لیفت سینه با جراحی

لیفت سینه با جراحی | لیفت سینه با لیزر و خطرات جراحی

لیفت سینه با جراحی

لیفت سینه با جراحی که با نام جراحی ماستوپکسی هم شناخته می شود، عملی است برای بالا کشیدن سینه ها از طریق حذف کردن پوست اضافی، و محکم کردن بافت های اطراف سینه برای شکل دهی مجدد و حمایت کششی بیشتر از حجم و وزن سینه ها.

آمارهای جدید نشان داده اند که لیفت سینه با جراحی از سال 2000 میلادی به بعد 70 درصد رشد میزان تقاضا داشته است، به طوری که امروزه متقاضیان لیفت سینه دو برابر ماموپلاستی افزایشی یا حجم دهی سینه با ایمپلنت هستند.

علاوه بر بالا کشیدن سینه، گاهی اوقات ناحیه رنگی اطراف نوک سینه با گذشت زمان بزرگ تر می شود، که عمل ماستوپکسی می تواند این مشکل را هم به خوبی حل نماید.

اصلی ترین هدف از لیفت سینه با جراحی این است که سینه ها بتوانند ظاهری جوانتر و ایستا تر پیدا کنند. لیفت سینه برای درمان افتادگی سینه است. سینه خانم ها اغلب با گذشت زمان دچار تغییراتی می شود و شکل مستحکم و حالت جوان اولیه خود را از دست می دهد. این تغییرات، افتادگی سینه و از دست رفتن حالت الاستیسیته پوست سینه می تواند در نتیجه اتفاقات زیر باشد:

  • بارداری
  • شیردهی
  • تغییر وزن
  • بالا رفتن سن
  • تأثیر جاذبه
  • وراثت

در این مقاله قصد داریم به یکی از رایجترین جراحی های زیبایی زنان، یعنی لیفت سینه بپردازیم و به نکات مهمی پیرامون این عمل جراحی اشاره کنیم و سوالات متداول در این مورد را پاسخ گوییم. با دکتر امیرپاشا ابراهیمی همراه باشید.

لیفت سینه با جراحی

لیفت سینه با جراحی برای چه کاری مناسب نیست؟

لیفت سینه هرگز تأثیر زیادی روی تغییر اندازه سینه یا بافت های دور بخش های بالایی سینه نمی گذارد. اگر مایل هستید تا سینه ای پرتر و حجیم تر داشته باشید توصیه دکتر امیرپاشا ابراهیمی استفاده از جراحی ماموپلاستی افزایشی و گذاشتن ایمپلنت سینه است.

یادتان باشد که جراحی لیفت سینه با بافت های داخلی سینه کاری ندارد و فقط پوست و چربی اضافی سینه را حذف می کند. هرچند می توان جراحی لیفت سینه را مطابق با نظر پزشک به صورت همزمان با ماموپلاستی هم انجام داد.

دوران نقاهت بعد از عمل لیفت سینه

 

مراقبت های قبل از جراحی لیفت سینه

از بیمار خواسته می شود قبل از عمل، یک سری نکات و مراقبت ها را رعایت کند از جمله:  
کنار گذاشتن سیگار و دخانیات به منظور تسریع روند بهبودی بعد از جراحی
قطع داروهایی که احتمال خونریزی را افزایش می دهند مانند آسپرین، ژلوفن و ناپروکسن
نخوردن و نیاشامیدن مواد غذایی شش تا هشت ساعت قبل از جراحی
شست و شوی سینه ها قبل از جراحی

مراقبتهای بعد از لیفت سینه با جراحی

  • تا دو هفته رانندگی نکنید.
  • از وارد کردن هر گونه فشار و ضربه به سینه ها خودداری کنید.
  • روی کمر بخوابید و از قرار گرفتن روی شکم هنگام خواب یا استراحت پرهیز نمایید. به منظور بروز فشار کمتر در حال استراحت، بهتر است در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید.
  • از انجام فعالیت های شدید بدنی مانند خم شدن و یا بلند کردن اجسام سنگین باید خودداری شود، این قبیل فعالیت ها احتمال خونریزی و ورم را افزایش می دهند.
  • می توانید ورزش سبک را از یک ماه بعد و ورزش سنگین را از دو ماه بعد شروع د.
  • کاهش ورم، نمک مصرفی خود را محدود کنید و جهت جلوگیری از یبوست، به میزان بسیار آب و مایعات مصرف نمایید.
  • بخیه های ماموپلاستی قابل جذب است و جای بخیه ها تا سه ماه خیلی بهتر شده و به شکل یک خط باریک زیر سینه پنهان می ماند.
  • نتیجه پایانی عمل معمولا سه ماه بعد قابل قضاوت خواهد بود.
  • پس از عمل لیفت سینه، بهتر است به پیاده روی سبک و کوتاه مدت بپردازید. این امر از تشکیل لخته خون جلوگیری کرده و به رفع ورم کمک می کند.
  • به هیچ عنوان سیگار نکشید. نیکوتین موجود در دخانیات روند بهبودی را با مشکل مواجه می سازد.
  • نوشیدنی های حاوی الکل را نیز مصرف نکنید؛ زیرا کاهش آب بدن و دهیدراته شدن را در پی دارد.

مزایای ماستوپکسی

  • کشیدن پستان به سمت بالا و قرارگیری آن در موقعیت مناسب از نظر زیبایی
  • تغییر شکل و موقعیت هاله پستان (مجموعه نوک پستان) به موقعیت و شکل طبیعی تر
  • بهببود بخشیدن به اندازه و شکل پستان ها به همراه اصلاح سایز با پروتز مناسب
  • بخشیدن ظاهری جذاب و شاداب تر به سینه ها
لیفت و پروتز سینه نی نی سایت

آیا می توان جراحی لیفت سینه را همزمان با جراحی پروتز انجام داد؟

انجام این دو جراحی به شکل همزمان بلامانع است. گرچه می تواند در هزینه نهایی تاثیرگذار باشد، اما انجام آن به دلیل تجربه یک بیهوشی در بانوانی که قصد انجام هر دو جراحی را دارند توصیه می شود.
زمانی که جراح اقدام به جراحی لیفت سینه می کند می تواند از برش هایی که روی سینه ایجاد کرده عمل پروتز سینه را نیز انجام دهد که در این مورد به نفع بیمار خواهد بود، چرا که نیازمند برش دیگر برای جایگذاری پروتز سینه نخواهد بود.

در همین باره میتوانید مقاله پروتزپکسی را مطالعه کنید.

بعد از عمل ماموپلاستی چی بخوریم؟

پس از جراحی می بایست رژیم غذایی خود را با نوشیدن مایعات اعم از آب، آب آناناس، آب کرفس، آب پرتقال و به طور کلی ویتامین ث به میزان فراوان آغاز کنید. پس از آن، افراد می توانند رژیم غذایی معمولی خود را در پیش بگیرند. برای چند روز اول، فقط سوپ‌ها و غذاهای له‌شده‌ای که هضمشان در معده‌تان آسان است بخورید. 
مدتی پس از عمل لیفت سینه باید از خوردن غذاها و مایعات نفاخ همچون شیر و همچنین غذاهای پرچرب خودداری کنید و بیشتر غذاهای حاوی ویتامین و پروتئین را مصرف کنید. 

سوتین ماموپلاستی چیست؟

یکی از مراقبتهای بعد از عمل ماستوپکسی، استفاده از سوتین ماموپلاستی (سوتین طبی) است که با هدف حفظ موقعیت سینه ها در محل جدید تجویز می شود و باید تا مدتی که پزشک معالج توصیه می کند پوشیدن آن را ادامه دهید.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

یکی از مهم ترین نکات مراقبتهای بعد از لیفت سینه این است که به هیچ عنوان نباید سینه ها تحت فشار قرار گیرند، لذا از خوابیدن بر روی سینه باید اجتناب کنید و فقط به پشت بخوابید و سر خود را به کمک چند بالش بالاتر از حد بدن تان قرار دهید. این کار به کاهش تورم کمک کند.

ورم سینه بعد از لیفت تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟ 

سینه ها تا چند وقت پس از عمل، با تورم روبرو هستند و تدریجا شروع به فروکش کردن می کنند؛ البته بسته به فیزیولوژی هر بیمار؛ زمان کاهش تورم، متفاوت است. ممکن است تا 3 ماه بعد از عمل، بسته به نوع جراحی که انجام داده‌اید، تورم و کبودی در تمام مدت وجود داشته باشد.
جای زخم را در معرض نور آفتاب قرار ندهید و دو بار در روز از پماد رفع اسکار استفاده کنید تا جای زخم روز به روز بهبود یابد. ورم و کبودی با رعایت مراقبتهای بعد از لیفت سینه روزبه‌روز بهتر خواهد شد، به‌ویژه هنگامی‌که یک رژیم غذایی سالم همراه با تمرینات ورزشی روزانه داشته باشید. همچنین مصرف مولتی‌ویتامین‌ها را ادامه دهید، تا سلامت عمومی خود را ارتقا دهید.

عمل ليفت سينه درد دارد؟ نی نی سایت

آیا عمل ليفت سينه درد دارد؟ نی نی سایت

تمامی بیماران پس از هر نوع جراحی تا مدت زیادی در محل زخم، احساس درد می کنند. لیفت سینه نیز از این قاعده مستثنی نیست. میزان درد با توجه به بدن و آستانه درد هر فرد متفاوت است؛ بنابراین نمی توان دقیق گفت که هر فرد چه میزان درد خواهد داشت. تا ۱۰ روز پس از جراحی سینه به دلیل تورم و التهاب سینه ها بیمار ممکن است بیشترین مقدار درد را تجربه کند. بعد از این مدت درد به تدریج کاهش پیدا کرده و تا هفته سوم پس از جراحی سینه به صورت دردهای پراکنده در سینه احساس می شود. همچنین بیمار تا دو هفته پس از جراحی سینه، ممکن است در سینه های خود احساس کوفتگی و بی حسی نیز داشته باشد.
جراح متخصص زیبایی برای کاهش درد و التهاب سینه ها برای بیمار مسکن تجویز می کند و بیمار در صورت غیر قابل تحمل بودن درد می تواند از آن ها استفاده کند.
به طور کلی می توان گفت جراحی لیفت سینه به عنوان یک روش کم خطر برای اصلاح فرم و شکل ظاهری سینه ها می باشد که مانند دیگر روش های جراحی حتی تزریق چربی سینه می تواند دردناک باشد اما این درد قابل کنترل است و تا پایان دوره نقاهت به تدریج کمتر شده و از بین می رود و اگر زیر نظر جراح متخصص زیبایی انجام شود جای نگرانی ندارد.

خطرات لیفت سینه

تصمیم به انجام لیفت سینه یک تصمیم بسیار شخصی است. در گرفتن این تصمیم شما باید علاوه بر مزیت های جراحی لیفت سینه به خطرات، ریسک ها و پیامدهای احتمالی آن هم توجه داشته باشید تا بتوانید با آگاهی کامل دست به انتخاب این عمل بزنید.

خطرات لیفت سینه با جراحی عبارتند از: 

  • خطرات ناشی از بیهوشی
  • خونریزی یا شکل گرفتن هموتوما
  • ناقرینه شدن سینه ها
  • عفونت
  • به وجود آمدن تغییر در حس سینه و نوک سینه، بی حسی موقتی یا حتی دائمی این نواحی
  • ترومبوز وریدی عمیق، عوارض قلبی و ریوی
  • جمع شدن مایع زیر پوست سینه
  • بهبودی کند زخم های عمل
  • احتمال نیاز به جراحی مجدد
  • احتمال از دست رفتن کل یا بخشی از نوک سینه

وجود این عوارض احتمالی به معنی این نیست که حتما به آنها دچار می شوید. در واقع بسیاری از افرادی که لیفت سینه را پیش بهترین جراح لیفت سینه انجام می دهند هرگز دچار این عوارض نمی شوند. در هر صورت پزشک موظف است تا در مورد این پیامدهای احتمالی در جلسه مشاوره اولیه با شما صحبت کند. بنابراین بهتر است در این جلسه تمام سوالاتی که در ذهن دارید را از پزشک بپرسید و تمام جوانب و زوایای عملی که قصد دارید آن را انجام دهید بررسی نمایید تا با قطعیت تصمیم به جراحی بگیرید.

هزینه لیفت سینه

هزینه لیفت سینه 

تعیین هزینه لیفت سینه با جراحی به عوامل متعددی بستگی دارد. شرایط خود فرد، میزان افتادگی سینه و وخامت اوضاع، دستمزد پزشک، بیمارستانی که جراحی در آن انجام می شود و غیره، همگی در تعیین قیمت نهایی لیفت سینه موثر هستند. برای دریافت هزینه دقیق جراحی لیفت سینه توصیه می کنیم با مطب تماس بگیرید و پس از جلسه مشاوره اولیه در این مورد سوال بپرسید.

لیفت سینه با نخ

علاوه بر لیزر، می توان از لیفت سینه با نخ هم به عنوان جایگزین جراحی استفاده کرد. در این روش پزشک با قرار دادن نخ های نگهدارنده زیر پوست سینه، آن را بالا می کشد. گرچه تهاجم و خطرات این روش نسبت به جراحی کمتر است، اما اثرگذاری آن حتی از لیفت سینه با لیزر هم کمتر خواهد بود. نخ های نگهدارنده بعد از مدتی خود به خود جذب بدن می شوند و حالت نگهدارندگی خود را از دست می دهند. در نتیجه سینه به حالت اولیه خود باز می گردد.

بهترین جراح لیفت سینه در تهران

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) که دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

نویسنده: تیم پژوهشی دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فوق تخصص جراحی سینه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا