دكتر فوق تخصص سينه در تهران نی نی سایت

فوق تخصص جراحی سینه | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

فهرست مطالب

بهترین فوق تخصص جراحی سینه را بشناسید.

در موضوع پزشکی این نکته بسیار مهم است که در مراجعه به پزشک و درمان راه درست را پیش بگیریم و اجازه ندهیم روند درمان‌مان کند یا اشتباه پیش برود.
خوب می‌دانیم اولین مرحله برای درمان یک ناهنجاری، تشخیص درست است و این به دست نمی‌آید مگر با اطلاعات و تخصص کامل یک پزشک.
خیلی مواقع خودمان نیز در عدم درمان صحیح بیماری‌هایمان مقصر هستیم. به طور مثال در منزل شما اگر یک مشکل برقی وجود داشته باشد سراغ یک آهنگر نمی‌روید و قطعا به یک تکنسین و تعمیرکار مشکلات برق مراجعه می‌ کنید.
در علم پزشکی برای تک‌تک مشکلات و بیماری‌ها از بهترین متخصصین استفاده می‌شود. در زمینه بیماریهای پستان نیز، پزشکان فوق تخصص جراحی سینه فعالیت می‌کنند.

معرفی رشته فلوشیپ فوق تخصص جراحی سینه

رشته فوق تخصص جراحی پستان بسیار جدید است و در ایران از سال 1392 توسط پروفسور اسماعیل اکبری استاد بزرگ جراحی ایران در دانشگاه شهید بهشتی پایه‌گذاری شده است. در این رشته سالانه فقط 2 نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند و با محاسبه فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران که به تازگی این رشته را راه‌اندازی کرده‌اند در حال حاضر 15-10 نفر فوق تخصص جراحی پستان در سراسر ایران وجود دارد.

چه نیازی به راه‌اندازی رشته‌ فوق تخصص جراحی سینه در ایران وجود داشت؟‌

مشکلی که در ایران وجود داشت این بود که این رشته آمیخته شده با رشته‌های دیگر. جراحان سرطان به نوعی در این رشته دخیل بودند و جراحان پلاستیک به شکلی دیگر.
در آمریکا حدود 15 سال است که رشته فوق تخصص جراحی پستان به شکل جداگانه بوجود آمده است و در ایران حدود 6 سال است که این اتفاق افتاده است. جراحان قبلی با تشخیص سرطان سینه و هر مشکل مشابه دیگری در سینه اقدام به برداشتن سینه می‌کردند و قسمتی از این معضل با جراحی پلاستیک جبران می‌شد اما با رشته فوق تخصص جراحی سینه که به تازگی بوجود آمده است بعد از مطالعات فراوان و تشخیص های کامل، صرفا تومور مورد نظر برداشته می‌شود و جراح پستان، همزمان با جراحی و برداشتن تومور، جراحی پلاستیک را نیز انجام می‌دهد و این دغدغه را در وجود زنان از بین می‌برد که مشکل ظاهری خاص و عجیبی برای آنها بوجود نخواهد آمد.

در رشته فوق تخصص جراحی سینه چه مراحلی برای درمان وجود دارد؟‌

این رشته به طور کلی از سه بخش تشکیل می‌شود.
بخش اول قسمت درمانی است که به تشخیص تومور های خوش خیم و بدخیم می‌پردازد و درمان‌های لازم تجویز می‌شود.
بخش دوم جراحی‌های زیبایی است که می‌تواند به درمان مشکلات مادرزادی در سینه زنان بپردازد. عمل های زیبایی سینه به طور کلی ماموپلاستی نام دارد. برخی مواقع اختلالات ظاهری و مادرزادی در سینه خانم‌ها وجود دارد و مثلا از بزرگی یا کوچکی نامتعارف رنج می‌برند که در رشته فوق تخصص جراحی سینه این معضل به سادگی درمان می‌شود.
سومین بخش به جراحی و بازسازی سینه می‌پردازد. سینه‌هایی که قبلا با تشخیص پزشک قسمتی یا تمام یک سینه برداشته شده را بازسازی می‌کند و آن را به شکل قابل قبولی تبدیل می‌کند و در واقع به دغدغه بسیاری از زنان که مورد جراحی سینه قرار گرفته‌اند پاسخ می‌دهد.

پروتز سینه چیست و چگونه انجام می شود؟

آیا در رشته فوق تخصص جراحی سینه صرفا به تشخیص و درمان سرطان سینه پرداخته می شود؟‌

قطعا خیر. سینه بیماری‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها اصلا سرطان نیستند و به سادگی و حتی با تجویز دارو درمان می‌شوند و اصلا کار به جراحی نمی‌کشد. اما باید تشخیص درست و به موقع باشد. مثلا برخی ترشحات سینه، دردهای سینه، توده‌های کیستی و .. به راحتی درمان می‌شوند؛ به شرط اینکه به موقع مراجعه شود و به خوبی تشخیص داده شود.

در مادران باردار یا شیرده به دلیل وجود توده‌های شیری برخی توده‌ها به سختی تشخیص داده می‌شوند که باید به پزشک فوق تخصص جراحی سینه مراجعه شود. خانم‌ها بدانند رسیدگی به برخی مشکلات کوچک بهتر از پشت گوش انداختن و ترس از مواجهه با حقیقت است و زمان تشخیص در روند درمان بسیار مهم است.

با تشخیص زودهنگام بسیاری از مشکلات بزرگ به سادگی رفع و رجوع می‌شود. در سینه برخی مادران شیرده به دلیل وجود کیست‌های بزرگ شیری تشخیص مشکلاتی که همزمان وجود دارند تشخیص داده نمی‌شود. این خانم‌ها خودشان باید به دردناک بودن سینه، عفونت و … اهمیت قائل شوند و به متخصصین مراجعه کنند. در سینه خانم‌های حامله، شیرده و … عفونت شایع است و حتی ممکن است باعث تب و لرز شود.

همچنین ورود باکتری در شیر مادران شیرده بسیار مهم است و باعث می‌شود حال عمومی آنها خوب نباشد. در صورت مراجعه این‌ خانم‌ها درمان دارویی و حتی تخلیه ناحیه آبسه چرکی، باعث می‌شود به سادگی درمان شوند و مشکل بزرگی برای آنها بوجود نیاید.

بهترین جراح سینه

چند معیار مشخص برای شناخت بهترین جراح سینه

  • تجربه، مهارت، سابقه، سطح علمی و البته تخصص.

طبیعی است که بهترین جراح باید علاوه بر داشتن مهارت زیاد در انجام جراحی، تجربه خوبی در این زمینه داشته باشد و از سابقه خوبی در انجام عمل های موفق برخوردار باشد. علاوه بر آن سطح علمی او نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

بهترین جراح سینه کیست؟

همه چیز به جلسات مشاوره اولیه باز می گردد. برای انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی عجله نکنید. اولین گام این است که بر اساس پرس و جو از افراد دیگری که سابقه این عمل را داشته اند چند جراح سینه خوب را پیدا کنید. بعد از غربال کردن بهترین گزینه ها سعی کنید از پزشک وقت مشاوره بگیرید. یک جراح سینه خوب در تهران اغلب جلسات مشاوره را به صورت رایگان انجام می دهد.

پیش از رفتن به جلسه مشاوره حضوری، کمی درباره عملی که می خواهید انجام دهید تحقیق کنید و سوالاتی را آماده داشته باشید. یادتان باشد که این جلسه، جلسه ارزیابی شما از پزشک است، و او نیز به خوبی این موضوع را می داند. پس خجالت را کنار بگذارید و سوالهایتان را مطرح کنید.

از مدرک و سطح علمی پزشک بپرسید. از او بخواهید در صورت امکان شما را به چند نفر از کسانی که قبلا جراحی موفقی را پیش او انجام داده اند معرفی کند. یک جراح سینه خوب به احتمال قوی آلبومی از نمونه عمل هایی که قبلا انجام داده و نتیجه کارش دارد که به شما نشان دهد. سپس شرایط و خواسته های خودتان را با او مطرح کنید و ببینید که تشخیص و راهکار پیشنهادی او چیست. در نهایت درباره هزینه حدودی عمل جراحی هم سوال بپرسید.

اما توصیه می کنیم حتی اگر از نتیجه جلسه مشاوره راضی بودید، باز هم زود دست به انتخاب نزنید. این فرآیند را با چند پزشک دیگر هم طی کنید و با مقایسه نتیجه این ارزیابی ها، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

یادتان باشد که احساس راحتی و اطمینان به پزشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین متخصص جراحی پستان

در مورد فرآیند ارزیابی و انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی صحبت کردیم. اما یک پارامتر دیگر همچنان باقی مانده است.

  • تخصص

واقعیت این است که خیلی از جراحی های زیبایی سینه را جراحان پلاستیک انجام می دهند. این موضوع به خودی خود ایرادی ندارد، مخصوصا که بعضا جراحان پلاستیک بسیار خوب و ماهری هستند ماموپلاستی را انجام می دهند. اما متخصص دیگری هم در این زمینه فعالیت می کند که گزینه بهتری از جراحان پلاستیک به حساب می آید. دکتر فوق تخصص جراحی سینه.

جراحان پلاستیک حتی اگر بهترین هم باشند، تمرکز ویژه ای روی اندام سینه ندارند. یعنی در کنار سایر جراحی های زیبایی، می توانند جراحی زیبایی سینه هم انجام دهند.
جراحی پستان عملی بسیار حساس و دقیق است. اگر پزشک جراح نتواند به خوبی و ظرافت تمام، عمل را انجام دهد می تواند به بافت های حیاتی داخلی سینه آسیب وارد کند. آسیب هایی که شاید حتی بسیار کوچک باشند، اما بعداً تبعات سنگینی از جمله احتمال ابتلا به سرطان سینه را به همراه می آورند.

شمار افرادی که بعد از جراحی زیبایی سینه دچار مشکلات و بیماری در سینه خود شده اند کم نیست.
از طرف دیگر دکتر فوق تخصص جراحی سینه، پزشکی است که فقط روی اندام سینه به صورت تخصصی کار کرده است. او اندام سینه را به خوبی می شناسد و با ظرافت های مربوط به ایمنی عمل کاملا آشنا است. از این رو احتمال اینکه بخواهد به بافت سینه آسیبی وارد کند بسیار کمتر از یک جراح پلاستیک است.
این نکته را در نظر داشته باشید که فوق تخصص جراحی پستان بهترین فرد برای انجام جراحی سرطان سینه هم هست. پس می تواند علاوه بر اینکه از نظر ظاهری نتیجه مطلوب را به شما ارائه دهد، ایمن ترین جراحی را نیز برای شما انجام دهد.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

همیشه کار را به کاردان بسپارید تا سیکل درمان به خوبی طی شود. در کل ایران کمتر از 15 فوق تخصص جراحی پستان وجود دارد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصص پستان در تهران هستند که با تخصص، تجربه و مهارت کافی درمان مراجعین را انجام می دهند.

در صورت مراجعه به دکتر امیرپاشا ابراهیمی، از شروع تشخیص تا درمان کامل بیماری یک مراجعه‌کننده به خوبی انجام می‌شود که باعث افزایش رضایتمندی بیماران شده است.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

بهترین فوق تخصص جراحی سینه در تهران

نتیجه گیری

جراحی‌های سینه و بیماری‌های سینه امری است بسیار تخصصی و خاص. مطالب پیرامون این موضوع بسیار گسترده و وسیع است. یک فوق تخصص جراحی سینه چندین هزار صفحه مطالعه تخصصی داشته است. بیش از 10 هزار صفحه با کار عملی خاص و جزئیات بسیار زیاد باعث می‌شود یک فوق تخصص در این زمینه پرورش یابد.

اگر قرار باشد بیماری یک مراجعه‌کننده درمان شود باید تشخیص و اطلاعات اولیه کامل و درست باشد و این کار فقط کار یک فوق تخصص پستان است. از مراجعه بیهوده به تخصص‌های بی‌ارتباط و صرف وقت و هزینه که باعث دیر شدن برای برخی درمان‌ها می‌شود، جدا خودداری نمایند و به سلامتی خود اهمیت بیشتری بدهید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا