جراحی زیبایی ماستوپکسی

جراحی زیبایی ماستوپکسی | هزینه عمل ماستوپکسی

جراحی زیبایی ماستوپکسی

علاقه به زیبایی چهره و اندام از جمله موضوعاتی است که از گذشته های دور در بین انسان ها دیده می شود. شواهد نشان می دهد این امر یعنی زیبایی اندام جنسی از جمله سینه ها در میان زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حجیم بودن و افتادگی سینه ها علاوه بر ایجاد ظاهری نامناسب، در اکثر موارد باعث درد گردن و افتادگی شانه ها می شود که با انجام جراحی زیبایی ماستوپکسی می توان این مسائل را به حداقل رساند و در نتیجه ظاهری زیباتر داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با این عمل زیبایی سینه بیشتر آشنا شوید.

علل افتادگی سینه

علل افتادگی سینه

با افزایش سن، بارداری، شیردهی، چاقی و لاغری سینه دچار تغییرات در شکل، سایز و قوام می شود. ممکن است سینه به مرور بزرگتر شود و یا شل و افتاده شود. این تغییرات با انجام جراحی زیبایی ماستوپکسی و در صورت نیاز به کاهش سایز با جراحی ماموپلاستی کاهشی قابل اصلاح است.

فرق ماستوپکسی با ماموپلاستی

ماستوپکسی یا لیفت سینه یک روش جراحی برای بالا کشیدن سینه هایی است که دچار افتادگی هستند. ممکن است برخی از بانوان قصد داشته باشند هم سینه های خود را لیفت کرده و هم حجم آن را کاهش دهند که در این صورت می توان لیفت سینه را با روش های دیگر مانند ماموپلاستی ترکیب کرد.
در ماموپلاستی سینه کوچک می شود یعنی یک سینه ی بزرگ داریم که با برشهایی مقداری از بافت سینه برداشته می شود و سینه کوچک می شود. در این صورت قطعا سینه به سمت بالا آورده می شود و در واقع لیفت می شود که لیفت همان ماستوپکسی است. اما در بعضی مواقع سینه کوچک است و از بافت خود سینه استفاده می شود و سینه ای که افتاده و پتوز پیدا کرده است به سمت بالا می رود که به این عمل ماستوپکسی یا لیفت گفته می شود که بعضی پزشکان اصطلاح اتوپروتز را هم به کار می برند، یعنی از بافت خود پستان استفاده می شود مثل یک پروتز پشت بافت سینه قرار می گیرد و برجسته می شود و سینه بزرگ تر می شود.
در بعضی جراحی های زیبایی سینه پکسی و پروتز (
پروتزپکسی) با همدیگر انجام می شود. در واقع بافت سینه در داخل سوتین خیلی کم و کوچک است و نیاز است که پروتز به بافت سینه اضافه شود یعنی غیر از اینکه سینه برش می خورد و به سمت بالا می آید، برای رفع افتادگی سینه به جای بافت از پروتز برای پر کردن سینه استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی: ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

مزایای جراحی ماموپلاستی

مزایای جراحی ماستوپکسی

1.کشیدن پستان به سمت بالا و قرارگیری آن در موقعیت مناسب از نظر زیبایی
2.تغییر شکل و موقعیت هاله پستان (مجموع نوک پستان) به موقعیت و شکل طبیعی تر
3.بهبود بخشیدن به اندازه و شکل پستان ها به همراه اصلاح سایز با پروتز مناسب
4.بخشیدن ظاهری جذاب و شاداب تر

لیفت سینه بدون پروتز

در این روش با حذف پوست اضافه، بالا کشیدن و فیکساسیون سینه، بدون استفاده از پروتز و تنها با استفاده از بافت طبیعی پستان، حجم و فرم سینه اصلاح می شود. این روش جراحی برای افرادی که بافت سینه به اندازه کافی بزرگ است، مناسب است. در حقیقت فرد نیازی به استفاده از پروتز برای حجم دهی به سینه ها ندارد. در مواردی که حجم سینه کافی است و به قوام و تقویت حجم سینه توسط موادی خارجی نیاز نیست، انتخاب اول پزشک جراح استفاده از خود سینه برای بازسازی مجدد است که مزایای آن می تواند شامل عدم استفاده از یک جسم خارجی و به طبع کاهش عوارض ناشی از آن است.

آیا سایز سینه در جراحی زیبایی ماستوپکسی تغییر می کند؟

خیر. جراحی لیفت سینه جهت تغییر وضعیت فعلی سینه می باشد، نه تغییر اندازه سینه. در لیفت سینه از بافت سینه برداشته نمی شود و فقط افتادگی سینه برطرف می شود اما ممکن است که بعد از جراحی به خاطر پوست کشی، سینه کمی کوچک تر به نظر برسد.

عوارض جراحی زیبایی ماستوپکسی

تمام اعمال جراحی که روی بدن انسان انجام می گیرد حتی با رعایت کامل تکنیک های جراحی عوارض خاص خودشان را ایجاد می کنند. جراحی های زیبایی سینه هم از این قاعده مستثنی نیستتند. بیمار داوطلب این عمل باید دستورات قبل و بعد از عمل را بدقت رعایت کند تا احتمال بروز عارضه کاهش یابد.

برخی از عوارض احتمالی در صورت مراجع به پزشک غیر متخصص و بی تجربه عبارتند از:

  • اسکار برجسته
  • اختلال در شیردهی
  • تغییر حس نیپل
  • نکروز نیپل آرئول
  • غیر قرینگی

انواع برش در جراحی سینه

انواع برش در جراحی زیبایی ماستوپکسی

براساس میزان افتادگی و بزرگی سینه جراحی با برش های مختلف انجام می گیرد.

  • لیفت سینه به روش هلالی

در این روش یک برش در قسمت تحتانی و زیر چین سینه ایجاد می شود. روش هلالی بیشتر برای افرادی استفاده می شود که سینه های کوچک تری دارند.

  • لیفت سینه لنگری

در لیفت سینه لنگری لازم است برش های بیشتری ایجاد شود و برای بانوانی کاربرد دارد که در ناحیه سینه و نوک آن دچار افتادگی شدید و حجم بالا هستند. این روش را می توان هم زمان با عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی انجام داد.

  • لیفت سینه به روش گرد (برش دور هاله سینه)

در این عمل برش دایره شکلی در اطراف قسمت تیره سینه ایجاد می شود. این عمل بیشتر برای افرادی مناسب است که دچار افتادگی های درجه معمولی و متوسط هستند.

جراحی لیفت و اتو پروتز بدون برش عرضی

روش جدیدتر ماموپلاستی و لیفت، برش عمودی یا برش آبنباتی است که دیگر آن برش عرضی 30 سانتی هر طرف حذف شده است. جای زخم کمتر، دوره نقاهت کوتاه تر و برجستگی بیشتر از مزایای برش آبنباتی است.

مقاله پیشنهادی: بزرگ کردن سینه با پروتز

عمل لیفت سینه با لیزر

لیفت سینه با لیزر در لیست روش های غیر جراحی قرار دارد. افرادی که به هر دلیل، ترس از تیغ جراحی و یا نداشتن شرایط جسمی، قصد انجام جراحی لیفت سینه را ندارند، می توانند از مزایای لیفت سینه با لیزر بهره مند شوند. لازم به ذکر است که این پروسه ساده ممکن است در صورت سایز بزرگ و افتادگی بیش از حد سینه ها، نتایج مد نظر بیمار را ایجاد نکند.
در این روش با استفاده از تکنولوژی لیزر، پوست سینه منقبض می‌شود. پوست سفت شده و سینه به بالا کشیده می‌شود؛ به این صورت تا حدودی سینه شکل مناسب به خود می گیرد. لیفت سینه با لیزر همچنین باعث می‌شود تا سلول‌های سینه تحریک شوند و به این صورت سلول‌های پوستی میزان کلاژن بیشتری تولید کنند.
میزان کارایی لیزر در لیفت سینه موضوعی جنجالی است که قابل بحث و بررسی است. استفاده از لیزر برای بالا کشیدن سینه‌ها شاید در کوتاه مدت جوابگو باشد اما در طولانی مدت هیچ موردی جایگزین عمل جراحی لیفت سینه نخواهد شد.

توجه: در کلینیک ها لیفت سینه با لیزر بعلت تاثیر کم و ماندگاری پایین انجام نمیشود و باید از جراحی با برش استفاده کنید.

جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

آیا می توان جراحی لیفت را همزمان با جراحی پروتز انجام داد؟

انجام این دو جراحی به شکل همزمان بلامانع است. گرچه می تواند در هزینه نهایی تاثیرگذار باشد، اما انجام آن به دلیل تجربه یک بار بیهوشی در بانوانی که قصد انجام هر دو جراحی را دارند توصیه می شود.
زمانی که جراح اقدام به جراحی زیبایی ماستوپکسی می کند می تواند از برش هایی که روی سینه ایجاد کرده عمل پروتز سینه را نیز انجام دهد که در این مورد نیز به نفع بیمار خواهد بود. چرا که نیازمند برش دیگر برای جایگذاری پروتز سینه نخواهد بود.

مراقبتهای قبل از عمل جراحی ماستوپکسی

  • قبل از عمل جراحی با جراحان متعدد مشورت کنید.
  • تصمیم عجولانه در مورد عمل جراحی و انتخاب جراح خود نگیرید.
  • یکی از بستگان یا دوستان بیمار باید در روز عمل همراه او باشد.
  • 12 ساعت قبل از عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی باید ناشتا باشید.
  • انجام آزمایشات خون و ماموگرافی قبل از عمل ماستوپکسی مورد نیاز است.
  • یک ماه قبل از انجام ماستوپکسی باید مصرف سیگار را قطع کرد.
  • قبل از عمل، مشاوره با پزشک و معاینه فیزیکی لازم است. همچنین انتظارات خود را با او مطرح کنید.
  • جراح خود را از تمام بیماری های قبلی خود حتی در صورتیکه به نظرتان بی اهیمت هستند مطلع کنید.
  • مصرف آسپرین و داروهای ضد انعقاد خون که باعث رقیق شدن خون می شود یک ماه قبل از عمل ممنوع است.

مراقبتهای بعد از جراحی ماستوپکسی

مراقبتهای بعد از عمل جراحی ماستوپکسی

رعایت مراقبتهای لازم در جلوگیری از بروز عوارض نقش موثری ایفا می کند.

1. هر نوع تغییری را پس از جراحی با جراح خود مطرح کرده و از خود درمانی بپرهیزید.
2.در مورد بروز هر نوع عارضه شکیبا باشید و به جراح خود امکان جبران و رفع آن را بدهید و از اقدامات عجولانه بپرهیزید.
3.درمان افتادگی سینه یا همان لیفت سینه با برش پوست انجام می شود و پس از جراحی زخم مجدد با بخیه ترمیم می شود. بدن در محل بخیه و زخم های بسته پس از 48 ساعت لایه ترمیمی سطحی ایجاد می کند که از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند. بنابراین در زخمهای بسته بعد از 48 ساعت می توان استحمام کرد که البته بستگی به نظر جراح هم دارد. برخی پزشکان احتیاط بیشتری می کنند و پس از حدود 5 روز اجازه استحمام می دهند.
4.مصرف داروهایی که ضد انعقاد خون هستند نظیر ایبوپروفن، وارفارین، آسپرین و غیره ممنوع است و افراد باید از مصرف خودسرانه دارو در این ایام به شدت خودداری نمایند.
5. از استراحت مطلق خودداری نمائید و پس از گذشت 24 ساعت از عمل، شروع به آهسته راه رفتن در منزل نمائید.
6.طی ماه های ابتدایی پس از عمل، باید از ایجاد فشار بر روی قفسه سینه و همچنین دست ها پیشگیری کنید؛ بنابراین از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
7.پوشیدن سوتین ماموپلاستی بعد از جراحی سینه بسیار مهم و ضروری است. پوشیدن سوتین طبی با هدف حفظ موقعیت سینه ها در محل جدید تجویز می شود و باید تا مدتی که پزشک معالج توصیه می کند پوشیدن آن را ادامه دهید.

شیردهی بعد از جراحی زیبایی سینه

شیردهی بعد از لیفت سینه

بعد از جراحی های زیبایی سینه مانند گذاشتن پروتز، کوچک کردن سینه و بالا کشیدن سینه احتمال شیردهی وجود دارد. در مورد پروتز بیماران قادر به شیردهی بدون مشکل خاص هستند و فقط باید از عفونت های شیردهی دوری کنند.

افرادی هم که سینه های خود را بالا کشیده اند، اگر به تنهایی بدون برداشتن بافت اضافی پستان انجام داده اند، هیچ ممانعتی برای شیردهی نخواهند داشت. طبیعی است که شیردهی و بارداری تا حدی فرم سینه را عوض می کند ولی میزان تغییر آن قابل پیش بینی نیست؛ بنابراین بهتر است عمل های زیبایی سینه را بعد از دوران بارداری و شیردهی انجام دهید.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

بهترین جراح لیفت سینه در تهران

مسئله مهم در جراحی های درمانی-زیبایی سینه مراجعه به یک جراح مجرب است. بسیاری از پزشکان این جراحی را در حالی انجام می‌دهند که یا فاقد تخصص در آن هستند یا تجربه کافی برای انجام آن ندارند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی با دانش و تجربه کافی در جراحی سینه، بهترین نتایج را برای بیماران به ارمغان می آورند. همچنین افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی ماستوپکسی را دارند باید نکات مهم قبل جراحی و مراقبتهای بعد از لیفت سینه را بدانند تا نتایج بسیار خوبی را از عمل به دست بیاورند.

اطلاعات مطب جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا