جراح سرطان سینه

جراح سرطان سینه | بهترین دکتر سرطان سینه

جراح سرطان سینه

جراح سرطان سینه تنها کسی است که می تواند در درمان سرطان پستان به شما کمک کند. پس چنانچه تشخیص سرطان سینه در شما قطعی بود، بهتر است برای دریافت بهترین درمان سرطان پستان به دنبال بهترین جراح سرطان سینه بگردید.

سرطان پستان چیزی نیست که بخواهید در مورد آن سهل انگاری کنید. در واقع سالهاست که انجمن ها و سازمان های سلامت جهانی در حال تلاشند تا کمپین بزرگی از اطلاع رسانی در مورد سرطان سینه به تمام زنان جهان را برگزار کنند. دلیل این همه تلاش برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این باره فقط برای این است که زنان سرطان سینه را جدی بگیرند، چون حداقل از هر هشت زن در جهان یکی به سرطان سینه مبتلا هست یا می شود.

این آمار بالا به خوبی نشان می دهد که بحث سرطان پستان در زنان چقدر جدی است. هر خانمی موظف است تا همیشه احتمال بروز سرطان سینه در بدن خودش را در نظر بگیرد و با اقدامات مناسب شانس آن را کم کند و مهمتر از آن علائم و نشانه هایش را بشناسد.

در این راستا توصیه می کنیم حتما مقاله علائم سرطان سینه در همین وبسایت مراجعه کنید و با نشانه های آن آشنا شوید. همچنین مطالعه مقاله خودآرمایی سرطان سینه در منزل نیز قطعا برایتان مفید خواهد بود.

در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این سرطان رایج در بین خانم ها به شما ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

جراح سرطان سینه

سن سرطان سینه

خیلی ها هستند که تصور می کنند که سرطان سینه فقط در سنین میانسالی ممکن است اتفاق بیفتد. خب باید بگوییم که این باور چندان هم غلط نیست. در واقع حدود 55 درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه در سنین بعد از یائسگی رخ می دهند. در این میان حدود 80 درصد موارد ابتلا هم در سن 45 تا 55 سالگی رخ می دهند.

اما این به معنای آن نیست که خانم های جوانتر از ابتلا به سرطان سینه مصون و ایمن هستند. بروز سرطان سینه در خانم های زیر 30 سال اتفاقی غیر ممکن نیست. اتفاقا حدود 15 درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه در خانم های زیر سن 30 سال رخ می دهند.

لازم به ذکر است که اندازه سینه ها ممکن است آنقدرها که انتظارش را دارید در جلوگیری از وقوع سرطان سینه موثر نباشند. این باور کاملا درست است که هرچقدر اندازه سینه ها بزرگتر باشد، به خاطر تراکم بافتی موجود احتمال ابتلا به سرطان سینه هم بیشتر است، اما این به معنای آن نیست که خانم هایی که سینه های بزرگی ندارند به سرطان سینه مبتلا نمی شوند. پس چنانچه سینه های بزرگی دارید بیشتر مراقب باشید، ولی اجازه ندهید داشتن سینه های کوچک بیش از اندازه خیالتان را راحت کند.

سن سرطان سینه

عوامل ابتلا به سرطان سینه

سرطان سینه می تواند در اثر عوامل مختلفی در بدن ایجاد شود. مهمترین عامل در بروز سرطان سینه اختلالات هورمونی و برهم خوردن تعادل هورمونی بدن، مخصوصا هورمون زنان استروژن است.

در کنار آن عامل وراثت و ژنتیک نیز می تواند در مبتلا شدن به سرطان سینه دخیل باشند. اختلالات ژنتیکی و داشتن ژن جهش یافته که به صورت موروثی منتقل شده کاملا می تواند موجب بروز سرطان سینه شود. به همین خاطر اگر در بستگان نزدیک شما سابقه سرطان سینه وجود دارد، بهتر است مراقبت بیشتری داشته باشید، چراکه احتمالا شانس مبتلا شدن شما هم بالا است. و اگر از بستگان درجه یک شما، یعنی خواهر، مادر یا دختر شما به این سرطان مبتلا شده است لازم است تا خودتان هم برای آزمایشات تشخیصی به متخصص مراجعه کنید.

در این راستا نیز توصیه می کنیم از مصرف داروهای ضد بارداری خودداری نمایید چراکه موجب اختلالات هورمونی در بدن می شوند.

اتفاقاتی مانند وارد شدن ضربه و آسیب به بافت سینه هم می تواند موجب بروز سرطان پستان شود. به همین خاطر هم هست که یکی از ریسک های عمل های جراحی زیبایی پستان (البته پیش فرد غیرمتخصص) بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان سینه است.

جراحی سرطان سینه به صورت اورژانسی

تشخیص و درمان سرطان سینه 

 ارتباط بارداری و سرطان پستان

بارداری به صورت کلی باعث برهم خوردن تعادل هورمونی در بدن مادر می شود و طبیعی است که احتمال ابتلا به سرطان پستان را زیاد تر کند. اما در بیشتر موارد بارداری هایی که در سنین بالاتر یعنی بعد از 30 سالگی اتفاق می افتند شانس بروز این سرطان را زیاد می کنند. همچنین بارداری های متعدد هم در این زمینه تأثیر گذار هستند.

قاعدگی زودهنگام در سنین پایین یا یائسگی دیر هنگام هم عواملی هستند که جزو علائم هشدار دهنده ابتلا به سرطان سینه به شمار می روند. پس اگر چنین شرایطی داشتید بهتر است بیشتر مراقب باشید.

اینها تمام علت های ابتلا به این سرطان نیستند. توصیه می کنیم برای دریافت اطلاعات کامل تر در این زمینه مقاله مهمترین عوامل ابتلا به سرطان سینه را از همین وبسایت مطالعه نمایید.

بهترین جراح سرطان سینه

بهترین جراح سرطان سینه

این نکته را بدانید که بهترین درمان سرطان سینه فقط و فقط جراحی است. گرچه جراحی کردن آخرین گزینه پیشنهادی هر متخصصی به شمار می رود، اما قطعی ترین درمانی که تا کنون توانسته برای درمان سرطان سینه موثر باشد جراحی کردن سینه است.

بهترین دکتر سرطان سینه، قطعا بهترین جراح سرطان سینه است که مهارت زیاد، تجربه فراوان و دانش و اطلاعات کافی در زمینه جراحی پستان دارد تا بتواند به خوبی سرطان سینه را درمان کند. اما به یاد داشته باشید که هرچه سرطان پستان را در گرید های پایین تر جراحی کنید، شانس درمان شما هم بالاتر می رود.

مطالعه مقاله آشنایی با گریدهای سرطان سینه را از دست ندهید.

در بین تمام جراحان سینه دکترهایی که مدرک فوق تخصصی جراحی سینه را دارند بهتر از هرکس دیگری می توانند با اطمینان خاطر سرطان سینه را برای شما درمان کنند. چون به صورت تخصصی روی این مبحث کار کرده اند و تجارب زیادی دارند.

و در بین بهترین فوق تخصص های سرطان سینه دکتر امیرپاشا ابراهیمی یکی از برترین جراحان به شمار می روند. دکتر امیرپاشا با مدرک تخصصی جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین جراحان سرطان پستان در داخل کشور هستند که بخشی از دوره تخصصی خود را در کشور آلمان گذارنده اند و توانسته اند تجارب بسیار موفقی در این زمینه داشته باشند.

بهترین جراح سرطان سینه

بهترين جراح سرطان سينه در تهران

اگر به دنبال بهترین جراح سرطان سینه در ایران می گردید توصیه می کنیم در پایتخت به دنبال او باشید. با توجه به تمام مطالبی که در بالا اشاره کردیم، خاطر نشان می کنیم که در کنار سایر جراحان فوق تخصص و خوب سرطان سینه، دکتر امیرپاشا ابراهیمی از معدود جراحان فوق تخصص در این زمینه درمانی ویژه هستند که می توانید با اطمینان خاطر برای مشاوره و درمان به ایشان مراجعه نمایید.

جراحي در سرطان سينه

بعضی ها هستند که ادعا دارند سرطان سینه را با روش های دیگری غیر از جراحی می توان درمان کرد. بعضی معتقدند که شیمی درمانی به تنهایی برای درمان سرطان سینه موثر است، برخی اعتقاد دارند پرتودرمانی کفایت می کند و برخی حتی پا را از این فراتر گذاشته و ادعا دارند که درمان های سنتی بهترین روش هستند!

اما همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، بهترین، موثرترین و در عمل تنها روش اثرگذار برای درمان سرطان سینه فقط جراحی است. مخصوصا اگر سرطان از مراحل ابتدایی عبور کرده باشد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است برای اطمینان بیشتر از عدم بازگشت سرطان پس از جراحی یک دوره پرتو درمانی هم انجام دهید.

ویدیو جراحی سرطان سينه 

مشاهده این ویدئو به شما در درک بهتر مراحل و گریدهای سرطان سینه کمک می کند.

انواع عمل های جراحی پستان چیست؟

1. ماستکتومی کامل: گاهی اوقات در بیماران مبتلا به سرطان پستان لازم می شود که کل پستان برداشته شود. به این عمل ماستکتومی می‌گویند. در این عمل همه پستان شامل نوک، هاله پستان و گاهی اوقات مقداری از بافت‌های مجاور برداشته می‌شود اما غدد لنفاوی باقی می ماند.

2. ماستکتومی رادیکال اصلاح شده: در این روش علاوه بر تمام بافت پستان، غدد لنفاوی زیر بغل نیز برداشته می شود؛ اما عضلات سینه باقی می ماند. این عمل جراحی هنگامی که سرطان سینه تهاجمی است توصیه می شود.

3. ماستکتومی رادیکال: در این روش تمام بافت پستان و غدد لنفاوی به همراه عضلات دیواره قفسه سینه برداشته می‌شود. البته این روش به ندرت و فقط زمانی که سرطان به عضلات قفسه سینه رسیده باشد انجام می‌شود.

4. ماستکتومی با حفظ پوست: در این روش ضمن اینکه تمام بافت سینه و غدد لنفاوی برداشته می‌شود اما سعی بر این است که پوست سینه تا حد امکان باقی بماند تا در بازسازی پستان از آن استفاده شود. البته نوک سینه و هاله دور آن نیز در این روش برداشته می شود. لازم به ذکر است که در صورت نزدیک بودن بافت سرطانی به پوست سینه این روش توصیه نمی‌شود.

5. لامپکتومی: اگر بافت سرطانی کوچک باشد و کل بافت سینه را درگیر نکرده باشد می‌توان به جای برداشتن کل بافت سینه فقط بافت سرطانی به همراه کمی از بافت‌های مجاور آن را خارج و تا حد امکان بقیه پستان را حفظ کرد. در بیشتر اوقات نیاز می شود که کنار لامپکتومی اشعه درمانی نیز صورت بگیرد. لامپکتومی برای کسانی که باردارند، تومورشان بزرگ است یا سرطان به بیرون از بافت سینه شان انتشار یافته توصیه نمی‌شود.

جراحی غدد لنفاوی

در این جراحی، هدف بررسی غدد لنفاوی است تا مشخص شود آیا درگیر سرطان شده اند یا خیر. هرچند این اقدام معمولاً همزمان با عمل جراحی پستان صورت می گیرد اما گاهی اوقات نیز میتواند بعد انجام شود.
دو نوع اصلی جراحی غدد لنفاوی برای سرطان پستان وجود دارد:

1. دایسکشن غدد لنفاوی زیر بغل: حدود ۱۰ الی ۲۰ عدد غدد لنفاوی از زیر بغل برداشته می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.

2. بیوپسی غده لنفاوی نگهبان: در این روش، جراح یک و یا چند غده لنفاوی که ممکن است اولین غده‌ی لنفی باشند که سرطان در آن انتشار یافته را خارج می کند. این روش عوارض ناشی از جراحی مانند تورم بازو را کاهش می دهد.

بازسازی سینه

بانوانی که تحت عمل ماستکتومی قرار گرفته اند می توانند برای بازسازی پستان تحت جراحی قرار بگیرند. در این عمل از پروتز سینه یا بافت زیر شکم استفاده می شود و همزمان با جراحی ماستکتومی یا در زمان دیگری انجام می شود.

آیا ماستکتومی تنها درمان کامل سرطان سینه است؟ (بخش اول)

آیا ماستکتومی تنها درمان کامل سرطان سینه است؟ (بخش دوم)

معرفی بهترین جراح سینه در تهران 

دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی های زیبایی درمانی سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی از جمله ماموپلاستی، ژنیکوماستی، ماستوپکسی یا لیفت سینه و جراحی درمانی سینه از جمله سرطان سینه سوالاتی را دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا