درمان افتادگی سینه

درمان افتادگي سينه | لیفت سینه یا ماستوپکسی

بهترین روش درمان افتادگي سینه

همه خانم ها عاشق داشتن سینه های زیبا و خوش فرم هستند، اما فعالیت های ورزشی، چاقی و لاغری پی در پی باعث تغییرات ناخوشایند در ظاهر سینه ها می شوند. شلی و افتادگی سینه ها از مشکلات شایع در میان بانوان است که ممکن است در سنین مختلف بوجود آید. یک نفس عمیق بکشید چون راه حلی ساده، کم هزینه و در عین حال موثر برای درمان افتادگی سینه وجود دارد که در مدت کوتاه شما را به اندام ایده آل خود خواهد رساند. در ادامه مقاله درباره جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی بیشتر توضیح خواهیم داد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فیلم جراحی کوچک کردن سینه

افتادگی سینه چیست؟

افتادگی سینه یکی از مشکلات رایج خانم ها می باشد که ممکن است در سنین مختلف و به دلایل مختلفی ایجاد شود که با جراحی ماستوپکسی یا لیفت پستان این افتادگی رفع می شود.
معیار اصلی در تشخیص افتادگی سینه، مقایسه محل قرارگیری نوک سینه و خط زیر سینه است. هر جه نوک سینه فرد از خط سینه پایینتر باشد دچار افتادگی بشتری است.
بعد از معاینه ی بیمار توسط پزشک و تعیین درجه افتادگی ظاهری روش درمانی مناسب تعیین می شود. هدف از جراحی، درمان افتادگی سینه برای افزایش زیبایی ظاهری سینه است که به درخواست بیمار انجام می شود.

عوامل موثر در افتادگی سینه

1. مهم ترین و اصلی ترین علت افتادگی سینه، افزایش سن می باشد که پدیده ای کاملا طبیعی است. با افزایش سن پوست سینه هم مانند پوست صورت حالت افتادگی و شل شدگی پیدا می کند که ناشی از کاهش حجم بافت های زیری است.

2. عامل بعدی کاهش شدید وزن است. افرادی که در زمان کوتاه کاهش وزن شدید به علت جراحی یا رژیم هایی که کاهش وزن بیش از 3 الی 4 کیلوگرم در ماه دارند، بیشتر دچار افتادگی سینه خواهند شد.

3. یکی دیگر از علل افتادگی سینه هورمون هایی است که در دوران بارداری موجب شل شدن رحم و باز شدن لگن می شود. این هورمون ها همان تاثیر را روی پستان ها نیز می گذارند. بنابراین افتادگی سینه به شیردهی مرتبط نمی باشد و نبایستی مادران فرزند خود را از شیردهی محروم کنند.

درمان افتادگی سینه با ورزش نی نی سایت

درمان افتادگي سينه با ورزش نی نی سایت

ورزش و افزایش حجم عضلات جدار قفسه سینه به میزان بسیار مختصر صرفا در افتادگیهای جزئی ممکن است کمک کننده باشد. برخلاف تبلیغاتی که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می بینید، استفاده از داروهای هورمونی یا انواع پمادهای موضعی هیچ تاثیری در پیشگیری یا درمان افتادگی سینه ندارند.

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یا ماستوپکسی به بالا کشیدن و سفت کردن سینه های شل به دنبال بارداری، زایمان، شیردهی و یا کاهش وزن های شدید گفته می شود. در این عمل سینه کوچک نمی شود بلکه با بالا بردن نوک پستان و کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه (آرئولا)، شکل گردتر و زیباتر برای سینه ایجاد می شود.

روش های درمان افتادگی سینه

تنها درمان اصلی و موثر افتادگی پستان، ماستوپکسی یا لیفت سینه است.

1.در برخی از افراد ممکن است عمل جراحی انجام شود که سینه را فقط بالا ببرند و بافت ها را در یک جا مجتمع کنند.

2. در برخی دیگر لازم است همراه با بالا بردن بافت سینه ی شل شده به محل طبیعی خود، افزایش حجمی هم انجام شود که بهترین روش گذاشتن پروتز است.

3. در برخی افراد هم افتادگی کاذب وجود دارد یعنی کاهش حجم شدید سینه باعث افتادگی شده است که به تنهایی با گذاشتن پروتز این مشکل حل می شود.

بنابراین می توان هم با پروتز سینه و بالا کشیدن، بالا کشیدن به تنهایی و یا پروتز به تنهایی افتادگی سینه را درمان کرد که با توجه به مشکل فرد که در معاینه تشخیص داده می شود درمان صحیح و موثر انتخاب می شود.

مطالعه مقاله پروتز پکسی چیست؟ را از دست ندهید.

مراقبتهای قبل از عمل جراحی ماستوپکسی

مراقبتهای قبل از عمل جراحی ماستوپکسی

  • قبل از عمل جراحی با جراحان متعدد مشورت کنید.
  • تصمیم عجولانه در مورد عمل جراحی و انتخاب جراح خود نگیرید.
  • یکی از بستگان یا دوستان بیمار باید در روز عمل همراه او باشد.
  • 12 ساعت قبل از عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی باید ناشتا باشید.
  • انجام آزمایشات خون و ماموگرافی قبل از عمل ماستوپکسی مورد نیاز است.
  • یک ماه قبل از انجام ماستوپکسی باید مصرف سیگار را قطع کرد.
  • قبل از عمل، مشاوره با پزشک و معاینه فیزیکی لازم است. همچنین انتظارات خود را با او مطرح کنید.
  • جراح خود را از تمام بیماری های قبلی خود حتی در صورتیکه به نظرتان بی اهیمت هستند مطلع کنید.
  • مصرف آسپرین و داروهای ضد انعقاد خون که باعث رقیق شدن خون می شود یک ماه قبل از عمل ممنوع است.

مراقبتهای بعد از عمل جراحی ماستوپکسی

مراقبتهای بعد از عمل جراحی ماستوپکسی

رعایت مراقبتهای لازم در جلوگیری از بروز عوارض نقش موثری ایفا می کند که عبارتند از:

1. هر نوع تغییری را پس از جراحی با جراح خود مطرح کرده و از خود درمانی بپرهیزید.

2.در مورد بروز هر نوع عارضه شکیبا باشید و به جراح خود امکان جبران و رفع آن را بدهید و از اقدامات عجولانه بپرهیزید.

3.درمان افتادگی سینه یا همان لیفت سینه با برش پوست انجام می شود و پس از جراحی زخم مجدد با بخیه ترمیم می شود. بدن در محل زخم و بخیه پس از 48 ساعت لایه ترمیمی سطحی ایجاد می کند که از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند. بنابراین بعد از 48 ساعت می توان استحمام کرد که البته بستگی به نظر جراح هم دارد. برخی پزشکان احتیاط بیشتری می کنند و پس از حدود 5 روز اجازه استحمام می دهند.

4.مصرف داروهایی که ضد انعقاد خون هستند نظیر ایبوپروفن، وارفارین، آسپرین و غیره ممنوع است و افراد باید از مصرف خودسرانه دارو در این ایام به شدت خودداری نمایند.

5. از استراحت مطلق خودداری نمائید و پس از گذشت 24 ساعت از عمل، شروع به آهسته راه رفتن در منزل نمائید.

6.طی ماه های ابتدایی پس از عمل، باید از ایجاد فشار بر روی قفسه سینه و همچنین دست ها پیشگیری کنید؛ بنابراین از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

توضیحات دکتر امیرپاشا ابراهیمی درباره عمل ماموپلاستی کاهشی

سوتین ماموپلاستی چیست؟

استفاده از سوتین طبی (سوتین ماموپلاستی) بعد از جراحی، یکی از مراقبتهای بعد از عمل ماستوپکسی است که با هدف حفظ موقعیت سینه ها در محل جدید تجویز می شود و باید تا مدتی که پزشک معالج توصیه می کند پوشیدن آن را ادامه دهید.

ورزش بعد از عمل ليفت سينه

پزشک در مراجعه‌ی یک هفته بعد از عمل جراحی لیفت سینه، به شما خواهد گفت که بهترین زمان برای شروع ورزش چه زمانی است.
برای هفته اول، پزشک توصیه می‌کند که بیشتر روی استراحت کردن تمرکز کنید. بعد از گذشت 2 الی 3 هفته پس از عمل، انجام ورزش های سبک بلامانع است. با توجه به وضعیت عمومی تان و در صورت صلاحدید پزشک می توانید 3 ماه بعد از عمل، فعالیت های ورزشی سنگین همچون شنا و بدنسازی را آغاز نمائید. تمریناتتان را به آرامی و با وزنه های کم شروع کنید، البته اگر آسیب و دردی به شما وارد نمی‌کند. بعد از شش هفته، پزشک به شما اجازه خواهد داد تا برنامه روتین ورزشی‌تان از جمله وزنه برداری، ایروبیک و دویدن را از سر بگیرید.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

یکی از مهم ترین نکات مراقبتهای بعد از لیفت سینه این است که به هیچ عنوان نباید سینه ها تحت فشار قرار گیرند، لذا از خوابیدن بر روی سینه باید اجتناب کنید و فقط به پشت بخوابید و سر خود را به کمک چند بالش بالاتر از حد بدن تان قرار دهید. این کار به کاهش تورم کمک کند.

ورم سینه بعد از لیفت تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟ 

سینه ها تا چند وقت پس از عمل، با تورم روبرو هستند و تدریجا شروع به فروکش کردن می کنند؛ البته بسته به فیزیولوژی هر بیمار زمان کاهش تورم متفاوت است. ممکن است تا 3 ماه بعد از عمل، بسته به نوع جراحی که انجام داده‌اید، تورم و کبودی در تمام مدت وجود داشته باشد.
جای زخم را در معرض نور آفتاب قرار ندهید و رژیم غذایی سالم همراه با تمرینات ورزشی روزانه داشته باشید. همچنین مصرف مولتی‌ویتامین‌ها را ادامه دهید، تا سلامت عمومی خود را ارتقا دهید.

زمان بازگشت به محل کار بعد از عمل ماموپلاستی

به جا ماندن محل بخیه در جراحی درمان افتادگی سینه

محل جراحی پستان در موارد زیبایی، بازسازی سینه، سرطان یا توده های خوش خیم پس از تمام شدن مراحل جراحی بخیه می شود. محل بخیه اغلب به روش پلاستیک ترمیم می شود؛ با این وجود محل برش بصورت خط برش باقی میماند. گاهی هم بسته به شرایط زخم نباید از روش ترمیم پلاستیک استفاده کرد که جای بیشتری به جا می گذارد.
خط برش طی 6 ماه اول بدلیل افزایش خونرسانی برای ترمیم، قرمزتر از پوست اطراف است و پس از آن بتدریج به رنگ پوست شباهت پیدا می کند.
علیرغم وجود پمادهای متنوع برای از بین بردن محل بخیه، تاثیر بارزی حاصل نمی شود و اغلب ترمیم خود پوست است که جای زخم را کم می کند. گاهی علیرغم همه تمهیدات جای زخم به جا می ماند که میتوان از لیزر برای کاهش آن استفاده کرد.
گاهی در محل بخیه و ترمیم پوست، بتدریج طی 1 الی 2 سال گوشت اضافه تشکیل می شود که به آن کلوئید گفته می شود و درمان خاص خود را نیاز دارد.

هزینه لیفت سینه

هزینه درمان افتادگی سینه|لیفت سینه

همانطور که می دانید افتادگی سینه در زمره جراحی های زیبایی به حساب می آید و شرکت های بیمه هزینه عمل های جراحی زیبایی را پوشش نمی دهند و نمی توانید روی کمک بیمه حسابی باز کنید.
هزینه عمل لیفت سینه در جلسه مشاوره و بعد از معاینه کامل مشخص می شود و مواردی از قبیل دستمزد پزشک و هزینه اتاق عمل، میزان افتادگی سینه و تکنیک جراحی، محل جغرافیایی قرارگیری مطب و بیمارستان در قیمت نهایی جراحی ماستوپکسی بسیار تاثیرگذار است.

آیا عمل ليفت سينه درد دارد؟ نی نی سایت

تمامی بیماران پس از هر نوع جراحی سینه تا مدت زیادی در محل جراحی، احساس درد می کنند. میزان درد با توجه به بدن و آستانه درد هر فرد متفاوت است؛ بنابراین نمی توان دقیق گفت که هر فرد چه میزان درد خواهد داشت. تا ۱۰ روز پس از جراحی سینه به دلیل تورم و التهاب سینه ها بیمار ممکن است بیشترین مقدار درد را تجربه کند. همچنین بیمار تا دو هفته پس از جراحی سینه، ممکن است در سینه های خود احساس کوفتگی و بی حسی نیز داشته باشد.
در برخی بیماران نیز بی حسی نوک سینه و اغلب خود سینه نیز گزارش شده است که این موضوع به مرور زمان رفع می شود. بنابراین بیمار ممکن است بسته به شرایط بدنی، بین یک تا دو هفته پس از جراحی سینه احساس درد داشته باشد. در برخی از بیماران ممکن است این دوره بیشتر شود که تا پایان دوره نقاهت به تدریج از بین می رود.
جراح متخصص زیبایی برای کاهش درد و التهاب سینه ها برای بیمار مسکن تجویز می کند که بیمار در صورت غیر قابل تحمل بودن درد می تواند از آن ها استفاده کند.

شیردهی بعد از لیفت سینه

شیردهی بعد از لیفت سینه

بعد از جراحی های زیبایی سینه مانند گذاشتن پروتز، کوچک کردن سینه و بالا کشیدن سینه احتمال شیردهی وجود دارد. در مورد پروتز بیماران قادر به شیردهی بدون مشکل خاص هستند و فقط باید از عفونت های شیردهی دوری کنند.
افرادی هم که سینه های خود را بالا کشیده اند، اگر به تنهایی بدون برداشتن بافت اضافی پستان انجام داده اند، هیچ ممانعتی برای شیردهی نخواهند داشت. طبیعی است که شیردهی و بارداری تا حدی فرم سینه را عوض می کند ولی میزان تغییر آن قابل پیش بینی نیست؛ بنابراین بهتر است عمل های زیبایی سینه را بعد از دوران بارداری و شیردهی انجام دهید.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

بهترین جراح لیفت سینه در تهران

مسئله مهم در جراحی های درمانی-زیبایی سینه مراجعه به یک جراح مجرب است. بسیاری از پزشکان این جراحی را در حالی انجام می‌دهند که یا فاقد تخصص در آن هستند یا تجربه کافی برای انجام آن ندارند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی با دانش و تجربه کافی در درمان افتادگی سینه بهترین نتایج را برای بیماران به ارمغان می آورند.

اطلاعات مطب جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا