لیفت و پروتز سینه

تفاوت لیفت با پروتز سینه چیست؟

تفاوت لیفت با پروتز سینه چیست؟ کدام یک بهتر است؟

امروزه انواع جراحی برای زیبایی و بهبود سینه‌ها انجام می‌گیرد که پزشک متخصص بر اساس نیاز بیمار تشخیص می‌دهد کدام نوع عمل مناسب تر است، زیرا نتایج بعد از هر جراحی با یکدیگر متفاوت است. لیفت و پروتز سینه از عمل‌های زیبایی سینه هستند که در این مقاله درباره تفاوت لیفت با پروتز سینه اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

عمل های زیبایی سینه

دسته بندی عمل های زیبایی سینه 

  1. کسانی که به دلیل بافت سینه کم حتما نیاز به پروتز سینه دارند.
  2. کسانی که به دلیل زیاد بودن بافت سینه نیاز به کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) دارند.
  3. کسانی که نیاز به کوچکتر یا بزرگ تر کردن سینه ندارند و قصد از عمل زیبایی فرم دهی و بالا کشیدن سینه است.

دسته سوم چالش برانگیز است که آیا نیاز به پروتز دارند یا خیر. این افراد به دو دسته تقسیم می شوند.

1. کسانی که پوست خوبی دارند و قوام سینه سفت است. در این افراد لیفت به تنهایی کافی است و از روش اتوپروتز استفاده می شود که بدون نیاز به پروتز، با استفاده از بافت سینه فرم دهی انجام می شود.

2. دسته دوم افرادی هستند که پوست بالای سینه ترک خورده و قوام سینه شل است. این گونه افراد اگر لیفت به تنهایی را انجام دهند به نتیجه دلخواه نمی رسند و اکثر پزشکان متخصص انجام لیفت و پروتز به صورت همزمان را پیشنهاد می کنند. در حین جراحی مقداری از بافت سینه برداشته می شود و در ازای آن پروتز گذاشته می شود تا قوام پروتز را نیز داشته باشد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نتایج این دو عمل جراحی، لیفت و پروتز سینه مشترک است. در صورتی که پروتز سینه به منظور افزایش حجم سینه‌های انجام می شود و لیفت سینه افتادگی سینه‌ها را برطرف می کند. در واقع برای بالا کشیدن سینه‌ها و بهبود سایز آن‌ها باید از عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی استفاده کرد.

تفاوت لیفت با پروتز سینه، تنها به همین مورد ختم نمی‌شود. عمل پروتز سینه جهت افزایش حجم و بهبود سینه‌ها انجام می‌شود و در این بین فقط در اندازه‌های 1 تا 2 سانت باعث لیفت سینه‌ها می‌شود. این اندازه برای سینه‌هایی که به‌طور کامل دچار افتادگی هستند کافی نیست. برای رفع کامل حالت افتادگی سینه‌ها در صورتی که بافت سینه مناسب باشد پزشک ماستوپکسی یا همان عمل لیفت سینه را توصیه می‌کند و اگر بافت سینه کم باشد عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان انجام می شود. گفتنی است که هزینه عمل لیفت سینه از پروتز سینه کمتر است.

پزشک بعد از انجام معاینه و ارائه مشاوره در مورد جراحی، عمل لیفت یا پروتز سینه را توصیه می‌کند. در تفاوت لیفت با پروتز سینه مواردی که باعث انجام می‌شود، تقریباً یکسان است. این موارد عبارت اند از:

  •  افزایش سن
  • عوارض دوران بارداری
  • چگونگی شیردهی نوزاد
  • بزرگی بیش از حد سینه
  • برطرف کردن تقارن در سینه‌ها
  • کاهش و افزایش وزن و چاقی بیش از حد
  • رفع افتادگی و برطرف کردن سینه‌های شل و آویزان

هر کدام از عمل‌های پروتز و لیفت سینه برای رفع مشکلات ذکر شده انجام می‌شود. در فرایند عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه، سینه‌های افتاده در حالت بالاتر قرار می‌گیرد و بعد از آن پوست اضافه سینه جدا می‌شود. در این صورت چین و چروک پوست سینه‌ها هم از بین می‌رود. 

عوارض جراحی زیبایی سینه

جدا از تمام تفاوت‌های این دو روش باید توجه داشته باشید که توانایی پزشک در موفقیت عمل جراحی زیبایی سینه بسیار موثر است. بنابراین برای جراحی زیبایی سینه باید مراجعه به پزشک معتبر و با تجربه را در اولویت قرار دهید.

عمل های زیبایی سینه در صورتی که توسط پزشک متخصص و حاذق انجام شود، عوارضی ندارد. معمولا عوارض مشاهده شده ناشی از عدم مراجعه به پزشکان متخصص یا عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل است. از عوارض طبیعی لیفت و پروتز سینه می توان به کبودی، احساس خارش، سوزش، تورم و درد نسبی اشاره کرد که معمولا با مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک و طی دوران نقاهت برطرف می شوند.

در برخی موارد در حدود کمتر از یک درصد بیماران در محل برش‌ها عفونت ایجاد می‌شود که با تجویز آنتی بیوتیک، این مشکل رفع می‌گردد. 

برخی دیگر از عوارض که غیر طبیعی و نادر هستند عبارتند از:

  • عدم تقارن در شکل و اندازه سینه
  • بی حسی نوک سینه یا کل سینه
  • نمایان بودن بیش از حد برش ها و بخیه ها 
  • ممکن است برای سینه‌ها آتروفی ایجاد و یا مایعی زیر پوست تولید شود.

در صورتی که جراح مهارت‌های کافی را داشته باشد، احتمال بروز این گونه عوارض بسیار کم است. 

برای دریافت مشاوره رایگان از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

در عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) پوست و بافت سینه برداشته می‌شود. جراح برای این که پوست اضافه را بردارد، چندین برش روی سینه می‌زند و بعد از آن با استفاده از بخیه روی آن‌ها را می‌پوشاند.
در مواردی که سینه‌های بیمار با افزایش حجم مواجه باشد، پزشک عمل لیپوساکشن را توصیه می‌کند. در این عمل جراح بافت‌های اضافه سینه را توسط لوله‌ها از بدن فرد خارج می‌کند. جراحی کوچک کردن سینه تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد، اما در جراحی کامل سینه بیهوشی طبیعی یا عمومی اتفاق می افتد.

دو عمل ماموپلاستی و ماستوپکسی از نظر کشیدن سینه‌ها به سمت بالا مشابه هم هستند. سایز و اندازه سینه در عمل سینه تغییری نمی‌کند، اما در فرایند عمل کوچک کردن سینه همان‌طور که گفتیم، پوست اضافه برداشته می‌شود. افرادی سینه‌های افتاده‌ای دارند باید عمل لیفت انجام دهند، اما کسانی که سینه‌های بزرگی دارند و برای آن‌ها مشکلی آزار دهنده محسوب می‌شود، باید خود را برای عمل کوچک کردن سینه آماده کنند.

عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا همان جراحی بزرگ کردن سینه برای افرادی مناسب است که از سایز سینه خود ناراضی هستند یا به دلایلی مانند ابتلا به سرطان سینه، بخشی از بافت سینه خود را از دست داده‌اند. در این روش یک ایمپلنت در زیر بافت سینه قرار داده می‌شود. پزشک با بررسی بافت سینه محل برش را مشخص می‌کند. برش در یکی از محل‌ها‌ی نوک سینه، زیر سینه یا زیربغل انجام می‌شود. پروتز در زیر بافت سینه قرار داده شده و محل برش‌ها بخیه زده می‌شود.
نگران جای بخیه‌ها نباشید زیرا معمولا پس از گذشت چند هفته با استفاده از کرم‌های مخصوصی که توسط پزشک تجویز می‌شود، این زخم‌ها بهبود می‌یابند.
تزریق چربی به سینه نیز یکی دیگر از روش‌های حجم‌دهی به سینه است. اگر فقط از سایز سینه خود ناراضی هستید، می‌توانید روش تزریق چربی را نیز امتحان کنید.

برای اینکه بدانیم یک متخصص و جراح پروتز سینه باید چه ویژگی هایی داشته باشد مقاله بهترین جراح پروتز سینه را از دست ندهید.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز سینه از لحاظ جنس به دو دسته پروتزهای آب نمکی (سالین) و پروتز سینه ژلی (سیلیکونی) تقسیم می‌شود. بیشتر عمل‌های انجام شده، با پروتزهای ژلی است. معمولا برای افراد خیلی لاغر از پروتزهای ژلی استفاده می‌شود. پروتزهای ژلی در مقایسه با پروتزهای نمکی در هنگام لمس طبیعی‌تر هستند و احتمال چین خوردگی در آن‌ها کمتر است.
پروتزهای سینه از لحاظ مدل نیز به دو دسته پروتز گرد و اشکی تقسیم می‌شوند.

  • پروتز سینه گرد: برای افرادی مناسب است که می‌خواند سینه‌های برجسته‌تر با بافت نرم و خوش فرم داشته باشند.
  • پروتز سینه اشکی: این مدل برای افرادی مناسب است که قصد دارند سینه‌هایی با فرم طبیعی داشته باشند. افرادی که بافت سینه آن‌ها بسیار کم یا ضعیف است می‌توانند با این پروتز سینه‌هایی زیبا و طبیعی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع پروتز سینه را مطالعه کنید.

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یک عمل زیبایی رایج سینه است. بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها با افزایش سن، شیردهی، بارداری، نوسانات وزن و… دچار افتادگی سینه می‌شوند. لیفت سینه یا همان بالابردن سینه، موثرترین و رایج‌ترین عمل برای درمان افتادگی سینه است. این عمل زیبایی، روشی کم تهاجم و بی‌خطر است که با انجام آن می‌توانید سینه‌هایی خوش فرم و طبیعی داشته باشید.

جراحی لیفت سینه چگونه انجام می‌شود؟

هرچند روش‌های متفاوتی برای لیفت سینه وجود دارد از جمله لیفت سینه با نخ، اما در بین همه آن‌ها عمل جراحی رایج‌تر است زیرا نتایج آن ثابت و ماندگار است. در جراحی لیفت سینه محل برش در افراد مختلف بر اساس وضعیت سینه متفاوت است. برای انجام این عمل، بیمار ابتدا توسط متخصص، بیهوش می‌شود. پس از بیهوشی برش در یکی از نواحی زیر انجام می‌شود:

  • دور ناحیه تیره نوک پستان
  • از اطراف ناحیه دور پستان به سمت پایین
  • بخش تیره نوک پستان به سمت چین‌های پستان

در مرحله بعد، نواحی بزرگ شده تیره پستان حذف شده، پوست‌های اضافی جدا شده، نوک سینه فرم‌دهی می شود و در نتیجه بافت سینه به سمت بالا کشیده می‌شود. آخرین مرحله، بستن محل برش‌ها با بخیه است. این مرحله بسیار با دقت و ظرافت انجام می‌شود. در رابطه با محل برش‌ها نگران نباشید، چراکه برخی خطوط سینه به طور طبیعی در میان چین‌های سینه مخفی می‌شوند. محل برش‌ها در ابتدا مشخص خواهد بود اما در طول زمان کم‌رنگ شده و محو می‌شوند. اکثر افراد پس از جراحی لیفت سینه از اندام خود حس رضایت دارند.

تفاوت لیفت و پروتز سینه

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه

هدف از جراحی لیفت سینه بالا بردن سینه است. توجه داشته باشید که پس از لیفتینگ سینه، سایز سینه‌ها تغییری نخواهد داشت و بزرگ نمی‌شود. در عمل لیفت سینه هیچ پروتزی در سینه قرار داده نمی‌شود و به طور طبیعی تا حد ممکن سینه‌ها به سمت بالا کشیده شده و فرم‌ داده می‌شوند. اما پروتز سینه، نوعی جراحی برای بزرگ کردن سینه، رفع عدم تقارن سینه و فرم‌دهی سینه‌هایی است که بافت آن‌ها بسیار کم است. در این روش از یک پروتز در هر سینه به منظور حجم‌دهی استفاده می‌شود. این عمل برای افرادی که بافت سینه خود را در اثر بیماری‌هایی مانند سرطان سینه از دست داده‌اند نیز بسیار مناسب است.

تقریباً در مورد تفاوت لیفت با پروتز سینه از نظر مدت مراقبت و بهبود تفاوت خاصی ندارند. بعد از انجام هر کدام از عمل‌ها بیمار به یکسال مراقبت نیاز دارد. همچنین بیمار بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شد، باید دو هفته به‌طور کامل استراحت کند. در این مدت با توصیه‌ها و انجام مراقبت‌های بعد از عمل، می‌تواند از ایجاد عوارض احتمالی عمل جلوگیری کند.

هزینه عمل سینه

هزینه عمل پروتز سینه بر اساس نوع پروتز انتخابی شما متفاوت است. به دلیل اینکه پروتزهای سینه وارداتی هستند، قیمت آن‌ها نیز با نوسانات دلار در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند.

هزینه همیشه در عمل‌های جراحی متغیر در نظر گرفته می‌شود. هزینه عمل جراحی به طور گسترده‌ای بین جراحان متخصص متفاوت است. برخی عوامل که ممکن است بر این هزینه تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • دستمزد جراح
  • نسخه دارو
  • هزینه بیهوشی
  • پوشاک پس از جراحی
  • تجربه و تخصص جراح
  • آزمایش های پزشکی
  • هزینه‌های بیمارستان یا مرکز جراحی
  • نوع روش استفاده شده و محل مطب پزشک

توجه داشته باشید که مهارت پزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است و ارزش پرداخت مبلغ بیشتری را دارد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی یکی از معروف ترین پزشکان زییایی در تهران هستند که می توانید با اطمینان خاطر، زیبایی خود را به ایشان بسپارید. رضایت بیمارانی که تحت نظر ایشان بوده‌اند، گواهی بر این موضوع است.

معرفی بهترین متخصص جراح پستان در تهران

برخی از نکاتی که در انتخاب بهترین جراح سینه می‌توان به آنها اشاره کرد:

  • داشتن مهارت و تخصص کافی در انجام جراحی زیبایی
  • صحبت با بیمارانی که قبلا نزد پزشک مورد نظر جراحی زیبایی انجام داده ‎اند و اطلاع از میزان رضایت آن‌ها
  • مطالعه مقالات مرتبط موجود در سایت‌های معتبر و اطلاع از نظرات سایر افراد در ارتباط با میزان مهارت و تجربه‌ی پزشک

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. پس از کسب مهارتهای لازم زیر نظر بهترین اساتید جراحی کشور و همچنین گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان، در نهایت موفق به کسب بورد تخصصی جراحی عمومی شده اند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فراگرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

اگر شما نیز با مشکلاتی مانند افتادگی سینه، کوچک بودن سینه، عدم تقارن سینه و… مواجه هستید، می‌توانید با روش‌های پزشکی جدید از جمله لیفت سینه، تزریق چربی و عمل پروتز سینه این مشکلات را رفع کنید.
اگر قصد انجام یکی از عمل‌های زیبایی سینه را دارید، حتما از قبل در این مورد تحقیق کرده و به کلینیک معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید و خواسته‌های خود را با پزشک مطرح کنید؛ پزشک در اولین جلسه پس از ویزیت به شما خواهد گفت که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

تماس با ما

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا