آیا سرطان سینه درمان دارد

آیا سرطان سینه درمان دارد؟

آیا سرطان سینه درمان دارد

آیا سرطان سینه درمان دارد

علم پزشکی در سال های اخیر پیشرفت های زیادی کرده و این پیشرفت ها را تنها مدیون یک چیز است. تکنولوژی.
پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا پزشکان و محققان بتوانند به درک بهتری از بیماری های گوناگون برسند و ابزار مناسب تری برای انجام فرآیند های درمانی در اختیار داشته باشند.

یکی از مظاهر پیشرفت علم پزشکی در این است که امروزه می تواند به صورت عمومی سرطان سینه را درمان کند. سرطان سینه در گذشته مانند سرطان های خطرناک دیگر از جمله سرطان خون، علاج و درمانی نداشت. به همین خاطر آمار مرگ و میر ناشی از آن بسیار بالا بود. بدتر اینکه سرطان سینه یکی از سرطان های رایج، به خصوص در میان زنان است.

اما امروزه تا حد بسیار زیادی امکان درمان سرطان سینه وجود دارد. علت اینکه تمام افراد مبتلا به سرطان سینه هم درمان نمی شوند، ارتباطی با توانایی های درمانی علم پزشکی ندارد، بلکه صرفا به تشخیص دیرهنگام باز بیماری می گردد.

سرطان سینه

سرطان سینه رواج زیادی در بین خانم ها دارد. تقریبا یک هشتم تمام خانم های کره زمین به سرطان سینه مبتلا می شوند و این آمار بسیار بزرگی است. اما خوشبختانه بیشتر از 60 درصد آنها به صورت کامل بهبودی می یابند و روند درمان را پشت سر می گذارند.

درمان کردن سرطان سینه در وهله اول فقط و فقط به خود فرد بستگی دارد. از روحیه بالا و انرژی مثبت صحبت نمی کنیم، بلکه منظور واضح تری داریم. یکی از مهمترن کمپین های درمانی و پزشکی در سطح جهان، کمپین مربوط به اطلاع رسانی درباره سرطان سینه است. به خاطر رواج بسیار زیاد این سرطان، همه خانم ها باید از آن اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند. چراکه خطر آن برای همه وجود دارد. شما باید همواره نسبت به ابتلا به سرطان سینه هشیار باشید و همیشه شانس مبتلا شدن خودتان را به آن در نظر بگیرید.

تنها در این صورت است که می توان آمار تلفات ناشی از این سرطان را کاهش داد. مهمترین بخش در درمان سرطان سینه، تشخیص زودهنگام و به موقع آن است. خوشبختانه امروزه سرطان سینه در زمره سرطان های بسیار خطرناک جای نمی گیرد، چراکه می تواند به سادگی قابل درمان باشد. اما اگر به توده سرطانی داخل سینه اجازه دهید بیش از حد رشد کند و بدتر از آن به بخش های دیگر بدن سرایت نماید، تنها در اینصورت شانس درمانی برای سرطان سینه وجود نخواهد داشت.

پس باید آگاه باشید. مرتبا خودتان سینه را بررسی کنید و دنبال علائم بگردید. به صورت منظم به پزشک متخصص سینه مراجعه کنید و سینه را تحت معاینه و چک‌آپ قرار دهید. سرطان سینه هرچه زودتر شناسایی شود، شانس درمانش هم بالاتر می رود.

آیا سرطان سینه درمان دارد

 

سرطان سينه زير ٣٠ سال نی نی سایت | سرطان سينه در سن پايين
بسیاری از خانم ها هستند که باور دارند دختران یا زنان جوان به سرطان سینه مبتلا نمی شوند. اگرچه که 85 درصد خانم هایی که به سرطان سینه مبتلا می شوند بالای 40 سال سن دارند، اما هنوز هم شانس 15 درصدی برای ابتلا و بروز سرطان سینه در دختران یا زنان زیر 30 سال وجود دارد. پس فریب سن جوانتان را نخورید. هرچند شانس ابتلای شما زیاد نیست، ما هنوز هم شمار افراد جوانی که به سرطان سینه مبتلا می شوند کم نیست.

سن سرطان سینه

آیا سرطان سینه درمان دارد

 

علت اصلی بروز سرطان سینه

علت اصلی بروز سرطان سینه در این است که تغییرات هورمونی بدن، مخصوصا بعد از یائسگی باعث به وجود آمدن تغییراتی در بافت پستان می شوند. در این شرایط غدد ترشح هورمونی با اختلالات کارکردی مواجه می شوند و این اتفاق باعث به وجود آمدن و رشد سلول های سرطان در بدن می شود. سلول های سرطانی با رشد سرسام آورشان رفته رفته به یک توده تبدیل می شوند و آن توده تا حد امکان بزرگ می شود. بعد از آن شروع به پخش شدن و فرستادن سلول های سرطانی به بخش های دیگر سینه می کند.

درجه بندی یا گرید سرطان سینه چیست؟

به این موضوع توجه داشته باشید که سرطان سینه چهار گرید یا مرحله متفاوت دارد.

در مراحل اول و دوم درمان کردن سرطان بسیار راحت است و درمان سختی انتظارتان را نمی کشد. 
در گرید سه، درمان امکان پذیر است اما ریسکش بالا می رود و شانس بهبودی در آن کمی پایین می آید.
تنها در گرید چهار یا مرحله متاستاز است که نمی توان سرطان را درمان کرد.

پس حتما مراقب علائم سرطان سینه باشید.

برای آگاهی دقیقتر از علائم سرطان سینه توصیه می کنیم به مقاله چگونه بفهمیم سرطان سینه داریم در همین وبسایت مراجعه کنید و اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست بیاورید.

سرطان سينه گريد 1 نی نی سایت

در مرحله یا گرید یک این توده بسیار کوچک است و قطرش به کمتر از 2.5 سانتی متر می رسد. به همین خاطر معمولا تشخیص دادن آن کمی دشوار است چون شباهت زیادی به غده های طبیعی و بی خطر داخل سینه، مانند کیست و فیبروکیست دارد. اما مهمترین تفاوت غده سرطانی با کیست های طبیعی سینه، در این است که غده معمولا سفت و محکم است و زیر پوست سینه جا به جا نمی شود. در حالی که کیست ها معمولا نرم هستند و زیر پوست سر می خورند. شمار افرادی که سرطان سینه را در مرحله ابتدایی شناسایی می کنند کم است. چون اگر توده خیلی کوچک باشد حتی آزمایش های تصویربرداری هم نمی توانند به خوبی آن را نشان دهند.

سرطان سينه گريد 2 نی نی سایت

اما تشخیص دادن سرطان در مرحله دوم آسانتر است. در این مرحله توده سرطانی به قطر 2.5 تا 5 سانتی متر رسیده است و به راحتی حتی با لمس کردن دست هم قابل شناسایی خواهد بود. در این مرحله با خودآزمایی یا تست سرطان سینه در منزل می توانید به راحتی توده را شناسایی کرده و برای تشخیص دقیقتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. بیشتر افرادی که به موقع سرطان سینه را تشخیص می دهند و برای درمان آن اقدام می کنند، در این مرحله یا گرید 2 سرطان سینه به سر می برند.

سرطان سينه گريد 3 و 4

در گرید سه اما توده سرطانی به قطر بالای 5 سانتی متر رسیده و به احتمال زیاد سلول های سرطانی در کل سینه و بخشی از ناحیه زیربغل پخش شده اند. سرطان سینه در این مرحله نیز قابل درمان است، اما روش درمانی سخت تری پیش روی شما قرار دارد.

و در مرحله چهارم سلول های سرطانی حتی از بافت سینه هم بیرون آمده اند و به سایر نقاط بدن سرایت کرده اند که در این صورت هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد.

آیا سرطان سینه درمان دارد

 

درمان قطعي سرطان سينه نی نی سایت

درمان کردن سرطان سینه می تواند روش های مختلفی داشته باشد، اما بهترین و موثرترین روش برای درمان آن هنوز هم عمل جراحی سرطان سینه است. گرچه روش هایی مانند استفاده از لیزر هم وجود دارند اما هرگز به اندازه عمل جراحی موثر نیستند و راهکارهای درمانی دیگر هم مانند شیمی درمانی و هورمون تراپی، بیشتر از اینکه یک درمان کامل باشند یک روش درمانی تکمیلی برای بعد یا قبل از عمل جراحی هستند تا از عدم وجود هیچگونه سلول سرطانی در سینه اطمینان حاصل کنند.

عمل کردن سینه برای درمان سرطان می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که به گرید سرطان سینه بستگی دارند. اگر توده هنوز رشد چندانی نکرده باشد، جراح با برداشتن خود توده سرطان را درمان می کند، ولی چنانچه توده سرطانی خیلی بزرگ باشد و سلول های سرطانی در بافت سینه پخش شده باشند جراح چاره ای به جز برداشتن یا تخلیه کردن کل سینه و بخشی از غدد لنفاوی ناحیه زیر بغل ندارد.

بازسازی سینه

چنانچه برای درمان سرطان سینه ناچار به تخلیه سینه شدید، نیازی نیست تا نگران شکل و ظاهر خالی شده سینه بعد از عمل باشید. چراکه می توانید با عمل بازسازی سینه، حجم از دست رفته آن را به صورت مصنوعی اما کامل به آن بازگردانید. هم اکنون می توانید اطلاعات مفیدی در مورد عمل بازسازی سینه از مقاله انکوپلاستی به دست بیاورید.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

برای اینکه یک عمل جراحی موفق را پشت سر بگذارید، حتما سعی کنید تا به یک جراح سینه خوب، ماهر و قابل اعتماد، مراجعه کنید. هرچه کیفیت کار و سطح تجربه و دانش جراح بالاتر باشد شانس بروز عوارض جانبی کاهش پیدا کرده و احتمال موفقیت عمل بالاتر می رود.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و دارای فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین جراحان سینه در داخل کشور هستند و از معدود پزشکانی به شمار می روند که مدرک تخصصی جراحی کردن سرطان سینه دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا