انواع برش در جراحی سینه

انواع برش در جراحی سینه، لیفت، کاشت پروتز و کوچک کردن سینه

 انواع برش در جراحی های درمانی-زیبایی سینه

سینه ها به دلایل مختلف ممکن است تغییر حالت و ظاهر بدهند از جمله این دلایل می­ توان به افزایش سن، دوران بارداری و شیردهی، زایمان های متعدد، کاهش وزن و یا بروز بیماری اشاره کرد. برخی از عوامل ذکر شده باعث کاهش حجم و کوچک شدن سینه و برخی دیگر باعث افتادگی و یا بزرگ شدن سینه ها می شود.
انواع جراحی سینه به منظور بهبود سایز، ظاهر، برجستگی و … در خانم ها انجام می شود. جراحی های زیبایی سینه به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که به آنها ماموپلاستی نیز گفته می شود. رایج ترین انواع جراحی سینه شامل افزایش سینه، کاهش سینه و بازسازی سینه است که شایع ترین آنها در مورد سینه های کوچک، بزرگ کردن آنها توسط پروتز سینه است. همچنین خانم هایی که به طور ژنتیک سینه های بزرگ و نامتقارن دارند با عمل ماموپلاستی کاهشی می توانند لیفت و افتادگی سینه خود را درمان کنند. در جراحی های سینه از تکنیک های مختلفی استفاده می شود که در ادامه مقاله به انواع برش در جراحی سینه می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع برش در جراحی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه

امروزه جراحی‌های زیبایی سینه با متدهای زیادی هم برای زنان و هم مردان انجام می‌شود که تاثیرات مثبت زیادی نه تنها بر ظاهر آن‌ها بلکه بر اعتماد به نفس آن‌ها دارد. جراحی زیبایی سینه، برای زنانی که از اندازه و فرم سینه‌های خود ناراضی هستند و همچنین بازسازی کردن سینه‌ها، بعد از عمل جراحی ماستکتومی (خارج کردن سینه) دارای مزایای بسیار ارزشمندی است.

اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یکی یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی زیبایی پستان تمامی این مشکلات را برطرف کنید.

جراحی ژنیکوماستی، کوچک کردن سینه مردان

انواع برش در جراحی سینه

در جراحی زیبایی سینه بیمار کاملا حق دارد بداند پزشک او از چه تکنیکی برای جراحی سینه اش استفاده می کند اما هر تکنیکی برای هر بیماری با بیمار دیگر متفاوت است. تکنیک های رایج ماموپلاستی معمولا به شکل خط T برعکس هستند که سینه را هم بالا می برد و هم از اطراف جمع می کند. امروزه تکنیک های جدیدتری به وجود آمده که طبق آن فقط خط برش عمودی در بدن بیمار باقی می ماند. این تکنیک ممکن است برای یک سری از بیماران ایده آل باشد و نتایج خوبی داشته باشد ولی برای یک سری از افراد که سینه های بزرگ تری دارند جوابگو نیست و نتایج خوبی به همراه ندارد.

مهم ترین مراقبتهای بعد از پروتز سینه

انواع برش های جراحی

تکنیک برش در جراحی سینه 

تکنیک های مختلفی وجود دارد که جراح با توجه به وضعیت آناتومیک بیمار، سن، موقعیت و شرایطی که دارد یکی از این روش ها را انتخاب می کند. اینکه چه برشی، در چه ناحیه ای و با چه تکنیکی انجام شود همگی برعهده پزشک معالج می باشد.

تکنیک های اساسی در جراحی های درمانی-زیبایی سینه

در انجام تمامی جراحی های سینه، از جمله بزرگ کردن سینه با کاشت ایمپلنت، کوچک کردن سینه و لیفت سینه جراحان معمولاً یکی از چهار تکنیک جراحی سینه را به کار می گیرند. جراحان زیبایی اصولاً بر اساس آناتومی بیمار و اهداف، خواسته ها و نتیجه ی مورد انتظار بیمار، همچنین انتخاب تکنیکی که کمترین جای زخم قابل مشاهده را بر جای می گذارد، جراحی زیبایی سینه بیمار را انجام می دهند. با توجه به میزان افتادگی سینه، یکی از روش ها توسط جراح زیبایی برای بیمار انتخاب میشود.

  • برش دایره ای دور هاله ی پستان (periareolar)

در این روش برشی (برش پری آرئولا) در نزدیکی لبه ی خارجی آرئولا ایجاد می شود. به این ترتیب، جای زخم با رنگدانه های طبیعی آرئولا و بقیه ی پوست روی پستان محو و کمرنگ می شود. جراحان زیبایی اغلب این تکنیک را برای بیمارانی که می خواهند همراه با عمل جراحی پروتز سینه همزمان لیفت سینه را هم انجام دهند به کار می گیرند. معمولاً برای بانوانی که میزان افتادگی سینه هایشان کم تا متوسط است به کار می رود.

  • برش به فرم سوراخ کلید 

در این روش دور هاله سینه و یک خط عمودی تا زیر چین سینه ایجاد می شود و بیشتر در خانم هایی که درجه افتادگی سینه های شان متوسط است کاربرد دارد.

  • برش به شکل یک لنگر (T برعکس) 

در این تکنیک بیشترین میزان برش، برش عمودی از هاله ی سینه تا چین زیر سینه و یک برش افقی زیر سینه ایجاد می شود. کاربرد آن بیشتر برای خانم هایی است که درجه ی افتادگی در سینه هایشان شدید است. در این موارد می توان هم زمان با لیفت سینه، عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی ) را نیز انجام داد تا بیشترین حد رضایت مندی در فرد را به همراه داشته باشد.

  • تکنیک ایجاد برش در قسمت زیر بغل (transaxillary)

در این تکنیک، جراح یکی از خط های چین زیر بغل را انتخاب و بر روی آن برشی به منظور وارد کردن و جاگذاری پروتز انجام می دهد. ایمپلنت سینه توسط جراح با استفاده از ابزار جراحی و یک دوربین مخصوص از طریق این برش در زیر پوست بیمار قرار داده می شود و سپس به سمت سینه انتقال داده می شود.
در صورتی که جاگذاری پروتز در این روش با مشکل پیش بیاید باید برشی بر روی سینه ایجاد نمود. بعضی بر این باورند که این نوع از جراحی از سه روش دیگر بهتر است و جای زخم و بخیه در معرض دید نیست، ولی اصلا این طور نیست و در صورت پوشیدن لباس های بدون آستین جای زخم و بخیه به طور کامل قابل مشاهده می باشد.
این روش متقاضیان زیادی دارد به علت اینکه بر روی سینه برشی ایجاد نمی شود اما ممکن است پروتز بالاتر از محلی که مد نظر است قرار بگیرد.

  •  ایجاد برش در خط چین زیر پستان (inframammary)

در این روش، جراح زیبایی برش کوچکی در خط چین قسمت زیر پستان (جایی که خط بین سینه و قفسه ی سینه وجود دارد) ایجاد می کند. در واقع معروف ترین روش برش است که به جراح اجازه می دهد تا نقطه ی دسترسی وسیع تری برای قرار دادن ایمپلنت همراه با دقت و آزادی عمل بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، جای زخم باقیمانده (به طور کلی حدود 2.5 تا 5 سانتی متر طول دارد) در زیر چین سینه پنهان است و در حالت عادی خارج از دید است.

  • برش در قسمت ناف 

در این تکنیک که یکی از روش های سخت پروتز سینه است، یک برش در قسمت بالای ناف فرد ایجاد می شود و ایمپلنت ها از طریق این برش در زیر پوست بیمار قرار می گیرند و سپس به سمت پستان حرکت داده می شوند تا در جای مناسب خود قرار بگیرند. در این روش از جراحی فقط میتوان از پروتز های سالینی (آب نمکی) استفاده کرد و تنها برای افراد و موارد خاص انجام می شود.

تکنیک ایجاد برش در قسمت ناف، کمک می کند که هیچ اسکاری بر روی خود سینه ایجاد نشود و تنها یک اسکار کوچک در قسمت بالای ناف فرد ایجاد می شود که در دید قرار ندارد.

توصیه می شود برای انتخاب نحوه برش و پروتز سینه خود با پزشک ماهر و متخصص مشورت نمایید.

تکنیک برش در پروتز سینه

تکنیک برش در پروتز سینه

در جراحی پروتز سینه جایگاه پروتزها رابطه مستقیمی با روش برش ها دارد. این برش ها باید طوری صورت بگیرد که در آینده کمترین جای باقی مانده را داشته باشد و تا آنجایی که امکان دارد قابل دید نباشد. میزان و اندازه برش ها در پروتزهای سالینی حدود 3 تا 4 سانتیمتر و در پروتزهای سیلیکونی 4 تا 5 سانتیمتر خواهد بود.

متداول­ ترین روش جراحی پروتز سینه، برش زیر سینه ای است. در این روش برشی در زیر سینه زده می شود که طول این برش حدود پنج سانتی متر است. جای زخم و بخیه در این نوع از برش در زیر سینه کاملاً پوشیده می شود. در این جراحی به دلیل دسترسی مستقیم به فضای پروتز، ایمپلنت در مکان تعیین شده قرار داده می شود و نتیجه مطلوبی را در پایان جراحی دارد.

انتخاب بهترین روش جهت کوچک کردن سینه

برای کوچک کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد. پزشک با توجه به حجم سینه بهترین روش را انتخاب می کند.
گاهی اوقات سینه حجم مناسبی دارد و فقط افتادگی دارد که در این مواقع از لیفت سینه استفاده می شود یعنی بدون اینکه حجمی از سینه برداشته شود فقط لیفت می شود و فرم مناسبی پیدا می کند.
گاهی اوقات علاوه بر رفع افتادگی سینه نیاز است بخشی از بافت و حجم چربی سینه برداشته شود. در این روش از برش عمودی یا مدیال پدیکول استفاده می شود.
گاهی سینه ها افتادگی بسیار زیادی دارد که این افتادگی بیش از 40 سانت می باشد. در این موارد از روش فری نیپل استفاده می شود. در این روش ناحیه هاله پستان جدا و سینه جراحی می شود، سپس هاله در ناحیه جدید گذاشته می شود.

جدیدترین روش لیفت سینه چیست؟

شما عزیزان می توانید با مشاوره از دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ تخصصی پستان و زیبایی سینه بهترین روش را جهت انجام جراحی های سینه انتخاب کنید. جهت دریافت تعیین وقت قبلی می توانید از راه های ارتباطی زیر با پزشک جراح زیبایی سینه در تماس باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

فواید و معایب جراحی زیبایی سینه

فواید و معایب جراحی زیبایی سینه

اکثر خانم ها با مسئله بزرگی و کوچکی پستان درگیر هستند. گاهی بزرگی سینه باعث آرتروز گردن می شود که می توان با استفاده از ماموپلاستی سینه ها را کوچک، زیبا و متناسب کرد.
جراحی های درمانی-زیبایی سینه با تکنیک های مختلفی انجام می شود که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی است.
در روش عمودی با برش عمودی که در سینه های متوسط و بزرگ ایجاد می شود امکان تشکیل چروک هایی زیر سینه وجود دارد که پس از مدتی این چروک ها از بین می روند اما اگر در یکسال از بین نرود بیمار ممکن است نیاز به جراحی مجدد پیدا کند. یکی از مشکلاتی که نیز در روش فری نیپل وجود دارد این است که توان شیردهی و حس نوک سینه از بین می رود.
بنابراین پیشنهاد می شود که برای انتخاب برش در جراحی سینه حتما با پزشک خود مشورت کنید، چرا که پزشک بنابر تجربیاتی که دارد و مهارت هایی که آموخته است بهتر میتواند برای عمل جراحی پروتز سینه و یا هر جراحی دیگر تصمیم بگیرد.

معرفی بهترین جراح فوق تخصصی سینه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

تماس جهت مشاوره رایگان

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا