جراحی سینه

جراحی سینه | انواع جراحی سینه | بزرگ یا کوچک کردن سینه

جراحی سینه

جراحی سینه می تواند علت های متعددی داشته باشد. وقتی صحبت از جراحی کردن سینه می شود اغلب افراد به یاد جراحی های زیبایی برای کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه می افتند که البته تصور غلطی هم نیست. اما این جراحی فقط برای اهداف زیبایی نیست. در مواردی که سینه دچار بیماری های جدی مانند سرطان می شود نیز ممکن است به جراحی نیاز شود. در این مقاله بیشتر در مورد انواع جراحی سینه صحبت خواهیم کرد و آنها را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

جراحی سینه

جراحی های زیبایی سینه

جراحی های زیبایی سینه، همانطور که از نامشان هم پیداست با هدف بهبود ظاهر سینه صورت می پذیرند. این بهبود شکل ظاهری یا در بزرگ کردن سینه نهفته است، یا در کوچک کردن آن، یا در لیفت و حتی در بازسازی کردنش.

بزرگ کردن سینه

جراحی پروتز سینه عملی است که برای بهبود ظاهر، اندازه و فاصله بین سینه ها انجام می شود. این جراحی ممکن است به دلایل مختلفی صورت بگیرد. بعضی از خانم ها هستند که تصور می کنند سینه هایشان به نسبت بدنشان خیلی کوچک است. خانم های دیگری هم هستند که بعد از رویدادهایی مانند بارداری و شیردهی که سینه هایشان کمی کوچک می شود، تمایل دارند تا دوباره آن را به اندازه اولیه بازگردانند.

ماموپلاستی با استفاده از ایمپلنت هایی که زیر سینه کار گذاشته می شوند انجام می شود. برش هایی که در این عمل زده می شوند اغلب در ناحیه زیر سینه یا کنار ناحیه زیر بغل هستند تا چندان به چشم نیایند. البته در روش های نوین می توان به جای استفاده از ایمپلنت از تزریق چربی طبیعی استفاده کرد. به این صورت که چربی از نواحی دیگر بدن برداشت شده و به سینه تزریق می شود.

نکته: اگر برای حجم دهی سینه از ایمپلنت ها استفاده کنید، این کار شانس تشخیص سرطان سینه احتمالی در آینده را کاهش می دهد. همچنین آزمایشات تصویر برداری مانند ماموگرافی ممکن است موجب پارگی پروتز سینه شوند.

آیا خبر افزایش ریسک سرطان پستان با پروتز سینه حقیقت دارد؟

لیفت سینه

در برخی از خانم ها سینه به قدر کافی قدرتمند نیست یا حالت ارتجاعی ندارد که بتواند به خوبی وزن خودش را تحمل کند. در این وضعیت که به نام پتوز یا افتادگی سینه هم معروف است، مقدار پوست سینه در مقایسه با بافت سینه بسیار زیادتر است. طی عمل لیفت سینه که به نام ماستوپکسی شناخته می شود این پوست اضافی برداشته خواهد شد و در نتیجه قدرت نگهدارندگی سینه افزایش یافته و سینه بالا می آید یا به اصطلاح لیفت می شود.

کوچک کردن سینه

سینه های بزرگ، سنگین و آویزان می توانند مایه دردسر و ناراحتی باشند. وزن زیاد سینه ها می تواند موجب بروز گردن درد، کمر درد، التهاب پوستی، بی حسی یا حتی ضعف شود. جراحی سینه برای کوچک کردن آن که با نام ماموپلاستی کاهشی هم شناخته می شود یک روش موثر برای کاهش حجم و اندازه سینه هاست. این عمل شامل برداشتن پوست، چربی و بافت های غده ای اضافه از داخل سینه می شود.

در این نوع از جراحی زخم ها ممکن است بزرگ و گسترده باشند. اما در اکثر موارد حس سینه، نوک سینه و فرآیند تولید شیر در سینه ها حفظ می شود. عوارض جانبی احتمالی این نوع عمل شامل درد و ورم بافت های زخمی، در کنار احتمال کمی از ناتوانی در شیردهی خواهد بود. ماموپلاستی کاهشی حجم سینه ها را کاهش می دهد، شکلشان را بهبود می بخشد و فاصله بین آنها را هم تغییر می دهد و در عین حال احساس و عملکرد نرمال سینه ها را نیز حفظ می نماید.

درمان ماکروماستی یا سینه های بزرگ با جراحی ماموپلاستی

 

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه تلاش می کند تا سینه را با ظاهر، اندازه و فاصله دلخواه بازسازی کند. همچنین نوک سینه، ناحیه رنگی دور آن و جایگاهشان هم دوباره ساخته می شوند. بعد از این عمل حس نرمال سینه در کنار توان شیردهی از بین خواهند رفت. چراکه طی عمل بازسازی، غدد تولید شیر، مجراهای شیررسان و عصب های سینه به شدت آسیب می بینند.

بازسازی سینه می تواند با استفاده از ایمپلنت صورت بگیرد یا با استفاده از بافت های چربی طبیعی بدن خود بیمار صورت پذیرد. بازسازی سینه در اغلب اوقات بعد از عمل های جراحی سنگین مانند ماستکتومی که کل سینه را تخلیه می کنند صورت می گیرد تا بیمار بتواند حتی بعد از برداشتن کامل سینه، ظاهر و شکل اولیه سینه خود را حفظ کند.

این عمل می تواند هم در حین ماستکتومی و هم مدتی بعد از آن صورت بگیرد. با وجود جراحی بازسازی سینه دیگر لازم نیست نگران شکل ظاهری سینه خود بعد از عمل های جراحی درمانی باشید.

جراحی سینه

جراحی های درمانی سینه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم جراحی پستان تنها برای اهداف زیبایی صورت نمی گیرد. بلکه در مواردی که بیماری های خاص سینه را تهدید می کنند، جراحی می تواند یک گزینه درمانی مناسب باشد.

 

 

ماستکتومی

ماستکتومی شاید معروف ترین عمل جراحی سینه باشد. این عمل که طی آن یک یا هر دو سینه به صورت کامل برداشته یا به عبارتی تخلیه می شوند، در بیشتر موارد برای درمان سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی اوقات افراد پر ریسک برای پیشگیری از بروز سرطان هم تحت این عمل قرار می گیرند. همانطور که در بالا اشاره کردیم بعد از این عمل نیازی نیست نگران ظاهر سینه خود باشید، چون عمل بازسازی سینه، شکل اولیه آنها را (حتی بهتر از روز اول) به شما بر می گرداند.

لامپکتومی

لامپکتومی عمل جراحی درمانی برای برداشتن بخشی از سینه است، نه تمام آن. زمانی که غده سرطانی چندان بزرگ نشده یا کیست های خطرناک داخل سینه هستند، ممکن است برای برداشتن آنها از لامپکتومی استفاده شود. بعد از لامپکتومی که بخشی از سینه را برمی دارد، می توانید از عمل زیبایی ماموپلاستی برای جبران حجم کاسته شده استفاده کنید.

بهترین جراح سینه در تهران

برای انجام هر گونه عمل جراحی سینه بهتر است یک پزشک متخصص را انتخاب کنید که مهارت و تجربه کافی در کارش داشته باشد. چون جراحی خطراتی دارد که تنها یک پزشک مطمئن می تواند از آنها جلوگیری کرده و خطر عوارض جانبی را کاهش دهد. همچنین جراح خوب احتمال نتیجه گرفتن از عمل را هم بالاتر می برد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا