بهترین جراح سینه در تهران

بهترین متخصص جراحی پستان | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

بهترین متخصص جراحی پستان

بهترین متخصص جراحی پستان

اگر مقالات ما را در این وبسایت دنبال کرده باشید، حتما می دانید که همیشه روی انتخاب جراح حرفه ای و قابل اعتماد برای درمان بیماری سرطان سینه تأکید داشته ایم.

سرطان سینه یکی از رایج ترین مشکلات جدی در بین خانم ها است که مناسب ترین روش برای درمان کردن آن قرار گرفتن تحت عمل جراحی است. با وجود اینکه تعداد درمان های جایگزین یا آلترناتیو رو به افزایش است و در کنار روش هایی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی، شیوه های نوین تری مانند عمل با لیزر هم به وجود آمده اند، همچنان با اختلاف زیادی جراحی کردن مهم ترین و البته تأثیرگذارترین روش برای درمان سرطان سینه است.

روش های دیگر مانند شیمی درمانی که اتفاقا رایج هم هستند بیشتر مناسب درمان های تکمیلی بعد از عمل جراحی خواهند بود. البته در مراحل اولیه که توده سرطانی بسیار کوچک است و علائم سرطان سینه بسیار خفیف هستند، ممکن است پزشک متخصص به جای استفاده از درمان تهاجمی عمل جراحی انجام شیمی درمانی را به عنوان یک روش آسان تر به فرد پیشنهاد کند. اما به هر صورت انتخاب این روش های جانبی به تشخیص دقیق تیم پزشکی بستگی مستقیم دارد.

درست به همان اندازه که انتخاب بهترین روش برای درمان سرطان سینه مهم است، انتخاب بهترین متخصص جراحی پستان نیز در گرفتن نتیجه مثبت از عمل تأثیر دارد. پزشک متخصص جراحی سینه، کسی است که سلامتی شما در دستان او قرار گرفته است. چنانچه جراح مورد نظر شما به اندازه کافی مهارت، تجربه و البته دانش حرفه ای نداشته باشد، نه تنها در درمان کامل سرطان سینه به شما کمکی نمی کند، بلکه فقط موجب وارد شدن آسیب های بیشتر به بدن و بدتر از آن تأخیر انداختن در درمان کامل سرطان می شود. آمار نشان داده است که درصد زیادی از خانم هایی که برای درمان سرطان پستان به یک متخصص نه چندان با کیفیت مراجعه می کنند، نه تنها از شر سرطان خلاص نمی شوند، بلکه وضعیت آنها با گذشت زمان بدتر هم می شود. چراکه سلول های سرطانی به درستی از داخل بافت سینه برداشته نمی شوند و توده های جدیدی دوباره رشد می کنند. با این تفاوت که بیمار یکبار به تازگی تحت عوارض بعضا سنگین جراحی قرار گرفته و بدنش ضعیف شده است. همچینن جراحی بد می تواند باعث پخش شدن سلول های سرطانی در بافت سینه و وخیم تر شدن وضعیت شود.

پس همانطور که می بینید انتخاب یک جراح خوب اهمیت حیاتی برای درمان سرطان سینه دارد. در این راستا بهتر است به جای اکتفا به توصیه های دیگران با دقت نظر فراوان جراح مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

بهترین متخصص جراحی پستان

انتخاب بهترین جراح سینه

روش های زیادی برای آشنا شدن با بهترین متخصص جراحی سینه وجود دارند. رایج ترین راهکار این است که از اطرافیان خود بپرسید. همانطور که اشاره کردیم سرطان سینه یکی از بیماری های رایج بین خانم ها است. این به معنی آن است که در دایره فامیل، دوستان یا آشنیان دوستان خود حتما کسی را پیدا می کنید که به این بیماری دچار شده باشد.

علاوه بر رواج زیاد، سرطان پستان اتفاقا درمانپذیری زیادی هم دارد. به معنی آن که اگر فردی تنها به موقع آن را شناسایی کند، می تواند شانس درمان زیادی برای خودش قائل باشد. از این رو تعداد نجات یافتگان از سرطان سینه امروزه بسیار بالاتر رفته است. گرچه در گذشته اینطور نبود، اما امکانات و تکنولوژی های مدرن در درمانپذیر بودن و کاهش تلفات ناشی از این بیماری خطرناک تأثیر زیادی داشته اند.

این اطلاعات نشان می دهد که شانس شما برای پیدا کردن یک فرد نجات یافته از سرطان سینه در بین اطرافیان زیاد است.

پس از آنها در مورد تجربه شان از بیماری سوال کنید و از آنها بخواهید که اگر از درمان پیش متخصصی که به او مراجعه کرده اند، راضی هستند او را به شما نیز معرفی کنند. البته توصیه ما این است که به یکی از این متخصصان اکتفا نکنید و سعی کنید گزینه های خود را باز بگذارید تا بتوانید بهترین متخصص را انتخاب کنید، نه اولین متخصص را.

علاوه بر این بانک اطلاعات محیطی می توانید از فضاهای آنلاین نیز به خوبی برای آشنا شدن با چند متخصص جراحی سینه استفاده کنید. تالارهای گفت گوی آنلاین فضای خوبی برای تبادل نظر با مردم واقعی است که تجربه جراحی سینه داشته اند. خوبی این بانک این است که فقط جراحان خوب را به شما معرفی نمی کند، بلکه افرادی که تجربه ناموفقی با یک جراح داشته اند هم نظرشان را در آنجا درج کرده اند.

علاوه بر آن تبلیغات فیزیکی و مجازی هم می توانند راه های مناسبی برای پیدا کردن بهترین متخصص جراحی پستان باشند.

اما آشنایی با جراحان تنها گام اول از انتخاب بهترین متخصص جراحی پستان است. هنگامی که با چند متخصص مجرب و خوب که بقیه به شما توصیه کرده اند آشنا شدید، تلاش کنید تا به تک تک آنها مراجعه نمایید. مهمترین عاملی که می تواند در شناسایی بهترین متخصص جراحی پستان به شما کمک کند، تشخیص خودتان است.

در ارزیابی متخصصان جراحی تعارف را کنار بگذارید. در جلسه اول ملاقات سعی کنید از او درباره مهارت ها، تجارب، سابقه کار و سابقه تحصیلی او سوال بپرسید.همچینن از او بخواهید تا چند مورد از کسانی که قبلا به او مراجعه کرده اند را نیز به شما معرفی کند. این ارزیابی ها را در مورد تمام گزینه های مورد نظر خود انجام دهید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که باید بتوانید به جراح مورد نظرتان اعتماد کامل داشته باشید. این اعتماد یکی از پارامترهای مهم در انتخاب جراح است.

نکته : تعداد متخصصین جراحی سینه در ایران زیاد نیست. این رشته اصولا رشته جدیدی به شمار می رود. تا قبل از این بیشتر جراحی های سرطان پستان را متخصصان جراحی عمومی انجام می دادند. اما دکترهای فوق تخصص جراحی سینه به صورت خاص روی اندام سینه کار می کنند و علاوه بر علم و دانش کامل نسبت به این نوع خاص از سرطان، شناخت کاملی از بافت سینه دارند و می توانند جراحی را با وارد شدن کمترین آسیب به شکل ظاهری سینه انجام دهند.

بهترین متخصص جراحی پستان

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

 جراحان خوب برای عمل کردن و درمان سرطان سینه در ایران و به خصوص تهران کم نیستند. پزشکان قابل اعتماد زیادی در این زمینه فعالند.

در کنار آنها یکی از بهترین جراحان سرطان سینه، دکتر امیرپاشا ابرهیمی هستند که از معدود جراحانی به شمار می روند که دارای فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه هستند. ورودی سال 79 دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که بعد از گذراندن دوره خدمت در مناطق محروم با رتبه برتر وارد دانشگاه تهران شدند و تحت آموزش بهترین متخصصان جراحی کشور در بیمارستان امام خمینی کسب تجربه کردند و بخشی از دوران تخحصیل تخصصی خود را در کشور آلمان گذراندند. ایشان به عنوان هیئت علمی درمانی در بیمارستان امام خمینی (ره) دارای مدرک فوق تخصصی فلوشیپ جراحی پستان از دانشگاه تهران هستند.

دکتر امیرپاشا ابرهیمی اکنون یکی از بهترین و معتبرترین جراحان فوق تخصص جراحی سرطان سینه در داخل کشور هستند که تجارب بسیار موفق درمانی در این زمینه داشته اند.

بهترین متخصص جراحی پستان

در زیر به رایجترین سوالاتی که در مورد سرطان سینه مطرح می شوند اشاره خواهیم کرد و پاسخ دکتر ابراهیمی را نیز در جواب آنها خواهیم آورد.

ايا سرطان سينه درد دارد

درد می تواند یکی از علامت های سرطان پستان باشد. اما داشتن هرگونه درد در داخل سینه نشانه سرطان سینه نیست. بسیاری از انواع دردهای سینه ناشی از تغییر وضعیت سینه در شرایط قاعدگی ماهانه، بارداری، تغییرات وزن، مصرف داروهای خاص و غیره هستند. به همین علت لازم است تا هر خانمی با دردهای نرمال سینه خود آشنایی داشته باشد. برای نمونه اگر درد سینه شما فقط از چند روز قبل از قاعدگی تا چند روز بعد از آن ادامه دارد و بعد کاملا از بین می رود، ضمنا چندان هم شدید نیست، این درد در زمره دردهای نرمال سینه به شمار می رود و خطرناک نیست. اما چنانچه درد سینه شما مداوم، مکرر، غیرعادی و شدیدتر از حالت های عادی بود یا هیچ ارتباطی با پدیده هایی همچون قاعدگی نداشت، باید برای چک‌آپ و بررسی بیشتر سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آيا سرطان سينه درمان دارد

بله. در شرایط مناسب شانس درمان سرطان پستان می ‌تواند صد در صد هم باشد. روش های درمانی متنوعی برای درمان سرطان پستان وجود دارند. اگرچه برخی از این روش ها می توانند در شرایط خیلی خاص مانند مراحل ابتدایی و اولیه سرطان پستان به تنهایی تأثیرگذاری داشته باشند، اما همچنان اصلی ترین درمان سرطان پستان انجام عمل جراحی سینه است.

سایر روش های درمانی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی اغلب به عنوان درمان های تکمیلی قبل یا بعد از جراحی انجام می شوند و بیشتر هدف آنها جلوگیری و کاهش شانس بازگشت سرطان سینه است.

دکتر امیرپاشا ابرهیمی

آيا سرطان سينه كشنده است

گرچه امروزه علم پزشکی به نقطه ای رسیده است که می تواند در شرایط مناسب سرطان پستان را به طور کامل درمان کند، اما هنوز باید توجه داشته باشید که بعد از سرطان ریه، سرطان پستان دومین سرطان خطرناک و مرگبار در میان خانم ها است. با وجود در دسترس بودن راه های درمانی موثر، همچنان آمار تعداد خانم هایی که در سال قربانی سرطان سینه می شوند در دنیا بالا است. این آمار اما در کشور ما، ایران کمی بدتر از میانگین جامعه جهانی است چراکه حدود نیمی از مبتلایان به سرطان پستان در ایران دچار تلفات می شوند. این امر تنها به علت کم بودن آگاهی و اطلاع شهروندان ایرانی از سرطان پستان است. اگر سرطان پستان را به موقع شناسایی کنید و علائمش را تشخیص دهید می توانید به راحتی با یک عمل جراحی ساده آن را درمان کنید. حتی ممکن است به جراحی هم نیازی نباشد. اما شناسایی دیرهنگام سرطان سینه به سرطان فرصت رشد و گسترش می دهد و باعث می شود تا شانس و احتمال درمان آن حتی با جراحی هم پایین تر بیاید. خیلی از خانم هایی که به سرطان سینه مبتلا هستند، به خاطر عدم آگاهی از جدیت این سرطان تازه وقتی متوجه وجود آن می شوند که خیلی دیر شده است.

آيا سرطان سينه خطرناك است

سرطان سینه به هر حال یک بیماری جدی است که برچسب “سرطان” به آن خورده است. پس سهل انگارانه است اگر بگوییم سرطان پستان خطرناک نیست. اما خطر آن به قدری نیست که راه چاره ای نداشته باشد. به صورت کلی هرچقدر سرطان سینه در مراحل یا گریدهای پایین تری باشد خطرش کمتر است. اما چنانچه سرطان پستان دیر تشخیص داده شود و به مراحل یا گریدهای بالاتر برسد خطرناک تر می شود. چنانچه به سرطان اجازه دهید به گرید چهار یا مرحله متاستاز برسد دیگر شانس درمانی برای آن وجود ندارد. چراکه در این مرحله سلول های سرطانی از بافت سینه خارج شده و در اندام های دیگر بدن هم پخش شده اند. به همین علت ضروری است که بدانید سرطان سینه چه علائمی دارد و با روش های خودآزمایی سرطان سینه آشنایی داشته باشید تا زودتر بتوانید برای درمان آن اقدام کنید. در صورت درمان به موقع، سرطان سینه می تواند اتفاقا کاملا بی خطر باشد.

آیا استفاده از مام زیربغل باعث سرطان سینه می شود

خیلی ها هستند که باور دارند استفاده از لوازم و مواد بهداشتی مانند مام می تواند باعث نفوذ آلاینده های سمی از طریق غده های لنفاوی زیربغل به داخل بافت سینه شود و موجب بروز سرطان سینه گردد. این مطلب در سال های اخیر زیاد گفته شده اما هنوز هیچ مدرک محکمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

ايا سرطان سينه درمان قطعي دارد

اگر بخواهیم کمی ایده آل گرایانه به این پرسش نگاه کنیم، باید بگویم قطعا بله. اما واقعیت این است که درمان قطعی سرطان سینه به عوامل متعددی بستگی دارد. در وهله اول اینکه در چه مرحله ای سرطان سینه را شناسایی و برای درمان آن اقدام می کنید در میزان اثرگذاری و راحتی درمان موثر است. ثانیا انتخاب روش درمانی مناسب و عدم اتلاف وقت برای پیدا کردن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا امروز همچنان قطعی ترین روش برای درمان سرطان سینه عمل جراحی است. و در وهله سوم انتخاب بهترین متخصص جراحی پستان برای انجام عمل اهمیت ویژه ای دارد. چنانچه جراح مورد انتخاب شما نتواند به خوبی تمام غده سرطانی را از سینه خارج کند همیشه شانس بازگشت سرطان بالا خواهد بود.

آيا سرطان سينه ارثي است

وراثت گرچه یکی از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان سینه است اما کمتر از 5 درصد مبتلایان به سرطان سینه در اثر عوامل موروثی و ژنتیکی به این سرطان مبتلا می شوند. با این حال چنانچه در فامیل و بستگان خود سابقه خانوادگی از سرطان سینه وجود دارد، بهتر است هشیارتر باشید چراکه این موضوع شانس شما برای ابتلا را زیادتر می کند. اگر بستگان درجه یک شما مانند دختر، مادر یا خواهرتان به این سرطان دچار شده اند بهتر است بدانید که شانس ابتلای شما هم زیاد است و بهتر است حتی اگر علائم خاصی ندارید مرتبا به متخصص مربوطه مراجعه کنید و تحت چک‌آپ قرار بگیرید. به صورت کلی ژن های جهش یافته 1BRCA و BRCA2  مسئول انتقال سرطان سینه موروثی هستند.

چگونه سرطان سينه را تشخيص دهيم

برای تشخیص سرطان سینه بهتر است با علائم سرطان سینه آشنایی داشته باشید و روش های تست سرطان سینه در منزل را یاد بگیرید. خودآزمایی سرطان سینه اعمال آسانی هستند که به کمک مشاهده و لمس به شما در تشخیص سرطان سینه کمک می کنند. اما یادتان باشد هر توده ای که در داخل سینه خود احساس کردید الزاما سرطانی نیست. در داخل سینه توده های خوش خیمی حاصل از فیبروکیستیک و کیست سینه به طور طبیعی به وجود می آیند که خطری ندارند. علاوه بر اینها توصیه می کنیم حتما حداقل سالی یکبار برای چک‌آپ، معاینه و انجام آزمایشات تصویربرداری ماموگرافی به پزشک متخصص مراجعه نمایید. یادتان باشد که به صرف زن بودن همیشه شانس ابتلا به سرطان سینه در شما هم وجود دارد.

بهترین عمل جراحی برای درمان سرطان سینه

برای درمان سرطان سینه جراح متخصص یا از جراحی موضعی و جزئی به نام لامپکتومی استفاده می کند یا از جراحی کامل سینه به نام ماستکتومی. لامپکتومی بیشتر مناسب زمان هایی است که سرطان سینه چندان پیشرفتی نداشته و تنها با برداشتن غده سرطانی از سینه می توان آن را درمان کرد. اما ماستکتومی که اتفاقا روش رایجتر درمان سرطان سینه هم هست، روشی است که در آن کل سینه را تخلیه می کنند تا از تخلیه کامل سلول های سرطانی از بدن مطمئن شوند. این روش بیشتر مناسب شرایطی است که سرطان سینه از گرید 2 گذشته و به مراحل بالاتر رسیده و کل سینه درگیر سرطان شده است.

برای مشاهده ویدئوهای بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

بهترین جراح زیبایی پستان

بهترین متخصص جراحی پستان مشخصاً کسی است که علاوه بر جراحی های درمانی سینه برای رفع سرطان پستان، می تواند به خوبی جراحی های زیبایی را هم برای شما انجام دهد.

اما وقتی صحبت از جراحی های زیبایی می شود، جراحان پلاستیک اولین صف از کاندیداهای انجام عمل هستند. در واقع این موضوع کاملا در مورد جراحی زیبایی پستان هم صدق می کند. یعنی خیلی از جراحی های زیبایی پستان را جراحان پلاستیک عمل می کنند. اما توصیه ما به شما این است که اگر قصد بزرگ کردن، کوچک کردن، لیفت سینه یا ایمپلنت گذاری داخل سینه را دارید، به جای جراح پلاستیک به جراخ متخصص پستان مراجعه کنید.

این به معنای آن نیست جراحان پلاستیک در این زمینه بد کار می کنند و نمی توانند در انتها سینه هایی با ظاهر مطلوب به شما تحویل دهند. بلکه بحث بر سر ایمنی عمل است. یک جراح پلاستیک حتی اگر در کار خود بهترین باشد به هر حال شناخت تخصصی در مورد اندام سینه ندارد. به همین خاطر هم هست که تعداد عمل های زیبایی پستان که بعداً منجر به بروز مشکلات جدی در سینه شده کم نیست. چون جراح پلاستیک هرچند که بهترین شکل ظاهر سینه را درست کند، ممکن است به بافت طبیعی آن آسیب وارد کند و حتی زمینه بروز سرطان سینه را فراهم آورد.

این در حالی است که بهترین متخصص جراحی پستان، یعنی یکی مثل دکتر امیرپاشا ابراهیمی که فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه دارد، به همان اندازه که درباره آناتومی و تناسب ظاهری سینه ها اطلاعات دارد، در مورد سلامت و بافت های داخلی سینه هم مطلع است. پس جراحی که بهترین فرد برای انجام جراحی درمانی سینه است و به همان اندازه در انجام جراحی های زیبایی هم تخصص دارد، طبیعتاً بهترین گزینه برای انجام هر دو نوع جراحی پستان به شمار می رود.

چون ریسک آسیب به سلامتی بعد از جراحی زیبایی را کاهش می دهد و ریسک آسیب به ظاهر سینه بعد از جراحی های درمانی را نیز کم می کند.

در ادامه به سوالات رایجی که در مورد عمل جراحی زیبایی سینه، یعنی ماموپلاستی وجود دارد پاسخ خواهیم داد. داشتن اطلاعات در این موارد می تواند به شما در تشخیص صحیح تر بهترین جراح پستان کمک کند.

ماموپلاستی چیست

به عمل های جراحی زیبایی سینه که برای کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه صورت می پذیرند ماموپلاستی می گویند. کسی که ماموپلاستی را انتخاب می کند اصولا نیاز درمانی به عمل کردن سینه خود ندارد اما ترجیح می دهد اندام پستان را از نظر ظاهری بهبود بخشد. برای مثال ناقرینگی سینه ها یکی از شایع ترین دلایل برای انجام ماموپلاستی به شمار می رود. یکی از مهمترین موارد در ماموپلاستی این است که پزشک جراح توانایی و تخصص زیبایی شناسانه کافی داشته باشد تا بعد از عمل بتواند سینه هایی با ظاهر مناسب، قرینه و به قاعده به بیمار تحویل دهد. به همین دلیل انتخاب بهترین جراح پستان برای انجام ماموپلاستی امری ضروری است.

آیا ماموپلاستی خطرناک است

ماموپلاستی هم یک عمل جراحی است. پس ریسک ها و خطرات مخصوص به خودش و عوارض عمومی جراحی را دارد. چنانچه پزشکی ادعا کرد که ماموپلاستی کاملا بی خطر است به اعتبارش شک کنید. اما خطرات ماموپلاستی به گونه ای نیست که بخواهد کسی را از انجامش منصرف کند. تا زمانی که بهترین جراح پستان را برای انجام عمل ماموپلاستی انتخاب کرده باشید، می توانید از ایمنی عمل اطمینان کامل داشته باشید.

ایا عمل ماموپلاستی درد دارد

واقعیت این است که بله. طی دو تا سه ماه بعد از عمل ماموپلاستی فرد درد و خارش را تجربه خواهد کرد. این درد کاملا طبیعی و نرمال است چراکه بافت اندام سینه باید با شرایط جدید وفق پیدا کند. راهکار ویژه ای برای تسکین این درد وجود ندارد اما پزشک طی ملاقات های مکرر بعد از عمل برای شما مسکن های مناسب تجویز خواهد کرد تا دردتان را کاهش دهد.

هزینه ماموپلاستی چقدر است

هزینه ماموپلاستی بسته به پزشکی که انتخاب می کنید و بیمارستانی که جراحی را در آن انجام می دهید متفاوت خواهد بود. البته نوع عملی که می خواهید انجام دهید نیز در تعیین قیمت عمل بسیار عامل تعین کننده ای است. اما اگر بخواهیم به صورت میانگین حدودی از قیمت را به شما بگوییم تا تصویر روشن تری از بابت هزینه حدودی داشته باشید، بهتر است بدانید که چیزی کمتر یا بیشتر از حدود 25 میلیون تومان هزینه را باید مدنظر داشته باشید.

عمل ماموپلاستی چند ساعت طول میکشد

بسته به اینکه چه نوع ماموپلاستی را انجام می دهید، این عمل می تواند حدود 3 تا 4 ساعت زمان ببرد. البته مهارت پزشک هم در این زمینه اهمیت بالایی دارد و بهتر است فرد مدت زیادی برای یک عمل زیبایی تحت بیهوشی باقی نماند.

عمل ماموپلاستی چگونه است

عمل ماموپلاستی یا به صورت کاهشی و برای کوچک کردن سینه مود استفاده قرار می گیرد، یا به صورت افزایشی. در این عمل یا با برش بخشی از بافت طبیعی سینه طی جراحی برداشته می شود، البته به صورتی که به سلامت سینه آسیب وارد نشود، یا اینکه جراح با استفاده مواد خارجی مانند ایمپلنت یا پروتز حجم سینه را افزایش می دهد.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین متخصص جراحی پستان | دکتر امیرپاشا ابراهیمی»

  1. سلام جناب دکتر. همسر من مدتیه از درد سینه رنج میبره. به نظرتون ممکنه سرطان باشه؟ البته سنش به 30 نمیرسه.

    1. تیم پزشکان متخصص

      سلام دوست عزیز. برای بررسی و معاینه دقیق باید تشریف بیارید مطب. توصیه میک نم هرچه زودتر اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا