان سینه خوش‌خیم و غیرتهاجمی قرار می‌گیرد؛ این سرطان شایع، مجاری شیری پستان را درگیر می‌کند و از آن‌جایی که یک سرطان خوش‌خیم به حساب می‌آید به خارج از مجاری شیری پستان گسترش پیدا نمی‌کند.

سرطان مجاری شیری در محل، اغلب از طریق تصویربرداری مانند: ماموگرافی یا MRI قابل شناسایی می‌باشد. همچنین با انجام بیوپسی یا نمونه برداری، می‌توان آن را تشخیص داد. بسته به شرایط، گزینه‌های مختلف درمانی برای این نوع سرطان سینه وجود دارد که شامل: جراحی سینه، پرتو درمانی، هورمون درمانی یا شیمی درمانی می‌باشد.

  1. کارسینوم تهاجمی مجاری شیری

یکی از انواع سرطان سینه بدخیم که 80 درصد از آمار و ارقام مبتلایان به سرطان سینه را به خود اختصاص می‌دهد، کارسینوم یا سرطان تهاجمی مجاری شیری است؛ این مدل سرطان سینه، در سلول‌های پوشاننده لوله‌‌های نازک که شیر را از بافت لوبول‌ها (غدد شیری) به نوک سینه‌ها انتقال می‌دهند، ایجاد می‌شود.

توجه داشته باشید که سرطان تهاجمی مجاری شیری، با پرتودرمانی و یا شیمی درمانی قابل درمان است؛ اما درصورت دیر مراجعه کردن به پزشک متخصص، احتمال اینکه یک تهدید جدی برای زندگی فرد بیمار به حساب بیاد، وجود دارد.

از طرفی تاخیر در درمان کارسینوم تهاجمی مجاری شیری، این احتمال را به وجود می‌آورد که این سرطان به قسمت‌های دیگری از بدن نیز مانند غدد لنفاوی یا استخوان‌ها سرایت کرده و آن‌ها را نیز درگیر خود کند.

بنابراین، تشخیص و درمان به موقع کارسینوم تهاجمی مجاری شیری، برای جلوگیری از انتقال این نوع سرطان به قسمت‌های بدن و کاهش مرگ و میر، از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

از این‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم درصورت تشخیص سرطان تهاجمی مجاری شیری در بدنتان به بهترین جراح سرطان سینه در تهران مراجعه کنید تا بتوانید این سرطان سینه را به سرعت درمان کرده و از انتقال آن به قسمت‌های دیگر بدن خود جلوگیری کنید.

  1. کارسینوم تهاجمی لوبولار

پس از سرطان تهاجمی مجاری شیری که رتبه شایع‌ترین نوع سرطان سینه بدخیم را به خود اختصاص داده است، کارسینوم تهاجمی لوبولار یا مخفف آن که ILC است، رتبه دوم را به عنوان شایع‌ترین سرطان سینه شامل می‌شود.

منظور از لوبول‌ها، غدد شیری هستند. سرطان تهاجمی لوبولار، از غدد شیری پستان شروع شده و درنهایت به بافت‌های اطراف سینه گسترش پیدا می‌کند؛ اما این تنها بخشی از تکثیر این سرطان بدخیم است، چراکه می‌تواند از طریق خون یا سیستم لنفاوی نیز به سایر قسمت‌های بدن تکثیر شود و زندگی فرد بیمار را کاملا به خطر بیاندازد.

کارسینوم لوبولار مهاجم، معمولاً در طی آزمایشات غربالگری مانند: ماموگرافی یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.
نکته حائز اهمیت در رابطه با سرطان تهاجمی لوبولار این است که تشخیص آن نسبت به انواع دیگر سرطان سینه دشوارتر است؛ چراکه باعث ایجاد توده در بافت سینه نمی‌شود و درنتیجه تشخیص آن توسط فرد بیمار نیز کار خیلی سختی است.

روش‌های درمان سرطان تهاجمی لوبولار نیز شامل؛ جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا هورمون درمانی می‌باشد.
پیشنهاد ما به شما برای درمان این سرطان سینه بدخیم مراجعه به بهترین جراح سرطان سینه در تهران دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان است که انواع سرطان‌های سینه خوش‌خیم و بدخیم را با مهارت، دانش و تجربه بالا به بهترین نحو احسن انجام می دهند.


مراحل یا استیج های مختلف سرطان سینه

بیماری سرطان سینه با توجه به اندازه تومور و همین طور میزان گسترش آن، به مراحل یا اصطلاحا استیج، تقسیم می شود. به طور کلی، پنج استیج در بیماری سرطان سینه وجود دارد که عبارت است از:

  • مرحله صفر

سرطان پستان مرحله صفر که (به عنوان DCIS یا کارسینوم مجرای درجا شناخته می‌شود)، یک شکل غیرتهاجمی سرطان پستان است که در آن سلول ‌های سرطانی، در مجرای پستان وجود دارند اما در خارج از مجرا پخش نشده ‌اند.

  • مرحله یک

مرحله یک سرطان سینه، زمانی تشخیص داده می شود که سلول های سرطانی هنوز در محل اصلی خود قرار دارند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این مرحله، دو حالت ممکن است اتفاق بیفتد که عبارت است از:

  1. اندازه ی تومور اصلی کمتر از دو سانتی متر می باشد و به جای دیگری گسترش نیافته است.
  2. گره های لنفاوی درگیر، سرطان شده اند اما هیچ توموری مشاهده نمی شود.
  • مرحله دو

در این مرحله نیز، دو سناریو، اتفاق می افتد که عبارت است از:

  1. در گره های لنفاوی، توموری به اندازه ی کمتر از دو سانتی متر، وجود دارد و یا اندازه ی تومور بین دو تا پنج سانتی متر بوده اما به هیچ گره ی لنفاوی، سرایت نکرده است.
  2. تومور، به اندازه ی بیش از پنج سانتی متر بوده اما به گره های لنفاوی، سرایت نکرده و یا تومور حدود دو تا پنج سانتی متر سایز دارد و به گره های لنفاوی، سرایت کرده است.
  • مرحله سه

  1. در این مرحله، تومور به گره های لنفاوی و قسمت زیر بغل سرایت کرده و اندازه ای بیش از پنج سانتی متر دارد.
  2. تومور به قفسه ی سینه و پوست رسیده و حداقل 9 گره ی لنفاوی را درگیر، کرده است.
  3. سرطان در بیش از ده گره ی لنفاوی، منتشر و گسترش پیدا کرده است.
  • مرحله چهار

تومور در تمامی گره های لنفاوی، منتشر شده و به سایر نقاط بدن نیز گسترش پیدا کرده است. از جمله مهم ترین نقاط درگیر در این مرحله که تومور به آن ها وارد شده است، می توان به مغز و ریه اشاره داشت.

توده های خوش خیم و بد خیم در سرطان سینه، به چه معناست؟

توده های خوش خیم پستان یکی از رایج ترین وضعیت های موجود در تشخیص سرطان سینه در زنان است. خوشبختانه، خبر خوش این است که اغلب افراد که درگیر بیماری سرطان سینه می شوند، کانسر آن ها، از نوع خوش خیم می باشد.

خوش خیم بودن، به این معناست که این توده فقط در بافت سینه ایجاد شده و به هیچ قسمت دیگری منتقل نخواهد شد. توده خوش خیم پستان، غیرسرطانی می باشد.

خانم‌ ها، باید مراقب هرگونه تغییر یا رشدی که در سینه‌ های شان رخ می‌دهد، باشند و قبل از اینکه خیلی دیر شود، به طور منظم غربالگری ‌های سلامتی مانند ماموگرافی را انجام دهند تا توده خوش‌خیم احتمالی را تشخیص دهند.

توده های خوش خیم، نیاز به درمان ندارند و فقط! باید به طور منظم تحت نظر پزشک حاذق و مجرب باشید.

توده های بدخیم پستان، متاسفانه از نوع سرطان زا می باشد و به درمان فوری نیاز خواهد داشت. تشخیص زود هنگام برای درمان موفقیت آمیز و برای داشتن عمری طولانی مدت، بسیار ضروری است.

آزمایش ‌ها و تکنیک ‌های تصویر برداری متعددی از جمله ماموگرافی سه بعدی، سونوگرافی، تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI) و … برای تشخیص توده بدخیم پستان، استفاده می شود.


مهم ترین عوامل خطر ساز در ابتلا به سرطان سینه

  • رابطه مهم ژنتیک و سرطان سینه
  • جنسیت مونث در سرطان سینه
  •  عدم تحرک و احتمال سرطان سینه
  • رابطه مصرف نوشیدنی‌ های الکلی و سرطان سینه
  • چاقی
  • درمان جایگزینی هورمون پس از یائسگی
  • عدم بارداری در طول زندگی یا بارداری در سنین بالا

 

انواع روش های تشخیص سرطان سینه

از آنجایی که سرطان سینه یکی از شایع ترین بیماری ها بوده بنابراین برای زنان الزامی است که راههای تشخیص آن را بدانند.
در این قسمت ما قصد داریم تا شما را با انواع روش های تشخیص این بیماری، آشنا نماییم. از مهم ترین روش های تشخیص سرطان پستان عبارت است از:

  • خودآزمایی سرطان سینه

خودآزمایی؛ روشی ساده و موثر، در جهت تشخیص زود هنگام علائم سرطان سینه است که می تواند به افزایش شانس درمان به موقع کمک کند. خودآزمایی منظم، اغلب به افراد این امکان را می دهد که با بدن خود آشنا شوند و آن ها را قادر می سازد تا هر گونه ناهنجاری یا تغییر مشکوک در سینه خود، که می تواند نشانه شروع زودرس سرطان سینه باشد، تشخیص دهد.

بهترین زمان برای خودآزمایی سینه، چند روز بعد از دوره قاعدگی که اثر هورمون ها کمتر از حد طبیعی است، انجام داد. برای انجام این کار، به صورت کاملا برهنه، در مقابل آینه، قرار بگیرید، سپس در محیطی که از نور کافی بر خوردار است، قسمت هایی نظیر: نوک سینه ها، اطراف و زیر سینه ها، زیر بغل ها، را با دست و به صورت چشمی و با بالاتنه را دقیق بررسی نمایید.

  • معاینه توسط متخصص سینه

بر اساس نظر متخصصان در حوزه ی سرطان سینه، بانوان باید، هر چند مدت یک بار، به متخصص سینه مراجعه و پزشک به صورت فیزیکی، خود؛ سینه های شما را بررسی نماید. برای داشتن احساس راحتی، شما می توانید به یک متخصص که با داشتن سالیان متمادی، در تشخیص و درمان سرطان سینه، بسیار تجربه داشته، مراجعه نمایید و از سلامت سینه های خود، اطمینان حاصل نمایید.

  • انجام انواع تست های تصویر برداری

یکی از بهترین روش های تشخیص سرطان سینه که از دقت بسیار بالا برخوردار می باشد، استفاده از تست های تصویر برداری است. این تست ها، شامل:

  • تصویربرداری تشدید مغناطیسی یا MRI
  • سونوگرافی
  • ماموگرافی

  • نمونه برداری (بیوپسی) از بافت سینه

بدون شک، دقت تشخیص بیماری سرطان پستان؛ را می توان با استفاده از نمونه برداری (بیوپسی)، به طور قابل توجهی بهبود بخشید. هدف از بیوپسی؛ جمع آوری نمونه های بافتی از سینه است که می تواند برای یافتن سلول های سرطانی آزمایش شود. این روش با استفاده از تکنیک های نمونه برداری مدرن، دقیق و مقرون به صرفه است.

توجه داشته باشید که بیوپسی؛ در ترکیب با سایر آزمایش ‌ها برای تشخیص دقیق سرطان سینه استفاده می‌شود. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند به شناسایی تومور های خوش خیم و بدخیم کمک  بسزایی نماید و اطلاعات دقیق تری نسبت به معاینات بالینی یا تست های تصویر برداری، ارائه دهد.

 نمونه گیری همچنین به تصمیم گیری در مورد برنامه های درمانی بیماران و آزمایش های بعدی کمک می کند. تشخیص زودهنگام سرطان سینه شانس درمان موفقیت آمیز را افزایش می دهد.

انواع روش های درمان سرطان سینه

بی شک، سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع از سرطان ها است و از نظر شدت، در هر فردی؛ می تواند بسیار متفاوت باشد.

دقت داشته باشید که، گزینه های درمانی سرطان سینه؛ به نوع و مرحله سرطان و همچنین سلامت کلی فرد بستگی دارد. درمان های رایج برای سرطان سینه شامل: جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی و ایمونوتراپی است.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در برخی موارد؛ از چندین روش درمانی به صورت ترکیبی، برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می شود.

در کسانی که بیماری سرطان پستان، تشخیص داده شده است، مهم است که بدانند، چه روش های درمانی برای شان مفید تر است تا بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد مراقبت از خود بگیرند.

در این قسمت به بررسی انواع روش های درمانی برای بیماری سرطان سینه خواهیم پرداخت.

  • جراحی

وقتی صحبت از درمان سرطان سینه می شود، جراحی یکی از رایج ترین و موثرترین روش های درمانی برای بسیاری از بیماران می باشد.

جراحی می تواند به برداشتن تومور، جلوگیری از رشد بیشتر آن یا حتی جلوگیری از گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن کمک به سزایی نماید.

توجه داشته باشید که نوع جراحی؛ به اندازه، محل تومور و همچنین شرایط فردی بیمار از قبیل: سن، جنسیت و نوع سلول های سرطانی موجود، بستگی دارد. جراحی می تواند شامل لامپکتومی (برداشتن توده سرطانی)، ماستکتومی (برداشتن کل سینه) یا بیوپسی از گره لنفاوی (شناسایی گره های لنفاوی که گره های مرحله اول سلول های سرطانی سینه هستند)، باشد.

جراحان ممکن است در برخی موارد برای نتایج بهتر؛ از پرتو درمانی و شیمی درمانی همراه با آن، استفاده کنند.

  • شیمی درمانی

شیمی درمانی یک روش درمانی پرکاربرد برای سرطان سینه می باشد؛ که برای کمک به کاهش یا از بین بردن تومورهای بدخیم از طریق درمان دارویی استفاده می شود.

این درمان برای بسیاری از انواع سرطان، از جمله موارد اولیه و پیشرفته سرطان سینه بسیار مفید است.

این گزینه درمانی، مبتنی بر این ایده است که دارو های کموتراپی؛ سلول ‌های در حال تقسیم را از بین می‌برند و امکان کاهش اندازه تومور را فراهم می‌آورند که بعد از آن، جراحی برای برداشتن تومور مؤثر تر می‌شود.

شیمی درمانی معمولاً با سایر درمان ها مانند: پرتو درمانی و هورمون درمانی ترکیب می شود تا بهترین نتیجه ممکن برای بیمار، حاصل شود.

  • رادیو تراپی یا پرتو درمانی

در این روش؛ با استفاده از پرتو برای از بین بردن سلول های سرطانی صورت می گیرد و در عین حال از بافت سالم اطراف در برابر آسیب، محافظت می کند.

می توان از این روش برای درمان محل تومور اولیه و مکان های ثانویه ای که ممکن است، تحت تأثیر متاستاز قرار گرفته اند، استفاده شود. رادیوتراپی اغلب با شیمی درمانی برای افزایش اثربخشی در مواردی خاص ترکیب می شود.

  • هورمون درمانی

یکی از موثرترین درمان ها برای سرطان سینه؛ هورمون درمانی است.

این روش با کاهش میزان هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون در بدن زنان، عمل می کند که می تواند رشد تومورهای ناشی از این هورمون ها را کند یا متوقف، نماید.

  • ایمونوتراپی

ایمونوتراپی؛ در چند سال گذشته انقلابی در درمان سرطان سینه، ایجاد کرده است به طوری که به عنوان یک روش درمانی، با به کارگیری سیستم ایمنی بدن خود بیمار؛ برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی کار می کند.

روش ‌های سنتی درمان سرطان سینه مانند: شیمی‌درمانی، پرتو درمانی و جراحی، به طور کلی بر کاهش اندازه تومور یا ریشه‌ کن کردن سلول ‌های سرطانی تمرکز می‌کنند، این در حالی است که ایمونوتراپی؛ بر تقویت سیستم ایمنی بدن، برای مقابله بهتر با سرطان متمرکز است.


چگونه از خود در برابر سرطان سینه محافظت نماییم؟

به طور کلی؛ یک سری اقدامات برای جلوگیری از بروز سرطان سینه در بانوان، وجود دارد که عبارت است از:

  1. داشتن یک سبک زندگی سالم و همراه با رژیم غذایی مناسب
  2. حفظ وزن ایده آل و جلوگیری از افزایش یا کاهش شدید وزن
  3. استمرار در شیر دهی به فرزندان، حدااقل تا شش ماه ی اول
  4. دوری از هرگونه دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل
  5. توجه و مراقبت هنگام مصرف دارو های هورمونی
  6. اجتناب از بارداری در سنین بالا

معرفی بهترین جراح سرطان سینه در تهران

شما بانوان عزیز، می توانید با رعایت مواردی از قبیل: چکاب های منظم بعد از دوران قاعدگی، استفاده از تست های تصویر برداری، خود را تحت نظر داشته و در صورت بروز هر گونه مشکل، سریعا به متخصص برای بررسی آن، مراجعه نمایید. به این شکل، خیال شما از بابت سلامتی بدن خود، آسوده می شود. اما اگر به این بیماری مبتلا شدید مشاوره با دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصص جراحی سینه در تهران میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد.

انتخاب دکتر امیرپاشا ابراهیمی بهترین جراح سرطان سینه در تهران باعث اطمینان خاطر شما در طی مدت درمان این بیماری می شود.
لازم است بدانید که با مبتلا شدن به این بیماری نباید روحیه خود را از دست بدهید. در این راستا انتخاب متخصص سرطان سینه را فراموش نکنید.
در پایان؛ باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه، پیشگیری بهتر از درمان است! پس مراقب سلامتی خود باشید که برای بازگرداندن آن باید بهای سنگینی را پرداخت کنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا